Sivu 287/399
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 21 Kesä 2020 15:43
Kirjoittaja revote
Tottero on jokapäiväisessä ajossa, Sync on kuitenkin ainakin viikon ajan herjannut autoon hypätessä että järjestelmä on sammutettu virransäästön takia.
Upea laite. Kertakaikkiaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 21 Kesä 2020 16:51
Kirjoittaja focst
revote kirjoitti: ↑21 Kesä 2020 15:43
Tottero on jokapäiväisessä ajossa, Sync on kuitenkin ainakin viikon ajan herjannut autoon hypätessä että järjestelmä on sammutettu virransäästön takia.
Upea laite. Kertakaikkiaan.
Oliko sulla jo se muutettu moduli?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 21 Kesä 2020 17:08
Kirjoittaja revote
focst kirjoitti: ↑21 Kesä 2020 16:51Oliko sulla jo se muutettu moduli?
Ei vielä, sain peruutusajan niin nyt asennus on ensi viikon perjantaina. Laatikkokin vituttaa päivä päivältä enemmän, sen "ampuva" käytös vaihtojen yhteydessä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 21 Kesä 2020 17:12
Kirjoittaja @rsk@
Jokohan ne kohta sais aikaseksi jonkinlaisen takaisinkutsukamppanjan tuosta modulista.
Täällä ei ole virransäästötiloja ollut pariin viikkoon, mutta monesti aamulla on parkkitutkanäänet hukassa isommista ämyreistä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 21 Kesä 2020 17:48
Kirjoittaja Fixu
Täällä on S/S taas herännyt henkiin. Tänään ekan 10 min aikana ei toiminut, mutta seuraavissa valoissa taas toimi. Alkaiskohan nyt ns. homma oikenemaan. Toiminut jo monta päivää.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 21 Kesä 2020 18:52
Kirjoittaja Thonto
Onko kukaan huomannut manuaalilla vatkatessaan, että vaihdetta vaihtaessa laatikko/kytkin päästää kovan kolauksen kun vaihdetta vaihtaa? Onkos tuo jotenkin tyypillistä vai alkaakos tässä olemaan muiden nitinöiden ohella tarpeeksi materiaalia pistää marmoripöytä koville? Musta alkaa tuntua että tähän rassiin markkinoitiin halpaa B&O systeemiä ihan vaan näitä kolinoita ja nitinöitä peittämään

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 21 Kesä 2020 20:34
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Fixu kirjoitti: ↑21 Kesä 2020 17:48
Täällä on S/S taas herännyt henkiin. Tänään ekan 10 min aikana ei toiminut, mutta seuraavissa valoissa taas toimi. Alkaiskohan nyt ns. homma oikenemaan. Toiminut jo monta päivää.
Toi on varmaan aika normaalia, että heti aluksi ei pelaa vaan vasta kun akku on hetken latautunut.
Mulla on auto ollut melko vähillä ajoilla koko alkukuun. Aukun varaustila ei ole laskenut kovinkaan paljon parin kolmen päivän seisokeilla.
Mutta nyt tein sellaisen havainnon, että kun auto seisoi lukittuna pihassa kolme päivää jonka aikana poikkesin pari kertaa takaluukulla avaten kaukosäätimellä pelkän takaluukun niin auto ei ilmeisesti pysykään syväunessa vaan alkaa syömään akkua.
Ainakin jouduin ajamaan peräti kolme tuntia ennen kuin s/s alkoi taas toimia. Tämän pystyi päättelemään myös tupakinsytytinmittarista. Auto latasi ensimmäiset pari tuntia yli 14,5V ja s/s alkoi toimia kun latausjännite putosi 14,2V tietämiin.
Muuten modulin vaihdon jälkeen edelleen kaikki toimii.
Mutta jos akku on päässyt vajaaksi niin lautautuakseen rittävästi se vaatii todella pitkän ajorupeaman.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 21 Kesä 2020 20:51
Kirjoittaja Ishvan
revote kirjoitti: ↑21 Kesä 2020 15:43
Tottero on jokapäiväisessä ajossa, Sync on kuitenkin ainakin viikon ajan herjannut autoon hypätessä että järjestelmä on sammutettu virransäästön takia.
Upea laite. Kertakaikkiaan.
