S-Max?
Re: S-Max?
No moi,
Seppolan Auto Jämsässä, löytyy tuo ylimääräinen, siinä on kyllä varpisti ruksittu kaikki, on 163 hp dieselillä, panoraanakatto, nahka verhoilu, tuuletetut istuimet, bi xenonit, ym. on hieman yli 50 tonnin auto kun kysyin, jos ottaisin sen ja jättäisin tämän hopean sinne, voisi olla helpompi myydä. Ei vainten.
Vanha Tourani näytti saaneen hinta lapun 23 990 euroa, joten kauppias otti ainakin 10 ekua suosiolla takkiin?!?
Siis kysykää:::
Seppolan Auto, Jämsä
Kauhkialantie 2
42100 Jämsä
Puhelin: 014 718 066
Fax: 014 718044
No ajo kokemukset on vain n. 180 km, kävin tänään Jyväskylässä koiranäyttelyssä.
Kulkee vakaasti ja pehmeämmin kuin Torani, melua huomattavasti vähempi.
Power shift on melko herkkä, "levoton" vaihtamaan. Ajonopeudella n. 80 km/h nyppii herkästi
vitosen ja kutosen välillä - tosin mulla ei ole mikään vakain kaasujalkakaan.
Vakkarilla menee paremmin vähemmillä pykältämisillä.
Tarttee pahtaa enempi, palaillaan.
Seppolan Auto Jämsässä, löytyy tuo ylimääräinen, siinä on kyllä varpisti ruksittu kaikki, on 163 hp dieselillä, panoraanakatto, nahka verhoilu, tuuletetut istuimet, bi xenonit, ym. on hieman yli 50 tonnin auto kun kysyin, jos ottaisin sen ja jättäisin tämän hopean sinne, voisi olla helpompi myydä. Ei vainten.
Vanha Tourani näytti saaneen hinta lapun 23 990 euroa, joten kauppias otti ainakin 10 ekua suosiolla takkiin?!?
Siis kysykää:::
Seppolan Auto, Jämsä
Kauhkialantie 2
42100 Jämsä
Puhelin: 014 718 066
Fax: 014 718044
No ajo kokemukset on vain n. 180 km, kävin tänään Jyväskylässä koiranäyttelyssä.
Kulkee vakaasti ja pehmeämmin kuin Torani, melua huomattavasti vähempi.
Power shift on melko herkkä, "levoton" vaihtamaan. Ajonopeudella n. 80 km/h nyppii herkästi
vitosen ja kutosen välillä - tosin mulla ei ole mikään vakain kaasujalkakaan.
Vakkarilla menee paremmin vähemmillä pykältämisillä.
Tarttee pahtaa enempi, palaillaan.
Ford S-Max 2.0 TDCi (140) PowerShift Trend, Tred pack etc., 10/2010
Re: S-Max?
Osaisko joku kertoa paljonko vm.-06 2.0Tdci s-maxissa on noin suurinpiirtein kustannukset, verot(ajoneuvo- ja käyttövoimavero), huoltojen hintoja jotka tietinkin vaihtelee korjaamon mukaan, onko jakopää hihnalla vai ketjulla ja sen huoltoväli ja hinta. Onko jossakin kohtaa autoa se heikoin lenkki joka todennäköisesti jossakin (varhaisessa)vaiheessa särkyy ja maksaa maltaita? Vähän kyllä vieoksun tuota sähköistä käsijarrua, voiko se toimia kunnolla kun elohopea tipahtaa tuonne -30 tienoille?
Tästä ketjusta lukeneena on kyllä käyny selväksi mukavuus, tilojen käytännöllisyys ja hyvä ajettavuus. Onkos täältä kukaan hakenut s-maxiaan saksasta tai muualta europaasta? Ja jos on niin mitä on autolle joutunut tekemään suomen talvea varten?
Tästä ketjusta lukeneena on kyllä käyny selväksi mukavuus, tilojen käytännöllisyys ja hyvä ajettavuus. Onkos täältä kukaan hakenut s-maxiaan saksasta tai muualta europaasta? Ja jos on niin mitä on autolle joutunut tekemään suomen talvea varten?
-06
Focus 1.6 STW
-09
S-Max 2.2tdci

-09

Re: S-Max?
Terve foorumilaiset,
Olen seurannut tätä S-Max -ketjua jonkin aikaa ja nyt tuli sellainen kysymys, johon minulla on jotain kerrottavaa.
Itselläni on tuontiauto Belgiasta (Genk), S-Max 1.8TDCI Titanium vm 2006. Kärry on ollut käytössäni heinäkuusta 2008 lähtien. Asennutin siihen heti alkuun Ebersprächer -polttoainelisälämmittimen kaukosäätimellä. Tosi näppärä vekotin. Muita varusteita en ole laittanut autoon.
