Sivu 290/399
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 12:41
Kirjoittaja hapelo
Jeipii kirjoitti: ↑28 Kesä 2020 10:17
Peksi. kirjoitti: ↑27 Kesä 2020 22:19
Missähän tämän auton sisälämpötilan anturi on? Testailin lämpömittarilla muutamasta paikasta lukemia eikä tosiaan koskaan saavuttanut pyyntilämpöä. Toteutuma aina kolme-neljä astetta pyyntiä korkeampi. Saahan sitä säätää puolen asteen tarkkuudella

Pitäisi käydä ajamassa uudempaa tuotantoa olevaa autoa niin pääsisi vertailemaan.
Villi veikkaus että ne on jossain jalkatilassa, ehkä siinä keskikonsolin sivuseinän takana.
En kyllä nyt ymmärrä,kuka oikeasti jaksaa mittailla lämpötiloja jostain jalkatilasta....tulee mieleen early -90 kun pelattiin,niin sehän oli kakaroiden hommaa....haettiin sitä frameratea eikä keskitytty olennaiseen...voi voi,mitä v*tun hifistelyä sanon minä!
Saa avautua,vapaasti...
Harri
P.S. sieltä minne aurinko ei paista saa oikean lämmön,jos sitä nyt saattaa olla...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 13:52
Kirjoittaja revote
Tänään ulkona viisi astetta viileämpää kuin eilen mutta Focuksen ilmastointi yhtä hengetön.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 14:02
Kirjoittaja Freeze
Peksi. kirjoitti: ↑27 Kesä 2020 22:19Missähän tämän auton sisälämpötilan anturi on?
Mk3:ssa on kuskin tai matkustajan jalkatilassa keskikonsolin puoleisen sivupaneelin alla, en tiedä vielä tästä.
https://www.fordownersclub.com/forums/t ... ent=505228
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 14:04
Kirjoittaja focst
revote kirjoitti: ↑28 Kesä 2020 13:52
Tänään ulkona viisi astetta viileämpää kuin eilen mutta Focuksen ilmastointi yhtä hengetön.
Suosittelen että käyt huollossa sen kanssa. Noin uusi auto tehtaalla joku tiiviste mennyt huonosti tai kennossa/letkuissa joku valmistusvika? Mulla ainakin toimii tehokkaasti. Uusi aine 1234yf ei ole yhtä hyvä/tehokas kun vanha mutta ympäristö pelastuu

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 14:20
Kirjoittaja revote
Niin kai se täytyy. Vituttaa vaan valmiiksi jo, käynti itsessään ja heidän "palvelu".
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 14:36
Kirjoittaja Viikkus
revote kirjoitti: ↑28 Kesä 2020 14:20
Niin kai se täytyy. Vituttaa vaan valmiiksi jo, käynti itsessään ja heidän "palvelu".
Mä en ole huomannut mitään eroa mk3.5 ja mk4 ilmastointien viilennystehossa. Puhallinteho on eri juttu, mutta kyllä tää nykyinen mk4 viilentää siinä missä mk3.5.
Oliko se mittaamasi +10 astetta täydellä puhallusteholla? Jos oli, niin laita puhallus pienemmälle ja katso laskeeko lämpötila lähemmäs +5 astetta, se lienee jo ihan toimivan vehkeen viitearvojen sisällä.
Mk3.5 sen sijaan veti tuulilasin herkemmin huuruun talvella ja pahalla kelillä joutu ajamaan silleen, että napsutteli sitä lasinlämmitintä päälle jatkuvasti.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 14:41
Kirjoittaja revote
Viikkus kirjoitti: ↑28 Kesä 2020 14:36Oliko se mittaamasi +10 astetta täydellä puhallusteholla? Jos oli, niin laita puhallus pienemmälle ja katso laskeeko lämpötila lähemmäs +5 astetta, se lienee jo ihan toimivan vehkeen viitearvojen sisällä.
Oli. Kokeilin, ei vaikutusta.
--
Olen toki alkanut epäillä itseäni, josko olen mielisairas tai jotain. Eikai uudessa autossa voi olla koko ajan jotain. Pitäs vaan ajaa tyytyväisenä auringonlaskuun.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 14:44
Kirjoittaja @rsk@
kurjo kirjoitti: ↑27 Kesä 2020 16:14
Mulla myös oli Volvo tosi hyvä ilmastointi ja lämppäri,mut oli myös Saabeja ja viel parempia lämmitys + ilmastointi
Jep. Trollhättanin vehkeitä tulee ainakin tehon ja ilmastoinnin/lämmityksen toiminnan puolesta ikävä.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 15:27
Kirjoittaja hapelo
@rsk@ kirjoitti: ↑28 Kesä 2020 14:44
kurjo kirjoitti: ↑27 Kesä 2020 16:14
Mulla myös oli Volvo tosi hyvä ilmastointi ja lämppäri,mut oli myös Saabeja ja viel parempia lämmitys + ilmastointi
Jep. Trollhättanin vehkeitä tulee ainakin tehon ja ilmastoinnin/lämmityksen toiminnan puolesta ikävä.
Saab,Volvo

