Sivu 284/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2020 19:26
Kirjoittaja revote
Ishvan kirjoitti: 11 Kesä 2020 19:08
revote kirjoitti: 11 Kesä 2020 18:59

Nyt olen tosiaan ekaa kertaa ihan oikeasti laskenut kulutuksen ja se oli 9,1 ja samaan aikaan tietokone näytti 10,1.
Aika kovalta kuullostaa. Itsellä nyt tietokoneen mukaan 6.9 l/100km viimeisen 3500km matkalta.
Tämä siis 100% taajama-ajoa, ei kilometriäkään matka-ajoa. Pahimmillaan 200m siivuja suuntaansa. Huomioitavaa kuitenkin, että en aja kaupungissa ollenkaan, siis 40km/h alueella punaisista valoista seuraaviin. Ajo on pääsääntöisesti lyhyitä, 5-10km ajoja 60-70km/h alueella. Siihen nähden pidän kyllä kulutusta korkeana.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2020 19:29
Kirjoittaja revote
PiuhaPoikki kirjoitti: 11 Kesä 2020 19:17
Renee kirjoitti: 11 Kesä 2020 18:51 Revote kuinka ajotitokoneen kulutus vastaan mitattu kulutus täsmää keskenään.
Onko paljon heittoa.
Ajoin tänään 856km siirtymän. Tankkasin täyteen lähteissä ja perillä. Löpöä meni härnäämällä 37,7 litraa.
Tietokone näytti aluksi 4,4 litran keskikulutusta mutta pohjoisempana marssinopeus nousi mittarinopeuteen 110km/h kun ruuhka helpotti. Kulutusmittari nousi 4,6 l/100km lukemaan.
Laskemallahan tuosta tulee 4,4l/100km
Jep, voin laskea matka-ajon lukemat kun lähdetään kesälomareissulle: Hollola - Kuusamo - Levi - Kuusamo - Hollola.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2020 19:38
Kirjoittaja revote
xflex kirjoitti: 11 Kesä 2020 19:08
revote kirjoitti: 11 Kesä 2020 18:59 Nyt olen tosiaan ekaa kertaa ihan oikeasti laskenut kulutuksen ja se oli 9,1 ja samaan aikaan tietokone näytti 10,1.
Ei tuo motti kyllä mikään säästöpossu ole - ryystää benssiiniä kuin vanha Saabi... Tai sitten auto saa toffelia oikein kunnolla.
Ajotyyli on rauhallinen. Ajoprofiili on ehkä erikoinen, tuossa ko. lukemassa on tosiaan nolla kilometriä matka-ajoa ja joskus jopa 200 metrin siivuja suuntaansa.
xflex kirjoitti: 11 Kesä 2020 19:08 Nuo liisarit ovat kauhian käteviä jos kaikki toimii kuten pitää. Mutta jösses kun yrität päästä siitä eroon kesken sopimuskauden. Se sopimus on vähän kuin AIDS tai kaksio Varissuolla, ei pääse millään eroon.
Hyvin sanottu, veit jalat suusta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2020 21:20
Kirjoittaja Vootrson
revote kirjoitti: 11 Kesä 2020 19:26
Ishvan kirjoitti: 11 Kesä 2020 19:08

Aika kovalta kuullostaa. Itsellä nyt tietokoneen mukaan 6.9 l/100km viimeisen 3500km matkalta.
Tämä siis 100% taajama-ajoa, ei kilometriäkään matka-ajoa. Pahimmillaan 200m siivuja suuntaansa. Huomioitavaa kuitenkin, että en aja kaupungissa ollenkaan, siis 40km/h alueella punaisista valoista seuraaviin. Ajo on pääsääntöisesti lyhyitä, 5-10km ajoja 60-70km/h alueella. Siihen nähden pidän kyllä kulutusta korkeana.
Toi A8-laatikkohan ei mene ”lukkoon” ennen kun on lämmennyt tarpeeksi. Siis edes tasaisella nopeudella ajettaessa. Jos ajot on lyhyitä niin tollanen 10 litran keskikulutus ei välttämättä ole lainkaan poikkeuksellisen iso.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2020 21:26
Kirjoittaja focst
revote kirjoitti: 11 Kesä 2020 17:52
Kaizer kirjoitti: 10 Kesä 2020 19:31 45 tkm pyörähtää kohta, Start & Stop ei ole toiminu pariin kuukauteen mutta eipä haittaa.
Totta, SS ei ole niin tärkeä varuste mutta se mikä vituttaa on itse sairaus ei oire. Autossa ei ole kaikki kunnossa ja siksi SS oireilee. Ja suoraan sanottuna vituttaa kanssa-autoilijat jotka antavat asian olla. Tästä pitäisi päivittäin prässätä huoltoja ja maahantuojaa ja valmistajaa itseään, eikä vain ajaa viallisella autolla.

