Ovien ruostumis takuu

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
nykytaunus4
Viestit: 82
Liittynyt: 29 Touko 2009 15:32

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja nykytaunus4 »

Moti kirjoitti:Eli jos olet saanut leiman 12 kk sisään ilman huomautuksia niin asia on kunnossa.
Juuri näin.Fordissa on 12v koritakuu,tai tarkemmin sanottuna puhkiruostumattomuustakuu.Mutta,takuu on voimassa 12kk kerrallaan.Eli kannattaa olla tarkkana niiden korintarkastuksien kanssa,ettei pääse 12kk umpeutumaan.Eräällä tutulla kävi niin,että autosta löytyi selvä,ns.sisältäpäin alkanut ruostevaurio,mutta 12kk koritakuujakso oli umpeutunut 2.5kk sitten,joten ei korvauksia.Huolimattomuus voi joskus tulla kalliiksi.Koritakuun uusimista ei tarvi välttämättä tehdä määräaikaishuollon yhteydessä,vaan sen voi uusia erikseenkin.Hinta about 20e.
Ford Focus 1.6 VTC Ghia 2006
Ford Fiesta 1.6 Sport Silver 2011
Avatar
palehti
Viestit: 87
Liittynyt: 22 Touko 2005 18:19
Paikkakunta: Espoo

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja palehti »

nykytaunus4 kirjoitti:Koritakuun uusimista ei tarvi välttämättä tehdä määräaikaishuollon yhteydessä,vaan sen voi uusia erikseenkin.Hinta about 20e.
Näin on.
Kannattaa silti olla vähän paremmin kartalla kuin minä. Lähdin "takki auki" hakemaan leimaa omaan ruoskaani ja sehän pomppasi helmojen kunnosta se leiman saaminen...
Minä tiesin kyllä tasan tarkkaan helmojen kunnon, mutta jotenkin en osannut huomioida koko asiaa :?
Eli kannattaa kurkata sinne helmojen alle ennen leiman hakemista, koska näissä mondeoissa ne ovat järjestään huonossa kunnossa...ellei ole jo "duunatut". Omassa autossani on duunatut ja huonossa kunnossa :lol:
Pittääpä joskus antaa vähän hiekkaa ja pohjamaalia ja pintamaalia. Tämän lisäksi taidan paiskata päälimmäiseksi vielä RS/Zetec S -helmat, kunhan S. Vilen sellaiset vaan löytää jostain.
bug85
Viestit: 25
Liittynyt: 12 Marras 2009 07:45

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja bug85 »

[quote="MikkoIlari"]Itse käytin -02 Mondeota kuvattavana ja maahantuojalta tuli raportti, että 1361€ pitää maksaa, että suostuvat korjaamaan takuuseen ovet. Kuulemma ite pitää maksaa ovien ulkomaalaus ja uudet koristelistat takuuseen menee muut.

Eihän tuossa ole mitään järkeä? Jos en maksa tuota 1361€:a, ni eivät kuulemma korjaa mitään!!

Kuluttaja-asiamiehen kanssa on asia vireillä.


Miten kävi tuon kuluttaja-asiamiehen kanssa?Suostuiko ford korvaamaan kaiken?
Itellä on vähän samantyyppistä ongelmaa, kun minun pitäisi maksaa ulkopintojen maalaus, vaikka ruoste on ihan selvästi levinnyt kittisaumojen alta ulkopinnalle
jannes
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Huhti 2009 18:29

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja jannes »

Tapukka kirjoitti:Otsikko on erittäin osuva, tietyissä malleissa ovet ruostuu takuulla.

