Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 13 Kesä 2020 10:02
Lahden FordStorelle tulee ALD:n mukaan ensi tiistaina. En tiedä montako tulee mutta ilmeisesti minun totteroon sellainen saadaan.
Täällä foorumilla minäkin huomasin että on ruvennut moduleita saamaan..huoltokäynnin yhteydessä tilattiin mullekin. Pitäisi ens viikolla tulla laittaa sitten 30tkm huollossa paikalleen siihen varaan ajan kun osa täällä.Opla kirjoitti: 13 Kesä 2020 09:42Mikä tuo tilanne akunvalvontamoduulien kohdalla on? Ainakin pari tuoretta kommenttia siitä että on vaihdettu tai tilattu. Oma merkkihuolto PP-auto sanoi 3 viikkoa sitten että tehtaalla ei ole vielä ratkaisua asiaan. Onko nyt siis tullut?focst kirjoitti: 12 Kesä 2020 16:42 Tänään kävi pajalla mittariston ja kuvankäsittelymodulin päivityksessä. Samalla tilattiin parannettu Bms moduli toivottavasti tulee virtapuoli tällä kuntoon..
Kannattaa kertoa se Fordin insinööripuolelle, ne tuntuu olevan eri mieltä. TM julkisti juuri tiedon, että uuteen Fiestaan tulee kaksoiskytkinlaatikko:
Varmaan päästöjen takia..perinteisellä momentinmuunnin laatikolla varustetut syö polttoainetta turhan paljon..kaksoiskytkimellä pääsee helposti pienemmällä kun manuaalilla.Renee kirjoitti: 13 Kesä 2020 15:09 Kiitti tiedosta aika jännä homma jos tämä ns. Uusi llatikko ei enää kelpaa
Aika pitkälti kaksoismassat on kuski itse jurnuuttanut liian pienillä kierroksilla paskaksi. Samoin kaksoiskytkimet luistatettu sileiksi, ajettu kuin momentinmuunninta.Renee kirjoitti: 13 Kesä 2020 18:17 Jännä homma kun näissä manuaaleissa toi kaksoismassapyörä ja automaateissa kaksoiskytkin on vähän saanut huonon maineen.Tehdas tekee ja kansa ostaa eipä siinä muuta sitten.,
Sehän se onkin kun hyvä alavääntö juuri houkuttelee väännättämään matalilla kierroksilla.Pajari kirjoitti: 14 Kesä 2020 10:06 Aika pitkälti kaksoismassat on kuski itse jurnuuttanut liian pienillä kierroksilla paskaksi. Samoin kaksoiskytkimet luistatettu sileiksi, ajettu kuin momentinmuunninta.
Yritin miettiä miten kaksoiskytkintä ajetaan kuin perinteistä automaattia ? Itse olen ainakin ajellut ihan samalla tavalla....valitaan eteen tai taakse ja kaasulla säädetään haluttu nopeus?Pajari kirjoitti: 14 Kesä 2020 10:06Aika pitkälti kaksoismassat on kuski itse jurnuuttanut liian pienillä kierroksilla paskaksi. Samoin kaksoiskytkimet luistatettu sileiksi, ajettu kuin momentinmuunninta.Renee kirjoitti: 13 Kesä 2020 18:17 Jännä homma kun näissä manuaaleissa toi kaksoismassapyörä ja automaateissa kaksoiskytkin on vähän saanut huonon maineen.Tehdas tekee ja kansa ostaa eipä siinä muuta sitten.,
Mutta asiaan:
Kelien lämmettyä huomasin pikkulohko Focuksen moottorin lämpenemisen olevan yhtä hidasta kuin oli talvikeleissäkin. Huollossa aikoinaan kyselin miten se on niin helvetin hidas lämpenemään, sanoivat kun se vie niin vähän polttoainetta, että ei riitä lämpenemiseen energiaa. No, 8,9l/100 on ajotietokoneen km. kulutus. Paljonkohan pitäisi viedä että lämpenesi moottori nopeammin? Luulisi että näin kesällä alkulämpötila moottorissa on jo 40 astetta enemmän kuin talvella, niin nopeammin lämpenisi. Mutta kun ei...
Taitaa olla ihan ohjelmallinen tuo viisarin liikuttelu, millä ei ole mitään tekemistä oikean lämpötilan kanssa.
Lataus on jotenkin kelien lämmettyä terhistäytynyt, S/S on jopa muutaman kerran toiminut, reiluun vuoteen ei ollut minkaanlaista havaintoa sen toiminnasta. Ajosuoritteet on kuitenkin suurin piirtein samat. Lopun edelläkö terävöityy?
Kenen valmistama tämä laatikko mahtaa olla? Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin kovin montaa sataa tuhatta ei kannata tällä odottaa pääsevänsä. Toki taitaa Mersukin käyttää pikkukoneissa jotakin vastaavaa. Olisiko kuitenkin jonkun tunnetun alihankkijan tuote, ettei ole konsernin omasta jätelaatikosta haettu kuten eräillä.Freeze kirjoitti: 13 Kesä 2020 15:06Kannattaa kertoa se Fordin insinööripuolelle, ne tuntuu olevan eri mieltä. TM julkisti juuri tiedon, että uuteen Fiestaan tulee kaksoiskytkinlaatikko:
https://tekniikanmaailma.fi/ford-fiesta ... a-tavalla/
Onko tästä jotain tarkempaakin tietoa?dr500 kirjoitti: 14 Kesä 2020 12:09 Olisiko kuitenkin jonkun tunnetun alihankkijan tuote, ettei ole konsernin omasta jätelaatikosta haettu kuten eräillä.
