Mut jos ei sinne tuollasta voi laittaa niin eipä niissä muissakaan suurempia eroja tuskin oo. Joku st170:sen imusarja saattaisi olla se paras vaihtoehto. Voi vain olla vähän hankala osa suomesta metsästää + hintava =hyötyyn nähden ???ohc205 kirjoitti: mikähän olisi paras imusarja zeteciin?
sierran viritys
Re: sierran viritys
Aatteli vaan kun kysymys oli esitetty noin.
gti golo palloilija
Re: sierran viritys
Mitenköhän vanhemmissa mondeoissa, joissa on alumiininen imusarja, niin onkohan se sama 1,6-2,0zeteceissä?
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: sierran viritys
1.6:ssa on omansa pieni reikänen. 1.8/2.0 keskenään hyvin saman tyylinen jollei peräti sama..?
Tossa omassa 2.0 silver topissa tod.näk 1.8 sarja kiinni. Hyvin tuntuu röhkivän.
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... la_nyt.JPG
Noi venttiilikoneiston ongelmat riivaa niitä alkupään koneita, 95-> systeemeitä muutettu.
'Paremman' tunnistaa siitä, että venttiilikopassa lukee Zetec 16v, vanhemmissa Doch 16v. Edellyttäen tietysti että on orkkis koppa.
Tossa omassa 2.0 silver topissa tod.näk 1.8 sarja kiinni. Hyvin tuntuu röhkivän.
http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... la_nyt.JPG
Noi venttiilikoneiston ongelmat riivaa niitä alkupään koneita, 95-> systeemeitä muutettu.
'Paremman' tunnistaa siitä, että venttiilikopassa lukee Zetec 16v, vanhemmissa Doch 16v. Edellyttäen tietysti että on orkkis koppa.
Re: sierran viritys
Irtos cossun kansi Italiasta 200€ + postit jotai 100€, saa nähä mitä sillä keksis 

Re: sierran viritys
Kuulostaa pirun halvalta. Onko se täydellinen, venoineen, nokkineen, koppineen yms?
Onko se plaanattu kuin monta kertaa?
Onko se plaanattu kuin monta kertaa?
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: sierran viritys
Pitäs olla täydellinen, maali ehkä vähä kulahtanu ei muuta. Tosiaan aika halpa ku maksaa briteiski joku 650£. Saa nähdä mitä sit oikesti tulee 

Re: sierran viritys
ei sitä kenelläkään olis cossuun pako nokka-akselia myydä. tarttis vie loppu kesä nautiskella tosta autosta ennenku se menee todelliseen purkuun ja osien vaihtoon
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 15 Huhti 2023 16:03
Re: sierran viritys

Olisi suunnitelma virittää 4x4 sierraa
mulla olisi tuommoinen 2.3 litranen 16v kone mitä löysi mk2 scorpion tai galaxseista
sierran plääni olisi virittää se ja en tiedä mistä aloittaa haluaisin turbottaa mutta haluaisin sen olevan luotettava ja tehokas
joku ecu/softa homma löytyy semmonen kuin tunerstudio en tiedä onko tarpeeksi hyvä alkeellinen vaikuttaa olevan
Haluaisin apua osien hankinnas esim.
Minkä kokoista turboa?
Onko 2,3 litraisen pakosarjat yhteensopivat muiden pakosarjojen kanssa (turbolle) vai pitääkö rakentaa se itse.
Haluaisin sen kestävän joten haluasin teitää onko sopivia kiertokankeja?
Onko tässä koneessa männän kokoa suurennettu että sen koko suurenisi 0,3 litralla?
ja jos joku viisaampi tietää eroja scorpionin galaxy moottorilla esim onko niillä eri moottorikoodit?
Olisi suuri apu minun pienessä projektissa Terveisiä turusta!
kaikki apu olisi hyvä kiitos!

Re: sierran viritys
Niin tuleekos tää radalle vai ihan katsatettavaksikin?
Re: sierran viritys
Aivan ekana kannattaa laatia itselleen jonkinlainen budjetti ja sitten kertoa se kahdella että rahat riittää edes alkuun.
Toinen mitä kannattaa miettiä hetken aika on mihin omat rahkeet riittää, mitä pystyy tekemään itse ja mitä on pakko teettää.
