Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Samaa kyselty korjaamon suunnalta ja meinas että tuskin putoaa kun käytännössä jousi määrittää sen "pituuden".
Tiedä sitten, voishan nuo ostaa vaan ajotuntumanki vuoks.
Liitsi kirjoitti:Tere onkos kukaan löytynyt mk11995)(farkku mondeoon säädettävää alustaa vai käykö siihen jonkun muun vuosi mallin alusta??kiitos jo etukäteen
Saahan tuohon tuollaisen: K-Sport Gewindefahrwerk Street
Suositelkaa Mk3 farkku mondeoon alustasarjaa, kiinteä, säädettävällä en tee mitään, eikä mitään pohja raapii maata vaan tyyliin 40/30mm eli niin ettei perä roiku. Käytetty käy jos ehjä ja jollain nurkissa ylimääräsenä...
EDIT:
Hieman KajS viestejä luettu niin päädyn varmaan tilaaman tämän...
Hyvää ajomukavuuden kannalta: Mondeo 3 Turnier, 4 Zyl., ohne Diesel, ohne Niveaureg.
Eli se on ihan suunniteltu 4 sylinterisille bensiinikäyttöisille. On hieman pehmeämpi. Mulla kun on se säädettävä niillä Dieselin/ ST 220 etutolpilla. Kelpaisi pappamondeo radalle...mutta minä tykkään.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Juu, ne yläpään laakerit (siis sellaiset täydelliset laakeripaketit, jossa on ne kolme pulttia) on hyvä hankkia, niin ei tarvi alkuperäisistä etutolpista purkaa mitään. Muuten asennus on ihan plug-and-play. Kunhan saat sen etuiskaritolpan alapään irti navasta. Ja takaiskareiden yläpäät on tunnetusti kivat; vaatii pianistin kädet, ydinfyysikon hermot ja bodarin voimat...
n2o tuningilta on hyvä tilata. Sieltä saa täydellisten alustojen lisäksi noihin iskareita ja jousia, kun vaan kysyy ja tilaa. Toimitukset on tosi ripeitä ja emailkommunikaatio tarvittaessa toimii.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Moi, miten katsastussetä suhtautuu, jos laitan vm. 2000 Ford Fiestaani Sport-mallin jouset? Näyttäisivät olevan n. 40mm lyhyemmät, brittifoorumeiden mukaan olisi n. 10mm matalampi kuin vakio. Samat iskarit näyttäisi kuitenkin käyvän, eli jousten pitäisi kyllä sopia alle. Jouset on kuitenkin samaan automalliin tarkoitettu, ja muistelen, ettei niitä silloin tarvitse muutoskatsastaa.
Tavoitteena ei ole saada autoa tonttiin tms, vaan jousien vaihto tuli ajankohtaiseksi ja ajattelin laittavani vähän jämäkämmät jouset alle. Perä varsinkin tuppaa putoamaan typerän paljon jo jos aikuinen istuu takapenkille.
pete kirjoitti:Moi, miten katsastussetä suhtautuu, jos laitan vm. 2000 Ford Fiestaani Sport-mallin jouset? Näyttäisivät olevan n. 40mm lyhyemmät, brittifoorumeiden mukaan olisi n. 10mm matalampi kuin vakio. Samat iskarit näyttäisi kuitenkin käyvän, eli jousten pitäisi kyllä sopia alle. Jouset on kuitenkin samaan automalliin tarkoitettu, ja muistelen, ettei niitä silloin tarvitse muutoskatsastaa.
Tavoitteena ei ole saada autoa tonttiin tms, vaan jousien vaihto tuli ajankohtaiseksi ja ajattelin laittavani vähän jämäkämmät jouset alle. Perä varsinkin tuppaa putoamaan typerän paljon jo jos aikuinen istuu takapenkille.
Jos laitat Sport-mallin jouset niin silloinhan se eivät ole saman automallin jouset...?
Tuollainen 10mm ei näy missään eikä sitä todennäköisesti kukaan mittaile. Meillä on auto jossa on Eibachin 30mm/30mm madallusjousisarja mutta tuo on vaatinut jo muutoskatsastuksen vaikka sekin toimii vielä vakioiskunvaimentimilla.
Suosittelen muuten Eibach:n alustasarjoja jos aikoo jousia päivittää. Erittäin tukeva ja jämäkkä ajettava muttei kuitenkaan kova pienen pintajouston ansiosta.
Oliskohan kukaan mitannut mk6 farkku Eskon jousten mittoja? Mulla on tuossa dieselissä etujouset vähän kuoleentunu ja aattelin sitä vähän korottaa jäykemmillä ja ehkä jopa pidemmillä jousilla tai sit vaa jääkiekkoa yläpäähän. Taaksekkin pitäis joku systeemi keksiä. Isompaa rengasta pitää tohon katumaasturiin saaha alle ja 195/65r15 on sen verran vakiota korkeempi että aattelin jotain jousitusmuutoksiakin tarvitsevani Muutenhan nuo mittailut tekisin ite mut auto on kaukana...
Ainoa syy, miksi nostan autoni alustaa, on se, että asuin aikoinaan paikassa, joka tulvii liian usein. Yksi monista ongelmista, joita vanhempani aina kohtaavat, on se, että en voi ajaa polven syvyyteen vedellä, koska se tappaa moottorin. Yritin muuttaa omaani vain siinä tapauksessa, että myönnänkin, että se näyttää naurettavalta.