Koritakuu voimassa 12kk viimeisimmästä Ford-liikkeen tarkastuksesta. Sijaisauto on välillinen kulu jota takuu ei korvaa. Ja kyllä, takuukorjausten suhteen ollaan erittäin tarkkoja tänä päivänä -> yksikin koritarkastusleima puuttuu -> takuu päättynyt.
En luottaisi tuohon. Itse olen soitellut maahantuojalle asti asiasta ja olen sieltä saanut tietooni, että yksikin leiman puuttuminen huoltohistoriasta on jo päättänyt takuun. Leimojen väli saa myös olla maksimissaan se 12kk. Eli maalaisjärjellä jos yksi leima puuttuu, tai leimojen väli on venähtänyt vähänkin yli vuodeksi, niin sen jälkeisillä kori-leimoilla ei ole enää väliä. :|
jannes
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Huhti 2009 18:29

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja jannes »

bug85 kirjoitti:
Minulle kuluttaja-asiamies sanoi että Fordin pykälä on laillinen. Koska asia on selvästi ilmaistu huolto-ohjeissa. Ei suostunut edes ottamaan asiaa sen takia käsittelyyn. Liekkö sitten eroja eri kuluttaja-asiamiesten välillä siitä miten asiaan suhtautuvat.
nykytaunus4
Viestit: 82
Liittynyt: 29 Touko 2009 15:32

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja nykytaunus4 »

jannes kirjoitti: Eli maalaisjärjellä jos yksi leima puuttuu, tai leimojen väli on venähtänyt vähänkin yli vuodeksi, niin sen jälkeisillä kori-leimoilla ei ole enää väliä. :|
Mikäli leiman väli venähtää yli 12kk,niin silloin 12kk ylimenevältä ajalta koritakuu ei ole voimassa siihen saakka,kunnes käy uusimassa leiman.Leiman uusimisen jälkeen koritakuu jatkuu normaalisti.Ongelmahan on vain se,että jos juuri silloin,kun uusii "vanhentunutta" koritakuuta,löytyykin jotain ruostehäikkää,niin silloin korjauskulut menee omasta pussista.Senkin jälkeen koritakuun saa voimaan,kun käy Fordilla näyttämässä sen että vaurio on asianmukaisesti korjattu,ja jos muita ongelmia ei tarkastuksessa löydy,niin leima tulee vihkoon ja taas takuu jatkuu.
Ford Focus 1.6 VTC Ghia 2006
Ford Fiesta 1.6 Sport Silver 2011
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Tekee niin mieli heittää tähän.
Katsoin juuri 45 vuotta vanhan Fordin
ovia,ja jostain syystä ne eivät ole
ruostuneet,vaikka orkkikset.

Mikähän näissä nykyajan valmistusmenetelmissä
mättää...? :)
Tenox
Viestit: 148
Liittynyt: 20 Tammi 2010 15:22
Paikkakunta: Satakunta

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja Tenox »

nykytaunus4 kirjoitti:Mikäli leiman väli venähtää yli 12kk,niin silloin 12kk ylimenevältä ajalta koritakuu ei ole voimassa siihen saakka,kunnes käy uusimassa leiman.Leiman uusimisen jälkeen koritakuu jatkuu normaalisti.
Näin minäkin olen asian käsittänyt. Omassa 2005 Mondeossa on vain kaksi korileimaa, mutta toinen on tuore ja ainakin tuolloin sanoivat edelliselle omistajalle, että takuu on voimassa - ja lukeehan se siinä kirjassakin, että uusi leima jatkaa aina takuuta 12kk eteenpäin.

Edit: Eikä ole merkitystä onko muut huollot yms. tehty Fordilla vai ei.
Focus MK2
MikkoIlari
Viestit: 49
Liittynyt: 04 Joulu 2007 13:58

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja MikkoIlari »

bug85 kirjoitti:
Miten kävi tuon kuluttaja-asiamiehen kanssa?Suostuiko ford korvaamaan kaiken?
Itellä on vähän samantyyppistä ongelmaa, kun minun pitäisi maksaa ulkopintojen maalaus, vaikka ruoste on ihan selvästi levinnyt kittisaumojen alta ulkopinnalle
Ei ole kuulunut mitään vielä, kuulemma vuoden verran menee käsittelyssä. Ilmoittelen tänne sitten kun saan päätöksen. Sen verran oli hinta-arvio tippunut, että Fordin vastineessa tuo minun maksettava rahamäärä oli reilut 800€.
RommiRusina
Viestit: 14
Liittynyt: 22 Maalis 2010 15:23

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja RommiRusina »

Tuli tuossa hiljattain ostettua mondeo, vuosimallia 2002.

