Sivu 298/399

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Elo 2020 10:29
Kirjoittaja @rsk@
Muuten on kyllä hiljanen sisustan suhteen, ei rusahtele kuopissa jne, mutta tuo sivulasinlista pitää välillä just sen taajuista ääntä sopivalla tienpinnalla, että ottaa korvaan hyvin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Elo 2020 22:52
Kirjoittaja larsibald
Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.

Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.

Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti

1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.

Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Elo 2020 13:09
Kirjoittaja Ishvan
larsibald kirjoitti: 08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.

Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.

Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti

1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.

Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Tsekattiinko Mondeosta koskaan pyöränkulmia ? Tästä omasta Focuksesta katsottiin heti uutena, kun oli levoton maantiellä. Takuuseen meni, kun olivat tehtaan toleranssien ulkopuolella heti uutena.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Elo 2020 20:22
Kirjoittaja 69dude
Ishvan kirjoitti: 09 Elo 2020 13:09
larsibald kirjoitti: 08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.

Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.

Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti

1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.

Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Tsekattiinko Mondeosta koskaan pyöränkulmia ? Tästä omasta Focuksesta katsottiin heti uutena, kun oli levoton maantiellä. Takuuseen meni, kun olivat tehtaan toleranssien ulkopuolella heti uutena.
Just näin.Kyllä ainakin monkku menee kuin kiskoilla jos kaikki kunnossa,hyvä että tarvii rattiin koskea😉

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Elo 2020 21:26
Kirjoittaja Renee
Muuten jännä homma tuota nelipyöräsuuntausta ei tehdä siinä huollossa kun auto luovutetaan ostajalle. Kummiskin auto pitälsi olla siinä kunnossa ettei heti tarvitse nlita puutelistoja alkaa tekemään. Rankka matka autolla tehdas-firman takapiha.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Elo 2020 21:32
Kirjoittaja Ishvan
Renee kirjoitti: 09 Elo 2020 21:26 Muuten jännä homma tuota nelipyöräsuuntausta ei tehdä siinä huollossa kun auto luovutetaan ostajalle. Kummiskin auto pitälsi olla siinä kunnossa ettei heti tarvitse nlita puutelistoja alkaa tekemään. Rankka matka autolla tehdas-firman takapiha.
Sanos se. Millään merkillä suuntausta ei tehdä kuin erillisestä pyynnöstä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Elo 2020 06:18
Kirjoittaja Nipa
Tuli noista suuntauksista tehtaalla mieleen että eikö renkaissa esim se punainen täplä kumissa ja vanteissa venttiili pidä olla samassa linjassa? Mulla osu yhdessä renkaassa ja muissa miten sattuu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Elo 2020 06:23
Kirjoittaja jarkkoo
Nipa kirjoitti: 10 Elo 2020 06:18 Tuli noista suuntauksista tehtaalla mieleen että eikö renkaissa esim se punainen täplä kumissa ja vanteissa venttiili pidä olla samassa linjassa? Mulla osu yhdessä renkaassa ja muissa miten sattuu.
Ei taida olla tekemistä noilla, siis venttiilillä ja täplällä.
Punainen täplä liittynee renkaat ”heittoon” ja keltainen kertoo kevyimmän kohdan. Vai miten se meni, viisaammat korjaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Elo 2020 06:57
Kirjoittaja Toxox
jarkkoo kirjoitti: 10 Elo 2020 06:23
Nipa kirjoitti: 10 Elo 2020 06:18 Tuli noista suuntauksista tehtaalla mieleen että eikö renkaissa esim se punainen täplä kumissa ja vanteissa venttiili pidä olla samassa linjassa? Mulla osu yhdessä renkaassa ja muissa miten sattuu.
Ei taida olla tekemistä noilla, siis venttiilillä ja täplällä.
Punainen täplä liittynee renkaat ”heittoon” ja keltainen kertoo kevyimmän kohdan. Vai miten se meni, viisaammat korjaa.
Jep, näin menee, keltaisella ei paljonkaan merkitystä, koska painoheitot korjautuu tasapainoituksella.
Punainen, eli renkaan säteisheitto ("korkeinkohta") tärkeämpi, koska jos vanteessa heittoa eivät saisi osua samaan kohtaan.
Joskus kävin tasapainottamassa alla olevia, jo jonkun verran ajettuja renkaita, olivat sitä mieltä että yksi vanne soikea, ei onnistu.
En viitsinyt sanoa, että pyöräyttää rengasta vanteella, ajoin takana sen loppuun. Uudet renkaat alle, ei täristystä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Elo 2020 08:47
Kirjoittaja Ishvan
Toxox kirjoitti: 10 Elo 2020 06:57
jarkkoo kirjoitti: 10 Elo 2020 06:23

