Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hyvin laitettu, juuri noin.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ishvanille kiitos pitkästä viestistä. Aloitin kännykällä kirjoittamaan vastaavaa tekstiä, mutta en sitten kuitenkaan jaksanut.
Aina menee omatkin autot tehdastilaukseen kun maassa olevat autot on usein k-pirkka varustelulla. Ei tulisi mieleenkään tyytyä huonoon varusteluun.
Aina menee omatkin autot tehdastilaukseen kun maassa olevat autot on usein k-pirkka varustelulla. Ei tulisi mieleenkään tyytyä huonoon varusteluun.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jotain tuossa fokkerissa on osanneet tehdä oikein, kun useita samanhintaluokan vehkeitä ajelee ja niinku tänään juurikin tuo qashqai nyt ajossa, siinä on paljon sellaista miten sen sanois "yleismelua" niinkuin mk3.5 Focuksessakin vielä ja hankalampi poimia yksittäisiä lähteitä. Ja juuri sen takia mk4:ssä muutamat pienet yksityiskohdat hyppää korvaan helpommin ja ärsyttää tavallaan enemmän. Mutta hyvä noinkin.
Uusi Golf ja Octavia ei ole osunut kohdalle, mutta vähän kuulostellut, että kovempi pauhu tulee renkaista molemmissa mitä Mk4 Focuksessa.
Mutta itsekukin kokeilee aina ja tekee omat johtopäätökset mikä on hyvä itselle.
Uusi Golf ja Octavia ei ole osunut kohdalle, mutta vähän kuulostellut, että kovempi pauhu tulee renkaista molemmissa mitä Mk4 Focuksessa.
Mutta itsekukin kokeilee aina ja tekee omat johtopäätökset mikä on hyvä itselle.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo ei sieltä oikein osu palikat helposti kohdalleen. Mutta tämäkin on taas sitten suhteellista. Jollekkin riittää tosiaan kunhan on uusi ja tietyt perusjutut. Joku taas ähkii monta iltaa ja miettii. Näistäkin on turha vääntää, mutta onhan se hauskaa jos selkeesti jollekkin alkaa selvästi sarvet kasvamaan päähän siitä mikä on se paras tyyli.toasti kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 14:51 Ishvanille kiitos pitkästä viestistä. Aloitin kännykällä kirjoittamaan vastaavaa tekstiä, mutta en sitten kuitenkaan jaksanut.
Aina menee omatkin autot tehdastilaukseen kun maassa olevat autot on usein k-pirkka varustelulla. Ei tulisi mieleenkään tyytyä huonoon varusteluun.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei kai tässä tästä ollut kyse. Oli puhetta etteikö auto muka muuttuisi moottoreilla, varusteilla tai muilla optioilla paremmaksi, kuin kulimalli. Eikai niitä varusteita tarvi pohtia kuin hetken, jos on oma linja tuttu. Parissa minuutissa ne ruksit on laitettu. Mitä nuukempi sitä pidempi pohdinta.@rsk@ kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 16:16Joo ei sieltä oikein osu palikat helposti kohdalleen. Mutta tämäkin on taas sitten suhteellista. Jollekkin riittää tosiaan kunhan on uusi ja tietyt perusjutut. Joku taas ähkii monta iltaa ja miettii. Näistäkin on turha vääntää, mutta onhan se hauskaa jos selkeesti jollekkin alkaa selvästi sarvet kasvamaan päähän siitä mikä on se paras tyyli.toasti kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 14:51 Ishvanille kiitos pitkästä viestistä. Aloitin kännykällä kirjoittamaan vastaavaa tekstiä, mutta en sitten kuitenkaan jaksanut.
