viewtopic.php?f=6&t=58273&start=25Opla kirjoitti: ↑12 Elo 2020 21:43Itse olen kärsinyt natinoista ja räminöistä lähes alusta saakka, vaikka kampanjakorjaukset tehty. Pelkääjän puolen kojelaudan sisältä kuuluu helvetillinen räminä vähänkin epätasaisella tiellä (ulkolämpötilalla ei vaikutusta) ja uutena äänenä sirinä jostain pelkääjän puolen tuulilasin nurkasta (myös hyvällä asvaltilla). V-tuttaa kuin pientä oravaa.Ishvan kirjoitti: ↑07 Elo 2020 18:07
Itsellä resonoi ovet todella paljon, ennen kamppistoimepiteitä, joissa oviin asennettiin lisää "fylliä". Tällä saatiin parannettua tilannetta jonkin verran, mutta yhä rämisee lujempaa musiikkia kuunnellessa. Muutenhan toi natisee ja naksuu kuin mikäkin 80-luvun kottero. Lasikatto ja kattoverhoilu elää ihan omaa eläämänsä natinoideen ja nitinöineen.
Samalla kysyn että mikä akunvalvontamoduulien korjausten tilanne nykyään on? Minulla ongelma että peilien ja takalasin lämmitys ei toimi ja syksy tulossa. Onko vaihdoista ollut apua?
Uusi Focus mk4 2018
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen ymmärtänyt, että tuo moduuli ongelma on nyt kai kiinni niiden toimittajassa. Oliko se Hella tms. Mutta kuitenkin.Opla kirjoitti: ↑12 Elo 2020 21:43Itse olen kärsinyt natinoista ja räminöistä lähes alusta saakka, vaikka kampanjakorjaukset tehty. Pelkääjän puolen kojelaudan sisältä kuuluu helvetillinen räminä vähänkin epätasaisella tiellä (ulkolämpötilalla ei vaikutusta) ja uutena äänenä sirinä jostain pelkääjän puolen tuulilasin nurkasta (myös hyvällä asvaltilla). V-tuttaa kuin pientä oravaa.Ishvan kirjoitti: ↑07 Elo 2020 18:07
Itsellä resonoi ovet todella paljon, ennen kamppistoimepiteitä, joissa oviin asennettiin lisää "fylliä". Tällä saatiin parannettua tilannetta jonkin verran, mutta yhä rämisee lujempaa musiikkia kuunnellessa. Muutenhan toi natisee ja naksuu kuin mikäkin 80-luvun kottero. Lasikatto ja kattoverhoilu elää ihan omaa eläämänsä natinoideen ja nitinöineen.
Samalla kysyn että mikä akunvalvontamoduulien korjausten tilanne nykyään on? Minulla ongelma että peilien ja takalasin lämmitys ei toimi ja syksy tulossa. Onko vaihdoista ollut apua?
Re: Uusi Focus mk4 2018
@rsk@ kirjoitti: ↑13 Elo 2020 08:29Olen ymmärtänyt, että tuo moduuli ongelma on nyt kai kiinni niiden toimittajassa. Oliko se Hella tms. Mutta kuitenkin.Opla kirjoitti: ↑12 Elo 2020 21:43
Itse olen kärsinyt natinoista ja räminöistä lähes alusta saakka, vaikka kampanjakorjaukset tehty. Pelkääjän puolen kojelaudan sisältä kuuluu helvetillinen räminä vähänkin epätasaisella tiellä (ulkolämpötilalla ei vaikutusta) ja uutena äänenä sirinä jostain pelkääjän puolen tuulilasin nurkasta (myös hyvällä asvaltilla). V-tuttaa kuin pientä oravaa.
Samalla kysyn että mikä akunvalvontamoduulien korjausten tilanne nykyään on? Minulla ongelma että peilien ja takalasin lämmitys ei toimi ja syksy tulossa. Onko vaihdoista ollut apua?