Ei taida olla tekemistä noilla, siis venttiilillä ja täplällä.
Punainen täplä liittynee renkaat ”heittoon” ja keltainen kertoo kevyimmän kohdan. Vai miten se meni, viisaammat korjaa.
Jep, näin menee, keltaisella ei paljonkaan merkitystä, koska painoheitot korjautuu tasapainoituksella.
Punainen, eli renkaan säteisheitto ("korkeinkohta") tärkeämpi, koska jos vanteessa heittoa eivät saisi osua samaan kohtaan.
Joskus kävin tasapainottamassa alla olevia, jo jonkun verran ajettuja renkaita, olivat sitä mieltä että yksi vanne soikea, ei onnistu.
En viitsinyt sanoa, että pyöräyttää rengasta vanteella, ajoin takana sen loppuun. Uudet renkaat alle, ei täristystä.
Menee katsomaan uusia Korealaisia mm. Kiaa niin siellä on yleensä aina tasapainotusmerkit venttiilien kanssa kohdillaan eikä hakattu vain painoja vanteeseen . Itseäni ainakin ketuttaa, kun rengasliikkeet eivät tuotakaan viitsi huomioida. Itse olen pistänyt tasapainottamaan uudestaan jonkun kerran koko setin, kun ei ole mielenkiinto ekalla kerralla riittänyt. Sitten on rengas pyöräytetty vanteellakin ja painojen määrä laskenut huomattavasti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Elo 2020 13:52
Kirjoittaja Hakkapeliitta
Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?

Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Elo 2020 20:13
Kirjoittaja _JPA
Hakkapeliitta kirjoitti: 11 Elo 2020 13:52 Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?

Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.
Puskuri ei tosiaankaan kovin tukevalle vaikuta. Ylemmässä aukossa ei ole peltiä näkyvissä ja jäähdyttimen edessä näyttää olevan aktiivinen kaihdin.
Itse ajettelin laittaa kilpitelineen ja valosta ylätuet maskin "ritilään" kiinni ja lisäksi kilpitelineestä tuet puskurin alempaan aukkoon.
Vastaava asennus toimi Mazda CX-3:ssa ihan hyvin.

Voihan sieltä ylemmästä aukosta päästä lukkopeltiin asti kiini jos vähän leikkaa aukkoa muoveihin. Täytyy tutkia tarkemmin vasta sain auton alle.
Pitää kuitenkin valita kevyt valopaneeli. About rekkarikilven mittaisissa kevyimmät on 1,1...1,2 kg.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 09:44
Kirjoittaja @rsk@
_JPA kirjoitti: 11 Elo 2020 20:13
Hakkapeliitta kirjoitti: 11 Elo 2020 13:52 Onko kenelläkään kokemusta lisävalopaneelin asennuksesta uuteen Focukseen? Millainen kokonaisratkaisu? Suosituksia?