Aina menee omatkin autot tehdastilaukseen kun maassa olevat autot on usein k-pirkka varustelulla. Ei tulisi mieleenkään tyytyä huonoon varusteluun.![]()
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ishvan kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 16:31Ei kai tässä tästä ollut kyse. Oli puhetta etteikö auto muka muuttuisi moottoreilla, varusteilla tai muilla optioilla paremmaksi, kuin kulimalli. Eikai niitä varusteita tarvi pohtia kuin hetken, jos on oma linja tuttu. Parissa minuutissa ne ruksit on laitettu. Mitä nuukempi sitä pidempi pohdinta.@rsk@ kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 16:16
Joo ei sieltä oikein osu palikat helposti kohdalleen. Mutta tämäkin on taas sitten suhteellista. Jollekkin riittää tosiaan kunhan on uusi ja tietyt perusjutut. Joku taas ähkii monta iltaa ja miettii. Näistäkin on turha vääntää, mutta onhan se hauskaa jos selkeesti jollekkin alkaa selvästi sarvet kasvamaan päähän siitä mikä on se paras tyyli.![]()
Re: Uusi Focus mk4 2018
Totta. Joku pohtii, joku ei. Mitä sitten, jokainen tyylillään. Vieläkään tämä ei liity varsinaisesti mitenkään alkuperäiseen viestiin. Silti, toiset tykkää että on auto sekä muija koreita. Kummatkin saa kuitenkin itse valita.@rsk@ kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 16:47Ishvan kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 16:31
Ei kai tässä tästä ollut kyse. Oli puhetta etteikö auto muka muuttuisi moottoreilla, varusteilla tai muilla optioilla paremmaksi, kuin kulimalli. Eikai niitä varusteita tarvi pohtia kuin hetken, jos on oma linja tuttu. Parissa minuutissa ne ruksit on laitettu. Mitä nuukempi sitä pidempi pohdinta.Niimpäjuuri. Joku pohtii, toinen ei. Jollekkin auto on työkalu, jolla vaan ajetaan. Toiselle se saattaa olla lähes tärkeempi kuin oma muija.
![]()
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
No nyt täälläkin kai alkoi tuo SS ongelmat..
Tai riippuu kuinka herkästi sen pitäisi toimia. Yleensä normaaliajojen 10-40km aikana on täytynyt pysähtyä vain pari kertaa ja aina on toiminut. Sen olen huomannut että heti liikkellelähdön jälkeen näkyy harmaa kuvake hetken aikaa, häviää sitten, se lienee normaalia. Nyt ajoin sairaala-alueella ja kun kytkin SS päälle, se sammutti auton kuten kuuluukin. Tästä parikymmen metriä eteenpäin, ei sammuta, syynä akun latautuminen. No, joutokäynnillä hetki ja sitten sammui yllättäen eli SS menikin päälle. Akku siis ehtikin latautua tuossa välissä tarpeeksi? No, taas kivenheiton verran eteenpäin, ei sammu. Sitten päästiinkin jo lähtemään ja kilometrin jälkeen valoissa edelleen harmaa kuvake, syynä akun latautuminen. 20 km ajon jälkeen toimi jälleen.
Niin paljon olen tuosta ongelmasta täältä lukenut, ettei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Mutta jos vertaa tätä mk3.5 SS toimintaan niin on kyllä aivan erilaista. Edellisessä mallissa SS toimintaan pystyi luottamaan. Siinä se toimi moitteetta pätkäajossakin ja pystyi sammuttamaan auton lyhyillä matkoilla monta kertaa peräkäin.
Kun ostin auton sen hansikaslokerossa oli myyjäliikkeen oma muistiinpanopaperi akun latauksesta, se oli kerran kuussa ladattu täyteen. Tottakai akku tyhjenee kun liikkeessä seisoo. Vai voikohan tuolla olla jotain tekemistä senkin kanssa, että näissä oikeasti on virranhallintaongelmia.

Niin paljon olen tuosta ongelmasta täältä lukenut, ettei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Mutta jos vertaa tätä mk3.5 SS toimintaan niin on kyllä aivan erilaista. Edellisessä mallissa SS toimintaan pystyi luottamaan. Siinä se toimi moitteetta pätkäajossakin ja pystyi sammuttamaan auton lyhyillä matkoilla monta kertaa peräkäin.