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 15:37
Kirjoittaja AAR85
Tuohon revoten kylmästöinnin tehottomuuteen;
Omaani olen sinänsä ihan tyytyväinen, helteillä vaatii max ac -toiminnon käyttämistä koska edes auto3 asetuksella ei puhalla tarpeeksi tehokkaasti, että hytti viilenisi nopeasti. Mutta kylmää tulee ja täten ihan tyytyväinen olen. Ehkei se automatiikan logiikka ole kaikkein loogisinta, mutta pärjätty on.
Tuolla oli joku kirjotellut, että miten hyviä volvojen automaattiset ilmastoinnit on ollut ja voin kyllä allekirjoittaa tämän. Meillä on kakkosautoina ollut nyt kaksi volvoa putkeen. Ensin ’12 V50 D3 ja nyt ’13 V60 D5. Molemmissa ilmastointi ollut säädettynä 20-22. Ei ole koskaan tarvinnut muuten siihen koskea. Helteellä lähtee samantien puhaltamaan täysillä jotta hytti saadaan mahd nopeasti haluttuun lämpötilaan. Joitain tää täysillä puhaltaminen ärsyttää, mutta se on ainakin volvoissa toiminut tehokkaasti. Ei se siinä montaa minuuttia puhalla täysillä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 17:51
Kirjoittaja Ishvan
hapelo kirjoitti: ↑28 Kesä 2020 15:27
@rsk@ kirjoitti: ↑28 Kesä 2020 14:44
Jep. Trollhättanin vehkeitä tulee ainakin tehon ja ilmastoinnin/lämmityksen toiminnan puolesta ikävä.
Saab,Volvo
Ford
Kai tämä hulluus itselläkin seuraavan jälkeen loppuu ja siirrytään taas autoihin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 18:38
Kirjoittaja hapelo