Tämä se taitaa olla yksi huonoimmista "yksilöistä" täällä. Itsellä toiminut suht normaalisti vaihteeksi...toki start/stop ei toimi koskaan, kuin vasta hetken ajon jälkeen ja pari ketaa saanut nuo pc-speaker äänet esiin. Auto ei seiso koskaan korkeintaan kuin yön yli, joten moduulin vaihtoa odotellaan. Tai siis ei odotella, odotellaan tuo uusi auto saapuvaksi. Annetaan Fordille toinen mahdollisuus aivan älyttömän hyvän vaihtotarjouksen takia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 21 Kesä 2020 21:24
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Mites isomman dieselin omistajilla on kulunut Adblue-litkua?
Itsellä kesti tehdastäyttö 13000km, jonka jälkeen (tänään) tuli ilmoitus, että ainetta on jäljellä 1400km ajomatkaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 21 Kesä 2020 22:21
Kirjoittaja revote
Ishvan kirjoitti: ↑21 Kesä 2020 20:51
Tämä se taitaa olla yksi huonoimmista "yksilöistä" täällä.
En tiedä onko mutta minulla ainakin ärsyttää kaikki pienet asiat. Ekaa kertaa pääsin hankkimaan ihan uuden auton niin sitten tällainen sontakasa. Tai oikeastaan auto ei sinänsä ehkä harmita - jos ollaan tarkkoja - vaan Fordin jälkimarkkinoinnin surkeus.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 21 Kesä 2020 23:32
Kirjoittaja -Kj-
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑21 Kesä 2020 21:24
Mites isomman dieselin omistajilla on kulunut Adblue-litkua?
Itsellä kesti tehdastäyttö 13000km, jonka jälkeen (tänään) tuli ilmoitus, että ainetta on jäljellä 1400km ajomatkaan.
Ensimmäisellä adblue-tankillisella mentiin noin 13tkm, jolloin rangea jäljellä noin 1tkm. Toinen täyttö kulunut samaan tahtiin, laitoin jo uudestaan täyteen vähän etukäteen.
Nyt mittarissa 26tkm. 10L tonkallisen täytän, ei ole vielä sattunut tiivistä kaatonokkaa olemaan noissa kanistereissa vaan korkin /suppilon juuresta tipottaa jaloille / asfaltille /auton kylkeen tuota ihanaa valkoista kidettä muodostavaa ainetta. Onneksi aika harvinainen toimenpide ja saisihan sitä pumpultakin...
Edit: ennen niin vaivannut virranhallinta ei ole oikkuillut TCU Ota-päivityksen jälkee. Auto on tosin ollut tiiviissä ajossa mutta s/s toimii käytännössä aina. Akun virtamodulia ei ole vielä vaihdettu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 22 Kesä 2020 00:52
Kirjoittaja Hode
Thonto kirjoitti: ↑21 Kesä 2020 18:52
Onko kukaan huomannut manuaalilla vatkatessaan, että vaihdetta vaihtaessa laatikko/kytkin päästää kovan kolauksen kun vaihdetta vaihtaa? Onkos tuo jotenkin tyypillistä vai alkaakos tässä olemaan muiden nitinöiden ohella tarpeeksi materiaalia pistää marmoripöytä koville? Musta alkaa tuntua että tähän rassiin markkinoitiin halpaa B&O systeemiä ihan vaan näitä kolinoita ja nitinöitä peittämään
Nyt kun otit asian esille niin tuli mieleen että muutaman kerran autosta kuulunut jokin ihmeellinen vaimea klonksaus, ihan kuin olisi klappia jossa siellä voimansiirrossa, en tiedä saisiko sen jollain tietyllä tavalla kuulumaan useammin, esim sopivasti peruutusta ja sitten ykkönen silmään ym. Auto 1.5 ecoboost manuaali 2020, n.4000km mittarissa, ehkä se satunnainen klonkaus on ominaisuus eikä vika, to be seen.
Auto kyllä toiminut hyvin, ei ole ollut akun/S/S kanssa ongelmia eikä mitään muutakaan vikaa, yhden kerran sync on sekoillut meni kesken ajon ruutu mustaksi ja jonkinajan päästä ilmeistyi ford logo siihen ja sitten käynnistyi uudelleen, eli teki jonkinmoisen self-resetin ko. Systeemi
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 22 Kesä 2020 05:49
Kirjoittaja @rsk@
Hode kirjoitti: ↑22 Kesä 2020 00:52
Thonto kirjoitti: ↑21 Kesä 2020 18:52
Onko kukaan huomannut manuaalilla vatkatessaan, että vaihdetta vaihtaessa laatikko/kytkin päästää kovan kolauksen kun vaihdetta vaihtaa?