Kun ostin auton sen hansikaslokerossa oli myyjäliikkeen oma muistiinpanopaperi akun latauksesta, se oli kerran kuussa ladattu täyteen. Tottakai akku tyhjenee kun liikkeessä seisoo. Vai voikohan tuolla olla jotain tekemistä senkin kanssa, että näissä oikeasti on virranhallintaongelmia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toi s/s käytös kuulostaa ihan normaalilta. Mulla toimi kahdessa edellisessä MK3.5:ssa yhtä hyvin/huonosti kuin nykyisessä. Toi virranhallinnan ongelma koskee kaiketi joitain yksilöitä. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia aiheen tiimoilta, eikä kahdella muullakaan lähipiirissä, joilla on MK4 alla. Onhan mahdollista, että vain tarpeeksi lyhyillä ajoilla noi ongelmat ilmenee mutta tämän ketjun perusteella ihan vikaa on joissain autoissa.kakadu kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 20:54 No nyt täälläkin kai alkoi tuo SS ongelmat..Tai riippuu kuinka herkästi sen pitäisi toimia. Yleensä normaaliajojen 10-40km aikana on täytynyt pysähtyä vain pari kertaa ja aina on toiminut. Sen olen huomannut että heti liikkellelähdön jälkeen näkyy harmaa kuvake hetken aikaa, häviää sitten, se lienee normaalia. Nyt ajoin sairaala-alueella ja kun kytkin SS päälle, se sammutti auton kuten kuuluukin. Tästä parikymmen metriä eteenpäin, ei sammuta, syynä akun latautuminen. No, joutokäynnillä hetki ja sitten sammui yllättäen eli SS menikin päälle. Akku siis ehtikin latautua tuossa välissä tarpeeksi? No, taas kivenheiton verran eteenpäin, ei sammu. Sitten päästiinkin jo lähtemään ja kilometrin jälkeen valoissa edelleen harmaa kuvake, syynä akun latautuminen. 20 km ajon jälkeen toimi jälleen.
Niin paljon olen tuosta ongelmasta täältä lukenut, ettei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Mutta jos vertaa tätä mk3.5 SS toimintaan niin on kyllä aivan erilaista. Edellisessä mallissa SS toimintaan pystyi luottamaan. Siinä se toimi moitteetta pätkäajossakin ja pystyi sammuttamaan auton lyhyillä matkoilla monta kertaa peräkäin.
Kun ostin auton sen hansikaslokerossa oli myyjäliikkeen oma muistiinpanopaperi akun latauksesta, se oli kerran kuussa ladattu täyteen. Tottakai akku tyhjenee kun liikkeessä seisoo. Vai voikohan tuolla olla jotain tekemistä senkin kanssa, että näissä oikeasti on virranhallintaongelmia.

Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toimiiko muilla tai kellään, miten vaan, fordpassin polttoaineraportti?
Mulla tulee huhtikuuhun asti lukemat ja sen jälkeen ei mitään.
"Jokin meni vikaan. Ota yhteys ford-oppaaseen..."
Mulla tulee huhtikuuhun asti lukemat ja sen jälkeen ei mitään.
"Jokin meni vikaan. Ota yhteys ford-oppaaseen..."
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei mulla enää edes näy koko polttoaineraporttinappulaa Androidin FordPassissa. Eli ei toimi.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑30 Kesä 2020 19:15 Toimiiko muilla tai kellään, miten vaan, fordpassin polttoaineraportti?
Mulla tulee huhtikuuhun asti lukemat ja sen jälkeen ei mitään.
"Jokin meni vikaan. Ota yhteys ford-oppaaseen..."
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Huhtikuuhun mullakin jääny polttoaineraportti
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näkyy vain pieni osa huhtikuuta ja siihen tyssännyt. Ei muuten renkaiden paineitakaan näy tuolla. Pro näyttää vielä.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑30 Kesä 2020 19:15 Toimiiko muilla tai kellään, miten vaan, fordpassin polttoaineraportti?