Sport ainakin muuttaa ohjaustehostusta.revote kirjoitti: 14 Kesä 2020 14:45 Mihin kaikkiin noi moodit vaikuttaa, muuhun kuin käytettyyn kierrosalueeseen ja kaasun vasteeseen? Alusta tai ohjaus ei ilmeisesti muutu miksikään?
Olen yrittänyt aikani kuluksi tehdä vähän tiedettä tuon latausmysteerin kanssa mutta toistaiseksi en ole huomannut asiayhteyttä ajomoodiin,revote kirjoitti: 14 Kesä 2020 14:45 Vaikuttaako noi ajomoodit akun lataukseen? Olen alkanut ajelemaan eco-moodilla, säästääkseni bensaa (?) mutta lataako tai pitäisikö akun latautua normaalisti myös sillä moodilla?
Mihin kaikkiin noi moodit vaikuttaa, muuhun kuin käytettyyn kierrosalueeseen ja kaasun vasteeseen? Alusta tai ohjaus ei ilmeisesti muutu miksikään?
kakadu kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:06 Nyt kuukausi takana ja 2 tkm mittarissa. Kulutus 5.8 satasella ja hyvin on pelannut kaikilta osin.
Paitsi tänään parkkitutkan piipitys kuului mittaristosta, eikä kaiuttimista. Toisella kertaa kuului taas normaalisti kaiuttimista. Tuosta äänen siirtymisestä mittaristoon on ollut täällä puhetta, mutta ilmeisesti sille ei ole saatu vielä selitystä?
Taitaa olla tuohon virtapuolelle parannuksia jaossa vähitellen. Samaa ongelmaa on ollut täälläkin välillä.hapelo kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:16kakadu kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:06 Nyt kuukausi takana ja 2 tkm mittarissa. Kulutus 5.8 satasella ja hyvin on pelannut kaikilta osin.
Paitsi tänään parkkitutkan piipitys kuului mittaristosta, eikä kaiuttimista. Toisella kertaa kuului taas normaalisti kaiuttimista. Tuosta äänen siirtymisestä mittaristoon on ollut täällä puhetta, mutta ilmeisesti sille ei ole saatu vielä selitystä?
Virrat vähissä,onko mennyt virransäästötilaan
Harri
Voi olla että kuvittelen mutta aina kun hyppää rattaille ja näkee sen "saving power,please start.."niin se piipitys alkaa...varsinkin parkkitutka kuulostaa joltain lasten vinkulelulta eli ei tää ole pelkästään Focucsen ongelma...itse en ST-Fiestassa käytä ikinä enää S/S toimintoa,sen verran vanha rattimies että ne pari kertaa kun auto sammuu risteykseen ja en tajua että S/S pelissä...kabiini täynnä käsiä&jalkoja kun yrittää startata kinneriä
Itseasiassa tietääkö kukaan,pitäiskö hommata kristallipallokakadu kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:40 Näkeekö mistään mitään virrasta tai virransäästötilasta? Ilmoituksia ei ole tullut. Ei ole yleismittaria enkä muutenkaan ala akkua räpläämään.. mut jotenkin vaikea kuvitella että olis virta vähissä..
SS toiminut moitteetta ja yleensä laitan sen pois päältä. Tässä kuukauden aikana olen käyttänyt ss ehkä noin parikymmentä kertaa. Eli tuskin se tähän liittyy tässä tapauksessa.
Vikakoodinlukijalla ja forscanilla näkee akun varaustilan. EI viissiin muuten.kakadu kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:40 Näkeekö mistään mitään virrasta tai virransäästötilasta? Ilmoituksia ei ole tullut. Ei ole yleismittaria enkä muutenkaan ala akkua räpläämään.. mut jotenkin vaikea kuvitella että olis virta vähissä..
SS toiminut moitteetta ja yleensä laitan sen pois päältä. Tässä kuukauden aikana olen käyttänyt ss ehkä noin parikymmentä kertaa. Eli tuskin se tähän liittyy tässä tapauksessa.
Äkkiseltään haettuna muissakin Fordeissa ollut ”service menu” toimisi edelleen.PiuhaPoikki kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:50Vikakoodinlukijalla ja forscanilla näkee akun varaustilan. EI viissiin muuten.kakadu kirjoitti: 15 Kesä 2020 18:40 Näkeekö mistään mitään virrasta tai virransäästötilasta? Ilmoituksia ei ole tullut. Ei ole yleismittaria enkä muutenkaan ala akkua räpläämään.. mut jotenkin vaikea kuvitella että olis virta vähissä..
SS toiminut moitteetta ja yleensä laitan sen pois päältä. Tässä kuukauden aikana olen käyttänyt ss ehkä noin parikymmentä kertaa. Eli tuskin se tähän liittyy tässä tapauksessa.