Nyt kuitenkin aurinkoisella kelillä huomasin, että vanhat kunnon kittisaumat kukkii melkein joka ovessa (ostotilanteessa en noita valitettavasti huomannut, vaikka kunnolla syynäsin).

Vasemmasta takaovesta irtosi koko kittisauma alhaalta, kun pesun jälkeen kuivailin tuossa yksi päivä.

Miten Ford nykyään suhtautuu näihin kittisaumavikoihin?

Tänään kävin hämeenlinnassa vaunulassa sen kuvauttamassa, ja kuvat lähetettiin maahantuojalle.

Huoltokirja on muuten täydellinen, mutta niitä pirun koritarkastusleimoja puuttuu parilta vuodelta.

Tuo nyt kuitenkin on täysin tehtaan vika, että autoissa on kurjat kitit, niin luulisi sen tuosta huolimatta menevän takuuseen. Parasta toivoen, pahinta peläten.

Muuten niin hieno auto. Erittäin miellyttävä ajaa yms.
RommiRusina
Viestit: 14
Liittynyt: 22 Maalis 2010 15:23

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja RommiRusina »

jep hylsyhän sieltä tuli voortilta.

Ei muuta kun omakustanteisesti ovia maalauttaan stna :S
Moti
Viestit: 85
Liittynyt: 21 Heinä 2005 13:02

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja Moti »

Millä perusteella tuli hylsy?
Mondeo 1.8 Trend Wagon ESP -02 (loppusijoitettu 190tkm/10v jälkeen)
Fortuna
Viestit: 15
Liittynyt: 01 Huhti 2010 16:45

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja Fortuna »

Tänään tuli mullekki tietoo ruostumistakuusta.

Eli 135tkm ajettu -02 monsku jonka kaikki huollot teetetty Fordilla, mutta viime huollosta aikaa noin 20kk, eli korileima umpeutunut..

Eilen lupasivat korvata osan kustannuksista. Noh, tänään saatiin omien kustannusten arvio ja se oli 2800e, neljä ovee menis korjaukseen joista kaks ovee uusittais. Aika suolanen hinta. :E Täytyy myöntää että pikkasen potuttaa tällä hetkellä..
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Viime viikon maanantaina kävin näyttämässä autoa ja tänään vein sen laitettavaksi Helsinkiin Suutarilan Vehon korikorjaamolle. Tai noh, niiden alihankkijahan nuo ovet korjaa mut anyway.. Ensi viikolla lupailivat takaisin. Eli jonoa ei pahemmin ollut, huhuja olin kuullut monien kuukausien jonotuksista...

Vähän jännitti että meneekö takuuseen, molemmissa etuovissa oli parit 5 centin kolikon kokoiset ruvet sisäpuolella. Jännitti siksi, koska huoltokirja ei ollut 100% täydellinen, kaksi huoltoa on tehty muualla eli niistä ei ollut leimoja. Toissaviimeisen huollon teetin Aditassa ja viimeisimmän huollon Veholla, ihan vaan tätä koritakuuasiaa ajatellen :)

Heikkolaatuista on näiden saumojen korjaamisen taso, edellisen kerran tästä autosta on saumat korjattu muistaakseni vuonna 2006, jonka jälkeen edellinen omistaja oli pistänyt kyseisen auton vaihtoon, miksiköhän? :wink:
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
RommiRusina
Viestit: 14
Liittynyt: 22 Maalis 2010 15:23

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja RommiRusina »

Moti kirjoitti:Millä perusteella tuli hylsy?
Parilta vuodelta puuttui korileima. Se on kuulemma heti hylsy jos niitä ei ole.

