Sivu 4/6

Lähetetty: 27 Marras 2005 20:49
Kirjoittaja VesQ
Kyllä sellaisen käsityksen että diisselissä kuitenkin parempi hyötysuhde

Ja kulkeehan ne mutta silti luonne on sellainen mopon tuntuinen

Lähetetty: 27 Marras 2005 22:09
Kirjoittaja Tonski
VesQ kirjoitti:Kyllä sellaisen käsityksen että diisselissä kuitenkin parempi hyötysuhde

Ja kulkeehan ne mutta silti luonne on sellainen mopon tuntuinen
Entinen oli 2,5 V6 170 hv bensa, ja nykyinen 1,8 kiisseli ja kyllä tuntuu sopivalla kierrosalueella kumi sutivan helpommin kuin ennen... :wink:

Lähetetty: 27 Marras 2005 22:24
Kirjoittaja Monteonisti
Virhe tulee kun verrataan turbotonta pensaa turpokiisseliin. Jos molemmissa kunnon turbo niin pensa voittaa samalla mottikoolla. :D En ole laskenut nuita hyötysuhteita mutta jo tiisselin suurempi (yleensä) puristussuhde kait lisää hyötysuhdetta? 8)
Formuloissa on turbottomat pensat ja niistäkin on saatu jonkin verran tehoa ulos vaikka motit "pieniä"! :roll:

Lähetetty: 27 Marras 2005 23:23
Kirjoittaja lalli69
Mutta 170hv Diesel vie vähemmän kuin 170hv bensa. :wink:

Lähetetty: 08 Joulu 2005 23:08
Kirjoittaja trolli
En osaa mihinkään sanoa mitään, mutta nykyinen 1.8 turbodiesel on ollu joka suhteessa parempi ku edelliset 2.0 ruiskut ahtamattomina...
Kiisseli on vääntäny paremmin ja polttoainelaskut on huomattavasti pienempiä...
Lähtö ei oo räjähtävä, mutta en oo kuuhun menossakaan... Kuiten vuotuiset 35tkm työajot vaikuttaa asiaan... Varsinki ku verottaja ei oo huomaavinaankaan... :cry:

Lähetetty: 08 Joulu 2005 23:50
Kirjoittaja Jaakko85
VesQ kirjoitti:Kyllä sellaisen käsityksen että diisselissä kuitenkin parempi hyötysuhde
No saattaahan se niin ollakkin.. Sehän syökin vähemmän :)

Lähetetty: 09 Joulu 2005 00:18
Kirjoittaja Monteonisti
Tiisselissä isommat puristukset ja sen takia parempi hyötysuhde? 8)

Lähetetty: 27 Marras 2006 19:21
Kirjoittaja Ghostman_132
Niin ja kun diisselissä on suurempi Energiamäärä massaan nähden kuin bensiinissä niin senkin takia diisselillä pitäisi ajaa pitempi matka samalla hyötysuhteella ;)

Kyllä sitä tulee bensalla ajettua ja lämpöä riittää kesät talvet ;) eikä tarvita mitään lisälämmittimiä ;)

On vähän vanha topikki mutta iski silmään ja oli pakko sanoa jotain :D

Lähetetty: 02 Tammi 2007 14:31
Kirjoittaja Mazza
hih, ei voi ku hihitellä takavasemmalla... 8)

http://video.google.com/videoplay?docid ... rbo+diesel

http://videos.streetfire.net/video/4775 ... 68a79b.htm

Oli ihan pakko...:D
ja sen verran että istunut useita kertoja vastaavien kyydissä, ja kestosta on turha valittaa, kaverillakin täällä oulussa 436hv/700nm ja kerran menny kansipahvi kun hukkaportti jummas ja kerran laatikko porsinu kun ei ite vahvisteltuna kasin tomaatti kestäny vääntöjä... ja kilometrejä on tainnu tulla jo tommoset 120 tuhatta. maukkaita pelejä, pysyy se kulutuskin kurissa.. :)

Edit: jaa että laiskoja ja ruman kuulosia? niin, kyllähän ne savuttaa mutta eipä sitä Voimaa ilman savua voi saadakaan.. :wink:

Edittiä lisää: tutustukaa ihmeessä osoitteeseen http://www.holysmoke.fi !