Olen todennut Lahden FordStoren haista paska palvelun ala-arvoisuuden ja otin yhteyttä ALD:lle. Sieltä ovat selvittäneet asiaa ja sain kuulla, että ensi tiistaina on Lahdessa noita akunvalvontamoduleita. Ja että siitä eteenpäin sellainen päästään tuohon totteroon asentamaan. Katsotaan mitä se sitten oikeasti korjaa, tänään taas alkoi varoitusäänet kuulumaan mittaristosta. Eihän sitäkään ole vasta kuin kahdesti kokeiltu korjata.
Pitää ruveta varaamaan aikaa jos sais itellekkin ton uuden modulin. Kaippa niitä ouluunkin ens viikolla tulee :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2020 21:50
Kirjoittaja PiuhaPoikki
PiuhaPoikki kirjoitti: 05 Kesä 2020 17:59
PiuhaPoikki kirjoitti: 05 Kesä 2020 15:19 Varaustila pyörii 70% kieppeillä ja jostain syystä systeemi ei yritääkään ladata enempää.
Kun varausprosentti nousee 75%:een niin latausjännite laskee 14,0V:een jolloin akkuun ei mene enää mitään.
En voi välttyä päätelmältä, että uutta softaa on taas viilattu CO2-grammojen kiilto silmissä pikemminkin siihen suuntaan, että akkua ladataan entistä vähemmän. Vai onko jakelussa eri softat riippuen siitä millä päästölukemilla kukin auto myyty.
Perun pahat puheeni. Kyllä se varaustila kipuaa 80% kieppeille kun vaan ajaa tarpeeksi kauan. Se vaan ottaa tunteja jos lähtötilanne on noin 70%.
PiuhaPoikki kirjoitti: 10 Kesä 2020 22:25 Kallistun sille kannalle, että mun auto taisi sittenkin tulla kuntoon akunvalvontamodulin vaihdolla.
Nyt kun on ollut moottoripyöräkelit niin autolla on ajeltu vain lyhyitä kauppareissuja muutaman päivän välein.
Akku ei silti tyhjene seistessä läheskään entiseen malliin ja s/s alkaa toimia aina lyhyehkön ajon jälkeen.
Testasin myös ulkoista laturia sen verran, että totesin sen nostavan akun varaustilan prosentteja. Aiemminhan näin ei tapahtunut kun mittarointi oli kadottanut todellisuudentajun.

Lähipäivinä tulee ajettavaksi tuhannen kilometrin siivu. Siinä on mielenkiintoista nähdä mihin prosenttilukemiin akun varaus lopulta nousee. Näillä lyhyilla ajoilla se on pysynyt 70% tietämillä. Mutta eihän se 15-20 min ajomatkoilla voi teoriassakaan nousta montaa prosenttia,
Tänään siis lähdin liikkeelle niin ette edellisen viikon aikana autolla oli ajettu vain pari kolme lyhyttä kauppareissua. Lähtötilanteessa akun varaus oli 71% ja s/s toimi heti. Muutaman tunnin ajon jälkeen varaustila oli noussut jo 78%:een ja lataus siirtyi siihen moodiin, jossa ladataan vain moottorijarrutuksissa. Nyt olen melko vakuuttunut, että valvontamodulin vaihto ja systeemin kalibrointi on lopultakin korjannut autoni sähköongelmat.