Huoltojen hintojen en kaikkia muista, mutta halvimmat on ollut 200 EUR huitteilla ja kalleimmat 400 EUR nurkilla. Riippunee tietysti mitä ylimääräistä tarvii tehdä. Verot on reilut 700 EUR. Jakopää hihnalla.
Alla tehdyt korjaukset tähän mennessä (mittarissa oli Suomeen tullessa 52tkm ja nyt on noin 117tkm).
- EPD ohjausyksikkö rikki eli juurikin tuo sähköisen käsijarrun ohjausyksikkö. Tosin silloin asuin kämpässä, jossa oli lämmin autotalli ja auto oli aina siellä. Yks aamu auto ei lähtenytkään suosiolla ja kunnes tajusin, että käkkäri on jumissa. Hinuri veti auton tallista ja vei korjaamolle..uusi varaosa ja vaihto maksoi muistaakseni 190EUR.
- takajarrulevyt vaihdettu uusiin. Sähköisen käkkärin takia pitää olla toisenlaiset levyt, ei normilevyt. Maksoi töineen 140EUR.
- jäähdytysnestevuotoa. Syy oli lisälämmittimen letkussa, joka oli löysällä. Letku kiristettiin klemmarilla, jota voi ruuvilla säätää. On toiminut.
- moottorin lämpötila seilasi edestakaisin, vaikka ajoin kesällä reipasta vauhtia moottoritiellä. Mittariston ohjelmisto piti päivittää...ei enää ongelmia. Samalla ohjelmoitiin autoa muutenkin (käsijarru ei enää päälle, kun ottaa avaimen pois virtalukosta ja valoautomatiikka päälle käynnistäessä).
Muuta ei ole tarvinnut tehdä. Kaksi talvea on takana ja kolmatta viedään. Viime talvi oli pirullisen kylmä, mutta kertaakaan ei jääty tien varteen ja aina käynnistyi omin voimin. Eberi auttaa tietysti asiassa. Eikä sähköinen käsijarrukaan temppuillut. Tosin tietoisesti pyrin välttämään sen käyttöä, mutta olisin tehnyt näin vaikka olisi ollut tavallinen käsijarru.
Tällä kokemuksella en osaa sanoa, mikä olisi auton heikoin lenkki ja maksaisi hunajaa. Ehkä sekin päivä vielä koittaa.
Summasummarum, olen tyytyväinen.
Olen seurannut tätä S-Max -ketjua jonkin aikaa ja nyt tuli sellainen kysymys, johon minulla on jotain kerrottavaa.
Itselläni on tuontiauto Belgiasta (Genk), S-Max 1.8TDCI Titanium vm 2006. Kärry on ollut käytössäni heinäkuusta 2008 lähtien. Asennutin siihen heti alkuun Ebersprächer -polttoainelisälämmittimen kaukosäätimellä. Tosi näppärä vekotin. Muita varusteita en ole laittanut autoon.
Huoltojen hintojen en kaikkia muista, mutta halvimmat on ollut 200 EUR huitteilla ja kalleimmat 400 EUR nurkilla. Riippunee tietysti mitä ylimääräistä tarvii tehdä. Verot on reilut 700 EUR. Jakopää hihnalla.
Alla tehdyt korjaukset tähän mennessä (mittarissa oli Suomeen tullessa 52tkm ja nyt on noin 117tkm).
- EPD ohjausyksikkö rikki eli juurikin tuo sähköisen käsijarrun ohjausyksikkö. Tosin silloin asuin kämpässä, jossa oli lämmin autotalli ja auto oli aina siellä. Yks aamu auto ei lähtenytkään suosiolla ja kunnes tajusin, että käkkäri on jumissa. Hinuri veti auton tallista ja vei korjaamolle..uusi varaosa ja vaihto maksoi muistaakseni 190EUR.
- takajarrulevyt vaihdettu uusiin. Sähköisen käkkärin takia pitää olla toisenlaiset levyt, ei normilevyt. Maksoi töineen 140EUR.
- jäähdytysnestevuotoa. Syy oli lisälämmittimen letkussa, joka oli löysällä. Letku kiristettiin klemmarilla, jota voi ruuvilla säätää. On toiminut.
- moottorin lämpötila seilasi edestakaisin, vaikka ajoin kesällä reipasta vauhtia moottoritiellä. Mittariston ohjelmisto piti päivittää...ei enää ongelmia. Samalla ohjelmoitiin autoa muutenkin (käsijarru ei enää päälle, kun ottaa avaimen pois virtalukosta ja valoautomatiikka päälle käynnistäessä).