Mulla tulee huhtikuuhun asti lukemat ja sen jälkeen ei mitään.
"Jokin meni vikaan. Ota yhteys ford-oppaaseen..."
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla näkyy kyllä rengaspaineet.
Ja polttoainemäärä.
Ja polttoainemäärä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
FordPassissa näkyy polttoainemäärä, rengaspaineet, öljyn käyttöikä-% jne. Polttoaineraporttikin näkyy mutta se ilmoittaa että tiedot eivät riitä. Joitakin pylväitä näkyy mutta vaaka-akseli on suttua.
FordPassin Android-versio on tällä hetkellä 3.3.0 (julkaistu 10.6.2020). Kannattaa tarkistaa ja jos ei automaattipäivitys ole toiminut, poistaa FordPass ja asentaa uudelleen.
FordPassin Android-versio on tällä hetkellä 3.3.0 (julkaistu 10.6.2020). Kannattaa tarkistaa ja jos ei automaattipäivitys ole toiminut, poistaa FordPass ja asentaa uudelleen.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama homma,muut tiedot näkyy mutta polttoainerapsa on jäänyt huhtikuulle.Kun yrittää avata heittää herjan ”jokin meni pieleen,ota yhteys ford oppaaseen”fordever kirjoitti: ↑30 Kesä 2020 20:46 FordPassissa näkyy polttoainemäärä, rengaspaineet, öljyn käyttöikä-% jne. Polttoaineraporttikin näkyy mutta se ilmoittaa että tiedot eivät riitä. Joitakin pylväitä näkyy mutta vaaka-akseli on suttua.
FordPassin Android-versio on tällä hetkellä 3.3.0 (julkaistu 10.6.2020). Kannattaa tarkistaa ja jos ei automaattipäivitys ole toiminut, poistaa FordPass ja asentaa uudelleen.

Iphonelle viimeisin versio 3.3.1 on julkaistu viime viikolla.
Tähän päivittäminen ei allekirjoittaneelta poistanut ongelmaa.
Bugista on.
Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tulipa ajeltua 600km pätkä edestakaisin tässä muutaman päivän sisään.Kulutukseksi menomatkalla focus näytti 6l/100km ja paluu samaa tietä pitkin samalla kuormalla ja ajoprofiililla vei 6,7l/100km.
Jostain tuo reilu puolen litran ero tuli mutta vaikea sanoa mistä.
Menomatkan pieni kulutus yllätti kyllä kun en ollut moiseen tällä autolla päässyt.Nyt kyllä epäilyttää sen todenmukaisuus.
S/S toimintaa ei juuri pääse testaamaan maantieajossa mutta niissä pysähdyksissä missä en ollut toimintaa estänyt se toimi kyllä.Kahvitaukojen yhteydessä testasin aina sähköisen takaluukun äänimerkkiä,koska olin siinä havainnut omituisuutta aiemmin.Välillä luukkua avatessa/suljettaessa ei kuulu mitään ääntä,välillä kuuluu ”pc äänet”mittaristosta ja välillä ei kuulu äänimerkkejä..liityiskö jotenkin virranhallinnan ongelmiin?
Luukku avautuu siis kyllä mutta äänet sen yhteydessä vaihtelee.
Auto oli huollossa pari viikkoa sitten ja tuolloin autolle ei yllätys yllätys tehty käytännössä mitään.
Joissain tilanteissa esiintyvään takavöiden hälytykseen ei kuulemma ole vielä(kään) ratkaisua.Vaihdelaatikko toimii ok,on vaan hidas D<>R vaihdossa(eli ominaisuus
).S/S lle eivät osanneet mitään tehdä enkä jaksanut siitä vängätä,lisää vänkäämistä sitten 30tkm huollossa loppukesästä
Olen ottanut tavaksi ottaa s/s säännöllisesti pois käytöstä,häiritsee vähemmän.
Jostain tuo reilu puolen litran ero tuli mutta vaikea sanoa mistä.