Se on sitten eria asia riittääkö sähkö talvella webaston käyttöön pätkäajossa ilman lisälatausta. Mutta nyt akun valvonta tuntuu joka tapauksessa pysyvät tolkuissaan. Se on pääasia. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2020 22:49
Kirjoittaja Mon85
Omassa Focuksessa on S/S yms ollut toimimattomana maaliskuusta asti ja akun varaustila on pahimmillaan ollut jopa alle 20%. Maanantain ajojen jälkeen varaustila nousi yli 70% ja kaikki alkoi toimia kuten pitäisikin. Keskiviikkona oltiin 100% tasossa akun kanssa, ehdin jo ajatella että onko jokin päivitys jaeltu ota:na. Eilisestä onkin sitten taas tultu vauhdilla alaspäin, vuorokaudessa varaustila on tippunut 40% eli nyt varausta on 60%. Jos sama tahti jatkuu niin huomenna ei toimi taas S/S yms.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2020 22:57
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Mon85 kirjoitti: 11 Kesä 2020 22:49 Omassa Focuksessa on S/S yms ollut toimimattomana maaliskuusta asti ja akun varaustila on pahimmillaan ollut jopa alle 20%. Maanantain ajojen jälkeen varaustila nousi yli 70% ja kaikki alkoi toimia kuten pitäisikin. Keskiviikkona oltiin 100% tasossa akun kanssa, ehdin jo ajatella että onko jokin päivitys jaeltu ota:na. Eilisestä onkin sitten taas tultu vauhdilla alaspäin, vuorokaudessa varaustila on tippunut 40% eli nyt varausta on 60%. Jos sama tahti jatkuu niin huomenna ei toimi taas S/S yms.
Mulla suurin muutos on juuri se, että varaustila ei enää laske lähellekään siihen tahtiin kuin ennen modulin vaihtoa.
Ja toisekseen nyt varaustilan indikointi pysyy ainakin lähellä totuutta eikä luista koko ajan alaspäin, kuten vanhalla modulilla tapahtui.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2020 23:01
Kirjoittaja Mon85
PiuhaPoikki kirjoitti: 11 Kesä 2020 22:57
Mon85 kirjoitti: 11 Kesä 2020 22:49 Omassa Focuksessa on S/S yms ollut toimimattomana maaliskuusta asti ja akun varaustila on pahimmillaan ollut jopa alle 20%. Maanantain ajojen jälkeen varaustila nousi yli 70% ja kaikki alkoi toimia kuten pitäisikin. Keskiviikkona oltiin 100% tasossa akun kanssa, ehdin jo ajatella että onko jokin päivitys jaeltu ota:na. Eilisestä onkin sitten taas tultu vauhdilla alaspäin, vuorokaudessa varaustila on tippunut 40% eli nyt varausta on 60%. Jos sama tahti jatkuu niin huomenna ei toimi taas S/S yms.
Mulla suurin muutos on juuri se, että varaustila ei enää laske lähellekään siihen tahtiin kuin ennen modulin vaihtoa.
Ja toisekseen nyt varaustilan indikointi pysyy ainakin lähellä totuutta eikä luista koko ajan alaspäin, kuten vanhalla modulilla tapahtui.
Täytyy toivoa että modulin vaihto auttaa tässäkin, kunhan pajalle joskus pääsee.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2020 08:57
Kirjoittaja @rsk@
Vootrson kirjoitti: 11 Kesä 2020 21:20
revote kirjoitti: 11 Kesä 2020 19:26

Tämä siis 100% taajama-ajoa, ei kilometriäkään matka-ajoa. Pahimmillaan 200m siivuja suuntaansa. Huomioitavaa kuitenkin, että en aja kaupungissa ollenkaan, siis 40km/h alueella punaisista valoista seuraaviin. Ajo on pääsääntöisesti lyhyitä, 5-10km ajoja 60-70km/h alueella. Siihen nähden pidän kyllä kulutusta korkeana.
Toi A8-laatikkohan ei mene ”lukkoon” ennen kun on lämmennyt tarpeeksi. Siis edes tasaisella nopeudella ajettaessa. Jos ajot on lyhyitä niin tollanen 10 litran keskikulutus ei välttämättä ole lainkaan poikkeuksellisen iso.
Eräs toisen merkkinen automaatti oli, jossa laatikossa oli kylmänä luistoa niin kauan, että öljyjen lämpötila saavutti +20 ja se tulee todella äkkiä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2020 11:02
Kirjoittaja Rusakko_
@rsk@ kirjoitti: 12 Kesä 2020 08:57
Vootrson kirjoitti: 11 Kesä 2020 21:20