Ford tiukentanut linjaansa armottomasti.

Nooh ensi tiistaina vien voortille ja tekevät kustannusarvion. Mitään kovin isoa summaa sieltä ei pitäisi tulla, koska kolme ovea on vasta minimaalisessa ruosteessa ovien alareunasta (sisäpuolelta), ja yksi vähän pahemmin (sisäpuolelta).

Tuo 2800€, jonka joku tuossa ylempänä mainitsi, on täysin kohtuutonta. Niin paljon ei maksa vaikka kaikki ovet uusittaisiin.

Itselle jos tuollainen yllärisumma lätkäistään, niin sanon suoraan että pitäkää maalinne ja koritakuunne. Sen jälkeen menen omalle verstaalle ja vedän itse ruiskulla maalit pintaan.

Mutta ensi viikolla laitan taas lisää infoa miten käy =)
Tenox
Viestit: 148
Liittynyt: 20 Tammi 2010 15:22
Paikkakunta: Satakunta

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja Tenox »

RommiRusina kirjoitti: Parilta vuodelta puuttui korileima. Se on kuulemma heti hylsy jos niitä ei ole.

Ford tiukentanut linjaansa armottomasti.
Mielenkiintoista. Mulla on 05 Mondeo jossa on vain kaksi korileimaa, mutta niistä jälkimmäinen on saatu alle 12kk sitten, eli 2009 kesällä. Kirjassa lukee selkeästi, että takuu on voimassa 12kk leimasta eteenpäin. Mitä järkeä tuota muuten olisi enää edes koritarkastuksessa käyttää, jos sillä leimalla ei olisi mitään merkitystä takuun suhteen?

Se on tietysti eri asia, jos edellisestä leimasta on yli 12kk ja kori kukkii jo. Pitääpä varmistaa asia kesällä omasta Ford huollosta.
Focus MK2
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Suhteellisen nopeaa toimintaa oli. Torstaina iltapäivästä vein ja tänään tiistaina aamulla soittivat että auto on valmis. Ja olihan tässä pääsiäisen pyhätkin välissä.

Kaikkien ovien ja luukkujen saumat oli uusittu näköjään varmuuden vuoksi, vaikka itse olin ruosteenalkua huomannut vain etuovissa.

Jälkikin näytti olevan laadukasta tasaista saumaa, toisin kun edellisen maalauksen jäljiltä joka oli epätasaista ja ryppyistä. Olisikohan nuo nyt korjattu niin että kestäisivät enempi kuin pari vuotta :?:

Tällä kertaa Veho Autotalot yllätti positiivisesti, eipä ole valittamista ollut tämän asian tiimoilta juur yhtään :D
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Spuler
Viestit: 23
Liittynyt: 25 Elo 2006 19:17

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja Spuler »

Liityn minäkin joukkoon ruosteiseen. Äsken kävin Mondeon (-04) kanssa pesussa ja yllätys yllätys...oikea takaovi ja vasen etuovi alkavaa kevät kukintaa.
Huoltokirja on kori-leimojen osalta sikäli täydellinen että joka vuodelta löytyy leima ja kaikki paitsi viime vuoden leima merkkiliikkeestä. Tänä vuonna ei ole vielä tarkastettu.
Huomenna sitten paikalliselle Ford-liikkeelle esittelemään löydöksiä. Toiveet on korkealla johtuen säntillisistä kori-tarkastuksista :D .
Ainoa mistä voivat mussuttaa on se että viime vuoden leimaus on tehty 30.3 joten pari vko:a tässä on mennyt nyt yli tuon 12kk. Teetän sitten kori-tarkastuksen jos siitä on kiinni :? .
Spuler
Viestit: 23
Liittynyt: 25 Elo 2006 19:17