Muuta ei ole tarvinnut tehdä. Kaksi talvea on takana ja kolmatta viedään. Viime talvi oli pirullisen kylmä, mutta kertaakaan ei jääty tien varteen ja aina käynnistyi omin voimin. Eberi auttaa tietysti asiassa. Eikä sähköinen käsijarrukaan temppuillut. Tosin tietoisesti pyrin välttämään sen käyttöä, mutta olisin tehnyt näin vaikka olisi ollut tavallinen käsijarru.
Tällä kokemuksella en osaa sanoa, mikä olisi auton heikoin lenkki ja maksaisi hunajaa. Ehkä sekin päivä vielä koittaa.

Summasummarum, olen tyytyväinen.
Re: S-Max?
Osaako kukaan sanoa miksi Belgiassa myytävät diisseli s-maxit on 1.8 koneella kun taas saksassa ja muualla maailmassa ei juuri muuta löydy kuin 2litraisia diisseleitä? Näin ainakin mobilessa.
Ja onko belgiassa olemassa jotain omaa"nettiautoa" vai onko tuo mobile yleisin ilmoitussivusto tuolla päin eurooppaa?
Ja onko belgiassa olemassa jotain omaa"nettiautoa" vai onko tuo mobile yleisin ilmoitussivusto tuolla päin eurooppaa?
-06
Focus 1.6 STW
-09
S-Max 2.2tdci

-09

Re: S-Max?
S-Maxini täytti juuri kahdeksan viikkoa, kilsoja on tullut reilut 8200.
Muutamia pikkuvikoja on odottamassa korjausta: vilkut eivät aina toimi, sadetunnistimen peitemuovi on irti ja takakaiutin rikki.
Vakavin vika toistaiseksi ilmaantui viikolla, kun moottorivikavalo syttyi. Paloi noin vuorokauden ja 400 kilsaa, sammui itsekseen. Viaksi paljastui pikahuollossa maskin läpät, joiden olisi tarkoitus aueta ja sulkeutua lämpötilojen mukaan. Eiväthän nuo sitten tietenkään toimi Suomen talvessa lumen pöllytessä. Huolto poisti läpät toiminnasta, niin herja ei uusiudu. Valmistaja kuulema pohtii parempaa korjausta asiaan.
Muutamia pikkuvikoja on odottamassa korjausta: vilkut eivät aina toimi, sadetunnistimen peitemuovi on irti ja takakaiutin rikki.
Vakavin vika toistaiseksi ilmaantui viikolla, kun moottorivikavalo syttyi. Paloi noin vuorokauden ja 400 kilsaa, sammui itsekseen. Viaksi paljastui pikahuollossa maskin läpät, joiden olisi tarkoitus aueta ja sulkeutua lämpötilojen mukaan. Eiväthän nuo sitten tietenkään toimi Suomen talvessa lumen pöllytessä. Huolto poisti läpät toiminnasta, niin herja ei uusiudu. Valmistaja kuulema pohtii parempaa korjausta asiaan.
MB C (W204) 200 CDI A BE Premium Business + Avantgarde -12
Citroën C4 Picasso 1.6HDi Collection -12
Ex-Fordit: Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Titanium -11 | Ford Ka 1.3 2nd Edition -98
Citroën C4 Picasso 1.6HDi Collection -12
Ex-Fordit: Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Titanium -11 | Ford Ka 1.3 2nd Edition -98
Re: S-Max?
Ihan kiitettävästi tulee kilometrejä näköjään.
Kuulostaa lupaavalta. Varmaan mahtava auto sitten 10...15 vuoden iässä
Tuo läppien toimimattomuus ei tullut kyllä yllätyksenä.
Kuulostaa lupaavalta. Varmaan mahtava auto sitten 10...15 vuoden iässä

Tuo läppien toimimattomuus ei tullut kyllä yllätyksenä.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: S-Max?
mielenkiintoista luettavaa tämä ketju. ittellä on 09/2008, 7-paikkainen, 2 litranen tdci ns. vanha automaattilaatikko.
ainoa ongelma on ollut jäätyvä konepelti, ts toisinaan ei pääse lisäämään pisu-nestettä. no sen huolto hoiti kuukausi sitten, samalla päivitettiin softaa, lämppäri toimii enää 30minuuttia ajastuksella, nyt ei ole akku enää huutanut armoa, toisin kuin viime talvena kerran meinas jännättää.. puute tuossa vanhassa on se ettei eberiä saa tulille kuin virta-avaimen/valikon kautta. pakkasella se ohjaimen näyttö ei tahdo "taipua". vanhakantainen automaatti toimii muuten hienosti mutta välitysten porrastusta ihmettelen. juurikin 80 vauhdissa laatikko on periaatteessa 5:lla, mutta.. vaihtaa välillä 6:n. välitykset hitusen "lyhyet" mielestäni.