Toi A8-laatikkohan ei mene ”lukkoon” ennen kun on lämmennyt tarpeeksi. Siis edes tasaisella nopeudella ajettaessa. Jos ajot on lyhyitä niin tollanen 10 litran keskikulutus ei välttämättä ole lainkaan poikkeuksellisen iso.
Eräs toisen merkkinen automaatti oli, jossa laatikossa oli kylmänä luistoa niin kauan, että öljyjen lämpötila saavutti +20 ja se tulee todella äkkiä.
Näin kesäpaahteessa turbiini luistattelee vain muutaman satametriä. Varmaan ölpät tosiaan hyvinkin lämpimät. Nollakelissä menee 2-3 kilometriä taajamassa ja pakkasilla 4-5 km. Kovia pakkasia en ole kokenut. Joka tapauksessa tuossa luistotilassa kulutus on hyvinkin +20-50%, kun hetkellistä kulutusta seuraa. Jos ajelee paljon luistotilassa, niin kyllähän se kulutus loikkaa. Ja näillä helteillä kun lisäksi AC jäähdyttää +50 asteista sisätilaa, niin kyllä tankissa turbulenssia riittää.

Mutta, kyllähän tuo A8-luistaa lämpimänäkin jonkun verran ja tästähän sitä kulutuslisää tulee etenkin kaupungissa ja vähän taajamassakin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2020 14:07
Kirjoittaja nestori2
Ennenvanhaan mehukytkinlootissa ei ollut tuota lukkoa lainaakaan, kun kukaan ei tiennyt mistään ympäristö- tai energiakriisistä, mehukytkin siis luisti jatkuvasti. Toivottavasti tuo lukko ei sitten ole kulutustavaraa 8-)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2020 14:45
Kirjoittaja Rusakko_
nestori2 kirjoitti: 12 Kesä 2020 14:07 Ennenvanhaan mehukytkinlootissa ei ollut tuota lukkoa lainaakaan, kun kukaan ei tiennyt mistään ympäristö- tai energiakriisistä, mehukytkin siis luisti jatkuvasti. Toivottavasti tuo lukko ei sitten ole kulutustavaraa 8-)
vm 89 3.0 V6 Chryslerissä oli 3 pykälää, joista vain 3. lukittui ja sekin vasta jossain +90 km/h vauhdissa. 8-15 l/100 km meni mitä jaksoin mittailla. Talvella kaupungissa varmaan +20 l.
Focuksen A8 luistaa paaaljon vähemmän, mutta luistaa kumminkin. Jotkut valmistajat osaa tehdä hyvinkin taloudellisia momenttilootia, joissa kulutus ihan manuaalilaatikon tasoa. Focus ei kyllä siihen pääse ...paitsi maantiellä.
Niissä "paremmissa" tuskin luistaa sitäkään vähää ja ajattavat varmasti sopivammalla vaihteella joka tilanteessa. Itse en tiedä teknisesti miten tuo turbiinin lukko toimii, mutta en ole vikaherkkänä pitänyt niitä missään. Ymmärtääkseni viat enemmän venttiilikoneiston(matolaatikko) jumeista johtuvia ongelmia, kun öljyjä ei vaihdeta riittävän usein tai ollenkaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2020 16:19
Kirjoittaja revote
Varmasti tosi n00b kysymys mutta onko näissä momentinmuunnin vai kaksoiskytkinlaatikot?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2020 16:39
Kirjoittaja focst
revote kirjoitti: 12 Kesä 2020 16:19 Varmasti tosi n00b kysymys mutta onko näissä momentinmuunnin vai kaksoiskytkinlaatikot?
Momentinmuunnin..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2020 16:42
Kirjoittaja focst
Tänään kävi pajalla mittariston ja kuvankäsittelymodulin päivityksessä. Samalla tilattiin parannettu Bms moduli toivottavasti tulee virtapuoli tällä kuntoon..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2020 17:09
Kirjoittaja Renee
Planeettapyörästö ja momentinmuuntimeen Fordin oma keksintö eli parasta A1 luokkaa . Kaksoiskytkimet on museo kamaa nykyään