Lähetetty: 02 Tammi 2007 17:42
Kirjoittaja qaz
Ajeleehan sitä joku rypsiöljylläkin.

Lähetetty: 11 Tammi 2007 23:09
Kirjoittaja HELLbound
On se kumma, kun on varaa ostaa kalliita kulkevia autoja, mutta ei sitten ole varaa maksaa polttoainekuluja??? Kyllä bensa menee ihan eri tahtiin kuin dieseli vaparina ja turbolla.....siitä on ihan turha jauhaa!!!

Lähetetty: 11 Tammi 2007 23:52
Kirjoittaja jype
[quote="HELLbound"]On se kumma, kun on varaa ostaa kalliita kulkevia autoja, mutta ei sitten ole varaa maksaa polttoainekuluja???

sitteku sulla on työmatkaa 50 km ni rupee varmasti mietityttämään et mitä sitä tankkais.

Lähetetty: 12 Tammi 2007 12:19
Kirjoittaja wekku
Benziinillä mennään, mutta sielu halajaa diisseliä.

Lähetetty: 13 Tammi 2007 20:04
Kirjoittaja HELLbound
jype kirjoitti:
Mistä luulet tietäväsi mun työmatkan pituuden?? Mietin autoa ostaessani, että minkähän ottaisin...pienen ja vähäruokaisen auton vai ison, tehokkaan ja janoisen...valinta näkyy tuossa alhaalla...

Lähetetty: 13 Tammi 2007 20:04
Kirjoittaja HELLbound
meni lainaus vähän reisille....

Lähetetty: 13 Tammi 2007 20:32
Kirjoittaja jaska74
pakko kai se on kiisseli itekkin kohta ostaa.
kaveri osti just uuden passatin... jättää sierrani ihan heittämällä ja kuluttaa satasella noin 5 litraa diisseliä...prkl

Lähetetty: 13 Tammi 2007 20:40
Kirjoittaja Bootsi
-Köyhät hehkuttaa, ja sipit hakee Saksasta-
-Fuck, the Fuel economy-
8)

Ajotavalla vois vaikuttaa eniten.. mutta niin mennään mitä vehkeet kulkee... :twisted:

Lähetetty: 13 Tammi 2007 20:51
Kirjoittaja Katya
HELLbound kirjoitti:Kyllä bensa menee ihan eri tahtiin kuin dieseli vaparina ja turbolla.....siitä on ihan turha jauhaa!!!
Kaikillepa ei merkkaa se, miten nopeesti auto kiihtyy... Jotkut vaan ajaa sillä pakolliset reissut ja kiihtyilee sitten ihan muilla peleillä. :roll:

Lähetetty: 13 Tammi 2007 21:02
Kirjoittaja Oltsu
jype kirjoitti:
Herra siunaa ku oliskin noin lyhyt matka töihin, tällä hetkellä 210km päivittäin eestaas ja diisseli ei oo käyny ees mielessä. Joskus pidempiäkin matkoja, tietenkin riippuu missä työmaa. Eli ei se mietitytä, asenteesta kaikki on kiinni.

Lähetetty: 13 Tammi 2007 21:40
Kirjoittaja Ghostman_132
Heh heh :D täällähän isot miehet vetää herneitä nenään oikein urakalla :D Elkää nyt niin tosissanne tätä ottako ;) Eikös tämä ole vähän niiinkuin huumori topicci :D
Ihan omasta mieltymyksestähän se on kiinni kummalla tykkää ajaa.