kiisseliä menee omassa matka-ajossa pienimmillään 6.1 L ja emännän kaupunkipyörityksessä 7,5 L. hitusen janoinen tcci fokukseen nähden, mutta automaatti-lato vaatii enemmän ainetta kuin manuaali-liiteri (keskimäärin kaikki ajot 5,2-5,5L)
ainoa ongelma on ollut jäätyvä konepelti, ts toisinaan ei pääse lisäämään pisu-nestettä. no sen huolto hoiti kuukausi sitten, samalla päivitettiin softaa, lämppäri toimii enää 30minuuttia ajastuksella, nyt ei ole akku enää huutanut armoa, toisin kuin viime talvena kerran meinas jännättää.. puute tuossa vanhassa on se ettei eberiä saa tulille kuin virta-avaimen/valikon kautta. pakkasella se ohjaimen näyttö ei tahdo "taipua". vanhakantainen automaatti toimii muuten hienosti mutta välitysten porrastusta ihmettelen. juurikin 80 vauhdissa laatikko on periaatteessa 5:lla, mutta.. vaihtaa välillä 6:n. välitykset hitusen "lyhyet" mielestäni.
kiisseliä menee omassa matka-ajossa pienimmillään 6.1 L ja emännän kaupunkipyörityksessä 7,5 L. hitusen janoinen tcci fokukseen nähden, mutta automaatti-lato vaatii enemmän ainetta kuin manuaali-liiteri (keskimäärin kaikki ajot 5,2-5,5L)
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Re: S-Max?
Ei ne kilometrit missään tunnu. Kakkosfordissa galaxy 2.0 tdci tätä kirjoittaessa 327398 km ja hyvin pelaa.
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
Re: S-Max?
Tuntuu tulevan, nyt on mittarissa 11800. Kohta eka huolto...hoopee kirjoitti:Ihan kiitettävästi tulee kilometrejä näköjään.

Eipä kyllä. Tuntuu silti lämpenevän varsin hyvin, vaikka läpät ovatkin nyt jatkuvasti auki. Moottori lämpenee lämpimäksi noin kymmenessä minuutissa ilman esilämmitystä, vaikka pakkasta on rapiat 20. Ja myös pysyy hyvin lämpimänä, vaikka Webaston sammuttaisikin.hoopee kirjoitti:Tuo läppien toimimattomuus ei tullut kyllä yllätyksenä.
MB C (W204) 200 CDI A BE Premium Business + Avantgarde -12
Citroën C4 Picasso 1.6HDi Collection -12
Ex-Fordit: Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Titanium -11 | Ford Ka 1.3 2nd Edition -98
Citroën C4 Picasso 1.6HDi Collection -12
Ex-Fordit: Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Titanium -11 | Ford Ka 1.3 2nd Edition -98
Re: S-Max?
Joulu Morot kaikille,
nuista maskin räppänöistä vielä, on mitään astelukemia milloin säleikkö sulkeutuu/raottuu.
Eipä tollasesta huollossa kukaan osannu infota, kun tässä poikkesin, että autossasi on automaatti räppänät maskissa, meinasin jo laittaa pahvia nokalle ja se ois kyllä ollut noloa
Tarttee seurata, meillä nyt -30 C ja varmaan kaihtimet pitäisi ainakin alussa olla mennä kiinni.
1500 km mittarissa, ei mitään murheita, ainoastaan meni M8x30 pultti keskeltä takakumia 100 km ajetusta continentalista läpi, Siisti nätti reikä ja kuormurin tubelespaikalla Jms Vianorin pojat sai hyvin paikattua.
nuista maskin räppänöistä vielä, on mitään astelukemia milloin säleikkö sulkeutuu/raottuu.
Eipä tollasesta huollossa kukaan osannu infota, kun tässä poikkesin, että autossasi on automaatti räppänät maskissa, meinasin jo laittaa pahvia nokalle ja se ois kyllä ollut noloa

Tarttee seurata, meillä nyt -30 C ja varmaan kaihtimet pitäisi ainakin alussa olla mennä kiinni.
1500 km mittarissa, ei mitään murheita, ainoastaan meni M8x30 pultti keskeltä takakumia 100 km ajetusta continentalista läpi, Siisti nätti reikä ja kuormurin tubelespaikalla Jms Vianorin pojat sai hyvin paikattua.
Ford S-Max 2.0 TDCi (140) PowerShift Trend, Tred pack etc., 10/2010
Re: S-Max?
Hyvä viestiketju,
Todella hyvää informaatiota auton valitsijoille.
Itse valitsemassa ensi viikolla Touranin-Sharanin ja S-maxin välillä.