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja Spuler »

Ja asiat saivat selvyyden. Täytyy teettää vuosihuolto jonka yhteydessä tehdään korin ja maalipinnan tarkastus. Tuota korin ja maalipinnan tarkastusta ei saa erikseen eikä maahantuoja hyväksy takuu-korjaus anomusta ilman vuosihuolto-leimaa. Eli kori-takuu ei ole voimassa ennen kuin tämän vuoden huolto on tehty. Näin kertoi paikallinen pelti-puolen esimies ja sanoi samalla että jos jää yksikin vuosi välistä niin sitten on kori-takuu mennyttä lopullisesti. Varasin sitten saman tien ajan ja huollon jälkeen uusi yritys.
Noh, tuleepa sitten samalla ilmastointi tarkastettua kun sen huollosta ei ole mitään tietoa :wink: .
RommiRusina
Viestit: 14
Liittynyt: 22 Maalis 2010 15:23

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja RommiRusina »

Noniin. Eli eilen kävin näyttämässä autoa jälleen fordilla, jotta saisin kustannusarvion.

Nooh se maalauspuolen tyyppi sitten vain totesi, että minun tilanteessa en alkaisi fordilla sitä maalauttaan, vaikka ei takuuta enään sitten takaisin saisikaan. Suositteli menemään johonkin maalausfirmaan näyttämään ja kysymään hintaa.

Syy tähän kuulemma se, että aineet, joita ford nykyään noissa maalauksissa käyttää, ovat täyttä kuraa. Sanoi että kestää max. puolivuotta, tai alle että taas kukkii. Ja hintaakin tulisi niin paljon, että ei mitään järkeä.

Nooh tänään kävin sitten piruuttaani parilla automaalaamolla näyttämässä, ja yli tonnin hintaa sanoivat, jos tuosta vähänkin kunnollisen haluaa. Kuulemma niin pahat saada nuo ovet kuntoon, jos on saumoihin päässyt ruostetta. Mikä tottakai on selvä juttu. Sanoivat maalaamoillakin, että vedät itse vaan, niin saat saman tuloksen, helvetisti edullisemmin.

Eli itsetyöstöksihän tämä menee. Täytyy tässä viikolla hakea tarveaineet, ja alkaa itse fiksaileen. Varmasti yhtä kestävän lopputuloksen saan, kun ei ainakaan tarvitse aineita säästellä, vaan saa vetää maalia ja ruosteenestoa niin isot kerrokset kuin haluaa.

Ja jos alkaa taas vuoden päästä kukkimaan, niin fiksataan sitten uudestaan piruvie. Tuskin tämä auto kuitenkaan minulla paria vuotta kauempaa on. Se on vaan niin sääli, että nyt on fordistakin jotenkin mennyt maku, ja seuraava merkki valitettavasti on jotain muuta. Niin huonon laatuvaikutelman tämä auto on noiden pelli/kitti/maalaussäätöjen osalta jättänyt :/

Joten kaikki, jotka nyt suunnittelevat tämän mallin mondeon/ tai saman ikäisen focuksen ostoa. Varmistukaa siitä, että koritakuu on voimassa! Ja vaikka on voimassa, niin varautukaa vuoden välein viemään autonne fiksaukseen ruosteen takia.

Tämä on omalta osalta tässä, ja varmaan viikonloppuna alkaa sitten ovien työstö omalla tallilla.
xpottix

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja xpottix »

Morjesta
Päätinpä lisätä oman tarinani, kun on tämä ketju aiemmin kauhulla tullut läpi luettua.

Ostin Mondeon -03 helmikuussa, ajettu reilu 180000 t. Ostin autoliikkeestä, mutta en Fordin jälleenmyyjäliikkeestä. Oli ollut yhdellä omistajalla. Täydellinen merkkihuoltokirja, mutta EI YHTÄÄN korintarkastusleimaa!!!