Juu näin olen itsekkin ymmärtänyt. Fb:n puolella tästä olen lukenut. En vaan ymmärrä, että miten voi tämmöisen ongelman ratkomiseen mennä näin kauan.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuon virranhallintaongelman kanssa pärjää jos ei ole webastoa, mutta miten se alkaa ja alkaako temppuilemaan sitten enemmän kun akkukin vanhenee..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Laittakaas kuvia lisävaloasennuksista, jos semmosia jo löytyy mk4 keulalta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Molempiin tehtiin kulmien tarkistus. Mondeo oli erityisen levoton ensiasennuskesärenkailla. Säädöllä ei ollut juuri vaikutusta käytökseen.Ishvan kirjoitti: ↑09 Elo 2020 13:09Tsekattiinko Mondeosta koskaan pyöränkulmia ? Tästä omasta Focuksesta katsottiin heti uutena, kun oli levoton maantiellä. Takuuseen meni, kun olivat tehtaan toleranssien ulkopuolella heti uutena.larsibald kirjoitti: ↑08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.
Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.
Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti
1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.
Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Focuksessa säätö tehtiin vasta noin vuoden ikäisenä, olisiko kolahtanut johonkin sitten aikanaan.
Focus oli esittelyauto, olisikohan siihen tehty säädöt kuntoon esittelykäyttöä ajatellen

Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Focus mk4 2018
Asensin juuri fiestan nokalle valon kilpituella. Valkkasin pienikokoisen mallin, mutta väriseehän tuo aikalailla. Focuksen kilven taus vaikuttaa ihan yhtä pehmeältä, enkä tuohon mukautuvien valojen kaveriksi taida ruveta säätämään..Hakkapeliitta kirjoitti: ↑11 Elo 2020 13:52 Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?
Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oma pyörii matkapainotteisessa seka-ajossa vaihtelevasti alle 7:n. Pitkälläkään maantiereissulla ei alle kutosen mennä.Moore kirjoitti: ↑12 Elo 2020 11:41Olen myös ihmetellyt 1.0 A8 kulutusta. Seka-ajossa 7,6l-8.0l. Luulin ostavani taloudellisen pienimoottorisen auton.larsibald kirjoitti: ↑08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.
Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.
Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti
1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.
Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aika rajulta kuulostaa, kun omalla 182hp 1.5ecoboostilla on kohtuu helppo päästä matka-ajossa kesärajotuksillakin alle 6l/100km.
Manuaali on kylläkin, mutta silti. Seka-ajossa keskinopeuksilla 35-50km/h, kulutus pyörii vajaan vuoden kokemuksella 7litran molemmin puolin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noiden "tavallisten" ledien kaveriksi kävis hyvin, kun ottaa kaukovaloautomatiikan pois päältä. Tuo keula on kyllä niin pirun pehmeä. Rekisterikilvenkin päältä kun sormenpäällä painaa, antaa periksi vaikka kuinka paljon...larsibald kirjoitti: ↑14 Elo 2020 08:50Asensin juuri fiestan nokalle valon kilpituella. Valkkasin pienikokoisen mallin, mutta väriseehän tuo aikalailla. Focuksen kilven taus vaikuttaa ihan yhtä pehmeältä, enkä tuohon mukautuvien valojen kaveriksi taida ruveta säätämään..Hakkapeliitta kirjoitti: ↑11 Elo 2020 13:52 Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?
Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla ei kyllä maantieajossa paljon yli 5 l / 100 km kulu. Ajotietokone, joka on yllättävän lähellä kulutuksesta laskettua näytti viimeksi 4,9 l kolmen henkilön kuormalla. Kokonaiskulutus vajaan 10000 km taipaleelta, jossa suurelta osin taajama-ajoa mutta ei juurikaan varsinaista kaupunkiajoa näyttää nyt 6,2. Kyseessä siis litrainen automaatti.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama juttu, ja vaikka automaatti onkin niin 80-100 km/h rajoituksilla maantieajo menee 5,5 ja 100-120 km/h siivut 6 litran pintaan. Tänä kesänä loma-ajot ympäri Suomen meni 6,6 l, mutta auto oli melko täynnä, ajo oli enemmän sekalaista ja maantietä sekä jokunen kaupunkipyörityskin mahtui ja katolla vielä suksiboksi. Tuo litranen kone on kyllä kulutuksen puolesta (ainakin automaatin kanssa) alamittainen.@rsk@ kirjoitti: ↑14 Elo 2020 11:11Aika rajulta kuulostaa, kun omalla 182hp 1.5ecoboostilla on kohtuu helppo päästä matka-ajossa kesärajotuksillakin alle 6l/100km.
