Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
AAR85 kirjoitti: ↑05 Heinä 2020 23:47
Focus oli viikon päivät emännän käytössä ja itse ajelin volvolla. Pienen tauon jälkeen, kun lähdin focuksen rattiin niin en voinut olla kiinnittämättä huomiota automaatin pieneen, mutta silti selvästi kuultavaan ulvontaan. Varsinkin, kun ajaa rauhallisesti. Moottorijarrutuksissa kuuluu eniten. Muilla samaa?
Mulla kuuluu myös, pientä ujellusta vihellystä tms. sen mukaan mitä painaa kaasua ja kone ottaa kierroksia. Olen vain ajatellut sen kuuluvan asiaan. Ujellus alkanut tässä kk sisään, mittarissa reilut 3tkm, aivan alkukilsoilla sitä ei vielä kuulunut. Nyt vähän sattumanvaraista milloin kuuluu, en ole löytänyt mitään kytköksiä lämpimään tai kylmään moottoriin.
Turbo mulla ainakin viheltää jo pienellä kaasulla. Parhaiten huomaa, kun ajaa kuskin ikkuna auki/raollaan tai kun vierellä on bussi tai rakennus tms kaikupinta.
Moottorijarrutuksessa/rullatessa kaasu ylhäällä pienillä nopeuksilla kuuluu ulisevaa ääntä ja veikkaan mm. laturia. Jos olis 300 tkm ajettu, niin automaattikin vois ujeltaa etenkin jos vikaa. Voi olla että jotkut ujeltaa ehjänäkin. Joku aika sitten olin pihakadulla kun vaimo ajeli ohi ehkä lievästi kiihdyttäen, niin melko selvästi kuulee, että on turbokone. Aivan kuin ohi menis joku suihkuturbiinihärveli. Lisäksi äänimaailma on kuin sähköautosta (tai hybridistä) kun kuuluu jännä vinkuva ääni. Ei sentään moottorin flektit huutanu. Pari edellistä autoa ollut nokipyssyjä, ja niistä ei kuulunu turbon suhinan lisäksi ku ainainen kolina...
revote kirjoitti: ↑08 Heinä 2020 10:02
Puhutaanko samasta asiasta mutta mulla kuuluu "ulinaa" jos ajaa pintakaasulla ja kääntää ratin aivan linkkuun jompaan kumpaan suuntaan. Tullee tehostimesta. En siis vääntämällä väännä maksimia vasten kuitenkaan. Ääni loppuu kun vähän kääntää kohti keskiasentoa.
Ei vaan ihan selvästi laatikko/voimansiirtoon liittyvä ”ulina”. Mulla se kuuluu selviten mottorijarrussa ja katkeaa lähes kokonaan, kun koskee kaasuun. Kuuluu myös jos kiihdyttää lähes sukkasillaan, reilummin kaasua käyttäessä tätä ei kuulu ollenkaan. Ei se ulina nyt kovin kovaääninen ole, mutta kuulee kumminkin.
Avasin autosähköosioon langan näitä virranhallintaan liittyviä itkukohtauksia varten.
Ei viitsi spämmätä tätä ketjua enempää kun tämä vika ei kuitenkaan koske kuin osaa onnellisista MK4 focuksen omistajista ja viasta näyttää muodostuneen ikuisuusongelma.
Kerrankin hyviä uutisia, koska totterossa on ollut ja on edelleen niin paljon vikoja niin mun liisari puretaan. Nyt vielä pientä sopimusvääntöä siitä että millä ajan seuraavaksi mutta nyt on kyllä voittajafiilis.
Kiva kuulla varmaan nyt taivaspaikka lunastettu tämän 7 kuukauden aikana. Hommaa sellainen biili ettei foorumeihin tarvitse kirjoitella ongelmista. Huhu kertoo että jopa sellasia autoja valmistetaan.
Renee kirjoitti: ↑10 Heinä 2020 13:29
Kiva kuulla varmaan nyt taivaspaikka lunastettu tämän 7 kuukauden aikana. Hommaa sellainen biili ettei foorumeihin tarvitse kirjoitella ongelmista. Huhu kertoo että jopa sellasia autoja valmistetaan.
Olen yleensä hyvä haistamaan sarkasmia mutta tästä en saa ihan selvää. Kyllä Focuksessa on ollut ja on monenlaista paskaa, onneksi ei tarvitse taistella kolmea vuotta sopimuksen loppuun.