Hintaero min-max 4 kEur.
Tällä hetkellä kaatumassa S-maxille joskaan en ole vielä autoa ajanut.
Huomenna kokeillaan.
Todella hyvää informaatiota auton valitsijoille.
Itse valitsemassa ensi viikolla Touranin-Sharanin ja S-maxin välillä.
Hintaero min-max 4 kEur.
Tällä hetkellä kaatumassa S-maxille joskaan en ole vielä autoa ajanut.
Huomenna kokeillaan.
Re: S-Max?
Takana nyt melkein 25 000 km. 20 kympin huollon hinta oli jotain reilut 200e. Oikeastaan ainoa murhe tähän mennessä on ollut nyt viime aikoina pakkasilla moottorin lämmöt. Välillä nousee normaalisti 10-15 min ajon jälkeen ja välillä ei meinaa nousta ollenkaan - taikka seilaa edes takas. Tilanteen tarkkailu päällä, muilla samanlaisia talvikokemuksia?
Ford S-Max 2-0 TDCi (140) PowerShift Trend - 05/2010
Re: S-Max?
Hieno auto seon tuo maxi kertakaikkiaan, itellä ollu tuo laiva nyt tuolta 010 keväästä asti ja sellanen 25 000 kilomeetteriä on takanapäin.. Ja korjattavaakaan ei ole kaarassa muuta ollu ku tuo nyt tässä syksyllä ilmennyt vika, kylmällä käynnistäessä tai ajaessa auto ei käynnistä eberiä moottorinlämpöjä nostaakseen kuten pitäisi, ja kyllä, ajotietokoneen setup kohdan alta löytyvä "aux heater" valinta on tottakai valittu.. Käsikäytöllä eli park heaterina eber toimii kuitenkin moitteetta.. Ovat nyt fordsonin liikkeessä 3 kertaa yrittäneet korjata tuota vikaa eikä vieläkään ole kunnossa, ovat vaan aina huollon jälkeen tokaisseet että "kyllä toimii kun unelma" Ja eipähän tuo toimi.. Sellasta edistystä ovat onnistuneet tekemään että satunnaisesti saattaa ajon aikana käynnistyä tuo eberi joskus, mutta harvemmin.. Ens viikolla taas kuulemma ottavat foordin syyniin ja tälläkertaa useemmaksi päivää eivätkä enään noita "iltapäiväkorjauksia" yritäkkään.. Parempi vaan niin.. Toivotaan että nyt saisivat masiinan kuntoon!
----
Muuten on kyl tuo smaxi ollut erittäin positiivinen ja kestävä kokemus! että suosittelen ehdottomasti!
----
Muuten on kyl tuo smaxi ollut erittäin positiivinen ja kestävä kokemus! että suosittelen ehdottomasti!

Ford focus ST WRC sport edition -09
Ford S-MAX 1.8 TDI -10
BMW 518i facelift -95
BMW 518i -85
Ford S-MAX 1.8 TDI -10
BMW 518i facelift -95
BMW 518i -85
Re: S-Max?
Mistä sen muuten näkee, käykö lämmitin ajon aikana vai ei? Jos auton sammuttaa, niin toki kuulee lämmittimen jäähdytystoiminnon, mutta mistä sen ajaessa huomaa?Torppa kirjoitti:Sellasta edistystä ovat onnistuneet tekemään että satunnaisesti saattaa ajon aikana käynnistyä tuo eberi joskus, mutta harvemmin.
MB C (W204) 200 CDI A BE Premium Business + Avantgarde -12
Citroën C4 Picasso 1.6HDi Collection -12
Ex-Fordit: Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Titanium -11 | Ford Ka 1.3 2nd Edition -98
Citroën C4 Picasso 1.6HDi Collection -12
Ex-Fordit: Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Titanium -11 | Ford Ka 1.3 2nd Edition -98
Re: S-Max?
Auto täyttää huomenna kolme kuukautta, mittarissa on 15001 kilsaa. Kilometrien myötä S-Max on osoittautunut erityisen hyväksi matka-ajossa, se on selkeästi auton ominta aluetta. Istuin sopii allekirjoittaneelle hyvin, eikä pitkäkään (1000+ km) matka puuduta. Myös ajo-ominaisuudet ja melutaso ovat hyvällä tolalla, erityisesti auton levollisuus hankalissa talviolosuhteissa on erittäin hyvä, kuten olen jo aiemminkin kehunut. Pitkä akseliväli, hyvä alusta, erinomainen ohjaus ja runsas massa tekevät menosta tasaista ja yllätyksetöntä. Ehkä hieman liiankin vakaata, hidastumista kun massa ei auta yhtään =)
Kulutus on pysynyt järjellisenä, keskikulutus nyt 6,75. Varsin pienelläkin saa matka-ajossa menemään, parhaimmillaan tankillinen on mennyt kulutukselle 5,53.