Menomatkan pieni kulutus yllätti kyllä kun en ollut moiseen tällä autolla päässyt.Nyt kyllä epäilyttää sen todenmukaisuus.
S/S toimintaa ei juuri pääse testaamaan maantieajossa mutta niissä pysähdyksissä missä en ollut toimintaa estänyt se toimi kyllä.Kahvitaukojen yhteydessä testasin aina sähköisen takaluukun äänimerkkiä,koska olin siinä havainnut omituisuutta aiemmin.Välillä luukkua avatessa/suljettaessa ei kuulu mitään ääntä,välillä kuuluu ”pc äänet”mittaristosta ja välillä ei kuulu äänimerkkejä..liityiskö jotenkin virranhallinnan ongelmiin?
Luukku avautuu siis kyllä mutta äänet sen yhteydessä vaihtelee.
Auto oli huollossa pari viikkoa sitten ja tuolloin autolle ei yllätys yllätys tehty käytännössä mitään.
Joissain tilanteissa esiintyvään takavöiden hälytykseen ei kuulemma ole vielä(kään) ratkaisua.Vaihdelaatikko toimii ok,on vaan hidas D<>R vaihdossa(eli ominaisuus


Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost A8 Titanium -18
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei näytä sovellus enää ko. Raporttia minulla laisinkaan, sovellus päivittyi jokin aika sitten ja ilmeisesti sen myötä katosi se raportti, tosin ei se mitään kovin järkevää ehtinyt ikinä näyttääkkään kun ei autolla ole ajettu kuin luokkaa 4tkm. Android 10 puhelimessa. Sovellus toimii nykyään hieman nopeammin kuin huhtikuussa jolloin se asennettiin alunperinPiuhaPoikki kirjoitti: ↑30 Kesä 2020 19:15 Toimiiko muilla tai kellään, miten vaan, fordpassin polttoaineraportti?
Mulla tulee huhtikuuhun asti lukemat ja sen jälkeen ei mitään.
"Jokin meni vikaan. Ota yhteys ford-oppaaseen..."
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jep jep. Ottaisivat sitten pois koko koodinpätkän kun ei kerran toimi.
Varmaan sama koodariharjoittelija synnyttänyt polttoaineraportin ja laturin ohjauksen.
No eipä sillä polttoaineraportilla nyt suurta käyttöä ollutkaan. Laittaisivat tilalle vaikka akun varaustilan indikaattorin.
Se olisi paljon informatiivisempi.
Ja toinen hyödyllinen olisi Adblue määrän mittari. Nyt se kertoo vain että Adblue on joko OK tai vähissä.
Varmaan sama koodariharjoittelija synnyttänyt polttoaineraportin ja laturin ohjauksen.

No eipä sillä polttoaineraportilla nyt suurta käyttöä ollutkaan. Laittaisivat tilalle vaikka akun varaustilan indikaattorin.
Se olisi paljon informatiivisempi.
Ja toinen hyödyllinen olisi Adblue määrän mittari. Nyt se kertoo vain että Adblue on joko OK tai vähissä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tai sen webaston ohjauksen, joka on jo pari vuotta ollut ihan juuri tulossa jälleenmyyjien ja nettihuhujen mukaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑01 Heinä 2020 06:20
No eipä sillä polttoaineraportilla nyt suurta käyttöä ollutkaan. Laittaisivat tilalle vaikka akun varaustilan indikaattorin.
Se olisi paljon informatiivisempi.
Ja toinen hyödyllinen olisi Adblue määrän mittari. Nyt se kertoo vain että Adblue on joko OK tai vähissä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Katsoin ihan mielenkiinnosta muutama päivä sitten kulutusta reilun 100km pätkällä (80 ja 100 rajoituksia, suht mäkistä ja mutkaista pikkutietä yksin ilman kuormaa) ja yllätyin tosta kulutuksesta. Adaptiivisella vakkarilla liikenteen mukana lähes koko matka. Paluumatkalla noin litran kovempi kulutus vastatuulessa...Sanpool kirjoitti: ↑30 Kesä 2020 23:51 Tulipa ajeltua 600km pätkä edestakaisin tässä muutaman päivän sisään.Kulutukseksi menomatkalla focus näytti 6l/100km ja paluu samaa tietä pitkin samalla kuormalla ja ajoprofiililla vei 6,7l/100km.
