Ford Escort rs2000 TURBOTUS
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
http://www.youtube.com/watch?v=9FKWMVc2ct8 vähä testi viteoo huonoilla säädöillä
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
En tiedä onko tässä ketjussa kysytty asiaa mutta kun luin noista lämpöanturin vastuksista sun muista niin eikö tässä päästäisi nyt kaikista helpoimmalla jos laitat ohjelmoitavan ruiskun autoon? En usko moottoria kovin pitkäikäiseksi jos meinaat käyttää tuota vakioruiskua.
Megasquirt ei hirveästi maksa, tuossakin kun on jo efi imusarja valmiina suuttimineen. Tosin eihän ne turbokäytössä kovin pitkälle riitä mutta voihan niitä vaihtaa myöhemmin. Ja ilman laajakaistalambdaa ei tosiaan siitä säätämisestä mitään tule.
Megasquirt ei hirveästi maksa, tuossakin kun on jo efi imusarja valmiina suuttimineen. Tosin eihän ne turbokäytössä kovin pitkälle riitä mutta voihan niitä vaihtaa myöhemmin. Ja ilman laajakaistalambdaa ei tosiaan siitä säätämisestä mitään tule.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
ei nyt ehkä kuitenkaan helpoimmalla päästäs , mikäs siinä jos koneen saa toimimaan hyvin ilman mitään uusia moottoriohjaus jutskia , nytki ongelmana alakierrosten rikasseos ... jos jollakin myynnissä tähän sopivat isommat suuttimet nii voitte sannoo ...
kohta uudet ahtoputket valmiit ja sitten pitäs pakoputki tehhä paksumpi
kohta uudet ahtoputket valmiit ja sitten pitäs pakoputki tehhä paksumpi
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
No miltä vaikuttaa, saako toimimaan?Julupero89 kirjoitti: mikäs siinä jos koneen saa toimimaan hyvin ilman mitään uusia moottoriohjaus jutskia
Tolla raivoomisella olis Megalla tms. säädettävällä moottorinohjauksella menty mutkasta tietä näkymättömiin aikapäiviä sitten.
Mutta jos on pakko mennä hanuri edellä puuhun, niin omapa on asias
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
Luetko sä ees mitä tänne kirjotetaan? dnsf foorumin osto/myyntiosiolta saat varmasti 200sx orkkissuuttimet, tai sitten ebaystä. linkkikin annettu jo.Julupero89 kirjoitti:ei nyt ehkä kuitenkaan helpoimmalla päästäs , mikäs siinä jos koneen saa toimimaan hyvin ilman mitään uusia moottoriohjaus jutskia , nytki ongelmana alakierrosten rikasseos ... jos jollakin myynnissä tähän sopivat isommat suuttimet nii voitte sannoo ...
kohta uudet ahtoputket valmiit ja sitten pitäs pakoputki tehhä paksumpi
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
luenha minä mutta nuo suuttimet aika kalliita ulkomailla mieluummi käytettynä halvemmat , pittääpä katella
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
country sedan kirjoitti: No miltä vaikuttaa, saako toimimaan?
Tolla raivoomisella olis Megalla tms. säädettävällä moottorinohjauksella menty mutkasta tietä näkymättömiin aikapäiviä sitten.
Mutta jos on pakko mennä hanuri edellä puuhun, niin omapa on asias
joo minä oonki tosiraivona , vähä röpöttellee eisiinä muuta tuolla alkuviestissä kirjotin jo että tarkotus saaha toimimaan alkuperäsellä ohjauksella , ja vielä uskon että saa toimimaan .. kiinnostas kuulla onko muilla paljoo kokemusta , mutta pitää sitte ite hankkia näköjään ..
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
Tuskasta tulee olemaan se omalla ruiskulla toimimaan saaminen kun se ei tule ymmärtämään ylipaineen vaihteluja kunnolla.
Ja tuosta lämpötila-anturistakaan ei voi tehdä ahtojen mukaan muttuvaa kun ecu heittää vikatilan päälle liian nopeasta vaihtelusta johtuen.
Ja saattaa tuo oktaani valitsinkin olla jo tuossa samanlainen. Esim. is sierroissa sillä sai käännettyä sytkää ahtojen kanssa jonkun verran.
Ja tuosta lämpötila-anturistakaan ei voi tehdä ahtojen mukaan muttuvaa kun ecu heittää vikatilan päälle liian nopeasta vaihtelusta johtuen.
