kestäähän nekin aikansa, muttei sitä mitä cossun vakio mäntä kestää 8)tane kirjoitti:joo kaverin kaverilla oli kans kuplan kura männät ja penkitti yli 400...
2.0 Turbo
Olipa nettivaraosassa myynnissä 40tkm ajetut cossun männät renkaineen, 240e.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Niin tässä on just se pointti, että kylhän noi kuplan mahlet vähän aikaa siel koneessa kestää, mutta pitkän päälle ne halkee / sulaa. Toimii moottori hetken vaikka puisellä männällä. Jos haluaa tehdä uuden moottorin usein ni voi käyttää kuplan kuramäntiä, jos haluaa kerralla hyvän ostaa kunnon männät.ZyaS kirjoitti: kestäähän nekin aikansa, muttei sitä mitä cossun vakio mäntä kestää 8)
´95 Scorpio 2.0i 16v dohc
´91 Sierra RS Cosworth
´91 Sierra RS Cosworth
Noh.. tuollainen kone on rakennettu tosin ei turbo vaan n.200heppanen vapari ohc ralliautoon (kaverin auto)... Mulle on aiva sama mitä noista männistä horistaan. Iteppä tiedän mitä ne kestää kun huolella koneen rakentaa. (Ja Bootsille: koneessa juurikin noi 200eskoa maksavat valu mahlet.)jouni kirjoitti: Miksi hukata aikaansa kinastelemalla täällä foorumissa niiden kestävyydestä, kun senkin ajan voisi käyttää hyödyllisemmin ja näyttää närhen munat epäilijöille rakentamalla sen kestävän turbokoneen kuplan mahleilla?
Tuntuu että monet leimaa mahlen männät paskoiksi vain sen takia mitä ovat foorumeista lukeneet tai siellä kuuluisalla esson baarilla kuulleet.
Kuinka moni on _oikeasti_ ihan itse omin käsin rakentanut koneen mahleilla? Veikkaan että tästäkin porukasta aika harva.

Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Eipäole tullu rakennettua moottoria niillä...(enkä välttämättä koskaan tule rakentamaankaan, ainakaan niilla ja ahtimella. varma on aina varma mutta tuuri saattaa joskus pettää. eli laatu kunniaan.) ...mut tuossahan sellaiset uudet näyttää olevan laatikossa kaverin hyllyllä. Harmi kun ei ole enää koulussa
...niin olis voinu huvikseen käydä mittaamassa kuplan mahlen, cossun mukin ja vakio ohc männän pinta kovuudet. Olis kertonu aika paljon materiaalista.



Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Cossun kiertokanki tais olla 128.5mm ja saman mittaiset taitaa olla myös saapin kanget?. normi ohc kanki 127mmcossu7 kirjoitti:maksaa vaan paljon enemmän... kuin paljon mitta eroo saabin kanki ja cossun?
No maksaa maksaa, miksi laittaa huonommat kanget (jos edes menee) jos kerran ostaa hyvät männät? sarjoja saa käytettynä kuitenkin alkaen jostain 250€ ylöspäin..
sekä ettäcossu7 kirjoitti:niin eks noita kuplan "tako" mahleja myydä ihan TAKO mäntinä?
http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1154.ASP
Focus 1.0 edition a6 2017
Vielä kerran pojat...jaska74 kirjoitti: sekä että
http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1154.ASP


*Takomäntiä
*Valumäntiä
Mahle valmistaa molempia.. mm. Kupliin.