Nyt kun otit asian esille niin tuli mieleen että muutaman kerran autosta kuulunut jokin ihmeellinen vaimea klonksaus
Nyt kun näitä hellekelejä on ollut, niin välillä kuuluu kilahdus/kolahdus vaihdetta vaihdellessa silloin kun ajelee hiljalleen ja vaihtaa todella rauhallisesti vaihteita ja jos sattuu olemaan tilanne jossa on ollut voimansiirto ilman moottorijarrutusta tai vetoa vähän aikaa. Kaikkia ylimääräsiä ääniä tulee neuroottisesti kuunneltua yleensäkkin, vai mikä on oikea termi tähän, mutta kuitenkin..

Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 22 Kesä 2020 15:38
Kirjoittaja Sanpool
Millaisia kokemuksia öljynkulutuksesta ?
Erityisesti litran ecoboost.
Vastikään tuli 20000km täyteen ja öljyä oli kyllä tikun alatason yli mutta kuitenkin selvästi vähemmän kuin uutena.Kuluuhan sitä.Ylimääräistä Öljynvaihtoa en ole teettänyt ja kohtahan tuo huoltoon menee joka tapauksessa..sen verran tosin tulee heinäkuussa ajoa että lisätä sitä pitänee.Täytynee noutaa marmorilta pullo.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 22 Kesä 2020 17:06
Kirjoittaja Ishvan
Hahahaa, tänään taas pc-speaker äänet ja hätäpuhelujärjestelmän vikailmoitus ensimmäistä kertaa. On tämä Focus aikaimoinen esitys. Toivotaan Mondeon olevan edes puolta parempi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 22 Kesä 2020 18:26
Kirjoittaja revote
Paljonhan se akunvalvontamoduuli maksaa Fordille, muutamia senttejä kappale? Paljon asennus vie aikaa?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 22 Kesä 2020 19:14
Kirjoittaja PiuhaPoikki
@rsk@ kirjoitti: ↑22 Kesä 2020 05:49
Hode kirjoitti: ↑22 Kesä 2020 00:52
Nyt kun otit asian esille niin tuli mieleen että muutaman kerran autosta kuulunut jokin ihmeellinen vaimea klonksaus
Nyt kun näitä hellekelejä on ollut, niin välillä kuuluu kilahdus/kolahdus vaihdetta vaihdellessa silloin kun ajelee hiljalleen ja vaihtaa todella rauhallisesti vaihteita ja jos sattuu olemaan tilanne jossa on ollut voimansiirto ilman moottorijarrutusta tai vetoa vähän aikaa. Kaikkia ylimääräsiä ääniä tulee neuroottisesti kuunneltua yleensäkkin, vai mikä on oikea termi tähän, mutta kuitenkin..
Kyllä mullakin sellaista "löysät pois" -tyyppistä ääntä on kuulunut helteillä. Varsinkin jos vaihtaa vähän liian aikaisin isommalle.
Mutta en osaa sitä pitää huolestuttavana vaan normaalina hammas- ja spoorivälyksistä johtuvana voimansiirron väljyytenä.
Vanhana moottoripyörämiehenä on tottunut siihen, että vaihteet vaan välillä vähän kolahtelee.
"Siellä on ääntä missä on liikettä", totesi Lada-kauppiaskin tarkkakorvaiselle asiakkaalle.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 22 Kesä 2020 21:14
Kirjoittaja PiuhaPoikki
-Kj- kirjoitti: ↑21 Kesä 2020 23:32
10L tonkallisen täytän, ei ole vielä sattunut tiivistä kaatonokkaa olemaan noissa kanistereissa vaan korkin /suppilon juuresta tipottaa jaloille / asfaltille /auton kylkeen tuota ihanaa valkoista kidettä muodostavaa ainetta. Onneksi aika harvinainen toimenpide ja saisihan sitä pumpultakin...
Ostin motonetistä 10L kannun ja se ei vuotanut tai tiputtanut yhtään. Koko tonkka meni.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 23 Kesä 2020 09:34
Kirjoittaja Rusakko_
fordever kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 15:51
focst kirjoitti: ↑17 Kesä 2020 14:59
Jx6t-10c679-ca on uuden modulin numero. Kurkkaa siitä anturista mikä sulla on mulla on Ba loppunen.
Kiitos tiedosta! Minulla on BE-loppuinen eli varmaan kampanjan kohteena sitten.