Kulutus on pysynyt järjellisenä, keskikulutus nyt 6,75. Varsin pienelläkin saa matka-ajossa menemään, parhaimmillaan tankillinen on mennyt kulutukselle 5,53.
MB C (W204) 200 CDI A BE Premium Business + Avantgarde -12
Citroën C4 Picasso 1.6HDi Collection -12
Ex-Fordit: Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Titanium -11 | Ford Ka 1.3 2nd Edition -98
Citroën C4 Picasso 1.6HDi Collection -12
Ex-Fordit: Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Titanium -11 | Ford Ka 1.3 2nd Edition -98
Re: S-Max?
Eberin toimintaahan ihte seurailen tuolta auton pohjasta löytyvästä eberin pakoputkesta, ja tää putkihan löytyy repsikan puolelta siitä etuoven etureunan kohilta kun vähän könyää sinne alle kahtelemaan ja kokeilee sormella tulooko rööristä kuumaa ilmaa
Sitä envaan ymmärrä että mikseivät smaxiinkin laittaneet fordin miehet tuota mittariston eberin käynnistä ilmottavaa valoa palamaan myös ajon aikana kun eberi pyörii, focuksessa se nimittäin siellä palaa ajon aikana jos lämmitin pyörii, ja sehän helpottaa eberin käynnin seurausta hyvin paljon kun ei auton alle tarvia kömpiä!

Sitä envaan ymmärrä että mikseivät smaxiinkin laittaneet fordin miehet tuota mittariston eberin käynnistä ilmottavaa valoa palamaan myös ajon aikana kun eberi pyörii, focuksessa se nimittäin siellä palaa ajon aikana jos lämmitin pyörii, ja sehän helpottaa eberin käynnin seurausta hyvin paljon kun ei auton alle tarvia kömpiä!

Ford focus ST WRC sport edition -09
Ford S-MAX 1.8 TDI -10
BMW 518i facelift -95
BMW 518i -85
Ford S-MAX 1.8 TDI -10
BMW 518i facelift -95
BMW 518i -85
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 21 Tammi 2011 22:36
Re: S-Max?
Liitytään tähän seuraan
Tuli pistettyä tilaukseen "maxi" . Mahtaakohan viimeaikoina tilanneilla olla hajua siitä onko toimitusaika edelleen yhtä toivoton? 4 kuukauteen käskettiin varautumaan ettei tule "paha mieli" , mutta mahtaakohan tuokin olla liian optimistinen lupaus ?
Tällänen setti tuloillaan:
- 2,0 TDCI 140hv Titaniun Business M6
+Frozen White . Nahka/alcantara sisusta
+ Audio 65
+ 18" rillat
+ sporttialusta
+webaston kello / kauko
Puuttuvat parikymmentä hevosta kaivetaan sitten "optimoinnilla" pihalle,eipä niistä kannata 2500e maksaa

Tuli pistettyä tilaukseen "maxi" . Mahtaakohan viimeaikoina tilanneilla olla hajua siitä onko toimitusaika edelleen yhtä toivoton? 4 kuukauteen käskettiin varautumaan ettei tule "paha mieli" , mutta mahtaakohan tuokin olla liian optimistinen lupaus ?
Tällänen setti tuloillaan:
- 2,0 TDCI 140hv Titaniun Business M6
+Frozen White . Nahka/alcantara sisusta
+ Audio 65
+ 18" rillat
+ sporttialusta
+webaston kello / kauko
Puuttuvat parikymmentä hevosta kaivetaan sitten "optimoinnilla" pihalle,eipä niistä kannata 2500e maksaa

Re: S-Max?
Just - taitaapi olla sama vika tässä yksilössä.Torppa kirjoitti:....kylmällä käynnistäessä tai ajaessa auto ei käynnistä eberiä moottorinlämpöjä nostaakseen kuten pitäisi, ja kyllä, ajotietokoneen setup kohdan alta löytyvä "aux heater" valinta on tottakai valittu..
Ford S-Max 2-0 TDCi (140) PowerShift Trend - 05/2010
Re: S-Max?
Itse tuli vuodenvaihteessa tilattua aika samanlainen setti, lisättynä:KaiVonVeivi kirjoitti:Liitytään tähän seuraan![]()
Tällänen setti tuloillaan:
- 2,0 TDCI 140hv Titaniun Business M6
+Frozen White . Nahka/alcantara sisusta
+ Audio 65
+ 18" rillat
+ sporttialusta
+webaston kello / kauko
Puuttuvat parikymmentä hevosta kaivetaan sitten "optimoinnilla" pihalle,eipä niistä kannata 2500e maksaa
PowerShift
Traveller pack
X plus pack
Ilmastoidut istuimet
Pioneerin dvd/navi
Akkulaturi
Kolmesta kuukaudesta oli toimitusajassa puhetta ja viime viikolla
Ilmoittivat että näyttäisi tulevan jo mahdollisesti aiemmin.
