Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
yritäedes kirjoitti:
Tämä on siis ihan uutta Fordin moottorisarjaa, kutsumanimellä "Panther". Kantaa nimeä EcoBlue 1.5 ja 2.0.
Video https://youtu.be/pYj7P85-Kx8
Jakohihna on öljykylvyssä, kuten uudemmissa Ecoboost-bensiinimoottoreissakin.
Vaihtoväleistä en tiedä.
On muuten vähän masentavaa, kun vihdoin Fordilta tuli uusi, oma dieselmoottori. Mutta täällä palstalla siitä ei hiiskuta mitään. Lisävarusteista ja muusta kyllä riittää juttua sivukaupalla... Vaikka sehän se on nykyään autoilijan näkökulma.
1.5tdci ei ole öljykylvyssä vaan kuivalla hihnalla samallainen jakopää kun edellisessäkin..2.0tdci on öljykylpyisellä hihnalla. Ecoboost uudemmat koneet jakopää ketjulla..https://youtu.be/pCsWm4cCMbs https://youtu.be/0qGmEXKPKYw
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
focst kirjoitti:1.5tdci ei ole öljykylvyssä vaan kuivalla hihnalla samallainen jakopää kun edellisessäkin..2.0tdci on öljykylpyisellä hihnalla.
Hyvä kun tuli tämäkin korjattua, niin sitä tulee väärää tietoa levitettyä kun nettikirjoituksiin uskoo.
No, pienellä "provosoinnilla" tulee totuuskin lopulta esille...
yritäedes kirjoitti:
On muuten vähän masentavaa, kun vihdoin Fordilta tuli uusi, oma dieselmoottori. Mutta täällä palstalla siitä ei hiiskuta mitään. Lisävarusteista ja muusta kyllä riittää juttua sivukaupalla... Vaikka sehän se on nykyään autoilijan näkökulma.
yritäedes kirjoitti:
Hyvä kun tuli tämäkin korjattua, niin sitä tulee väärää tietoa levitettyä kun nettikirjoituksiin uskoo.
No, pienellä "provosoinnilla" tulee totuuskin lopulta esille...
No kun kuvia katsoo, niin olikin aivan erilainen ja turbokin eri puolella.
Olin markinointimateriaalin harhaanjohtama.. onko noissa yhtään samaa osaa?
Se on tietysti mielenkiintoinen kysymys, että pohjautuuko missä määrin PSA:n tuotteeseen.
Tänään esiintyi Focuksessa ensimmäinen bugi tai miksi sitä nyt sitten kutsuukaan. Vaimoke otti takapenkiltä tenavamme turvakaulalossa pois auton käydessä. Tämän jälkeen auto luuli, että sillä penkillä istuu vielä joku ja valitti, ettei turvavyö ole käytössä. Ilmoitus poistui sammuttamalla auton ja käynnistämällä uudelleen.
AAR85 kirjoitti:Tänään esiintyi Focuksessa ensimmäinen bugi tai miksi sitä nyt sitten kutsuukaan. Vaimoke otti takapenkiltä tenavamme turvakaulalossa pois auton käydessä. Tämän jälkeen auto luuli, että sillä penkillä istuu vielä joku ja valitti, ettei turvavyö ole käytössä. Ilmoitus poistui sammuttamalla auton ja käynnistämällä uudelleen.
dr500 kirjoitti:
No kun kuvia katsoo, niin olikin aivan erilainen ja turbokin eri puolella.
Olin markinointimateriaalin harhaanjohtama.. onko noissa yhtään samaa osaa?
Se on tietysti mielenkiintoinen kysymys, että pohjautuuko missä määrin PSA:n tuotteeseen.