Katso kohta budjetti uudestaan jos joudut teettämään suuren osan.
2.3 dohc on koneenna aika haastava sen osien saatavuuden suhteen, paljon mitään ei löydy valmiina ei ainakaan täältä härmästä. Turboahtaminen on helppo konstia saada voimaa mutta se asettaa vähän vaatimuksia komponenteille, suuttimet Ecu, pumppu ym. Taas palataan kohtaan budjetti.
Sit kun on viimein päässyt yli siitä että riittääkö rahat vai ei niin päästään itse asiaan, mitä sillä autolla olisi tarkoitus tehdä?
Ajaa ja nauttia tehosta, katsastus?
Kiertää rataa, jarrut renkaat alusta?
Ajaa kiihdytystä, alusta renkaat jarrut, voimansiirto?
Vai?
Tarkoitus ei ole masentaa vaan antaa oikeasti vinkkejä siihen mitä lähdetään tekemään niin että se joskus jopa tulee valmiiksi. Liian moni lähtee siihen kaikki äkkiä täysiä voimaa niin paljon kuin ei ikinä, ja nopein hienoin ikinä.
Ja alkuun pääsyn jälkeen iskee todellisuus vastaan että kaikki on kallista ja jo hankitut ei kelpaa kelleen ja projekti jää makaamaan koskaan valmistumatta.
Toinen mitä kannattaa miettiä hetken aika on mihin omat rahkeet riittää, mitä pystyy tekemään itse ja mitä on pakko teettää.
Katso kohta budjetti uudestaan jos joudut teettämään suuren osan.
2.3 dohc on koneenna aika haastava sen osien saatavuuden suhteen, paljon mitään ei löydy valmiina ei ainakaan täältä härmästä. Turboahtaminen on helppo konstia saada voimaa mutta se asettaa vähän vaatimuksia komponenteille, suuttimet Ecu, pumppu ym. Taas palataan kohtaan budjetti.
Sit kun on viimein päässyt yli siitä että riittääkö rahat vai ei niin päästään itse asiaan, mitä sillä autolla olisi tarkoitus tehdä?
Ajaa ja nauttia tehosta, katsastus?
Kiertää rataa, jarrut renkaat alusta?
Ajaa kiihdytystä, alusta renkaat jarrut, voimansiirto?
Vai?
Tarkoitus ei ole masentaa vaan antaa oikeasti vinkkejä siihen mitä lähdetään tekemään niin että se joskus jopa tulee valmiiksi. Liian moni lähtee siihen kaikki äkkiä täysiä voimaa niin paljon kuin ei ikinä, ja nopein hienoin ikinä.
Ja alkuun pääsyn jälkeen iskee todellisuus vastaan että kaikki on kallista ja jo hankitut ei kelpaa kelleen ja projekti jää makaamaan koskaan valmistumatta.
Re: sierran viritys
Juurikin noin ja jos ihan meinaa liikenteeseen kannattaa pitää mielessä että on saatava päästötkin menee johonkin sallittuun,monesti kun jo vakioissakin hankalaa touhua.
Joo ei taida niitä Cossunkaan osia ihan joka tallin nurkilla joutilaana olla,monet niistä puhuu ja yhtä harva niitä nähny,haaveilijoita kun olen nähny kohta sen 40v niin monesti kannattaa ostaa jo tehty kun alkaa tekemään,tietty hiljaa hyvä tulee mutta innostuskin voi lopahtaa ja keskeneräsestä ei sitten saa kun romun hinnat ja paremmista osista jotain...
Tarkoitua ei ole torpata tekemistä mutta kun itekkin jo maailmalle laitellu toisten hylkäämiä tekemisiä niin siinä sen alkuhuuman on nähny.
Joo ei taida niitä Cossunkaan osia ihan joka tallin nurkilla joutilaana olla,monet niistä puhuu ja yhtä harva niitä nähny,haaveilijoita kun olen nähny kohta sen 40v niin monesti kannattaa ostaa jo tehty kun alkaa tekemään,tietty hiljaa hyvä tulee mutta innostuskin voi lopahtaa ja keskeneräsestä ei sitten saa kun romun hinnat ja paremmista osista jotain...