Re: S-Max?
Noh nyt oli säätila, eli aamusta lunta sohjoo s-maxin kokkaan, ja illasta kaikki maskin räppänän säleet jäässä jumissa sekä moottorivikavalo syttyi. Talliin sulamaan, katotaan mitä aamusta herjaa. On kyllä soomen oloihin vähän himmeli systeemi. Muutoin pelaa ja toimii mallikaasti.
Jos haluaisi tankin täyteen, niin monta kertaa voi ja uskaltaa kliksuttaa. Tuon ohjeen kaksi, niin kun ajaa 10 km niin alkaa jo viisari laskeen. Onko kokemuksia??
Jos haluaisi tankin täyteen, niin monta kertaa voi ja uskaltaa kliksuttaa. Tuon ohjeen kaksi, niin kun ajaa 10 km niin alkaa jo viisari laskeen. Onko kokemuksia??
Ford S-Max 2.0 TDCi (140) PowerShift Trend, Tred pack etc., 10/2010
Re: S-Max?
Ajettu nyt reilun vuoden ajan vm. -06 (käyttöönotto 2007) S-Maxilla, 2.0 litrainen bensakone. Kilometrejä alkaa olemaan kohta 40tkm, joista itse ajettuna noin puolet.
Hyvä ja vakaa auto, tilat erinomaiset ja tavatilaan mahtuu paljon tavaraa. Iso 70-litran tankki, ei tarvi tankata kovinkaan usein, tosin näillä bensan hinnoilla täyteen tankkaaminen syö kukkaroa. Kaupunkiajossa menee noin 9-10 litraa/100km. Maantieajossa 100km/h kulutus on noin 7.5 litraa/100km ja 80km/h vauhdissa noin 6.5litraa/100km.
Muutamia havaintoja auton tekniikasta ja ominaisuuksista:
- lämpömittari päivittyy vasta nopeuden ollessa yli 50km/h
- takatilaan tulee rankkasateella vesipisaroita jostain tiivisteiden välistä, tippuvat takakontin väliverhoon
- keskikulutuslukema alkaa joskus nousemaan lähes sekunnin per kymmenys -vauhtia kun auton pysäyttää -> vääristää keskikulutuslukemaa
- nykimisvika kun moottorin lämpötila on alle 70 astetta ajettaessa tasakaasulla kierrosten ollessa alle 2300rpm ja pakkasta on enemmän kuin -10 astetta -> ohjelmistossa yleinen vika, odotellaan softapäivitystä (ilmeisesti myös 2.0 litraiset Mondeot)
- moottorin lämpötila ei nouse pakkaskeleillä kaupunkiajossa -> ilmastointi AUTO -> MANUAL ts. pienentää tuuletuksen voimakkuutta niin auttaa asiaan.
Hyvä ja vakaa auto, tilat erinomaiset ja tavatilaan mahtuu paljon tavaraa. Iso 70-litran tankki, ei tarvi tankata kovinkaan usein, tosin näillä bensan hinnoilla täyteen tankkaaminen syö kukkaroa. Kaupunkiajossa menee noin 9-10 litraa/100km. Maantieajossa 100km/h kulutus on noin 7.5 litraa/100km ja 80km/h vauhdissa noin 6.5litraa/100km.
Muutamia havaintoja auton tekniikasta ja ominaisuuksista:
- lämpömittari päivittyy vasta nopeuden ollessa yli 50km/h
- takatilaan tulee rankkasateella vesipisaroita jostain tiivisteiden välistä, tippuvat takakontin väliverhoon
- keskikulutuslukema alkaa joskus nousemaan lähes sekunnin per kymmenys -vauhtia kun auton pysäyttää -> vääristää keskikulutuslukemaa
- nykimisvika kun moottorin lämpötila on alle 70 astetta ajettaessa tasakaasulla kierrosten ollessa alle 2300rpm ja pakkasta on enemmän kuin -10 astetta -> ohjelmistossa yleinen vika, odotellaan softapäivitystä (ilmeisesti myös 2.0 litraiset Mondeot)
- moottorin lämpötila ei nouse pakkaskeleillä kaupunkiajossa -> ilmastointi AUTO -> MANUAL ts. pienentää tuuletuksen voimakkuutta niin auttaa asiaan.
Re: S-Max?