Ja saattaa tuo oktaani valitsinkin olla jo tuossa samanlainen. Esim. is sierroissa sillä sai käännettyä sytkää ahtojen kanssa jonkun verran.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
joo tarkempi tieto kiinostas että minkälainen tarkallee ottaen se oktaanin valitsin on siis oon ymmärtäny että semmone ylimääränen piuha ( niitä näyttäs olevan) ja siinä kun ne liittimen päät yhdistää nii muuttaa ennakkoo myöhäsemmäks
ja entäs ku tuossa on imuiman lämpöanturi sehän taitaa reagoija nopeemmin vaihteluihin , jos sitä käyttäs hyväks 8)
nyt on muute uudet ahtoputket tehty nii pitäs pysyä letkut paikoillaan ku sitä onkelmaa oli havvaittavissa ja säädin ahot 0,5b , uuden putken teen turpolta 2,5" 20cm matkan ja loput eteen päin 3" ja änkkä tulee millin pellistä ku nuo amiskalla metallimiehet tekkee sen ku eivät minu antaneet tehä katastukseen ei kerkeekkää pitää sitten käyttää ku on vähä valmiimpi . teholaputki pitäs honmata ym
ja entäs ku tuossa on imuiman lämpöanturi sehän taitaa reagoija nopeemmin vaihteluihin , jos sitä käyttäs hyväks 8)
nyt on muute uudet ahtoputket tehty nii pitäs pysyä letkut paikoillaan ku sitä onkelmaa oli havvaittavissa ja säädin ahot 0,5b , uuden putken teen turpolta 2,5" 20cm matkan ja loput eteen päin 3" ja änkkä tulee millin pellistä ku nuo amiskalla metallimiehet tekkee sen ku eivät minu antaneet tehä katastukseen ei kerkeekkää pitää sitten käyttää ku on vähä valmiimpi . teholaputki pitäs honmata ym
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
putkee oon nyt tehny meenaa olla ahasta huomenna ehkä kerkee valmiiks saamaan , ja pitäs hakee varkauesta uudet tulpan johdot kun niissäki kuulemma aina onkelmia ku rispaantuu nii mullaki on vähä rispaantunnu
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
http://turbo.bomber.fi/modules.php?name ... emId=79805
kuvvaa putkesta ei joo kovi jyrkkä tuo viimene mutka vaikka näyttääki 8)
kuvvaa putkesta ei joo kovi jyrkkä tuo viimene mutka vaikka näyttääki 8)
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
http://turbo.bomber.fi/modules.php?name ... emId=79820
http://turbo.bomber.fi/modules.php?name ... emId=79823
dodi siinä vähä lissää roojekti kuvvvaa
nyt keksin miten saan ehkä seoksen sääjön hallintaan
http://turbo.bomber.fi/modules.php?name ... emId=79823
dodi siinä vähä lissää roojekti kuvvvaa
nyt keksin miten saan ehkä seoksen sääjön hallintaan
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
Mitä se kello säätää ?Julupero89 kirjoitti: nyt keksin miten saan ehkä seoksen sääjön hallintaan
Ei ainakaan itselle tule mieleen millä saisi tuon onnistumaan,b-painettakaan ei tuolla saa käännettyä tarpeeksi jos sellaista yrittää.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
no tuossa ekassa versiossa nykäisee kytkimen päälle ku painetta n. 0,1-03 ja vaihtaa sillon vesilämpö anturille joka nyt roikkuu moottoritilassa ja on siis huomattavasti kylmempi ku vesitilassa ja sitten kun taas laskee paine alipaineelle nii kytkin keskiasennossa ja vesilämpöanturi ei käytössä ja sillon menee näköjään vikatilaan ja pyörii sillä laihemmalla ...
tuossa silleen"yksinkertasesti" selitettynä..
tarkotus on miettiä tarkemmin mitenkä saa seokset sopivimmiks ja mahollisimman hyvin toimimaan , putkeen hitsasin paikan lamda anturille ja työharjottelussa saan varmaan lainata semmosta kallista laajakaistamittaria millä näkee seokset tarkemmin..
mutta pitää tuo systeemi nyt sääjellä toimivammaks niin pääsee katastukseen että kehtaa ajella ees ku aikalopussa nyh
revittää muute kolmosella asfaltilla ku kiihyttää 8)
tuossa silleen"yksinkertasesti" selitettynä..
tarkotus on miettiä tarkemmin mitenkä saa seokset sopivimmiks ja mahollisimman hyvin toimimaan , putkeen hitsasin paikan lamda anturille ja työharjottelussa saan varmaan lainata semmosta kallista laajakaistamittaria millä näkee seokset tarkemmin..