Jostain tuo reilu puolen litran ero tuli mutta vaikea sanoa mistä.
Menomatkan pieni kulutus yllätti kyllä kun en ollut moiseen tällä autolla päässyt.Nyt kyllä epäilyttää sen todenmukaisuus.


Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuosta polttoaineraportin ihmelukemista ja nykyään poissaolosta kyselin passin tuelta joku viikko sitten, niin vastasivat, että kovasti kehittävät tätäkin ja toimii vielä kyllä josssin vaiheessa. 
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ihan ok lukemat. Matka vaan lyhyt.Vootrson kirjoitti: ↑01 Heinä 2020 06:54Katsoin ihan mielenkiinnosta muutama päivä sitten kulutusta reilun 100km pätkällä (80 ja 100 rajoituksia, suht mäkistä ja mutkaista pikkutietä yksin ilman kuormaa) ja yllätyin tosta kulutuksesta. Adaptiivisella vakkarilla liikenteen mukana lähes koko matka. Paluumatkalla noin litran kovempi kulutus vastatuulessa...Sanpool kirjoitti: ↑30 Kesä 2020 23:51 Tulipa ajeltua 600km pätkä edestakaisin tässä muutaman päivän sisään.Kulutukseksi menomatkalla focus näytti 6l/100km ja paluu samaa tietä pitkin samalla kuormalla ja ajoprofiililla vei 6,7l/100km.
Jostain tuo reilu puolen litran ero tuli mutta vaikea sanoa mistä.
Menomatkan pieni kulutus yllätti kyllä kun en ollut moiseen tällä autolla päässyt.Nyt kyllä epäilyttää sen todenmukaisuus.
![]()
Tuo adaptiivinen sais satasen alueellakin pitää vähän pitempää väliä.
Mutta aina kun on pitkää letkaa ja koittaa pitää reilumpaa väliä, niin aina jonon takaa kaikki poukkoilijat tähtää siihen isompaan väliin ja monesti siihen sitten jäävät ajamaan, kun kattovat edessä menevää "tappituntumalla" etenevää jonoa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ne sitä sais kuitenkaan toimimaan kunnolla kun osaaminen on mitä on..huutais vaan webastolla akun tyhjäksi kun toimis omin päin..toasti kirjoitti: ↑01 Heinä 2020 06:34Tai sen webaston ohjauksen, joka on jo pari vuotta ollut ihan juuri tulossa jälleenmyyjien ja nettihuhujen mukaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑01 Heinä 2020 06:20
No eipä sillä polttoaineraportilla nyt suurta käyttöä ollutkaan. Laittaisivat tilalle vaikka akun varaustilan indikaattorin.
Se olisi paljon informatiivisempi.
Ja toinen hyödyllinen olisi Adblue määrän mittari. Nyt se kertoo vain että Adblue on joko OK tai vähissä.

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulla oli Fiestassa sama ongelma. Vuoden verran ramppasi huollossa eivätkä löytäneet mitään vikaa, kunnes vika sattui kerran olemaan päällä huoltoon viedessä. Joku moduuli päivittämällä se korjaantui.kakadu kirjoitti: ↑15 Kesä 2020 18:06 Nyt kuukausi takana ja 2 tkm mittarissa. Kulutus 5.8 satasella ja hyvin on pelannut kaikilta osin.
Paitsi tänään parkkitutkan piipitys kuului mittaristosta, eikä kaiuttimista. Toisella kertaa kuului taas normaalisti kaiuttimista. Tuosta äänen siirtymisestä mittaristoon on ollut täällä puhetta, mutta ilmeisesti sille ei ole saatu vielä selitystä?