Jos nyt ketään kiinnostaa... Omassa huhtikuussa 2019 valmistetussa BC-loppuinen anturi.
Sunnuntaina tuli +400 km maantieajoa, joten lupa olettaa että akku niin täynnä kuin auto sitä suostuu lataamaan. Ajoin eilen kaupunkiajoa 15 km/30 min ja SS-aktivoitui 21 kertaa, kunnes ei enää aktivoitunut. Viime kesänä muistan kokeilleeni samaa tilanteessa missä jouduin jonottamaan samoissa valoissa todella monta valosykliä aina vähän autoa siirtäen eteenpäin. Muistini mukaan n. 10 kertaa SS aktivoitui.
SS pidän 99 % poissa käytöstä. On kyllä rasittava toiminto etenkin liikkeelle lähdössä, raiskaa akun ja varmaan tuhoaa startin ennen aikojaan.
Liekö tästä kellekään mitään iloa, mutta tulipahan taas raaputettua.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 23 Kesä 2020 18:08
Kirjoittaja revote
revote kirjoitti: ↑11 Kesä 2020 18:59
Renee kirjoitti: ↑11 Kesä 2020 18:51
Revote kuinka ajotitokoneen kulutus vastaan mitattu kulutus täsmää keskenään.
Onko paljon heittoa.
Nyt olen tosiaan ekaa kertaa ihan oikeasti laskenut kulutuksen ja se oli 9,1 ja samaan aikaan tietokone näytti 10,1.
Nyt toinen tankillinen, josta matka-ajoa 30-40% niin laskettu kulutus 7,6. Ihan valmistajan ilmoittaman mukaisesti meni tämä tankillinen.
Ajotietokone näytti nyt 7,4 ja nyt tämän tankillisen aikana ei ollut sitä, että istun autossa jälkeen ja ennen ajon moottori sammuksissa. Tämä selvästi vaikuttaa tähän keskikulutuksen ilmoittamiseen.
Minusta on alkanut muuten tuntumaan siltä, että mun auto ei lämpöä tarpeeksi tai tarpeeksi nopeasti ja siksi syö nurkka-ajossa enemmän bensaa. Talvella huomasin, että lämmöt nousevat tosi hitaasti ja myös puhaltaa hitaasti lämmintä. Liittyvätkö toisiinsa nämä, en tiedä, viisaammat tietävät. Nyt kun ajoin ensin auton lämpimäksi ja tankkasin vasta sitten ja vasta sitten nollasin myös keskikulutuksen niin näyttää, että samat ajot mitä aikaisemmin meni nyt vähemmällä löpöllä.
Lienee vaan marmoritiskillä turha puhella tällaisista. Hoitoon ohjaavat vain kuskin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 23 Kesä 2020 18:47
Kirjoittaja Renee
Kyllähän tuolla bensakulutuksella pitäisi se motti lämmetä aika nopeasti jos termari ei ole mikään saudimallia. Talvella varmaan kannattaa käyttää viimasuoja keulassa että moottori pysyy lämpöisenä. Testaa joskus jos ajat 95 niin vaihda tankiin 98 onko eroa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 23 Kesä 2020 19:05
Kirjoittaja revote
En kyllä ala keulaa tukkimaan, bensa-autossa, kun ei tarvinnut tehdä sitä dieselinkään kanssa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 23 Kesä 2020 19:18
Kirjoittaja Renee
En minäkään Volvon keulalla ole mitään mutta tämä tuli siitä kun noita ääniä tulee että moottori ei lämpiä. Eli kyllä se viisari tai vastaava pitää nousta aika vinhasti käynti lämpötilaan normaalisti. Tyttärellä oli citikka siinä oli vakiona takaluukussa se viimasuoja ja talvella keulalla 1.4l bensakoneen keskikulutus 6.0 L /100km. Ei paha.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 23 Kesä 2020 21:28
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Ajoin yhteensä reilu 2700km lenkin. Naftaa meni kolme tankillista ja reissun tankkauksista laskettu kulutus oli 4,5 ja tietokone näytti täsmälleen samaa. Jatkossa uskon sokeasti tietokoneeseen. Se on nyt todistanut olevansa oikeassa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 24 Kesä 2020 11:35
Kirjoittaja Freeze
Kyl se vaan on niin että joskus se on, nimenomaan pitkillä matkoilla. Normiajossa jossa pätkävetoja, se on oikeassa max. 10% tankkauksista, ainakin minulla.