Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 08 Elo 2020 10:29
Muuten on kyllä hiljanen sisustan suhteen, ei rusahtele kuopissa jne, mutta tuo sivulasinlista pitää välillä just sen taajuista ääntä sopivalla tienpinnalla, että ottaa korvaan hyvin.
Tsekattiinko Mondeosta koskaan pyöränkulmia ? Tästä omasta Focuksesta katsottiin heti uutena, kun oli levoton maantiellä. Takuuseen meni, kun olivat tehtaan toleranssien ulkopuolella heti uutena.larsibald kirjoitti: ↑08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.
Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.
Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti
1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.
Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Just näin.Kyllä ainakin monkku menee kuin kiskoilla jos kaikki kunnossa,hyvä että tarvii rattiin koskeaIshvan kirjoitti: ↑09 Elo 2020 13:09Tsekattiinko Mondeosta koskaan pyöränkulmia ? Tästä omasta Focuksesta katsottiin heti uutena, kun oli levoton maantiellä. Takuuseen meni, kun olivat tehtaan toleranssien ulkopuolella heti uutena.larsibald kirjoitti: ↑08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.
Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.
Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti
1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.
Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Sanos se. Millään merkillä suuntausta ei tehdä kuin erillisestä pyynnöstä.
Ei taida olla tekemistä noilla, siis venttiilillä ja täplällä.
Jep, näin menee, keltaisella ei paljonkaan merkitystä, koska painoheitot korjautuu tasapainoituksella.
Menee katsomaan uusia Korealaisia mm. Kiaa niin siellä on yleensä aina tasapainotusmerkit venttiilien kanssa kohdillaan eikä hakattu vain painoja vanteeseen . Itseäni ainakin ketuttaa, kun rengasliikkeet eivät tuotakaan viitsi huomioida. Itse olen pistänyt tasapainottamaan uudestaan jonkun kerran koko setin, kun ei ole mielenkiinto ekalla kerralla riittänyt. Sitten on rengas pyöräytetty vanteellakin ja painojen määrä laskenut huomattavasti.Toxox kirjoitti: ↑10 Elo 2020 06:57Jep, näin menee, keltaisella ei paljonkaan merkitystä, koska painoheitot korjautuu tasapainoituksella.
Punainen, eli renkaan säteisheitto ("korkeinkohta") tärkeämpi, koska jos vanteessa heittoa eivät saisi osua samaan kohtaan.
Joskus kävin tasapainottamassa alla olevia, jo jonkun verran ajettuja renkaita, olivat sitä mieltä että yksi vanne soikea, ei onnistu.
En viitsinyt sanoa, että pyöräyttää rengasta vanteella, ajoin takana sen loppuun. Uudet renkaat alle, ei täristystä.
Puskuri ei tosiaankaan kovin tukevalle vaikuta. Ylemmässä aukossa ei ole peltiä näkyvissä ja jäähdyttimen edessä näyttää olevan aktiivinen kaihdin.Hakkapeliitta kirjoitti: ↑11 Elo 2020 13:52 Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?
Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.
Kaikissa malleissa on tuo keula niin tasainen, että paneeli jää "törröttämään" aika orvon näköisesti kilpitelineessä ja kilpitelineelle ei ole oikein hyvää vastinpintaa. Lazerin pienemmät valot on aika kevyiä. Esim 12 Linear Elite. Kilpiteline taitaa painaa enemmän._JPA kirjoitti: ↑11 Elo 2020 20:13Puskuri ei tosiaankaan kovin tukevalle vaikuta. Ylemmässä aukossa ei ole peltiä näkyvissä ja jäähdyttimen edessä näyttää olevan aktiivinen kaihdin.Hakkapeliitta kirjoitti: ↑11 Elo 2020 13:52 Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?
Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.
Itse ajettelin laittaa kilpitelineen ja valosta ylätuet maskin "ritilään" kiinni ja lisäksi kilpitelineestä tuet puskurin alempaan aukkoon.
Vastaava asennus toimi Mazda CX-3:ssa ihan hyvin.
Voihan sieltä ylemmästä aukosta päästä lukkopeltiin asti kiini jos vähän leikkaa aukkoa muoveihin. Täytyy tutkia tarkemmin vasta sain auton alle.
Pitää kuitenkin valita kevyt valopaneeli. About rekkarikilven mittaisissa kevyimmät on 1,1...1,2 kg.
Sama juttu. Kuskin puolen B pilarin kohdalta tulee ärsyttävä särinä.Fjöördis kirjoitti: ↑05 Elo 2020 21:19 Onko muilla autossa paljon resonointeja?
Itselläni ainakin kuskin ovi resonoi niin ettei paljoa viitsi edes musiikkia kuunnella.
Onkohan siihen mahdollisesti mitään parannusta saatavilla?
Sitten vielä ikkunan kehys tai joku muu pitää omaa elämäänsä, joskus auttaa kun avaa ikkunaa ja laittaa uudelleen kiinni, toisinaan taas ei..
Olen myös ihmetellyt 1.0 A8 kulutusta. Seka-ajossa 7,6l-8.0l. Luulin ostavani taloudellisen pienimoottorisen auton.larsibald kirjoitti: ↑08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.
Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.
Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti
1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.
Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Jotenki ajattelisin, että ei se paino led-paneeleissa ole niinkään ongelma. Tuulipinta-alalla vois merkitystä ollakin, jos ei saa tuettua ritilään kunnolla, mutta sirojahan nuo led-paneelit on ku vertaa vanhempiin kattilan kokoisiin mötiköihin@rsk@ kirjoitti: ↑12 Elo 2020 09:44Kaikissa malleissa on tuo keula niin tasainen, että paneeli jää "törröttämään" aika orvon näköisesti kilpitelineessä ja kilpitelineelle ei ole oikein hyvää vastinpintaa. Lazerin pienemmät valot on aika kevyiä. Esim 12 Linear Elite. Kilpiteline taitaa painaa enemmän._JPA kirjoitti: ↑11 Elo 2020 20:13
Puskuri ei tosiaankaan kovin tukevalle vaikuta. Ylemmässä aukossa ei ole peltiä näkyvissä ja jäähdyttimen edessä näyttää olevan aktiivinen kaihdin.
Itse ajettelin laittaa kilpitelineen ja valosta ylätuet maskin "ritilään" kiinni ja lisäksi kilpitelineestä tuet puskurin alempaan aukkoon.
Vastaava asennus toimi Mazda CX-3:ssa ihan hyvin.
Voihan sieltä ylemmästä aukosta päästä lukkopeltiin asti kiini jos vähän leikkaa aukkoa muoveihin. Täytyy tutkia tarkemmin vasta sain auton alle.
Pitää kuitenkin valita kevyt valopaneeli. About rekkarikilven mittaisissa kevyimmät on 1,1...1,2 kg.
Moore kirjoitti: ↑12 Elo 2020 11:41Olen myös ihmetellyt 1.0 A8 kulutusta. Seka-ajossa 7,6l-8.0l. Luulin ostavani taloudellisen pienimoottorisen auton.larsibald kirjoitti: ↑08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.
Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.
Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti
1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.
Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Tulpattu on Vignalessa. Ei lotise joten lienee poistuvan tuosta keskimmäisestä...PiuhaPoikki kirjoitti: ↑12 Elo 2020 12:16 Luukun alareunassa on kolme vedenpoistoreikää mutta vain keskimmäinen on auki. Reunimmaisissa on mustat muovitulpat.
Mites muilla vagonin omistajilla? Onko reijät auki?
Jos kiinnityksen tukevuus on kyseenalainen, niin painolla suuri merkitys tärinän kannalta. Kevyen valon tärinät saa kevyemmällä tuennalla kuriin.
Onkohan tämä "keskireikä" jotenkin tukossa?Quattra kirjoitti: ↑12 Elo 2020 16:46Tulpattu on Vignalessa. Ei lotise joten lienee poistuvan tuosta keskimmäisestä...PiuhaPoikki kirjoitti: ↑12 Elo 2020 12:16 Luukun alareunassa on kolme vedenpoistoreikää mutta vain keskimmäinen on auki. Reunimmaisissa on mustat muovitulpat.
Mites muilla vagonin omistajilla? Onko reijät auki?
Vajaa 400€ hintaa tällä paneelilla (https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lis ... 5/#reviews)@rsk@ kirjoitti: ↑12 Elo 2020 09:44Kaikissa malleissa on tuo keula niin tasainen, että paneeli jää "törröttämään" aika orvon näköisesti kilpitelineessä ja kilpitelineelle ei ole oikein hyvää vastinpintaa. Lazerin pienemmät valot on aika kevyiä. Esim 12 Linear Elite. Kilpiteline taitaa painaa enemmän._JPA kirjoitti: ↑11 Elo 2020 20:13
Puskuri ei tosiaankaan kovin tukevalle vaikuta. Ylemmässä aukossa ei ole peltiä näkyvissä ja jäähdyttimen edessä näyttää olevan aktiivinen kaihdin.
Itse ajettelin laittaa kilpitelineen ja valosta ylätuet maskin "ritilään" kiinni ja lisäksi kilpitelineestä tuet puskurin alempaan aukkoon.
Vastaava asennus toimi Mazda CX-3:ssa ihan hyvin.
Voihan sieltä ylemmästä aukosta päästä lukkopeltiin asti kiini jos vähän leikkaa aukkoa muoveihin. Täytyy tutkia tarkemmin vasta sain auton alle.
Pitää kuitenkin valita kevyt valopaneeli. About rekkarikilven mittaisissa kevyimmät on 1,1...1,2 kg.
Itse olen kärsinyt natinoista ja räminöistä lähes alusta saakka, vaikka kampanjakorjaukset tehty. Pelkääjän puolen kojelaudan sisältä kuuluu helvetillinen räminä vähänkin epätasaisella tiellä (ulkolämpötilalla ei vaikutusta) ja uutena äänenä sirinä jostain pelkääjän puolen tuulilasin nurkasta (myös hyvällä asvaltilla). V-tuttaa kuin pientä oravaa.Ishvan kirjoitti: ↑07 Elo 2020 18:07Itsellä resonoi ovet todella paljon, ennen kamppistoimepiteitä, joissa oviin asennettiin lisää "fylliä". Tällä saatiin parannettua tilannetta jonkin verran, mutta yhä rämisee lujempaa musiikkia kuunnellessa. Muutenhan toi natisee ja naksuu kuin mikäkin 80-luvun kottero. Lasikatto ja kattoverhoilu elää ihan omaa eläämänsä natinoideen ja nitinöineen.Fjöördis kirjoitti: ↑05 Elo 2020 21:19 Onko muilla autossa paljon resonointeja?
Itselläni ainakin kuskin ovi resonoi niin ettei paljoa viitsi edes musiikkia kuunnella.
Onkohan siihen mahdollisesti mitään parannusta saatavilla?
Sitten vielä ikkunan kehys tai joku muu pitää omaa elämäänsä, joskus auttaa kun avaa ikkunaa ja laittaa uudelleen kiinni, toisinaan taas ei..