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2020 20:40
Kirjoittaja KajO
KajO kirjoitti: 30 Touko 2020 16:54
fordever kirjoitti: 29 Touko 2020 15:34

Nyt on kulunut taas luvatut kaksi viikkoa jonka aikana piti vaihtaa vaihdelaatikko. Pahaenteisen hiljaista on ollut.
JIPPIIII!!! Ihmeiden aika ei ole ohi, auto on herännyt henkiin. Tänään sain auton huollosta jossa se ehti olla
vajaa viisi kuukautta akunvaidon ja sähköisen jarrutehostimen päivityksessä.
80 km kotiin ajon aikana tunuti kaikki toimivan ihan niinkuin pitää.
Vika korjaantui ajoneston päivityksessä, on kuulemma yhteydessä jarrutehostimen ja abs:än kanssa.
Eli oli jarrupäivityksessä mennyt jotain pieleen joka vaikutti ajonestoon.
Turhaan tuli siihen vaihdettua vaihdelaatikko.

Tuossa katsoin vuokra-Focuksen stw. trend 1.0 2019 kulutuslukemia 7300 km ajon keskikulutus oli 5,3 l.
Maantieajoa pääasiassa ei moottoritie eikä paljon kaupunkiajoa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2020 22:26
Kirjoittaja Jon3
focst kirjoitti: 12 Kesä 2020 16:42 Tänään kävi pajalla mittariston ja kuvankäsittelymodulin päivityksessä. Samalla tilattiin parannettu Bms moduli toivottavasti tulee virtapuoli tällä kuntoon..
Olikos jotain ongelmaa, miksi näitä päivitettiin, vai suostuivatko tekemään ihan muuten vaan?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Kesä 2020 06:53
Kirjoittaja focst
Jon3 kirjoitti: 12 Kesä 2020 22:26
focst kirjoitti: 12 Kesä 2020 16:42 Tänään kävi pajalla mittariston ja kuvankäsittelymodulin päivityksessä. Samalla tilattiin parannettu Bms moduli toivottavasti tulee virtapuoli tällä kuntoon..
Olikos jotain ongelmaa, miksi näitä päivitettiin, vai suostuivatko tekemään ihan muuten vaan?
Kuvankäsittelymodulin päivitys pitäisi auttaa automaattivalojen toimintaan. Ne pelaa kaupungissa hyvin mutta ei täysin pimeässä osaa laittaa pitkiä päälle. Ostin jo led barin jos ei päivityksellä valot rupea toimimaan niin sitten laitan lisävalon omalla katkaisialla keulaan. Mittaristoon tiesin että oli iso päivitys saatavilla vaikutuksista ei muuta tietoa kun että vilkun merkkiääni vaimeni. Se laitettiin kun ei löytynyt mitään vikaa S&S toimintaan joka nyt todennäköisesti johtuu siitä akunvalvonta modulista. Nopeaa hommaa päivitys mittaristo noin 1h ja kuvankäsittely noin 35 min.. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Kesä 2020 08:18
Kirjoittaja PiuhaPoikki
focst kirjoitti: 13 Kesä 2020 06:53 Kuvankäsittelymodulin päivitys pitäisi auttaa automaattivalojen toimintaan. Ne pelaa kaupungissa hyvin mutta ei täysin pimeässä osaa laittaa pitkiä päälle. Ostin jo led barin jos ei päivityksellä valot rupea toimimaan niin sitten laitan lisävalon omalla katkaisialla keulaan. Mittaristoon tiesin että oli iso päivitys saatavilla vaikutuksista ei muuta tietoa kun että vilkun merkkiääni vaimeni. Se laitettiin kun ei löytynyt mitään vikaa S&S toimintaan joka nyt todennäköisesti johtuu siitä akunvalvonta modulista. Nopeaa hommaa päivitys mittaristo noin 1h ja kuvankäsittely noin 35 min.. :thumbup:
Kun oma auto oli pajalla niin pyysin tarkastamaan kaikki päivitykset. Ei kuulemma ollut mitään tarjolla.
Onkohan mahdollista että noita jaellaan myös verkon kautta?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Kesä 2020 08:26
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti: 13 Kesä 2020 08:18
focst kirjoitti: 13 Kesä 2020 06:53 Kuvankäsittelymodulin päivitys pitäisi auttaa automaattivalojen toimintaan. Ne pelaa kaupungissa hyvin mutta ei täysin pimeässä osaa laittaa pitkiä päälle. Ostin jo led barin jos ei päivityksellä valot rupea toimimaan niin sitten laitan lisävalon omalla katkaisialla keulaan. Mittaristoon tiesin että oli iso päivitys saatavilla vaikutuksista ei muuta tietoa kun että vilkun merkkiääni vaimeni. Se laitettiin kun ei löytynyt mitään vikaa S&S toimintaan joka nyt todennäköisesti johtuu siitä akunvalvonta modulista. Nopeaa hommaa päivitys mittaristo noin 1h ja kuvankäsittely noin 35 min.. :thumbup:
Kun oma auto oli pajalla niin pyysin tarkastamaan kaikki päivitykset. Ei kuulemma ollut mitään tarjolla.
Onkohan mahdollista että noita jaellaan myös verkon kautta?
Varmaan noita pienempiä päivityksiä voi tulla OTA päivityksenä. Mutta ainakin toi mittariston päivitys oli niin iso että vaatii varmasti testeri päivityksen. Myös sync oli päivittynyt eilen vaikka siihen ei testerillä päivitystä ajettu..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Kesä 2020 08:51
Kirjoittaja @rsk@
focst kirjoitti: 13 Kesä 2020 08:26
PiuhaPoikki kirjoitti: 13 Kesä 2020 08:18