Faktaa ei ole mutta luulisin tämän 1.5 litraisen padan olevan myös Fordin suunnittelua jossa hyödynnetty ainakin osittain samoja ideoita kuin isommassakin. En oikein usko, että heillä olisi pokkaa nimetä tuota ecoblue:ksi jos pohjautuisi vanhaan versioon. 2.0 on nähnyt maailmaa jo jonkin aika pakuissa. En ole tuota pienempää kuunnellut/ajanut mutta aika pitkälle on tultu vanhoista ”tupaöljypolttimista”. Ainakin tämä isompi käy uskomattoman värinättömästi, hiljaisesti ja tarjoaa välittömän voiman tunteen heti tyhjäkäynniltä lähtien. Vääntöä on jo tyhjäkäynnillä liki 200 Nm. Eikä kyllä haisekaan edes tankatessa ainakaan Nesteen My Diesel jakajalla asioidessa. Toistaiseksi kaikki hyvin eikä turvavöistäkään ole ilmoitellut. Etukameran takia on kehotellut joskus putsaamaan tuulilasin.
Torspo kirjoitti:
Itselläni tullut sellainen ilmoitus kun käyttää webastoa että jäähdytysneste ylikuumentunut. On kuulemma joku softavika.
Ja sit viimeviikolla valitti kokoajan että pakokaasunsuodatin melkein täynnä vaikka just edellisenä päivänä ajanut melkein 300 kilometriä ja itse olen ymmärtänyt että tollaisella ajolla sen pitäisi puhdistua
fordever kirjoitti:
Mikä moottori sinun Focuksessasi on?
1.0 ecoboost. Eilen huollon kanssa juttelin asiasta, niin tuossa on joku softa ongelma ettei se hiukkassuodattimen poltto toimi oikein ja asia on fordin tiedossa
Milloin on korjaus tulossa, niin siitä ei ole tietoa
Saako tuon start/stopin kytkettyä pois käytöstä ajotietokoneen kautta? Ihan turhaa akun ja startin kiduttamista kovilla pakkasilla sanon ma, päästöistä viis. Kesäaikaan saatan tuota jopa käyttää jos siihen totun, veikkaan että en..
HMS77 kirjoitti:Saako tuon start/stopin kytkettyä pois käytöstä ajotietokoneen kautta? Ihan turhaa akun ja startin kiduttamista kovilla pakkasilla sanon ma, päästöistä viis. Kesäaikaan saatan tuota jopa käyttää jos siihen totun, veikkaan että en..
Ei se toimi kovilla pakkasilla lähinnä kesä keleillä..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
dr500 kirjoitti:
No kun kuvia katsoo, niin olikin aivan erilainen ja turbokin eri puolella.
Olin markinointimateriaalin harhaanjohtama.. onko noissa yhtään samaa osaa?
Se on tietysti mielenkiintoinen kysymys, että pohjautuuko missä määrin PSA:n tuotteeseen.
googlella kaivettua: uusi pikkukone tunnetaan nimellä DV Neo ja PSA:n puolella DV-R
- PSA:n ja Fordin yhteishanke kuten edellinen DLD
- valmistus ilmeisesti Dagenhamissa Englannissa
- edellisestä poiketen öljynvaihtoväli on vain 15000 km (euro6 ilman ureaa vaatii voimakasta pakokaasujen takaisinkierrätystä, liittynee siihen)
Torspo kirjoitti:
1.0 ecoboost. Eilen huollon kanssa juttelin asiasta, niin tuossa on joku softa ongelma ettei se hiukkassuodattimen poltto toimi oikein ja asia on fordin tiedossa
Milloin on korjaus tulossa, niin siitä ei ole tietoa
Vielä utelen että paljonko ajettu? Ja voisiko siitä päätellä milloin tai millaisin välein bensamoottorin hiukkassuodin alkaa ns. olla tukossa eli vaatia polttoa. Että minkälainen kiusa se voi olla jos hiukkassuotimen kotipoltot eivät toimi.
fordever kirjoitti:
Vielä utelen että paljonko ajettu? Ja voisiko siitä päätellä milloin tai millaisin välein bensamoottorin hiukkassuodin alkaa ns. olla tukossa eli vaatia polttoa. Että minkälainen kiusa se voi olla jos hiukkassuotimen kotipoltot eivät toimi.