Manuaali on kylläkin, mutta silti. Seka-ajossa keskinopeuksilla 35-50km/h, kulutus pyörii vajaan vuoden kokemuksella 7litran molemmin puolin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei tuo minusta mikään ihme ole että 1.0 vie enemmän nestettä kuin vaikkapa 1.5. Pienessä moottorissa vähemmän tehoa ja vääntöä niin moottori joutuu tekemään enemmän töitä että vaunu liikkuu. Rasittaa myös konetta ja voimansiirtoa kun voimaa uupuu. Joutuu antaa enemmän kaasua ja kierroksia = kulutus nousee. En rehellisesti ymmärrä mikä logiikka on laittaa 1.0 "Fiestan kone" Focukseen (tai Mondeoon).@rsk@ kirjoitti: ↑14 Elo 2020 11:11Aika rajulta kuulostaa, kun omalla 182hp 1.5ecoboostilla on kohtuu helppo päästä matka-ajossa kesärajotuksillakin alle 6l/100km.
Manuaali on kylläkin, mutta silti. Seka-ajossa keskinopeuksilla 35-50km/h, kulutus pyörii vajaan vuoden kokemuksella 7litran molemmin puolin.

Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Re: Uusi Focus mk4 2018
Whitewill kirjoitti: ↑14 Elo 2020 13:47Ei tuo minusta mikään ihme ole että 1.0 vie enemmän nestettä kuin vaikkapa 1.5. Pienessä moottorissa vähemmän tehoa ja vääntöä niin moottori joutuu tekemään enemmän töitä että vaunu liikkuu. Rasittaa myös konetta ja voimansiirtoa kun voimaa uupuu. Joutuu antaa enemmän kaasua ja kierroksia = kulutus nousee. En rehellisesti ymmärrä mikä logiikka on laittaa 1.0 "Fiestan kone" Focukseen (tai Mondeoon).@rsk@ kirjoitti: ↑14 Elo 2020 11:11
Aika rajulta kuulostaa, kun omalla 182hp 1.5ecoboostilla on kohtuu helppo päästä matka-ajossa kesärajotuksillakin alle 6l/100km.
Manuaali on kylläkin, mutta silti. Seka-ajossa keskinopeuksilla 35-50km/h, kulutus pyörii vajaan vuoden kokemuksella 7litran molemmin puolin.![]()
Katso hintalappua uutena niin ymmärrät. Itsekin jonkun Volvon uutena D5:lla ja AWD:llä ostaneena voin todeta osallistuneeni jonkin verran verojen muodossa tämän maan "pyörittämiseen". Aina se ~12k-20ke veroihin. Jollakin litran sirkelillä vielä kotiinpäin vedetyillä päästöillä saadaan autovero ( tai oikeastaan ne päästöt ) pysymään mukavan alhaalla.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
En usko ihan että Fordilla ajateltiin: "Hei Suomessa kaamea autoverotus niin laitetaan alikokoinen moottori Focukseen"... höpö höpö. Suomen autoverotuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että Focuksessa aivan liian pieni 1.0 moottori valikoimassa. Totta on se, että Suomessa ostajalla on vaihtoehto ostaa isompi malli pienemmällä moottorilla ja hinta ei nouse pilviin, se ei kuitenkaan ole tämän asian ydin. Suomen autoverotukseen voi vaikuttaa äänestämällä mutta tunnetusti Suomalaiset ovat hiljaa, täällä ei barrikadit nouse mistään asiasta.Ishvan kirjoitti: ↑14 Elo 2020 13:55Whitewill kirjoitti: ↑14 Elo 2020 13:47
Ei tuo minusta mikään ihme ole että 1.0 vie enemmän nestettä kuin vaikkapa 1.5. Pienessä moottorissa vähemmän tehoa ja vääntöä niin moottori joutuu tekemään enemmän töitä että vaunu liikkuu. Rasittaa myös konetta ja voimansiirtoa kun voimaa uupuu. Joutuu antaa enemmän kaasua ja kierroksia = kulutus nousee. En rehellisesti ymmärrä mikä logiikka on laittaa 1.0 "Fiestan kone" Focukseen (tai Mondeoon).![]()
Katso hintalappua uutena niin ymmärrät. Itsekin jonkun Volvon uutena D5:lla ja AWD:llä ostaneena voin todeta osallistuneeni jonkin verran verojen muodossa tämän maan "pyörittämiseen". Aina se ~12k-20ke veroihin.