VesQ kirjoitti:Eikös siinä lue että
ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:
Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Eli jos kone on samassa kunnossa kuin tehtaalta tullessaan (eli ei muutoksia koneessa) niin riittää maahantuojan todistus tehoista'
Jos konetta muutettu esim ohc koneeseen lisätty turbo, niin se ei ole tehtaan tekemää konetta vastaava ja silloin tarvitsee teholaput
öh, eli jos haluaa tehdä mk1 Sierrasta turbon OHC kannella/lohkolla niin pelkkä muutoskatsastus riittää ? (oletus että jarrut yms vaihdettu asianmukaisesti) entä jos haluasi laittaa legendaarisen Cossun koneen tai tuoreemman Zetecin turbon kera ? missä vaiheessa muutoskatsastus vaatii kanta-autotarkastuksen pohjalle ?
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Muistaakseni jos muutokset ylittää 34% tarvii kanta auto tarkastuksen.
Kannattaa kurkkaa http://www.ake.fi
Edit:Niinhän se tais olla et 35%
Kiitos oikasusta
Kannattaa kurkkaa http://www.ake.fi
Edit:Niinhän se tais olla et 35%
Kiitos oikasusta
Viimeksi muokannut avoesco, 27 Joulu 2005 11:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
jassoo eli mosa + vaihteisto + taka-akseli = 34 %
- miten tuo jarrujen uusiminen, lasketaanko se nykyään % vai ei ?
- mitäs jos ei vaihda kaikkea kerralla, vaan aloittaa esim jarruista ?
- miten tuo jarrujen uusiminen, lasketaanko se nykyään % vai ei ?
- mitäs jos ei vaihda kaikkea kerralla, vaan aloittaa esim jarruista ?
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Moottori 12% ilman apulaitteita (startti ja laturi) ja apulaitteineen 15%, laatikko+kytkin 9%, akseli sitten inssin mielen mukaan
Jarruista yms turvallisuuteen liittyvistä ei mene prosentteja jos on kanta-auto tarkastettu, eli jos on alle 35% niin menee normaalisti prosentit
Sama asia vaihtaako vaikka vuoden välein osia. Muutoskatsastuksessa katsotaan aina sen hetkinen tilanne montako prosenttia on alkuperäisistä osista vaihdettu
Se ei vaikuta prosentteihin minkä koneen sinne heittää (oli sitten vaikka valmetista) jos vaan pysyy annettujen teho/tilavuus/paino rajojen sisällä se uusi moottori.
Myöskään prosentteja ei tule samasta osasta moneen kertaan eli jos vaikka muutoskatsastat 1.6 tilalle 2.0 ja siitä menee tuo 12% ja sen jälkeen vaihdat sinne vaikka sen valmetin moottorin niin ei tule lisää prosentteja olettaen että muuta ei tarvitse vaihtaa moottorin lisäksi (laatikko yms) mutta se täytyy kuitenkin muutoskatsastaa
Jarruista yms turvallisuuteen liittyvistä ei mene prosentteja jos on kanta-auto tarkastettu, eli jos on alle 35% niin menee normaalisti prosentit
Sama asia vaihtaako vaikka vuoden välein osia. Muutoskatsastuksessa katsotaan aina sen hetkinen tilanne montako prosenttia on alkuperäisistä osista vaihdettu
Se ei vaikuta prosentteihin minkä koneen sinne heittää (oli sitten vaikka valmetista) jos vaan pysyy annettujen teho/tilavuus/paino rajojen sisällä se uusi moottori.
Myöskään prosentteja ei tule samasta osasta moneen kertaan eli jos vaikka muutoskatsastat 1.6 tilalle 2.0 ja siitä menee tuo 12% ja sen jälkeen vaihdat sinne vaikka sen valmetin moottorin niin ei tule lisää prosentteja olettaen että muuta ei tarvitse vaihtaa moottorin lisäksi (laatikko yms) mutta se täytyy kuitenkin muutoskatsastaa
kiva vertaus toi Valmetin kone...VesQ kirjoitti:Moottori 12% ilman apulaitteita (startti ja laturi) ja apulaitteineen 15%, laatikko+kytkin 9%, akseli sitten inssin mielen mukaan
Jarruista yms turvallisuuteen liittyvistä ei mene prosentteja jos on kanta-auto tarkastettu, eli jos on alle 35% niin menee normaalisti prosentit
Sama asia vaihtaako vaikka vuoden välein osia. Muutoskatsastuksessa katsotaan aina sen hetkinen tilanne montako prosenttia on alkuperäisistä osista vaihdettu
Se ei vaikuta prosentteihin minkä koneen sinne heittää (oli sitten vaikka valmetista) jos vaan pysyy annettujen teho/tilavuus/paino rajojen sisällä se uusi moottori.
Myöskään prosentteja ei tule samasta osasta moneen kertaan eli jos vaikka muutoskatsastat 1.6 tilalle 2.0 ja siitä menee tuo 12% ja sen jälkeen vaihdat sinne vaikka sen valmetin moottorin niin ei tule lisää prosentteja olettaen että muuta ei tarvitse vaihtaa moottorin lisäksi (laatikko yms) mutta se täytyy kuitenkin muutoskatsastaa


mutta onko tosiaan noin että jarruista menee
prosentit ennen kanta-aton tarkastusta...
ja mitä toi tarkastus maksaa???

Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Täysin konttorista kiinni. On se kyllä mielenkiintoista että yli 1000e eroja on konttoreiden välillä.
Aken mukaan pitäisi hinnan olla jossain 500e paikkeilla kai.
Aken mukaan pitäisi hinnan olla jossain 500e paikkeilla kai.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71