Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 14:44
Hyvin laitettu, juuri noin.
Joo ei sieltä oikein osu palikat helposti kohdalleen. Mutta tämäkin on taas sitten suhteellista. Jollekkin riittää tosiaan kunhan on uusi ja tietyt perusjutut. Joku taas ähkii monta iltaa ja miettii. Näistäkin on turha vääntää, mutta onhan se hauskaa jos selkeesti jollekkin alkaa selvästi sarvet kasvamaan päähän siitä mikä on se paras tyyli.toasti kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 14:51 Ishvanille kiitos pitkästä viestistä. Aloitin kännykällä kirjoittamaan vastaavaa tekstiä, mutta en sitten kuitenkaan jaksanut.
Aina menee omatkin autot tehdastilaukseen kun maassa olevat autot on usein k-pirkka varustelulla. Ei tulisi mieleenkään tyytyä huonoon varusteluun.
Ei kai tässä tästä ollut kyse. Oli puhetta etteikö auto muka muuttuisi moottoreilla, varusteilla tai muilla optioilla paremmaksi, kuin kulimalli. Eikai niitä varusteita tarvi pohtia kuin hetken, jos on oma linja tuttu. Parissa minuutissa ne ruksit on laitettu. Mitä nuukempi sitä pidempi pohdinta.@rsk@ kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 16:16Joo ei sieltä oikein osu palikat helposti kohdalleen. Mutta tämäkin on taas sitten suhteellista. Jollekkin riittää tosiaan kunhan on uusi ja tietyt perusjutut. Joku taas ähkii monta iltaa ja miettii. Näistäkin on turha vääntää, mutta onhan se hauskaa jos selkeesti jollekkin alkaa selvästi sarvet kasvamaan päähän siitä mikä on se paras tyyli.toasti kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 14:51 Ishvanille kiitos pitkästä viestistä. Aloitin kännykällä kirjoittamaan vastaavaa tekstiä, mutta en sitten kuitenkaan jaksanut.
Aina menee omatkin autot tehdastilaukseen kun maassa olevat autot on usein k-pirkka varustelulla. Ei tulisi mieleenkään tyytyä huonoon varusteluun.![]()
Ishvan kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 16:31Ei kai tässä tästä ollut kyse. Oli puhetta etteikö auto muka muuttuisi moottoreilla, varusteilla tai muilla optioilla paremmaksi, kuin kulimalli. Eikai niitä varusteita tarvi pohtia kuin hetken, jos on oma linja tuttu. Parissa minuutissa ne ruksit on laitettu. Mitä nuukempi sitä pidempi pohdinta.@rsk@ kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 16:16
Joo ei sieltä oikein osu palikat helposti kohdalleen. Mutta tämäkin on taas sitten suhteellista. Jollekkin riittää tosiaan kunhan on uusi ja tietyt perusjutut. Joku taas ähkii monta iltaa ja miettii. Näistäkin on turha vääntää, mutta onhan se hauskaa jos selkeesti jollekkin alkaa selvästi sarvet kasvamaan päähän siitä mikä on se paras tyyli.![]()
Totta. Joku pohtii, joku ei. Mitä sitten, jokainen tyylillään. Vieläkään tämä ei liity varsinaisesti mitenkään alkuperäiseen viestiin. Silti, toiset tykkää että on auto sekä muija koreita. Kummatkin saa kuitenkin itse valita.@rsk@ kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 16:47Ishvan kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 16:31
Ei kai tässä tästä ollut kyse. Oli puhetta etteikö auto muka muuttuisi moottoreilla, varusteilla tai muilla optioilla paremmaksi, kuin kulimalli. Eikai niitä varusteita tarvi pohtia kuin hetken, jos on oma linja tuttu. Parissa minuutissa ne ruksit on laitettu. Mitä nuukempi sitä pidempi pohdinta.Niimpäjuuri. Joku pohtii, toinen ei. Jollekkin auto on työkalu, jolla vaan ajetaan. Toiselle se saattaa olla lähes tärkeempi kuin oma muija.