Tuskin olet ainut autoveron maksaja tässä maassa. Eikä tuolla määrällä autoveroa "pyöritellä" mitään missään. Voihan ja saahan sitä kuvitella olevansa jokin maksaja

Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Re: Uusi Focus mk4 2018
No mitäs sinä olet sitten maksellut ? Mielestäni voin pitää itseäni ihan hyvänä veronmaksajana vaikkapa viimeisen 9 vuoden ajalta, jonka aikana olen kymmenestä uudesta autostani maksanut verot, puhumattakaan sitten muista veroista.Whitewill kirjoitti: ↑14 Elo 2020 14:05En usko ihan että Fordilla ajateltiin: "Hei Suomessa kaamea autoverotus niin laitetaan alikokoinen moottori Focukseen"... höpö höpö. Suomen autoverotuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että Focuksessa aivan liian pieni 1.0 moottori valikoimassa. Totta on se, että Suomessa ostajalla on vaihtoehto ostaa isompi malli pienemmällä moottorilla ja hinta ei nouse pilviin, se ei kuitenkaan ole tämän asian ydin. Suomen autoverotukseen voi vaikuttaa äänestämällä mutta tunnetusti Suomalaiset ovat hiljaa, täällä ei barrikadit nouse mistään asiasta.
Tuskin olet ainut autoveron maksaja tässä maassa. Eikä tuolla määrällä autoveroa "pyöritellä" mitään missään. Voihan ja saahan sitä kuvitella olevansa jokin maksaja![]()
Jos seuraat autoalaa olisit voinut lukea rivien välistä että päästöjen takia ( koska EU ) niitä pieniä koneita autoihin laitetaan. Suomessa siitä hyödytään sitten sattumalta verojen muodossa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ottaako noin koville kun tulet tänne täysin aiheeseen ja asiaan liittymättä bostailee jostain maksamistasi autoveroistaIshvan kirjoitti: ↑14 Elo 2020 14:09No mitäs sinä olet sitten maksellut ? Mielestäni voin pitää itseäni ihan hyvänä veronmaksajana vaikkapa viimeisen 9 vuoden ajalta, jonka aikana olen kymmenestä uudesta autostani maksanut verot.Whitewill kirjoitti: ↑14 Elo 2020 14:05
En usko ihan että Fordilla ajateltiin: "Hei Suomessa kaamea autoverotus niin laitetaan alikokoinen moottori Focukseen"... höpö höpö. Suomen autoverotuksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että Focuksessa aivan liian pieni 1.0 moottori valikoimassa. Totta on se, että Suomessa ostajalla on vaihtoehto ostaa isompi malli pienemmällä moottorilla ja hinta ei nouse pilviin, se ei kuitenkaan ole tämän asian ydin. Suomen autoverotukseen voi vaikuttaa äänestämällä mutta tunnetusti Suomalaiset ovat hiljaa, täällä ei barrikadit nouse mistään asiasta.
Tuskin olet ainut autoveron maksaja tässä maassa. Eikä tuolla määrällä autoveroa "pyöritellä" mitään missään. Voihan ja saahan sitä kuvitella olevansa jokin maksaja![]()
Jos seuraat autoalaa olisi voinut lukea rivien välistä että päästöjen takia ( koska EU ) niitä pieniä koneita autoihin laitetaan. Suomessa siitä hyödytään sitten sattumalta verojen muodossa.



Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Re: Uusi Focus mk4 2018
En tainnut kyllä buustailla mistään autoveroista ? Ei tarvi vetää hernettä imuaukkoon ihan syyttä ? Kai sitä nyt voi maksetuita autoveroista mainita, lähinnä sen takia niistä mainitsin että on ketuttanut niitä maksaa. Siksi tilasinkin Hybrdi Mondeon, eipä tarvi niitä verojakaan niin paljon maksella.Whitewill kirjoitti: ↑14 Elo 2020 14:13Ottaako noin koville kun tulet tänne täysin aiheeseen ja asiaan liittymättä bostailee jostain maksamistasi autoveroistaIshvan kirjoitti: ↑14 Elo 2020 14:09
No mitäs sinä olet sitten maksellut ? Mielestäni voin pitää itseäni ihan hyvänä veronmaksajana vaikkapa viimeisen 9 vuoden ajalta, jonka aikana olen kymmenestä uudesta autostani maksanut verot.
Jos seuraat autoalaa olisi voinut lukea rivien välistä että päästöjen takia ( koska EU ) niitä pieniä koneita autoihin laitetaan. Suomessa siitä hyödytään sitten sattumalta verojen muodossa.Jos et ymmärrä niin et ole ainut uuden/uusien autojen ostaja tässä palstalla, Suomen valtio toivottavasti kiittää sinua joulukortilla kun olet maksanut autoveroa niin tunnollisesti jo 9 vuotta
Eikä noilla sinun autoveroilla ole Suomen valtion kassassa mitään merkitystä, kyse on isosta kokonaisuudesta veroja joita maksaa kaikki kaikesta. Se mitä minä olen uutena ostanut ei tosiaankaan kuulu tälle palstalle ja vähiten sinulle
![]()
Ja ainiin, ajelenhan mä nykyään tällä natisevalla Focuksella, minkä takia Mondeoon siirrynkin.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo seuraan kyllä autoalaa. Eiköhän kaikki seuraa ketkä tällä palstalla ovat tavalla tai toisella. Uusi auto on huono investointi, ostaisit vuoden parin vanhan niin jää se höttö hinnasta pois.Ishvan kirjoitti: ↑14 Elo 2020 14:17En tainnut kyllä buustailla mistään autoveroista ? Ei tarvi vetää hernettä imuaukkoon ihan syyttä ? Kai sitä nyt voi maksetuita autoveroista mainita, lähinnä sen takia niistä mainitsin että on ketuttanut niitä maksaa. Siksi tilasinkin Hybrdi Mondeon, eipä tarvi niitä verojakaan niin paljon maksella.Whitewill kirjoitti: ↑14 Elo 2020 14:13
Ottaako noin koville kun tulet tänne täysin aiheeseen ja asiaan liittymättä bostailee jostain maksamistasi autoveroistaJos et ymmärrä niin et ole ainut uuden/uusien autojen ostaja tässä palstalla, Suomen valtio toivottavasti kiittää sinua joulukortilla kun olet maksanut autoveroa niin tunnollisesti jo 9 vuotta
Eikä noilla sinun autoveroilla ole Suomen valtion kassassa mitään merkitystä, kyse on isosta kokonaisuudesta veroja joita maksaa kaikki kaikesta. Se mitä minä olen uutena ostanut ei tosiaankaan kuulu tälle palstalle ja vähiten sinulle
![]()
Ja ainiin, ajelenhan mä nykyään tällä natisevalla Focuksella, minkä takia Mondeoon siirrynkin.
EU painostaa autovalmistajia päästöjen alennuksiin = pienempiä ja vähäpäästöisempiä moottoreita, muuten tulee raippaa eli sakot. Oliko se keskiarvo nyt 90 g/km valmistajille EU:n toimesta. Suomen autoverotus on kohtuuton, tosin jos veroa ei kanneta myynnistä niin sitten se otetaan käytöstä. Tosiasia on että Suomalainen (autoilija) häviää aina.
Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Re: Uusi Focus mk4 2018
On ollut molempia, uusia ja käytettyjä. Uusi auto mielletään liian usein huonoksi kaupaksi. Aina se ei vain mene niin, enemmän se on kiinni vain kuinka hyvän kaupan sattuu saamaaan. Itse en ole merkkiuskollinen, joten tarjouksia tulee kysyttyä usein kymmeniä ennen kuin aika ja paikka on oikea. Nytkin Focus vaihtuu 7kk vanhana pienellä välillä uuteen Mondeo Hybrid Vignaleen. Nyt Koronasta taisi koitua jotain hyvää tässä kohtaa. Vähän ajetut käytetyt kun ovat liikkeillekin haluttuja autojaWhitewill kirjoitti: ↑14 Elo 2020 15:13Joo seuraan kyllä autoalaa. Eiköhän kaikki seuraa ketkä tällä palstalla ovat tavalla tai toisella. Uusi auto on huono investointi, ostaisit vuoden parin vanhan niin jää se höttö hinnasta pois.Ishvan kirjoitti: ↑14 Elo 2020 14:17
En tainnut kyllä buustailla mistään autoveroista ? Ei tarvi vetää hernettä imuaukkoon ihan syyttä ? Kai sitä nyt voi maksetuita autoveroista mainita, lähinnä sen takia niistä mainitsin että on ketuttanut niitä maksaa. Siksi tilasinkin Hybrdi Mondeon, eipä tarvi niitä verojakaan niin paljon maksella.
Ja ainiin, ajelenhan mä nykyään tällä natisevalla Focuksella, minkä takia Mondeoon siirrynkin.
EU painostaa autovalmistajia päästöjen alennuksiin = pienempiä ja vähäpäästöisempiä moottoreita, muuten tulee raippaa eli sakot. Oliko se keskiarvo nyt 90 g/km valmistajille EU:n toimesta. Suomen autoverotus on kohtuuton, tosin jos veroa ei kanneta myynnistä niin sitten se otetaan käytöstä. Tosiasia on että Suomalainen (autoilija) häviää aina.
Toki uudessa aina enemmän häviää, mutta sitkeällä kilpailutuksella ero ei ole useinkaan niin suuri kuin moni ajattelisi.
Totta, suomalainen autoilija häviää aina. Valtion lypsylehmiä.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mä en kyllä allekirjoita alkuunkaan väitettä yleisellä tasolla, että uusi auto on huonompi sijoitus kun käytetty. Meillä on ollut nyt toisen auton virkaa toimittamassa kolme Focusta peräkkäin joista kaksi edellistä ajettu noin 2v/70.000km. Arvo on laskenut kahdessa edellisessä noin 1000€ / 10.000 km. Kun ottaa huomioon, että en ole kohta kuuteen vuoteen ostanut pyyhkijän sulkia, renkaita, polttimoita enkä joutunut omalla rahalla korjaamaan yhtään mitään tai käymään katsastuksessa, on tonni 10.000 kilometrista mun mielestä todella hyvä diili.Ishvan kirjoitti: ↑14 Elo 2020 18:26
On ollut molempia, uusia ja käytettyjä. Uusi auto mielletään liian usein huonoksi kaupaksi. Aina se ei vain mene niin, enemmän se on kiinni vain kuinka hyvän kaupan sattuu saamaaan. Itse en ole merkkiuskollinen, joten tarjouksia tulee kysyttyä usein kymmeniä ennen kuin aika ja paikka on oikea. Nytkin Focus vaihtuu 7kk vanhana pienellä välillä uuteen Mondeo Hybrid Vignaleen. Nyt Koronasta taisi koitua jotain hyvää tässä kohtaa. Vähän ajetut käytetyt kun ovat liikkeillekin haluttuja autoja
Toki uudessa aina enemmän häviää, mutta sitkeällä kilpailutuksella ero ei ole useinkaan niin suuri kuin moni ajattelisi.
Totta, suomalainen autoilija häviää aina. Valtion lypsylehmiä.
Tietysti jos ostaa itselleen uutena auton, joita käytetään myös pääsääntöisesti jokaisen firman työsuhdeautoina, oli sitten palasaippuan myyntiedustaja tai pankkiiri, niin varmasti arvo laskee nopeasti kun tarjontaa pari vuotta vanhoista, alle 100tkm ajetuista on kysyntään nähden liikaa. (5-sarja, V90, E-sarja jne.)