Edit: ja suurin juttu se että korjausta ei edes ole näköpiirissä.
Renee kirjoitti: ↑10 Heinä 2020 13:29
Kiva kuulla varmaan nyt taivaspaikka lunastettu tämän 7 kuukauden aikana. Hommaa sellainen biili ettei foorumeihin tarvitse kirjoitella ongelmista. Huhu kertoo että jopa sellasia autoja valmistetaan.
Olen yleensä hyvä haistamaan sarkasmia mutta tästä en saa ihan selvää. Kyllä Focuksessa on ollut ja on monenlaista paskaa, onneksi ei tarvitse taistella kolmea vuotta sopimuksen loppuun.
Edit: ja suurin juttu se että korjausta ei edes ole näköpiirissä.
Hyvähän se on että eroon pääsee jos ketuttaa. Itsellä vaihtui Focus ainoastaan tulevaan Mondeoon. Nyt sen tilauksen kanssa on palanut sen verran hermot maahantuojan välinpitämättömään asiakaspalveluun, että vaikea kuvitella seuraavan olevan missään olosuhteissa Ford. On kyllä niin käsittämättömän hidasta ja surkeaa asiakaspalvelua että oikeasti hirvittää. Pieniä asioita, mutta nekin hoidetaan täysin "vasurilla" asiakasta kuuntelematta.
Renee kirjoitti: ↑10 Heinä 2020 13:29
Kiva kuulla varmaan nyt taivaspaikka lunastettu tämän 7 kuukauden aikana. Hommaa sellainen biili ettei foorumeihin tarvitse kirjoitella ongelmista. Huhu kertoo että jopa sellasia autoja valmistetaan.
Olen yleensä hyvä haistamaan sarkasmia mutta tästä en saa ihan selvää. Kyllä Focuksessa on ollut ja on monenlaista paskaa, onneksi ei tarvitse taistella kolmea vuotta sopimuksen loppuun.
Edit: ja suurin juttu se että korjausta ei edes ole näköpiirissä.
Joo ei kannata tuolla historialla jatkaa jos vaan irti pääsee. Automaatti ja webasto näyttäs olevan kaks sellasta varustetta, että niistä on Focuksen kohdalla viisain pysyä erillään.
@rsk@ kirjoitti: ↑10 Heinä 2020 16:02
Automaatti ja webasto näyttäs olevan kaks sellasta varustetta, että niistä on Focuksen kohdalla viisain pysyä erillään.
Tästä olen kyllä eri mieltä - kaksi todella hyvää ja hienosti toimivaa varustetta jotka tuovat iloa arkeen. Kohta kaksi vuotta rullattu menemään eikä murheen häivää. Eli kaikki ei ole paskaa kuten täältä saa usein lukea.
Revotelle onnittelut! Tiedän fiiliksen - kahdesti kokenut saman pitkän taistelun jälkeen. Olivat vielä ns. premium autoja joten eivät millään meinanneet uskoa niitä paskoiksi maanantaikappaleiksi. Nyt kun pääset siitä eroon niin säästyy paljon aikaa ja hermoja kun ei tarvitse enää olla koko aikaa valittamassa tiskillä tai muuten vääntää kättä leasing-yhtiön kanssa. Kunhan et joudu ojasta allikkoon.
Renee kirjoitti: ↑10 Heinä 2020 13:29
Kiva kuulla varmaan nyt taivaspaikka lunastettu tämän 7 kuukauden aikana. Hommaa sellainen biili ettei foorumeihin tarvitse kirjoitella ongelmista. Huhu kertoo että jopa sellasia autoja valmistetaan.
Olen yleensä hyvä haistamaan sarkasmia mutta tästä en saa ihan selvää. Kyllä Focuksessa on ollut ja on monenlaista paskaa, onneksi ei tarvitse taistella kolmea vuotta sopimuksen loppuun.
Edit: ja suurin juttu se että korjausta ei edes ole näköpiirissä.
Vanha slogan kun fordilla ajaa se on maapäällinen hxxxxxxi joten paratiisia pukkaa toisessa elämässä.