Itselläni Active-malli. Ei tunnu asentajaa löytyvän oikein millään, ja sanovat että keula on niin muovinen ettei tuentoja saa tehtyä kunnolla.
Yhden Fiesta Activen olen nähnyt lisävalopaneelilla ja suoraan maskiin tuetuilla tukiraudoilla.
Puskuri ei tosiaankaan kovin tukevalle vaikuta. Ylemmässä aukossa ei ole peltiä näkyvissä ja jäähdyttimen edessä näyttää olevan aktiivinen kaihdin.
Itse ajettelin laittaa kilpitelineen ja valosta ylätuet maskin "ritilään" kiinni ja lisäksi kilpitelineestä tuet puskurin alempaan aukkoon.
Vastaava asennus toimi Mazda CX-3:ssa ihan hyvin.

Voihan sieltä ylemmästä aukosta päästä lukkopeltiin asti kiini jos vähän leikkaa aukkoa muoveihin. Täytyy tutkia tarkemmin vasta sain auton alle.
Pitää kuitenkin valita kevyt valopaneeli. About rekkarikilven mittaisissa kevyimmät on 1,1...1,2 kg.
Kaikissa malleissa on tuo keula niin tasainen, että paneeli jää "törröttämään" aika orvon näköisesti kilpitelineessä ja kilpitelineelle ei ole oikein hyvää vastinpintaa. Lazerin pienemmät valot on aika kevyiä. Esim 12 Linear Elite. Kilpiteline taitaa painaa enemmän.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 11:39
Kirjoittaja Moore
Fjöördis kirjoitti: 05 Elo 2020 21:19 Onko muilla autossa paljon resonointeja?
Itselläni ainakin kuskin ovi resonoi niin ettei paljoa viitsi edes musiikkia kuunnella.
Onkohan siihen mahdollisesti mitään parannusta saatavilla?
Sitten vielä ikkunan kehys tai joku muu pitää omaa elämäänsä, joskus auttaa kun avaa ikkunaa ja laittaa uudelleen kiinni, toisinaan taas ei..
Sama juttu. Kuskin puolen B pilarin kohdalta tulee ärsyttävä särinä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 11:41
Kirjoittaja Moore
larsibald kirjoitti: 08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.

Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.

Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti

1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.

Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Olen myös ihmetellyt 1.0 A8 kulutusta. Seka-ajossa 7,6l-8.0l. Luulin ostavani taloudellisen pienimoottorisen auton.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 11:49
Kirjoittaja Rusakko_
@rsk@ kirjoitti: 12 Elo 2020 09:44
_JPA kirjoitti: 11 Elo 2020 20:13

Puskuri ei tosiaankaan kovin tukevalle vaikuta. Ylemmässä aukossa ei ole peltiä näkyvissä ja jäähdyttimen edessä näyttää olevan aktiivinen kaihdin.
Itse ajettelin laittaa kilpitelineen ja valosta ylätuet maskin "ritilään" kiinni ja lisäksi kilpitelineestä tuet puskurin alempaan aukkoon.
Vastaava asennus toimi Mazda CX-3:ssa ihan hyvin.

Voihan sieltä ylemmästä aukosta päästä lukkopeltiin asti kiini jos vähän leikkaa aukkoa muoveihin. Täytyy tutkia tarkemmin vasta sain auton alle.
Pitää kuitenkin valita kevyt valopaneeli. About rekkarikilven mittaisissa kevyimmät on 1,1...1,2 kg.
Kaikissa malleissa on tuo keula niin tasainen, että paneeli jää "törröttämään" aika orvon näköisesti kilpitelineessä ja kilpitelineelle ei ole oikein hyvää vastinpintaa. Lazerin pienemmät valot on aika kevyiä. Esim 12 Linear Elite. Kilpiteline taitaa painaa enemmän.
Jotenki ajattelisin, että ei se paino led-paneeleissa ole niinkään ongelma. Tuulipinta-alalla vois merkitystä ollakin, jos ei saa tuettua ritilään kunnolla, mutta sirojahan nuo led-paneelit on ku vertaa vanhempiin kattilan kokoisiin mötiköihin

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 12:03
Kirjoittaja @rsk@
Tuo on parhaasta päästä valoteholtaan kokoon nähden.
https://youtu.be/mERoqz4Nz1w

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 12:06
Kirjoittaja Rusakko_
Moore kirjoitti: 12 Elo 2020 11:41
larsibald kirjoitti: 08 Elo 2020 22:52 Vähä auki kaksi vuotta ikää, 50 tkm pyörähti mittariin Focukseen.