![]()
Toi s/s käytös kuulostaa ihan normaalilta. Mulla toimi kahdessa edellisessä MK3.5:ssa yhtä hyvin/huonosti kuin nykyisessä. Toi virranhallinnan ongelma koskee kaiketi joitain yksilöitä. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia aiheen tiimoilta, eikä kahdella muullakaan lähipiirissä, joilla on MK4 alla. Onhan mahdollista, että vain tarpeeksi lyhyillä ajoilla noi ongelmat ilmenee mutta tämän ketjun perusteella ihan vikaa on joissain autoissa.kakadu kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 20:54 No nyt täälläkin kai alkoi tuo SS ongelmat..Tai riippuu kuinka herkästi sen pitäisi toimia. Yleensä normaaliajojen 10-40km aikana on täytynyt pysähtyä vain pari kertaa ja aina on toiminut. Sen olen huomannut että heti liikkellelähdön jälkeen näkyy harmaa kuvake hetken aikaa, häviää sitten, se lienee normaalia. Nyt ajoin sairaala-alueella ja kun kytkin SS päälle, se sammutti auton kuten kuuluukin. Tästä parikymmen metriä eteenpäin, ei sammuta, syynä akun latautuminen. No, joutokäynnillä hetki ja sitten sammui yllättäen eli SS menikin päälle. Akku siis ehtikin latautua tuossa välissä tarpeeksi? No, taas kivenheiton verran eteenpäin, ei sammu. Sitten päästiinkin jo lähtemään ja kilometrin jälkeen valoissa edelleen harmaa kuvake, syynä akun latautuminen. 20 km ajon jälkeen toimi jälleen.
Niin paljon olen tuosta ongelmasta täältä lukenut, ettei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Mutta jos vertaa tätä mk3.5 SS toimintaan niin on kyllä aivan erilaista. Edellisessä mallissa SS toimintaan pystyi luottamaan. Siinä se toimi moitteetta pätkäajossakin ja pystyi sammuttamaan auton lyhyillä matkoilla monta kertaa peräkäin.
Kun ostin auton sen hansikaslokerossa oli myyjäliikkeen oma muistiinpanopaperi akun latauksesta, se oli kerran kuussa ladattu täyteen. Tottakai akku tyhjenee kun liikkeessä seisoo. Vai voikohan tuolla olla jotain tekemistä senkin kanssa, että näissä oikeasti on virranhallintaongelmia.
Ei mulla enää edes näy koko polttoaineraporttinappulaa Androidin FordPassissa. Eli ei toimi.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑30 Kesä 2020 19:15 Toimiiko muilla tai kellään, miten vaan, fordpassin polttoaineraportti?
Mulla tulee huhtikuuhun asti lukemat ja sen jälkeen ei mitään.
"Jokin meni vikaan. Ota yhteys ford-oppaaseen..."
Näkyy vain pieni osa huhtikuuta ja siihen tyssännyt. Ei muuten renkaiden paineitakaan näy tuolla. Pro näyttää vielä.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑30 Kesä 2020 19:15 Toimiiko muilla tai kellään, miten vaan, fordpassin polttoaineraportti?
Mulla tulee huhtikuuhun asti lukemat ja sen jälkeen ei mitään.
"Jokin meni vikaan. Ota yhteys ford-oppaaseen..."
Sama homma,muut tiedot näkyy mutta polttoainerapsa on jäänyt huhtikuulle.Kun yrittää avata heittää herjan ”jokin meni pieleen,ota yhteys ford oppaaseen”fordever kirjoitti: ↑30 Kesä 2020 20:46 FordPassissa näkyy polttoainemäärä, rengaspaineet, öljyn käyttöikä-% jne. Polttoaineraporttikin näkyy mutta se ilmoittaa että tiedot eivät riitä. Joitakin pylväitä näkyy mutta vaaka-akseli on suttua.
FordPassin Android-versio on tällä hetkellä 3.3.0 (julkaistu 10.6.2020). Kannattaa tarkistaa ja jos ei automaattipäivitys ole toiminut, poistaa FordPass ja asentaa uudelleen.
Ei näytä sovellus enää ko. Raporttia minulla laisinkaan, sovellus päivittyi jokin aika sitten ja ilmeisesti sen myötä katosi se raportti, tosin ei se mitään kovin järkevää ehtinyt ikinä näyttääkkään kun ei autolla ole ajettu kuin luokkaa 4tkm. Android 10 puhelimessa. Sovellus toimii nykyään hieman nopeammin kuin huhtikuussa jolloin se asennettiin alunperinPiuhaPoikki kirjoitti: ↑30 Kesä 2020 19:15 Toimiiko muilla tai kellään, miten vaan, fordpassin polttoaineraportti?