Jos webasto lopettaa ton uusimman TCU päityksen jälkeen toiminnan eli ei enää talvella toimi. Voi olla että niitä auton vaihtajia on kohta enemmän..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
@rsk@ kirjoitti: ↑10 Heinä 2020 16:02
Automaatti ja webasto näyttäs olevan kaks sellasta varustetta, että niistä on Focuksen kohdalla viisain pysyä erillään.
Tästä olen kyllä eri mieltä - kaksi todella hyvää ja hienosti toimivaa varustetta jotka tuovat iloa arkeen. Kohta kaksi vuotta rullattu menemään eikä murheen häivää. Eli kaikki ei ole paskaa kuten täältä saa usein lukea.
Revotelle onnittelut! Tiedän fiiliksen - kahdesti kokenut saman pitkän taistelun jälkeen. Olivat vielä ns. premium autoja joten eivät millään meinanneet uskoa niitä paskoiksi maanantaikappaleiksi. Nyt kun pääset siitä eroon niin säästyy paljon aikaa ja hermoja kun ei tarvitse enää olla koko aikaa valittamassa tiskillä tai muuten vääntää kättä leasing-yhtiön kanssa. Kunhan et joudu ojasta allikkoon.
Jees. Samahan se on vag tsi/dsg autoilijoilla.
Ei kaikilla ole ongelmaa, mutta todella iso riski.
Ja siinä on riski vanhan sanonnan mukaan, että kun lähtee sutta karkuun, niin karhu saattaa tulla vastaan.
revote kirjoitti: ↑10 Heinä 2020 13:19
Kerrankin hyviä uutisia, koska totterossa on ollut ja on edelleen niin paljon vikoja niin mun liisari puretaan. Nyt vielä pientä sopimusvääntöä siitä että millä ajan seuraavaksi mutta nyt on kyllä voittajafiilis.
Onneksi olkoon. Pitkä taistelu mutta sitkeys kannatti.
xflex kirjoitti: ↑10 Heinä 2020 17:02
Tästä olen kyllä eri mieltä - kaksi todella hyvää ja hienosti toimivaa varustetta jotka tuovat iloa arkeen. Kohta kaksi vuotta rullattu menemään eikä murheen häivää. Eli kaikki ei ole paskaa kuten täältä saa usein lukea.
Tällaisilla forumeilla vaan on tapana toimia jonkinlaisena vertaistukiryhmänä, missä pääsee asiaa tuntevan yleisön kanssa jakamaan pääasiassa negatiivisia kokemuksia. Harva tyytyväinen hakeutuu kertomaan palstoille, kuinka hyvin jokin toimii. Koskee ihan kaikkea kulutushyödykettä, oli sitten keskustelun aiheena auto, puhelin, matkanjärjestäjä tai vinyylilaminaatti. Ja hyvä niin, koska isojen organisaatioden kanssa ”painiessa” on helposti aika avuton fiilis koittaa yksin ajaa asiaansa.
revote kirjoitti: ↑10 Heinä 2020 13:19
Kerrankin hyviä uutisia, koska totterossa on ollut ja on edelleen niin paljon vikoja niin mun liisari puretaan. Nyt vielä pientä sopimusvääntöä siitä että millä ajan seuraavaksi mutta nyt on kyllä voittajafiilis.
Noniin hieno homma, että sait sopparin purettua. Sulla on kyllä ollut harmittavan paljon kaikenlaista siinä, että ymmärtäneehän tuon. Ootko yhtään miettinyt mitä tilalle? Eipä tämä fordien nykylaatu kyllä ole siellä missä pitäisi, kun hintalappua katsoo (focus). Merkki vaihtuu täälläkin sitten, kun auton vaihto tulee seuraavaksi eteen.
revote kirjoitti: ↑10 Heinä 2020 13:19
Kerrankin hyviä uutisia, koska totterossa on ollut ja on edelleen niin paljon vikoja niin mun liisari puretaan. Nyt vielä pientä sopimusvääntöä siitä että millä ajan seuraavaksi mutta nyt on kyllä voittajafiilis.
Noniin hieno homma, että sait sopparin purettua. Sulla on kyllä ollut harmittavan paljon kaikenlaista siinä, että ymmärtäneehän tuon. Ootko yhtään miettinyt mitä tilalle? Eipä tämä fordien nykylaatu kyllä ole siellä missä pitäisi, kun hintalappua katsoo (focus). Merkki vaihtuu täälläkin sitten, kun auton vaihto tulee seuraavaksi eteen.