Kaiken kaikkiaan tykkään ajella tällä, sopii jostain syystä omille mitoille paremmin, kuin esim parin vuoden takainen Mondeo vm 2016. Toki mondeo oli hiljaisempi, mutta tämä focus on maantiellä suuntavakaa, mondeota sai ohjata kaiken aikaa.

Viat:
Takapenkin turvavyötunnistinhomma temppuillut pari kertaa, ei ole häiriöksi asti

1.0 ecobuusti automaatilla on aika janoinen. 1.5 veisi vissiin vähemmän.

Melua saisi olla vähemmän, mutta kyllä tämä omassa koko/hintaluokassaan on hiljainen.
Olen myös ihmetellyt 1.0 A8 kulutusta. Seka-ajossa 7,6l-8.0l. Luulin ostavani taloudellisen pienimoottorisen auton.


Eipä se valmistajakaan mitään markkinoiden matalimpia lukemia lupaa (jotain 7 hujakoilla). Ja seka-ajoa niin monenlaista... itsekin mielestäni ajan seka-ajoa ja valmistajan ilmoittaman alle menee jatkuvasti puolisen desiä pois lukien pakkaskausi.

Sinänsä tuo litranen on kulutuksen osalta hankalassa saumassa kun 1.5 menee samoissa lukemissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 12:16
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Mökkireissulla aloin ihmettelemään kun takaluukkua avatessa kuului veden lotinaa.
Tutkittua asiaa totesin että luukun sisällä todellakin läikkyy vesi.

Luukun alareunassa on kolme vedenpoistoreikää mutta vain keskimmäinen on auki. Reunimmaisissa on mustat muovitulpat.
Mites muilla vagonin omistajilla? Onko reijät auki?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 16:46
Kirjoittaja Quattra
PiuhaPoikki kirjoitti: 12 Elo 2020 12:16 Luukun alareunassa on kolme vedenpoistoreikää mutta vain keskimmäinen on auki. Reunimmaisissa on mustat muovitulpat.
Mites muilla vagonin omistajilla? Onko reijät auki?
Tulpattu on Vignalessa. Ei lotise joten lienee poistuvan tuosta keskimmäisestä...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 17:09
Kirjoittaja revote
Osa ehkä muistaa mun seikkailut Focuksen ja huollon kanssa. Nyt tänään saatiin saaga päätökseen, uusi erimerkkinen auto on tilattu ja toimitus joulukuussa. Siihen asti tärisen vielä tällä totterolla. Viat ovat ja pysyvät, mutta ressi on nyt helpottanut.

Kiitos neuvoista ja vertaistuesta, minun osaltani tämä oli nyt tässä. IG:ssä voi halutessaan seurailla miten seikkailut jatkuvat.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 18:32
Kirjoittaja _JPA
@rsk@ kirjoitti: 12 Elo 2020 09:44
Jotenki ajattelisin, että ei se paino led-paneeleissa ole niinkään ongelma. Tuulipinta-alalla vois merkitystä ollakin, jos ei saa tuettua ritilään kunnolla, mutta sirojahan nuo led-paneelit on ku vertaa vanhempiin kattilan kokoisiin mötiköihin
Jos kiinnityksen tukevuus on kyseenalainen, niin painolla suuri merkitys tärinän kannalta. Kevyen valon tärinät saa kevyemmällä tuennalla kuriin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 20:16
Kirjoittaja @rsk@
Quattra kirjoitti: 12 Elo 2020 16:46
PiuhaPoikki kirjoitti: 12 Elo 2020 12:16 Luukun alareunassa on kolme vedenpoistoreikää mutta vain keskimmäinen on auki. Reunimmaisissa on mustat muovitulpat.
Mites muilla vagonin omistajilla? Onko reijät auki?
Tulpattu on Vignalessa. Ei lotise joten lienee poistuvan tuosta keskimmäisestä...
Onkohan tämä "keskireikä" jotenkin tukossa?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 20:40
Kirjoittaja Hakkapeliitta
@rsk@ kirjoitti: 12 Elo 2020 09:44
_JPA kirjoitti: 11 Elo 2020 20:13