Tarkoitua ei ole torpata tekemistä mutta kun itekkin jo maailmalle laitellu toisten hylkäämiä tekemisiä niin siinä sen alkuhuuman on nähny.
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Re: sierran viritys
päästöt ei ole kyllä ongelma sierran ikäses autosTessu200 kirjoitti: ↑21 Touko 2023 04:50 Juurikin noin ja jos ihan meinaa liikenteeseen kannattaa pitää mielessä että on saatava päästötkin menee johonkin sallittuun,monesti kun jo vakioissakin hankalaa touhua.
Joo ei taida niitä Cossunkaan osia ihan joka tallin nurkilla joutilaana olla,monet niistä puhuu ja yhtä harva niitä nähny,haaveilijoita kun olen nähny kohta sen 40v niin monesti kannattaa ostaa jo tehty kun alkaa tekemään,tietty hiljaa hyvä tulee mutta innostuskin voi lopahtaa ja keskeneräsestä ei sitten saa kun romun hinnat ja paremmista osista jotain...
Tarkoitua ei ole torpata tekemistä mutta kun itekkin jo maailmalle laitellu toisten hylkäämiä tekemisiä niin siinä sen alkuhuuman on nähny.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 15 Huhti 2023 16:03
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 15 Huhti 2023 16:03
Re: sierran viritys
Juu ymmärrän mutta eka projekti ja silleen ei mulla ole kiire tämän kanssa olisi kiva mihin tähdätä ja saada idea mitä ja miten tehdäMk1escos kirjoitti: ↑20 Touko 2023 21:55 Aivan ekana kannattaa laatia itselleen jonkinlainen budjetti ja sitten kertoa se kahdella että rahat riittää edes alkuun.
Toinen mitä kannattaa miettiä hetken aika on mihin omat rahkeet riittää, mitä pystyy tekemään itse ja mitä on pakko teettää.
Katso kohta budjetti uudestaan jos joudut teettämään suuren osan.
2.3 dohc on koneenna aika haastava sen osien saatavuuden suhteen, paljon mitään ei löydy valmiina ei ainakaan täältä härmästä. Turboahtaminen on helppo konstia saada voimaa mutta se asettaa vähän vaatimuksia komponenteille, suuttimet Ecu, pumppu ym. Taas palataan kohtaan budjetti.
Sit kun on viimein päässyt yli siitä että riittääkö rahat vai ei niin päästään itse asiaan, mitä sillä autolla olisi tarkoitus tehdä?
Ajaa ja nauttia tehosta, katsastus?
Kiertää rataa, jarrut renkaat alusta?
Ajaa kiihdytystä, alusta renkaat jarrut, voimansiirto?
Vai?
Tarkoitus ei ole masentaa vaan antaa oikeasti vinkkejä siihen mitä lähdetään tekemään niin että se joskus jopa tulee valmiiksi. Liian moni lähtee siihen kaikki äkkiä täysiä voimaa niin paljon kuin ei ikinä, ja nopein hienoin ikinä.
Ja alkuun pääsyn jälkeen iskee todellisuus vastaan että kaikki on kallista ja jo hankitut ei kelpaa kelleen ja projekti jää makaamaan koskaan valmistumatta.
Tietysti yli kolme kymmentä vuotta vanha auto (91) eli on ensin muutakin kuin vain tehot mitä pitäisi katsoa
Ja olisi kiva kuulla mikä olisi semmonen hyvä idea en mä ihan satavarma tosta 2.3 koneesta ole mutta se on jo autossa ja kukkuu en tiedä minne tää kaikki vaan vielä vie
Re: sierran viritys
Alkuun kannattaa sit vaan polttaa ruutia alustaan, kaikki puslat ja nivelet vaihtoon, iskarit jouset jarrut. Sit miettimään mitä sille moottorille tekee.
Alusta on kuitenkin se tärkein jarrujen kanssa.
Alusta on kuitenkin se tärkein jarrujen kanssa.
Re: sierran viritys
No mullapa sellanen Riesa missä ei muuta vikaa olekkaan kun päästöt mutta se onkin jo toinen juttu
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Re: sierran viritys
No se on eriasia juu jos autossa vikaa mutta esim paremmat päästöarvot mulla on turbo-ohc joka käy viinalla ku katti-dokki käyttikses joka bensalla 