Ei herrassiunaan että joku jaksaa ajaa päivässä pitkiäkin matkoja :O 210km :D Et oo ikinä harkinnut pyörällä ajoa? tulisi halvaksi :D

Lähetetty: 13 Tammi 2007 22:22
Kirjoittaja Oltsu
Ghostman_132 kirjoitti: Ei herrassiunaan että joku jaksaa ajaa päivässä pitkiäkin matkoja :O 210km :D Et oo ikinä harkinnut pyörällä ajoa? tulisi halvaksi :D
Muuttoa lähemmäs "työpaikkaa" lähinnä harkinnu , ei meinaa jaksaa ajaa :) Ja tuo on matkoista lyhin mitä on ollut.. Eipä voi väittää että leipä irtoo helposti. Voishan sitä pyörälläkin ajaa, saattaa vaan tulla kalliimmaks kun kuluu ketjut jne sen verta vauhdilla :D

Lähetetty: 13 Tammi 2007 23:48
Kirjoittaja Katya
Oltsu kirjoitti:Eli ei se mietitytä, asenteesta kaikki on kiinni.
Taitaa olla vähän lompakostakin kiinni :)

Lähetetty: 14 Tammi 2007 14:46
Kirjoittaja VesQ
Ei kyllä se on asenteesta kiinni, pidän itseäni melkolailla "huonotuloisena" /köyhänä mutta diisseli ei ole edes käynyt mielessä vaikka menisi 4 litralla satasen. Tälläkin hetkellä tuo 1.6L käyttö-sierra vie about 11-12l/100km venttiiliviasta johtuen mutta ei ole vielä häirinnyt lompakossa Säästetään sitten jostain muusta

Ja se kiisselin ääni voi luoja, oli sitten kuinka uusi vaan niin kuulostaa kuin sylkisi sisuskalut justiinsa ulos, 3mm kuluneella nokka-askelilla ohc:kin kuulostaa terveemmältä :roll:

Ja haiseekin pahalle

No nämä minun omia mielipiteitä mutta vahvasti sitä mieltä että löpö/diisseli ei kelpaa kuin talon lämmittämiseen ja osien puhdistamiseen

Lähetetty: 14 Tammi 2007 15:24
Kirjoittaja Katya
Jos ihan puhtaasti taloudellisesta puolesta puhutaan, niin tässäpä vähäsen laskelmaa.

Lähtökohtana 30000km/vuosi ajoa (ei ihan riitä omalla kohdalla).

Diesel Escortti, kulutus keskimäärin 5,5l/100km.
Naftahinta noin euron/l. Polttoaineen osuus vuodessa ois 1650e/vuodessa, dieselvero noin 415e/v, tekee 2065e vuodessa.

Sitten joku keskimääränen bensa-auto, kulutus noin 7l/100km (keskimäärin).
Bensahinta noin 1,2e/l. Bensan osuus ois siis vuodessa 2520e.

Eli tolla laskukaavalla (jos puhtaasti lompakkoaan miettii) säästää vuodessa viitisen sataa euroa jos naftalla ajelee. Kyllä se ainakin mulla tuntuu...

Sitten on tietty asia erikseen, jos oikeen harrastaa haluaa näitä autoja ja tuntee niissä omakseen jotain muutakin kuin välineen jolla siirtyä paikasta a paikkaan b...

Lähetetty: 14 Tammi 2007 16:03
Kirjoittaja Riesa2.0
Eli siis tuon laskelman mukaan diisselillä säästää vuodessa tuon noin 500€... mutta sitten jos ruvetaan kunnolla laskemaan niin tuollainen -98 mallinen 300tkm ajettu td escortti maksaa ehkä sen 3000euroa, kun taas minä ostin tuon mun suht hyvä kuntoisen työmatka sierrani 500eurolla. Niin silloinhan minä saan ajaa ensiksi tuolla sierralla jotain 4-5 vuotta ennenkuin diisselistä tulisi säästöä :? Tuossa vaiheessa kuitenkin molemmat autot on jo ruostuneet puhki, talvisin tielle kylvettävän suolan ansiosta, joten taas menee autot vaihtoon ja taas on valittavana (koriltaan samankuntoiset) halvempi bensa auto ja kalliimpi urpokiisseli...

Ja bensalla mennään, maksoi sitten mitä maksoi 8)