Ongelmatkaan eivät sinänsä haittaisi, jos ne korjattaisiin tai oltaisiin oikeasti kiinnostuneita asiakkaasta. Kaikissa uusissa autoissani on ollut vikaa ( paitsi Renault ), mutta ne on hoidettu kuntoon tavalla tai toisella. Fordilla suurin ongelma on maahantuojan välinpitämättömyys ja se että sieltä ei saa ketään yksityishenkilönä kiinni. Kaikki tapahtuu jälleenmyyjän tai asiakaspalvelijan välityksellä, joka on äärinmäisen hidasta ja epäselvää, sekä usein hyvin halutonta. Kaikkien muiden merkkien kohdalla olen halutessani saanut maahantuojan edustajan "sähköpostin" päähän nopeasti, jos on ollut oikeasti asiallista kysyttävää tai reklamoitavaa. Tätä on turhan kuvitella Fordin kohdalla. Ei siinä pelkät asiakaspalvelun parin viikon välein lähettämät "pahoittelut" juuri lämmitä, jos asiat ei etene.
Nyt on tullut ajeltua parituhatta km tämän 5 kuukauden huollon jälkeen ja tätyy sanoa että
auto kulkee kun unelma, ei mitään vikaviestejä ja S/S toimii "turhankin" hyvin.
Onko sitten tähän kaikkeen syynä uusi akku sen näkee sitten kun talvi tulee ja tarve webastoon tulee.
Tällä hetkellä olen kuitenkin tyytyväinen Focukseen ja automaattiin.
Polttoainekulutus nättää 4,5l satasella, pääosin maantieajoa.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue 120hv A8 ST-Line 5ov 2018.
Ishvan kirjoitti: ↑11 Heinä 2020 11:48
Kaikki tapahtuu jälleenmyyjän tai asiakaspalvelijan välityksellä, joka on äärinmäisen hidasta ja epäselvää, sekä usein hyvin halutonta. Kaikkien muiden merkkien kohdalla olen halutessani saanut maahantuojan edustajan "sähköpostin" päähän nopeasti, jos on ollut oikeasti asiallista kysyttävää tai reklamoitavaa. Tätä on turhan kuvitella Fordin kohdalla.
Tämä.
Itsellekin on jänyt varsin huono maku fordin asiakaspalvelusta, joka on täysin haluton keskustelemaan ongelmista ja käännyttää vain takaisin huollon/jälleenmyyjän puoleen.
Ja juuri siksi olen maahantuojaan ottanut yhteyden kun asia ei ole huollon kautta edennyt.
Viimeksi muokannut PiuhaPoikki, 11 Heinä 2020 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin hieno homma, että sait sopparin purettua. Sulla on kyllä ollut harmittavan paljon kaikenlaista siinä, että ymmärtäneehän tuon. Ootko yhtään miettinyt mitä tilalle? Eipä tämä fordien nykylaatu kyllä ole siellä missä pitäisi, kun hintalappua katsoo (focus). Merkki vaihtuu täälläkin sitten, kun auton vaihto tulee seuraavaksi eteen.
Ongelmatkaan eivät sinänsä haittaisi, jos ne korjattaisiin tai oltaisiin oikeasti kiinnostuneita asiakkaasta. Kaikissa uusissa autoissani on ollut vikaa ( paitsi Renault ), mutta ne on hoidettu kuntoon tavalla tai toisella. Fordilla suurin ongelma on maahantuojan välinpitämättömyys ja se että sieltä ei saa ketään yksityishenkilönä kiinni. Kaikki tapahtuu jälleenmyyjän tai asiakaspalvelijan välityksellä, joka on äärinmäisen hidasta ja epäselvää, sekä usein hyvin halutonta. Kaikkien muiden merkkien kohdalla olen halutessani saanut maahantuojan edustajan "sähköpostin" päähän nopeasti, jos on ollut oikeasti asiallista kysyttävää tai reklamoitavaa. Tätä on turhan kuvitella Fordin kohdalla. Ei siinä pelkät asiakaspalvelun parin viikon välein lähettämät "pahoittelut" juuri lämmitä, jos asiat ei etene.