Puskuri ei tosiaankaan kovin tukevalle vaikuta. Ylemmässä aukossa ei ole peltiä näkyvissä ja jäähdyttimen edessä näyttää olevan aktiivinen kaihdin.
Itse ajettelin laittaa kilpitelineen ja valosta ylätuet maskin "ritilään" kiinni ja lisäksi kilpitelineestä tuet puskurin alempaan aukkoon.
Vastaava asennus toimi Mazda CX-3:ssa ihan hyvin.

Voihan sieltä ylemmästä aukosta päästä lukkopeltiin asti kiini jos vähän leikkaa aukkoa muoveihin. Täytyy tutkia tarkemmin vasta sain auton alle.
Pitää kuitenkin valita kevyt valopaneeli. About rekkarikilven mittaisissa kevyimmät on 1,1...1,2 kg.
Kaikissa malleissa on tuo keula niin tasainen, että paneeli jää "törröttämään" aika orvon näköisesti kilpitelineessä ja kilpitelineelle ei ole oikein hyvää vastinpintaa. Lazerin pienemmät valot on aika kevyiä. Esim 12 Linear Elite. Kilpiteline taitaa painaa enemmän.
Vajaa 400€ hintaa tällä paneelilla (https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lis ... 5/#reviews)
Kovasti on saanut kehuja. Painoa vain 800g.

Toisaalta jos välttyy askartelulta sekä ylimääräisiltä reiltä, niin äkkiä raha tulee tätä kautta takaisin, mikäli liikkeessä teetättää.

Toinen asia on, että millainen releboxi esim. tähän Lazerin Elite paneeliin tulee?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Elo 2020 21:43
Kirjoittaja Opla
Ishvan kirjoitti: 07 Elo 2020 18:07
Fjöördis kirjoitti: 05 Elo 2020 21:19 Onko muilla autossa paljon resonointeja?
Itselläni ainakin kuskin ovi resonoi niin ettei paljoa viitsi edes musiikkia kuunnella.
Onkohan siihen mahdollisesti mitään parannusta saatavilla?
Sitten vielä ikkunan kehys tai joku muu pitää omaa elämäänsä, joskus auttaa kun avaa ikkunaa ja laittaa uudelleen kiinni, toisinaan taas ei..
Itsellä resonoi ovet todella paljon, ennen kamppistoimepiteitä, joissa oviin asennettiin lisää "fylliä". Tällä saatiin parannettua tilannetta jonkin verran, mutta yhä rämisee lujempaa musiikkia kuunnellessa. Muutenhan toi natisee ja naksuu kuin mikäkin 80-luvun kottero. Lasikatto ja kattoverhoilu elää ihan omaa eläämänsä natinoideen ja nitinöineen.
Itse olen kärsinyt natinoista ja räminöistä lähes alusta saakka, vaikka kampanjakorjaukset tehty. Pelkääjän puolen kojelaudan sisältä kuuluu helvetillinen räminä vähänkin epätasaisella tiellä (ulkolämpötilalla ei vaikutusta) ja uutena äänenä sirinä jostain pelkääjän puolen tuulilasin nurkasta (myös hyvällä asvaltilla). V-tuttaa kuin pientä oravaa.

Samalla kysyn että mikä akunvalvontamoduulien korjausten tilanne nykyään on? Minulla ongelma että peilien ja takalasin lämmitys ei toimi ja syksy tulossa. Onko vaihdoista ollut apua?