Niinkuin sanoin,pappacorolla kutsuu...toki ST-Fieasko on toiminut...lähinnä korpeaa Ford:in suhtautuminen potentiaalisiin asiakkaisiin
Harri
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 28 Kesä 2020 18:47
Kirjoittaja revote
Tulipa kokeiltua kun ensi viikolla starttaa taas Suomiturnee, että mahtuuko panoraama aukeamaan kun katolla on Thulen Wingbar Edget. Takimmainen teline pitää laittaa lasin takimmaisen asennon takapuolelle, muuten kuin ei ole puhettakaan että mahtuisi aukeamaan. Etummainen teline on arvoitus, mielestäni siellä saattaa ottaa just ja just lasi kiinni telineeseen. Ongelma tulee siis leveyssuunnassa.
Ajelen siis varmuuden vuoksi katto kiinni kun telineet ja boxi on katolla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 05:32
Kirjoittaja Vootrson
Omassa Focuksessa myös ilmastointi pelannut kuten pitää ja mielestäni ihan yhtä hyvä/tehokas kuin edellisissä MK3.5:ssa.
Tässä kun vertaillaan tämän auton mm. ilmastointia esim Volvon V60:een niin pitää muistaa että nyt puhutaan kuitenkin reilun parin kympin autosta. Varusteilla ym. hinnan toki saa helposti lähelle 40 mutta pohjimmiltaan ja tekniikaltaan silti se peruskinneri. Jos arvostaa hyvää ilmastointia, pehmeästi läpsähtävää ovea, junamaista ajettavuutta, jalopuujäljitelmiä ja CD-vaihtajaa täynnä iskelmiä, saa varmasti enemmän vastinetta rahoilleen ostamalla käytetyn V60, 5-sarjan, E-sarjan tai A6:n samalla rahalla.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 06:04
Kirjoittaja focst
Vootrson kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 05:32
Omassa Focuksessa myös ilmastointi pelannut kuten pitää ja mielestäni ihan yhtä hyvä/tehokas kuin edellisissä MK3.5:ssa.
Tässä kun vertaillaan tämän auton mm. ilmastointia esim Volvon V60:een niin pitää muistaa että nyt puhutaan kuitenkin reilun parin kympin autosta. Varusteilla ym. hinnan toki saa helposti lähelle 40 mutta pohjimmiltaan ja tekniikaltaan silti se peruskinneri. Jos arvostaa hyvää ilmastointia, pehmeästi läpsähtävää ovea, junamaista ajettavuutta, jalopuujäljitelmiä ja CD-vaihtajaa täynnä iskelmiä, saa varmasti enemmän vastinetta rahoilleen ostamalla käytetyn V60, 5-sarjan, E-sarjan tai A6:n samalla rahalla.
Varmasti saa laadukkaamman auton kun ostaa jonkun noista käytettynä. Ylläpito kulut onkin sitten ihan jotain muuta kun focuksessa. Jos joku tuskailee fordin huoltojen olevan kalliita suosittelen jotakin tolta listalta vähän enemmän ajettuna.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 08:02
Kirjoittaja @rsk@
focst kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 06:04
Vootrson kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 05:32
Omassa Focuksessa myös ilmastointi pelannut kuten pitää ja mielestäni ihan yhtä hyvä/tehokas kuin edellisissä MK3.5:ssa.
Tässä kun vertaillaan tämän auton mm. ilmastointia esim Volvon V60:een niin pitää muistaa että nyt puhutaan kuitenkin reilun parin kympin autosta. Varusteilla ym. hinnan toki saa helposti lähelle 40 mutta pohjimmiltaan ja tekniikaltaan silti se peruskinneri. Jos arvostaa hyvää ilmastointia, pehmeästi läpsähtävää ovea, junamaista ajettavuutta, jalopuujäljitelmiä ja CD-vaihtajaa täynnä iskelmiä, saa varmasti enemmän vastinetta rahoilleen ostamalla käytetyn V60, 5-sarjan, E-sarjan tai A6:n samalla rahalla.
Varmasti saa laadukkaamman auton kun ostaa jonkun noista käytettynä. Ylläpito kulut onkin sitten ihan jotain muuta kun focuksessa. Jos joku tuskailee fordin huoltojen olevan kalliita suosittelen jotakin tolta listalta vähän enemmän ajettuna.
Juuri näin.
Elämä on..

