Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
NiceMan kirjoitti:aluksi vain lupas pari kertaa, sitten käynistyi mutta ei pysynyt tyhjänkäynillä ja röpötti kun kävi rikkaalla... Ja OD valo vilkkuu.
No, otin ilmamäärä mittarista johdon irti niin alkoi käymään...
OD valo varmaan vilkkuu sen takia kun konehuone oli täynnä lunta...
Mutta sitten pisti vedet pihalle... o rengas siitä varmaan meni... lohkon välissä olevasta "jako"tukista josta menee letku jäähdyttimeen, putki koneen taakse, letku vasemmalle puolen konetta kannen läpi..
No Ke otan sen auki ja hommaan töistä uudet tiivisteet..
Hyvähän se on tehdä pariin otteeseen samat purku/kasaushommat niin ei pääse unohtuun
Hiukka epäilyttää toi OD:n vilkkuminen, ettei vaan ois piuhat menny ristiin jossain välissä...kai teit omat sähkökaaviot uusista johdoista?? Eikä toi röpötyskään kuulosta hääville...ei meillä ollu moisia oireita, ainut oli kampiakselintunnistin joka temppuili...huolimaton puhdistaminen syynä!
Vielä löytyy alkuperäiset- ja uudet sähkökuvat..ja numerokoodatut piuhat
Ei ole johdot ristiin mennyt koska vaihdoin ne yksi kerralla joten ei mahdollista... toio rörötys oli aikaisemminkin... no pitää katsoa vikakoodit...
Laatikko kyllä vaihtaa joten isoa vikaa ei ole...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Ei kumpaakaan... Vikaa sähköissä edelleen... Mutta taisin löytää paikan kun johtonippu lämmin yhdestä paikaa eli johtonippu joka tulee tulipellin läpi apparin paikalta... Otin nipusta kiinni ja ravistin niin luistoneston moottori ja jotain releitä eli heilutuksen tahtiin ja virtaa menee akulta...
Eli mitäs kaikkea joutuukaan purkaa että johtonipun saa pois tulipellin sisältä? kokemusta?
Lämppärin kennon olen siihen aikoinaan vaihtanut kyllä joten kojetaulun saan nopsaa purettua.
Lähteekö ne boxit miten paikalta? Siis jotka ovat hanskalokerikon takana... johtonippu taitaa mennä niiden taakse...
Eli se kaapeli nippu pitäisi saada purettua... konehuoneenpuolelta sen saakin kohtuu työllä...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Elä hyvä mies ainakaan luovuta
Aika rapeita taitaa kaikki piuhat olla. TIS:stä kaivelemalla saattas löytyä informaatiota...tosin lontoon murteella. Kyllä ne kaapelit sieltä irtoaa...aikaa ja malttia!
Katoitko sä sitä sulakerasiaa kun en ny muista? Meinaan vaan että aikoinansa
mulla kun oli puoliautoa levällään pitemmän aikaa, niin sitten älysin sitä
sulakerasiaa tai oikeastaan sen releitä alkaa heiluttelemaan. Siitähän se ilo
sitten alkoi kun relettä nykimällä toiset releet siellä täällä naksui. Sitten
vaan rasia irti ja paskanahan se...
Nuo mulkkiksen sähköongelmat tuppaa lakkaamaan vasta kun kaikki
johdot käyty läpi... (tai kun auto on myyty muualle, tai kone on myyty muualle...)
T. Dieselmies
F.O.R.D = Full Of Rusty Details
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
En ole kattonut viel sulakepesää... kiinostaa mitä kaikkea joutuu purkaa että saa tuon johtosarjan irti joka menee tulipellin läpi... Sulakebocin puran samalla mutta releitä ja sulakkeita on irrotettu ja heilutettu ja ne eivät saaneet mitään jännää aikaa vaan iso vika on tuossa johtosarjassa kun lämpiää...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Johtosarjaa tässä parsin, tänä viikonloppuna pitäisi olla valmis ja ehkä huomenna pääsee asentelee paikalle... tai ensi viikolla.
Teen muuten samoilla paksuuksilla ainoastaan flekteille pistin astetta paksumman syöttökaapelit sulakepesältä lähtien.
Ehkä tämän jälkeen voisi alkaa taas nauttia ajamisesta.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Johtosarja auotssa paikalla, moottori käynistyi ongelmitta.
OD valo vilkkuu edelleen...
Muuten tuntuisi toimivan, ajoa en tehnyt ja vikakoodeja en viel katsonut.
Sattuisko kukaan muistaa mihin pinniin flektin johto piti tulla sulakeboxissa, siis siinä vihreessä josta syöttö menee releelle.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Nyt ei sit käynisty... Tai käynisty ja kävi 5min hyvin kunnes sammu... sitten ei käynistynyt enään... pari kertaa lupas mut siihen jäi...
Eilen teki samoin, ekaksi käynistyi ilman ongelmia, kävi 10min ja sammui... hetken odottelun jälkeen käynistyi mutta sammui jälleen 5min kuluttua.
Vikakoodeja en saanut luettua kun iki vanha läppäri ei jaksanut käynistyä kylmässä... mitää ostaa vaimon läppäriin usb-rs232 sovitin että saa palikan kiinni.
Hyvä puoli on että ei röpötä ja ei pura akkua.
Ehdotuksia? voi olla että la kun menen autoa laittaa niin käynistyy taas ilman ongelmia...
Edis6 boxi ei lämpene, johdot kiinni, liittimet ok ja voideltu.