Käy suosiolla huollossa poistattamassa koko toiminto käytöstä, niin loppuu herjat.TTVS-MAX kirjoitti:Noh nyt oli säätila, eli aamusta lunta sohjoo s-maxin kokkaan, ja illasta kaikki maskin räppänän säleet jäässä jumissa sekä moottorivikavalo syttyi.
...tai loppuu ainakin siitä aiheesta. Omani alkoi taas varoittelemaan moottoriviasta, tällä kertaa syyksi paljastui ihan oikea vika, hiukkassuodattimen hehkutulppa on rikki. Jep jep...
MB C (W204) 200 CDI A BE Premium Business + Avantgarde -12
Citroën C4 Picasso 1.6HDi Collection -12
Ex-Fordit: Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Titanium -11 | Ford Ka 1.3 2nd Edition -98
Citroën C4 Picasso 1.6HDi Collection -12
Ex-Fordit: Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift Titanium -11 | Ford Ka 1.3 2nd Edition -98
Re: S-Max?
[quote="arzzi"]- nykimisvika kun moottorin lämpötila on alle 70 astetta ajettaessa tasakaasulla kierrosten ollessa alle 2300rpm ja pakkasta on enemmän kuin -10 astetta -> ohjelmistossa yleinen vika, odotellaan softapäivitystä (ilmeisesti myös 2.0 litraiset Mondeot)
quote]
Vahvistan tuon arvauksen Mondeon osalta. Saanko olla utelias ja kysyä saitko aikataulun tuolle softapäivitykselle?
quote]
Vahvistan tuon arvauksen Mondeon osalta. Saanko olla utelias ja kysyä saitko aikataulun tuolle softapäivitykselle?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: S-Max?
fordever kirjoitti:
Vahvistan myös, ja vielä dieselille. Päivitys taisi pahentaa nykimistä ja kierrokset paikallaan kun nostaa n.1500rpm niin käynti suotaa n.300rpm.
Kauanko pitää yleensä ajaa, jotta auto "oppii" päivityksen?
Vika kai tässä muualla, viikon päästä taas tutkitaan..
mondeo 2.0 Tdci
Re: S-Max?
Asiasta on raportoitu vain muutamasta (max 5 kpl.) autosta Suomessa. Tämän foorumin kautta nyt parin viikon sisään näyttää löytyvän lähes saman verran. Nyt voisi olettaa että tuo vika on kaikissa "tietyissä" autoissa. Olisiko sitten ainakin vuodesta 2006 eteenpäin valmistetuissa malleissa. Fordilta kerrottiin, että jotta vikakorjaus saisi suurempaa prioriteettia tehtaalla, niin viasta pitäis raportoida enemmän. Nyt näyttää että viasta ei ole kovin paljon raportoitu. Mutta villinä arvauksena heittivät että vuoden päivät saattaisi mennä. Nyt vaan pitäisi saada vikaraportteja suoraan myyjäliikkeen kautta suoraan Fordille. Olin itse yhteydessä myyjäliikkeeseen sekä Suomen Fordin tekniseen asiakaspalveluun. Kerroin kyllä arvaukseni että kysymys ei taida olla vain muutamasta autosta vaan autoja on enemmänkin. Keski-Euroopassa tuskin näkyy mitään vastaavaa vikaa, harvoin on -10 pakkasia.fordever kirjoitti:
Se, miksi vika esiintyy kylmällä moottorilla, johtuu juurikin softasta. Ennen kuin moottorin lämpötila on 70 astetta, ajetaan tietoja softan (ns. kartan) kautta. Kartassa nyt ei ihan kaikki bensansyötöt? tms ole ihan ajantasalla kun pakkasta on enemmän. Kartan käyriä pitäis saada muutettua pohjoisen oloihin sopivimmiksi. Ei luulis olevan koodarille hankala tehtävä. Ensimmäisen kerran mainitsin myyjäliikkeen huoltoon asiasta vuosi sitten kun auton ostin. Vian huomasin viikon ajon jälkeen. Kuulin, että yhtä Mondeota oli tutkittu siten, että lähes kaikki osat oli vaihdettu, mutta vika ei ollut korjaantunut. Joten tämäkin viittaisi suoraan softavikaan. Meidänkin autoa koeajettiin huollon puolesta ja vika yritettiin selvittää. Mitään vikakoodia nykiminen ei anna. Myös tämä viittaa softavikaan, koska järjestelmä ei tunnista nykimistä viaksi, koska autohan toimii juuri niin kuin softassa sanotaan. Softa vaan nyt sattuu olemaan päin peetä

Ja kyllä softapäivityksen pitäisi heti vaikuttaa. Pitääpä ilmoitella täällä jos kuulen että asian suhteen on jotain tapahtumassa tai päivitystä tulossa.