Mulla tulee huhtikuuhun asti lukemat ja sen jälkeen ei mitään.
"Jokin meni vikaan. Ota yhteys ford-oppaaseen..."
Tai sen webaston ohjauksen, joka on jo pari vuotta ollut ihan juuri tulossa jälleenmyyjien ja nettihuhujen mukaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑01 Heinä 2020 06:20
No eipä sillä polttoaineraportilla nyt suurta käyttöä ollutkaan. Laittaisivat tilalle vaikka akun varaustilan indikaattorin.
Se olisi paljon informatiivisempi.
Ja toinen hyödyllinen olisi Adblue määrän mittari. Nyt se kertoo vain että Adblue on joko OK tai vähissä.
Katsoin ihan mielenkiinnosta muutama päivä sitten kulutusta reilun 100km pätkällä (80 ja 100 rajoituksia, suht mäkistä ja mutkaista pikkutietä yksin ilman kuormaa) ja yllätyin tosta kulutuksesta. Adaptiivisella vakkarilla liikenteen mukana lähes koko matka. Paluumatkalla noin litran kovempi kulutus vastatuulessa...Sanpool kirjoitti: ↑30 Kesä 2020 23:51 Tulipa ajeltua 600km pätkä edestakaisin tässä muutaman päivän sisään.Kulutukseksi menomatkalla focus näytti 6l/100km ja paluu samaa tietä pitkin samalla kuormalla ja ajoprofiililla vei 6,7l/100km.
Jostain tuo reilu puolen litran ero tuli mutta vaikea sanoa mistä.
Menomatkan pieni kulutus yllätti kyllä kun en ollut moiseen tällä autolla päässyt.Nyt kyllä epäilyttää sen todenmukaisuus.
Ihan ok lukemat. Matka vaan lyhyt.Vootrson kirjoitti: ↑01 Heinä 2020 06:54Katsoin ihan mielenkiinnosta muutama päivä sitten kulutusta reilun 100km pätkällä (80 ja 100 rajoituksia, suht mäkistä ja mutkaista pikkutietä yksin ilman kuormaa) ja yllätyin tosta kulutuksesta. Adaptiivisella vakkarilla liikenteen mukana lähes koko matka. Paluumatkalla noin litran kovempi kulutus vastatuulessa...Sanpool kirjoitti: ↑30 Kesä 2020 23:51 Tulipa ajeltua 600km pätkä edestakaisin tässä muutaman päivän sisään.Kulutukseksi menomatkalla focus näytti 6l/100km ja paluu samaa tietä pitkin samalla kuormalla ja ajoprofiililla vei 6,7l/100km.
Jostain tuo reilu puolen litran ero tuli mutta vaikea sanoa mistä.
Menomatkan pieni kulutus yllätti kyllä kun en ollut moiseen tällä autolla päässyt.Nyt kyllä epäilyttää sen todenmukaisuus.
![]()
Ei ne sitä sais kuitenkaan toimimaan kunnolla kun osaaminen on mitä on..huutais vaan webastolla akun tyhjäksi kun toimis omin päin..toasti kirjoitti: ↑01 Heinä 2020 06:34Tai sen webaston ohjauksen, joka on jo pari vuotta ollut ihan juuri tulossa jälleenmyyjien ja nettihuhujen mukaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑01 Heinä 2020 06:20
No eipä sillä polttoaineraportilla nyt suurta käyttöä ollutkaan. Laittaisivat tilalle vaikka akun varaustilan indikaattorin.
Se olisi paljon informatiivisempi.
Ja toinen hyödyllinen olisi Adblue määrän mittari. Nyt se kertoo vain että Adblue on joko OK tai vähissä.
Minulla oli Fiestassa sama ongelma. Vuoden verran ramppasi huollossa eivätkä löytäneet mitään vikaa, kunnes vika sattui kerran olemaan päällä huoltoon viedessä. Joku moduuli päivittämällä se korjaantui.kakadu kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 18:06 Nyt kuukausi takana ja 2 tkm mittarissa. Kulutus 5.8 satasella ja hyvin on pelannut kaikilta osin.
Paitsi tänään parkkitutkan piipitys kuului mittaristosta, eikä kaiuttimista. Toisella kertaa kuului taas normaalisti kaiuttimista. Tuosta äänen siirtymisestä mittaristoon on ollut täällä puhetta, mutta ilmeisesti sille ei ole saatu vielä selitystä?