mutta pitää tuo systeemi nyt sääjellä toimivammaks niin pääsee katastukseen että kehtaa ajella ees ku aikalopussa nyh
revittää muute kolmosella asfaltilla ku kiihyttää 8)
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
kunnon perse edellä puuhun kiipeämistä, ei voi muuta sanoa.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
tasakaasulla kun ajaa n. 120km/h lamda 0,84-90 , tyhjäkäynnillä 0,75-80 , täys kaasulla kiihyttäessä esim 3 vaihteella n. 1-1,13 ja menee laihemmalle mitä kauemmi kiihyttää ...
ei tuossa muuta mutta rupes savuttamaan eli syö öljyä jonkun kautta nuihi tyhjäkäynti onkelmiin ja yläkierrosten laihuudelle keksis kyllä korjaus tavat eli isommat suuttimet ja alipainekelloviritys ja ehkä vastusta vähä väliin nii kyl se siitä
pittää ny katella että mikä menny eppäilin turpoo mutta ykkös pytystä ku otti tulpan pois nous savuhöyryä ?? , tehoja kyllä löytyy pers tuntumalla aiva hyvi mutta eihä se kaikkee kerro
ei tuossa muuta mutta rupes savuttamaan eli syö öljyä jonkun kautta nuihi tyhjäkäynti onkelmiin ja yläkierrosten laihuudelle keksis kyllä korjaus tavat eli isommat suuttimet ja alipainekelloviritys ja ehkä vastusta vähä väliin nii kyl se siitä
pittää ny katella että mikä menny eppäilin turpoo mutta ykkös pytystä ku otti tulpan pois nous savuhöyryä ?? , tehoja kyllä löytyy pers tuntumalla aiva hyvi mutta eihä se kaikkee kerro
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
No kokeilepas askarella vaikka joku cossun suutin alkuun paineputkistoon ja sille paine-anturin kautta jatkuva virran syöttö, veikkaisin että toimii paremmin kuin tuo anturin huijaaminen.
Parempi tunkeä hieman ylimääräistä kuin liian vähän. Liiallisella sitä ei saa hajalle(no saa kyllä,tiedän) mutta kestää varmasti paremmin kuin tuolla nykyisellä yritelmällä.
Itellä oli ohc:ssa cossun ruiskut ja 4x390/4x171 suuttimet kytkettynä orkkis suutin lähdöistä ohjattuna ja painekytkimen kautta ohjattu kilon jälkeen toiset mukaan tulemaan.
Alkuun koitin suoralla virralla jatkuvaa syöttöä suuttimille mutta se tukehtui alle 4500 seokseen vaikka paineeta saikin koneeseen 1,5kiloa tuossa vaiheessa.
Parempi tunkeä hieman ylimääräistä kuin liian vähän. Liiallisella sitä ei saa hajalle(no saa kyllä,tiedän) mutta kestää varmasti paremmin kuin tuolla nykyisellä yritelmällä.
Itellä oli ohc:ssa cossun ruiskut ja 4x390/4x171 suuttimet kytkettynä orkkis suutin lähdöistä ohjattuna ja painekytkimen kautta ohjattu kilon jälkeen toiset mukaan tulemaan.
Alkuun koitin suoralla virralla jatkuvaa syöttöä suuttimille mutta se tukehtui alle 4500 seokseen vaikka paineeta saikin koneeseen 1,5kiloa tuossa vaiheessa.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
Toi kertoo ihan kaiken, kun afr pyörii tuolla 16 pintaan urku auki vedossa, niin todnäk on jo naulannu männistä rengasvälit irti, kun siihen ennakon säätöön ei tarvinnu kiinnittää huomiota...Julupero89 kirjoitti:kiihyttäessä esim 3 vaihteella n. 1-1,13 ja menee laihemmalle mitä kauemmi kiihyttää
Sanoisin että savutus/öljyn syöminen loppuu ehjillä männillä.
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
Aika lähellä varmaan ollaan joemax kirjoitti:Innolla odotetaan ensimmäistä sulanutta mäntää ...no ei vaiskaa. Kyllähän tuo toimiakki voi.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
Koita laittaa kompuralla painetta sylintereihin, ja kuuntele öljyntäyttö reiästä kuuluuko jostain pytystä suurempi suhina. Tee vaikka vanhasta tulpasta työkalu millä saat sen paineen sinne.
Mäntä työvaiheeseen ja yk-kohtaan.
Hyvässä moottorissa ohivuoto on noin +- 10% eli aina ne renkaat vähä vuotaa, kun täysin pyöreäähän ei vielä ole keksitty. Eli pieni suhina ei vielä haittaa.
Mäntä työvaiheeseen ja yk-kohtaan.