Ostaessa en tyhmänä osannut saumoja katsella, mutta myöhemmin huomasin, että kolmesta ovesta kittisaumat alta irronneet. Ilmeisesti joskus sitten vain ruosteet hiottu pois ja ilman saumoja maalattu päälle, varmaankin vain silmänlumeeksi. Saumat kukkivat jo mukavasti ja apukuskin ovessa ruoste oli mennyt jo etupintaan+kiveniskemät kuluttaneet maalia alakulmasta.

Otin yhteyttä Fordin merkkihuoltoon ja kysyin mitä tehdään. Sanoin, että täydellinen merkkihuoltokirja, ilman korintarkastusleimoja. Siihen meinasi tyssätä.
Rupesin kuitenkin mussuttamaan, että eikö Fordin huolto-ohjelmaan kuulu maalipinnan tarkastus, kun nuo huollot on kuitenkin siellä tehty. No, en saanut suoraa vastausta, mutta sovittiin, että kuvaan helmat itse ja lähetän työnjohtajalle, joka välittää kuvat ennakkopäätästä varten maahantuojalle. Viikon päästä ottivat yhteyttä ja ilmoittivat, että apukuskin oven pintapellin maalaus jää minulle (puoli ovea 200 €) loput maksaa Ford!! Eilen sain auton takaisin, kaikki saumat uusittu ja työnjälki mielestäni moitteeton.

Että tämmöinen tarina. Käytännöt näköjään vaihtelee korvauksen suhteen!? :roll:
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Tuosta koritakuuleimasta tuli mieleen, että ei minunkaan huoltokirjassa ole ensimmäistäkään koritakuuleimaa, ei kirjasta löydy edes semmosta lokeroa mihin siitä leima annettaisiin.

Määräaikaishuollot, jakohihnan vaihdot, jarrunesteen vaihdot ja olisko jäähdytysnesteen vaihdoista on leimat omissa lokeroissaan. Olen aina olettanut että korin/saumojen tarkastaminen kuuluu siihen määräaikaishuoltoon?
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
RommiRusina
Viestit: 14
Liittynyt: 22 Maalis 2010 15:23

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja RommiRusina »

Vai että tuollaista arpomista se fordilla on, kenelle korvataan ja kenelle ei.

Itseltä hemmetti puuttui tosiaan ne kaksi viimeistä korileimaa, ja hylsyä tuli kahteen kertaan.

Vaikka huoltohistoria muuten oli täydellinen. Nooh en enään jaksa alkaa tappelemaan näiden pirujen kanssa, vaan maalaan itse, ja saan ainakin sellaisen työnjäljen, mikä kestää.

Pakko kyllä sanoa että nyt meni sitten lopullisesti kyllä luotto fordiin. Ajellaan nyt tällä vielä onnellisesti pari vuotta, sen jälkeen vaihtoon, ja tilalle jotain muuta F O R D


Auto on niin hyvä ajaa, ja vielä tyylikäskin. Mutta pilattu täysin noiden maali/koriongelmien takia :/
Tee-seitseFocusmies
Viestit: 182
Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja Tee-seitseFocusmies »

Juttelin tässä muuten just mazda-miehen kanssa ja kuulemma sama kittisaumaongelma on ilmestynyt uudempiin mazdoihin. Ilmeisesti Ford omistaa Mazdan nykyään, joten kittisauma on vaihdettu Fordin omaan ongelmista päätellen.

Mikähän näiden jamppojen päässä liikkuu kun vuodesta toiseen samaa kuramassaa lätkitään ja sitten korjataan kalliilla usein vielä maahantuojan laskuun? Ei pysty ymmärtämään. Se ei voi olla tuotannollisesti kannattavaa puhumattakaan merkin imago-ongelmista jotka tulee noista ruostejutuista.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Re: Ovien ruostumis takuu

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ongelma ei ole aivan sama.

Mazdoissa ruostuu pyöränkaaret sisäpuolelta.
Vastaa Viestiin