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 09:26
Kirjoittaja Ishvan
@rsk@ kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 08:02
focst kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 06:04
Varmasti saa laadukkaamman auton kun ostaa jonkun noista käytettynä. Ylläpito kulut onkin sitten ihan jotain muuta kun focuksessa. Jos joku tuskailee fordin huoltojen olevan kalliita suosittelen jotakin tolta listalta vähän enemmän ajettuna.
Juuri näin.
Elämä on..
Kyllä niihin on saanut rahalla ihan oikeat jalopuut

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 12:53
Kirjoittaja @rsk@
Tänään on ajossa vajaa vuoden vanha Nissanin Kassikaija 1.6dieseli.
Focuksen penkit on kyllä todella hyvät kun vertaa ja ensimmäisenä tuli tunne, että Nissani kaatuu hetkellä minä hyvänsä rampeissa normivauhdilla. Ja ekana piti kokeilla, että onko kaikki lasit raollaan, vai miksi joka puolelta kuuluu sellanen suhina ja humina.
Kyllähän tuolla kaikki kuopat nyppylät menee pehmeesti verrattuna st-line focukseen.
Ja tottakai erityylisistä autoista puhutaan muutenkin.
Kehutaan nyt vähän kun täällä enimmäkseen vikoja haetaan..

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 13:17
Kirjoittaja Toxox
Eipä Nissanin Juke 2014, ääritilannekäytös ihan kohdillaan ole, Focus MK1 pystyy parempaan.
https://www.youtube.com/watch?v=B5aM30TFZ-w
Quasqain ääritilannekäytös on pitänyt nakittaa käytännössä kokonaan ajonhallinnalle.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 13:36
Kirjoittaja revote
Kaskaissa kuten Focuksessakin on useita varustetasoja ja muun muassa penkit ovat erilaiset. Joten vain suora vertailu kaskai / focus on turha.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 13:38
Kirjoittaja Toxox
Varusteasot ei autoa paremmaksi tee, ei ominaisuuksilta, laadulta, ajettavuudelta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 13:42
Kirjoittaja revote
No vaikka Focuksessa Vignale on hiljaisin. Erilaiset penkit vs. Trendin hinnat alkaen -penkit jne. Näihin tuossa viitattiin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 13:43
Kirjoittaja @rsk@
revote kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 13:36
Kaskaissa kuten Focuksessakin on useita varustetasoja ja muun muassa penkit ovat erilaiset. Joten vain suora vertailu kaskai / focus on turha.
Eipä ole näistä perus Nissaneista vielä osunut sellasta penkkiä mulle joka auttavasti sopisi.
Vaikka monenlaista koittanut.
GT-R kyllä on ok..

Mutta mitäpä näitä vertaamaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 13:48
Kirjoittaja revote
Vertailu on hyvästä mutta on syytä tuoda aina se konteksti esiin, että tiedetään mitä vertaillaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 29 Kesä 2020 14:39
Kirjoittaja Ishvan
Toxox kirjoitti: ↑29 Kesä 2020 13:38
Varusteasot ei autoa paremmaksi tee, ei ominaisuuksilta, laadulta, ajettavuudelta.
Niin, kyllä varustetasot / varusteet sen auton vain usein tekee. Suomiverkkari ostaa mielellään aina vaan sen kulimallin, kun häviää sitten vaihdossa vähemmän.
Vaikuttaahan mm. tehokkaampi kone usein muuallekin kuin pelkkiin hevosvoimiin. Monissa merkeissä hevosien mukana mm. yhdystuki-akseli vaihtuu monivarsituentaan, jarrut saavat lisää puruvoimaa, alustan mitoitus "kasvaa" jne. Monissa autoissa madallettu alusta tuo mukanaan muutakin kuin lyhyemmät jouset, iskarit vaihtuu, puslat on jäykemmät, tukivarret paksummat jne. On nahka, alcantra, sporttijakkaraa jne. Äänenvaimennus paranee. On saatavilla tasauspyörästöä lukolla tai ilman. Puhumattakaan sitten kaikesta muusta tekniikasta, valot, popit, muut materiaalit yms. Varusteilla se fiilis ja auto tehdään. Tietty jos aina ainoa varuste on ollut kuttaperkkapenkit, vetokoukku ja palkkapäivänä vielä metalliväri niin ymmärrän yskän.