Taitaa Fordin takuukorjausten korvaukset huoltoliikkeille olla sen verran pienet ettei kannata vaivautua. Asiakas siinä vaan kärsii.. Sitten ihmetellään miksei kauppa käy.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ongelmatkaan eivät sinänsä haittaisi, jos ne korjattaisiin tai oltaisiin oikeasti kiinnostuneita asiakkaasta. Kaikissa uusissa autoissani on ollut vikaa ( paitsi Renault ), mutta ne on hoidettu kuntoon tavalla tai toisella. Fordilla suurin ongelma on maahantuojan välinpitämättömyys ja se että sieltä ei saa ketään yksityishenkilönä kiinni. Kaikki tapahtuu jälleenmyyjän tai asiakaspalvelijan välityksellä, joka on äärinmäisen hidasta ja epäselvää, sekä usein hyvin halutonta. Kaikkien muiden merkkien kohdalla olen halutessani saanut maahantuojan edustajan "sähköpostin" päähän nopeasti, jos on ollut oikeasti asiallista kysyttävää tai reklamoitavaa. Tätä on turhan kuvitella Fordin kohdalla. Ei siinä pelkät asiakaspalvelun parin viikon välein lähettämät "pahoittelut" juuri lämmitä, jos asiat ei etene.
Taitaa Fordin takuukorjausten korvaukset huoltoliikkeille olla sen verran pienet ettei kannata vaivautua. Asiakas siinä vaan kärsii.. Sitten ihmetellään miksei kauppa käy.
Eiköhän ne ihan samalla tasolla ole muiden merkkien kanssa. Suurin ongelma on maahantuojan välinpitämättömyys. Kyllä paikallinen marmori on asiansa hoitanut hyvin. Eniten v......a mykkä maahantuoja, joka ei vaivaudu vastaamaan yhteydenottopyyntöihin, ainakaa missään järjellisessä ajassa.
AAR85 kirjoitti: ↑11 Heinä 2020 10:27Noniin hieno homma, että sait sopparin purettua. Sulla on kyllä ollut harmittavan paljon kaikenlaista siinä, että ymmärtäneehän tuon. Ootko yhtään miettinyt mitä tilalle? Eipä tämä fordien nykylaatu kyllä ole siellä missä pitäisi, kun hintalappua katsoo (focus). Merkki vaihtuu täälläkin sitten, kun auton vaihto tulee seuraavaksi eteen.
Olen miettinyt, katsotaan ensin miten saadaan purku neuvoteltua. Haluan vaihtaa merkkiä mutta katsotaan miten käy. Liisari on kuitenkin seuraavakin.
Niin paljon kun sitä haluaisikin kirjoitella positiivista tästä autosta, niin on pakko sanoa että ei hirveästi aiheuttanut hilpeyttä kun huomasin että päiväledit välkkyvät kuin kuolemaa tekevä neonmainos, ja sammuvat kun vilkun kääntää päälle. Mietin tässä vaan että kuinkahan pitkään olen kerennyt ajelemaan toinen puoli pimeänä vilkkua käyttäessä.....
Noh lähti marmorille vihdoin rekkula niputettuna muiden rätinöiden ja natinoiden kanssa. Saas nähä mitä tekevät
Ford Focus Titanium Hatchback 2018 1L Ecoboost 125hp S/S M6
Thonto kirjoitti: ↑11 Heinä 2020 18:21
Niin paljon kun sitä haluaisikin kirjoitella positiivista tästä autosta, niin on pakko sanoa että ei hirveästi aiheuttanut hilpeyttä kun huomasin että päiväledit välkkyvät kuin kuolemaa tekevä neonmainos, ja sammuvat kun vilkun kääntää päälle. Mietin tässä vaan että kuinkahan pitkään olen kerennyt ajelemaan toinen puoli pimeänä vilkkua käyttäessä.....
Noh lähti marmorille vihdoin rekkula niputettuna muiden rätinöiden ja natinoiden kanssa. Saas nähä mitä tekevät
Näitä Foccerin vilkkuvia led-valoja näkyy silloin tällöin,toki sama vaiva Skodalla...ledeissä se p*ska että menee aina koko lyhty vaihtoon...Audi A3 takavalot vilkkuu ja 568€ kiitos,polttimot kun ei kuulu takuuseen
Harri
"Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 248HP "Lumikki"