Näissäkin arvon alennus loivenee toisen omistajan jälkeen kun päästään lähelle 20K€ hintaluokkaa missä kaiketi menee useimman suomalaisen autonostajan kipuraja...

Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itselleni merkittäviä faktoreita autossa on myös luotettavuus ja kulujen ennakoitavuus. Käytetyssä on aina suurempi riski yllättäviin korjauskuluihin ja yleisesti ottaen uudet autot käy käytettyjä vähemmän pajalla. Tähän toki löytyy poikkeuksia, mutta tässä pelataankin todennäköisyyksillä.
Jokainen sitten vielä laskee tai on laskematta oman ajankäytön hinnan tähän yhtälöön. Itse inhoan kaikkia korjaamo- ja katsastuskäyntejä ja näihin käytettävän ajan pyrin minimoimaan. Tähän samaan kategoriaan menee mulla myös rengaskaupat jne. Siksi olen omalla kohdalla havainnut hyväksi taktiikaksi vaihtaa auto uuteen ennen kuin ekat rengas-sarjat kuluu vaihtokuntoon. Joskus olen huollon tai pari tehnyt ennen vaihtoa, joskus en. Varmasti tämä maksaa enemmän kuin ostaa käytetty jne. mutta suhteellisen vähällä vaivalla ja lähes täysin ilman vikoja olen päässyt. Tämän ”sijoituksen” arvoa ei siis omalla kohdalla mitata pelkästään rahalla.
Jokainen sitten vielä laskee tai on laskematta oman ajankäytön hinnan tähän yhtälöön. Itse inhoan kaikkia korjaamo- ja katsastuskäyntejä ja näihin käytettävän ajan pyrin minimoimaan. Tähän samaan kategoriaan menee mulla myös rengaskaupat jne. Siksi olen omalla kohdalla havainnut hyväksi taktiikaksi vaihtaa auto uuteen ennen kuin ekat rengas-sarjat kuluu vaihtokuntoon. Joskus olen huollon tai pari tehnyt ennen vaihtoa, joskus en. Varmasti tämä maksaa enemmän kuin ostaa käytetty jne. mutta suhteellisen vähällä vaivalla ja lähes täysin ilman vikoja olen päässyt. Tämän ”sijoituksen” arvoa ei siis omalla kohdalla mitata pelkästään rahalla.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kulutuskeskusteluun omalta osaltani 1.0 M6 5ov.
Arvio 80% matka-ajoa, 20% kaupunki:
17" kesävanteilla keskikulutus n. 5.7 l/100km.
16" talvivanteilla ja rajoituksilla n. 5.2l/100km.
Alin mitattu (talvi) 4.9l/100km ja ylin mitattu (kesä) 6.15l/100km.
Kaikki lukemat tankkauksien perusteella. Ajotietokone näyttää 0.3-0.4L vähemmän.
Moottori on kyllä mielestäni täysin riittävä, ohikin pääsee hyvin helposti. (3:lle ja lätty pohjaan
)
Arvio 80% matka-ajoa, 20% kaupunki:
17" kesävanteilla keskikulutus n. 5.7 l/100km.
16" talvivanteilla ja rajoituksilla n. 5.2l/100km.
Alin mitattu (talvi) 4.9l/100km ja ylin mitattu (kesä) 6.15l/100km.
Kaikki lukemat tankkauksien perusteella. Ajotietokone näyttää 0.3-0.4L vähemmän.