Kun oma auto oli pajalla niin pyysin tarkastamaan kaikki päivitykset. Ei kuulemma ollut mitään tarjolla.
Onkohan mahdollista että noita jaellaan myös verkon kautta?
Varmaan noita pienempiä päivityksiä voi tulla OTA päivityksenä. Mutta ainakin toi mittariston päivitys oli niin iso että vaatii varmasti testeri päivityksen. Myös sync oli päivittynyt eilen vaikka siihen ei testerillä päivitystä ajettu..
Sync päivitys? 🤔 Mikäs versio on nyt?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Kesä 2020 09:06
Kirjoittaja focst
@rsk@ kirjoitti: 13 Kesä 2020 08:51
focst kirjoitti: 13 Kesä 2020 08:26

Varmaan noita pienempiä päivityksiä voi tulla OTA päivityksenä. Mutta ainakin toi mittariston päivitys oli niin iso että vaatii varmasti testeri päivityksen. Myös sync oli päivittynyt eilen vaikka siihen ei testerillä päivitystä ajettu..
Sync päivitys? 🤔 Mikäs versio on nyt?
Etis mukaan päivittynyt mutta silti 3.3 F7 kartat..eli vissiin jotain hienosäätöä vanhaan? Kävin kattomassa ford sivustolla oisko vihdoin päivitys mutta vieläkin ajantasalla.. :roll:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Kesä 2020 09:42
Kirjoittaja Opla
focst kirjoitti: 12 Kesä 2020 16:42 Tänään kävi pajalla mittariston ja kuvankäsittelymodulin päivityksessä. Samalla tilattiin parannettu Bms moduli toivottavasti tulee virtapuoli tällä kuntoon..
Mikä tuo tilanne akunvalvontamoduulien kohdalla on? Ainakin pari tuoretta kommenttia siitä että on vaihdettu tai tilattu. Oma merkkihuolto PP-auto sanoi 3 viikkoa sitten että tehtaalla ei ole vielä ratkaisua asiaan. Onko nyt siis tullut?