JA eilen käytin konetta ilman että oli kaikki alipaine letkut kiinni jolloin kävi tasaiseen 1000kier/min... myöhemmin tulppasin letkut niin asettui siihen 730kier/min eli normaaliin ja kävi tasaisee, huomattavsti paremmin kuin ennen sähköremppaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
P0138 O2 Oxygen Sensor Circuit High Voltage (Bank1, Sensor2)
P0443 Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit
P0708 Transmission Range Sensor Circuit High Input
Tuolaiset vika koodit löysin, poistin ne kaikki ja tuo P0708 tulee takaisin, mikä sen aiheuttaa?
Tuo P0443 tuli kun oli liitin irti solenoidista.
Sitten lisää, tänäänkin moottori lähti käyntiin nätisti ja kävi ongelmitta kunnes jokusen minuutin päästä alkaa käymään huonosti ja sammuu.
Veikkaa että polttoaineen saanti ongelma eli polttoaineen rele vetelee omiaan eli sen jälkeen kun kone sammuu niin rele napsuu ja pumppu titenkin käynistyy sen mukaan mutta samaan aikaan kun virrat ovat päällä ja kone sammunut joki tai jotkut polttoaine suuttimet naksuu samalla kun polttoainerelekkin...
Kun tuota naksutaa on niin sitten ei tahdo käynistyä, vo lupaila tai vastaavaa...
Kun ei ole tuota naksuta ongelmaa niin pumppu pyörii pari sekunttia kun laittaa virrat päälle eli ihan oikein.
Eli mistä siis on kyse...
Lämpötila anturit,ilmamassamittari,kaasuläpän asento tunnistin antavat kaikki oikeita arvoja.
Missä on ohjainboxin maadoitus piste?
Flektit toimii kun kytkin A/C päälle niin molemmat flektit käynistyivät puolinopeudella niin kuin pitääkin.
Tod.näk on jostain pienestä kiinni tää että lähtisi toimii...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Tuo polttoaineenpumpun releen napsuttelu ei muutu vaikka ruuvaan laatikon tai/ja koneen johtosarjan irti(ne 2 isoa liitintä palkissa)
Huomasin että PATS boxin liittimessä on pari kolme liitintä hapettunut mutta jos tuo aihettaisi katkoja niin minne ja miten?
Polttoainepumpun "releen" sisällä on kaksi relettä joista toinen saa ohjauksen virtalukolta joka siis toimii oiokein mutta se mitä käsittääkseni ohjainboxi ohjaa napsuttelee omiaan virrat päällä.
Tänään ei lähtenyt käyntiin mutta lupaili parit kerrat...
Konehuoneessa on 2 maadoituspistettä jäähdyttäjän molemmin puolin joissa molemmissa 2 lähtöä.
Akulta lähtee 3 ohutta maajohtoa jotka sukeltaa akun taakse... yksi kait menee tulipellin läpi jonnekkin.. Mihinkäs se..???
Eli olisiko vikkejä antaa lisää... vai pistänkö paaluun?
Jouluna ajattelin purkaa boxit irti ja johtosarjan uudelleen...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Laiskuuden ja muun hidasteiden syystä vasta nyt päässyt tutkimaan johtosarjaa eli:
TRS(C645) anturiin tulee 6 johtoa joista 2 on tuo asentotunnistusta varte joihin itsellä tulee 2 pinniin(Ru/Ke - BN/YE) +12v syöttö joka haarautuu Lambra-antureille ja lisäksi menee etumaisen siniseen liittimen(C604) 8-pinniin(Ru/Vi -BN/GN)
Syöttö tulee Isosta Mustasta moottoriliittimen pinnistä jota nyt en muista mutta sama haarautuu moottorin antureille.
Nokka-akseli anturin resistansi on 482ohm(Mitattu johtosarjan päästä)
Mittailin tuossa eilen kaapeleita A147(PCM) liittimestä laatikon ja moottorin väliliittimeen ja katkoksia ei ollut ja ovat jopa oikeassa paikassa, samoin Edis boxsille menevät ovat oikein.
4 eri maata löysin ja nekin tuntuisi olevan ok tosin noista 3 on tarkoitus uusia ihan varmuuden vuoksi.
Sitten tulisi mieleen vain tuon boxin virrat ja/tai suuttimille/puolalle menevät virransyötöt jos sielä jokin katkeilee/rele vetää viimeisiä... Ne katselen tulevana viikkonloppuna ja sitten alkaa olemaan kaikki käyntiin liittyvä tarkistettu.
Niin ja sen kampiakselin anturin katson vielä + sen piuhat.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Kaapelit laitettu paikoileen, lähti käyntiin Kävi nätisti.
Jossain vaiheessa sisävalo lopetti toimimisen mut ei se mitään..Nyt vaan summeri huutaa koko ajan kun valot päällä...
No, ajoin koeajon ja kone toimii hyvin samoin laatikko, OD valo ei pala...(Johtoja en muuttanut...)
Sitten kävin sisällä etc... päätin ajaa auton kotiin mutta nyt sitten startti ei sanonut mitään, bensapumppu kyllä etc. käynistyi normaalisti... no bussi hommaksi meni kun ei ehtinyt enempää mutta voiton puolella jo.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Liitin varmistettu nipparilla ja nyt auto koti parkissa
Polttaa vaan sisävalon sulakkeen ja summeri huutaa kun valot päällä ja keppi muussa kuin P asennossa... no viikonloppuna tutkitaan sitä... Mutta muuten auto liikkuu ja laatikko toimii =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/