Moottori on kyllä mielestäni täysin riittävä, ohikin pääsee hyvin helposti. (3:lle ja lätty pohjaan

Focus ST-Line 1.0 M6 5ov 2019
Fiesta SportVan 1.6 TDCi 2014
Fiesta SportVan 1.6 TDCi 2014
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minusta pyyhkijäsulat, renkaat ja polttimot ovat ihan normi kulutustavaraa autossa. Eihän kukaan nyt niiden takia uutta autoa osta, saahan käytettyyn tingittyä nuo samat heti kättelyssä. Minulla on ollut pakasta vedettyjä autoja ja sitten vähän käytettyjä, mitään eroa ei ole korjausmäärissä ollut. Kun säästää 5000-10000 euroa jo ostaessa vähän käytetyn niin siihen saa korjata aikalailla että tulisi takkiin. Ikiliikkujaa ei ole. Totta on se että edullisemmat autot yleensä pitävät hinnan paremmin kuin kalliimmat. VAG-konserni menestyi jenkkien listalla arvonalennuksessa huonoimmasta päästä. 2 vuoden "premium"Vootrson kirjoitti: ↑14 Elo 2020 18:59Mä en kyllä allekirjoita alkuunkaan väitettä yleisellä tasolla, että uusi auto on huonompi sijoitus kun käytetty. Meillä on ollut nyt toisen auton virkaa toimittamassa kolme Focusta peräkkäin joista kaksi edellistä ajettu noin 2v/70.000km. Arvo on laskenut kahdessa edellisessä noin 1000€ / 10.000 km. Kun ottaa huomioon, että en ole kohta kuuteen vuoteen ostanut pyyhkijän sulkia, renkaita, polttimoita enkä joutunut omalla rahalla korjaamaan yhtään mitään tai käymään katsastuksessa, on tonni 10.000 kilometrista mun mielestä todella hyvä diili.Ishvan kirjoitti: ↑14 Elo 2020 18:26
On ollut molempia, uusia ja käytettyjä. Uusi auto mielletään liian usein huonoksi kaupaksi. Aina se ei vain mene niin, enemmän se on kiinni vain kuinka hyvän kaupan sattuu saamaaan. Itse en ole merkkiuskollinen, joten tarjouksia tulee kysyttyä usein kymmeniä ennen kuin aika ja paikka on oikea. Nytkin Focus vaihtuu 7kk vanhana pienellä välillä uuteen Mondeo Hybrid Vignaleen. Nyt Koronasta taisi koitua jotain hyvää tässä kohtaa. Vähän ajetut käytetyt kun ovat liikkeillekin haluttuja autoja
Toki uudessa aina enemmän häviää, mutta sitkeällä kilpailutuksella ero ei ole useinkaan niin suuri kuin moni ajattelisi.
Totta, suomalainen autoilija häviää aina. Valtion lypsylehmiä.
Tietysti jos ostaa itselleen uutena auton, joita käytetään myös pääsääntöisesti jokaisen firman työsuhdeautoina, oli sitten palasaippuan myyntiedustaja tai pankkiiri, niin varmasti arvo laskee nopeasti kun tarjontaa pari vuotta vanhoista, alle 100tkm ajetuista on kysyntään nähden liikaa. (5-sarja, V90, E-sarja jne.)
Näissäkin arvon alennus loivenee toisen omistajan jälkeen kun päästään lähelle 20K€ hintaluokkaa missä kaiketi menee useimman suomalaisen autonostajan kipuraja...

Mondeo Vignale 4D -15 2.0 D 210
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Ex
Mondeo T.B. 5D -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. Wagon AWD -15 2.0 D 150
Mondeo T.B. 5D -15 1.6 D 115
Focus ST HB Mountune -14 2.0 B 275
Focus ST Wagon -12 2.0 B 250
Mondeo T.B. Wagon -11 2.0 D 140
Mondeo T.B. 4D -11 2.0 D 140
Re: Uusi Focus mk4 2018
Huoltohinnoista pääkaupunkiseudulla...oma focus pitäisi kohta huollattaa kun mittarissa reilut 25 tkm.
Millaisissa hinnoissa on 30tkm huollot ?
Laakkosella tätä on tullut kuljeteltua takuuseen liittyvissä korjauksissa mutta kokemukseni mukaan
ei välttämättä ole se paras paikka, tuskin halvinkaan.
Millaisissa hinnoissa on 30tkm huollot ?
Laakkosella tätä on tullut kuljeteltua takuuseen liittyvissä korjauksissa mutta kokemukseni mukaan
ei välttämättä ole se paras paikka, tuskin halvinkaan.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18