Hyvässä moottorissa ohivuoto on noin +- 10% eli aina ne renkaat vähä vuotaa, kun täysin pyöreäähän ei vielä ole keksitty. Eli pieni suhina ei vielä haittaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
joo kiitosta vua , oiskoha tuo sentähä nakuttanu ? kyllä ku paineilmalla mittailin saattoha siellä pientä vuotaa olla pitää kans ottaa poes ja katella... mitä meinaa afr 16 ? jos saa kysyvä
pystyskö tätä mahollisesti siirtämään rojekti puolelle ku alunperin meni jo väärälle puolelle
ja sitte semmosta vielä että ootteko nähny paljo näitä rs2000 koneita turpotettuina ? aika harvinaisia taitaavat olla kenties .. mikähä lienee syyynä
pystyskö tätä mahollisesti siirtämään rojekti puolelle ku alunperin meni jo väärälle puolelle
ja sitte semmosta vielä että ootteko nähny paljo näitä rs2000 koneita turpotettuina ? aika harvinaisia taitaavat olla kenties .. mikähä lienee syyynä
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
Meinaa sitä että laihalla on. Air/fuel ratio 16:1, eli 16 ilmaa ja 1 bensaa. Optimaalinen afr on 14 paikkeilla, siihen ekomoottorit yrittää säätää seosta. Ahtopaineilla pitäisi mennä rikkaammalle, jopa 10 paikkeillekkin jossain tapauksissa.Julupero89 kirjoitti: mitä meinaa afr 16 ?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
siis mulla näky se seos siinä mittarissa lamdaarvona ja eikös parhaat tehot saa suunnilleen 0,97 molemmin puolin riippuen tappauksesta itse en siksi tuota afr ymmärtäny oikee ku eijoo siitä nii puhetta olluna tuolla autonasennusteoriatunneilla
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
Ku lambda-arvo on 0,95-0.99 niin sillo seossuhde on 14.0-14.5:1. Parhaan tehon seossuhde on noin 12.6:1 jolloin lambda on 0.86. Paras taloudellisuus oisi sitten noin 15.4:1 seossuhteella jollon lambda oisi 1.05. Elikkä tuo sinun 0.97 asettuu tuonne parhaan tehon ja taloudellisuuden välimaastoon..
Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS
Sekotetaan sitten viellä lisää.
Jos sulla on normi lambdalla niin voi unohtaa lähes kokonaan mitä se näyttää. Laajakaista käyttöön jos haluaa tietää mitä ahdetussa seokset oikeesti ovat.
Itsellä löytyy hyvä esimerkki tästä.
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... eseos8.jpg
Eli seos volt x 2+10 =AFR josta voi laskeskella että Oikein missään vaiheessa ei ole päästy kunnon seos alueelle. Autossa oli 20ledinen normilambda josta paloi täydellä kuormalla 17(ei voi muistaan arjoja) Eli todellisuudessa käynnyt kokoajan laihalla vaikka mittari väitti että olisi jo rikkaalla.
No -04 ei viellä ollut noita laajakaistoja kovinkaan yleisesti autoissa vaan ne olivat vain penkeillä käytössä silloin vasta.
Mutta sitten tuo moottori yleisesti on ollut yksi oudoimmista kokonaisuuksista joka itsellä on ollut. Ei sulanut vaikka kesällä noilla seoksilla vedetty 1/4 maili jarrutus,ympäri ja toiseen suuntaan sama. 95:lla pystyi vetämään viellä 1,2 bar ahdoilla nakuttamatta.
Ja äkänen luonteeltaan 3700rmp/+490Nm/265hv 1,3bar:lla
Jos sulla on normi lambdalla niin voi unohtaa lähes kokonaan mitä se näyttää. Laajakaista käyttöön jos haluaa tietää mitä ahdetussa seokset oikeesti ovat.
Itsellä löytyy hyvä esimerkki tästä.
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... eseos8.jpg
Eli seos volt x 2+10 =AFR josta voi laskeskella että Oikein missään vaiheessa ei ole päästy kunnon seos alueelle. Autossa oli 20ledinen normilambda josta paloi täydellä kuormalla 17(ei voi muistaan arjoja) Eli todellisuudessa käynnyt kokoajan laihalla vaikka mittari väitti että olisi jo rikkaalla.
No -04 ei viellä ollut noita laajakaistoja kovinkaan yleisesti autoissa vaan ne olivat vain penkeillä käytössä silloin vasta.
Mutta sitten tuo moottori yleisesti on ollut yksi oudoimmista kokonaisuuksista joka itsellä on ollut. Ei sulanut vaikka kesällä noilla seoksilla vedetty 1/4 maili jarrutus,ympäri ja toiseen suuntaan sama. 95:lla pystyi vetämään viellä 1,2 bar ahdoilla nakuttamatta.
Ja äkänen luonteeltaan 3700rmp/+490Nm/265hv 1,3bar:lla
gti golo palloilija