Joku 1550 kilometriä olin ajanut kun ensimmäisen kerran alkoi valittaa. Sen jälkeen se ilmoitus että on melkein täynnä tulikin melkein päivittäin. Ajelin aina sen verran että se ilmoitus katosi ja sen ilmoituksen katoamin kesti muutamasta sekunnista kymmeneen minuuttiin
Tää bensiinimoottorien hiukkassuodatin on kyllä huono juttu. Tämähän tekee autosta melkein kelvottoman jos ajot on pääsääntöisesti lyhyitä. Oma duunimatka, kun on alta 10km niin toi suodattimen täyttyminen on väistämätön asia. Kiva sitten heitellä vähän väliä ns turhaa ajoa, että se poltto pääsee toteutumaan. Viimeistään siinä katoaa pienen koneen tuottamat polttoainesäästöt. Tuttavallani on 1.0gdti KIA ja siinä taisi tulla hieman yli 2000km jälkeen suodattimen varoitusvalo tauluun. Sinänsä huvittavaa, että meiltä löytyy taloudesta diesel volvo jolla jo päästelty rapiat 230tkm eikä vehje ole vielä kertaakaan valittanut suodattimen tukosta..
Taisi olla tuossa yllä olevan perusteella jokin softaropleema. Se ei taida olla selvää, että onko ongelma polttojen tekemisessä vaiko siinä, että täyttymisen tunnistus ei toimi oikein. Ennustan kyllä isoja ongelmia jos bensakoneen kanssa filtteri on parin tonnin kohdalla täysi... Sieltä ei meinaan paljon hiukkasia pitäisi tulla. Vai onkohan se sitten jotenkin vielä tiukempi suodatus kuin dieselissä. On meinaan taivalta vielä edessä ennen kuin on se parisataa lasissa. Dieseleissä taitaa tulla ongelmia vasta siellä 250 tkm jälkeen jos vaan poltto toimii. Jos vielä silloinkaan.
Näitä kun lukee rupeaa kummasti taas kaduttamaan uuden mallin osto..sopivasti saa varmaan talven taistella ja keväällä rupeaa helpottamaan
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
2500 km mittarissa 1.5 litraisella koneella eikä ainakaan vielä ole tullut suodattimeen liittyen ilmoituksia. Työmatka on n. 25 km suuntaansa. Rampilla tulee mahdollisuuksien mukaan paineltua reippaammin.
Edit: minkälainen ajo pitää suodattimen tyhjänä? Pitkä matka, reippaat kiihdytykset?
Viimeksi muokannut Fixu, 29 Marras 2018 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Juttelin tänään Ford myyjän ja huoltoneuvojan kanssa.
Valittelin tosi kirkkaasta peruutuskameran kuvasta. Tuo kuva on häiritsevän kirkas varsinkin pimeällä.
Tuosta kirkkaudesta on tullut valituksia Fordille ympäri Eurooppaa ja tuohon on tulossa softapäivitys jossain vaiheessa.
Lisäksi kertoivat, että huolto-ohjelmaa varten on tulossa softapäivitys. Tarkkailee öljyn laatua ja ajoprofiilia ja muuttaa sen mukaan öljynvaihtoväliä.
Facebookissa Autokeskuksen sivuilla joku kysellyt milloin laittavat uuden focuksensa Webaston kuntoon. Lohkolämppäreissä ja webastoissa kuulemma isoja ongelmia. Mikähän juttu?
Hot hatch kirjoitti:Se kuulemma voi olla niinkin, että ohjelma luulee, että suodatin on tukossa, vaikka ei oikeasti olekaan.
Minulla se ainakin oli melkein täynnä, kun se huollossa oli. Huollosta sanottiin että siinä on joku softaongelma ettei välttämättä aloita sitä polttoa ihan sama kuinka sillä ajaa
Winston kirjoitti:Facebookissa Autokeskuksen sivuilla joku kysellyt milloin laittavat uuden focuksensa Webaston kuntoon. Lohkolämppäreissä ja webastoissa kuulemma isoja ongelmia. Mikähän juttu?
Ainakin omassa 1.5 dieselissä tehdasasenteisen webaston kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
Taitaa olla ongelmana, että esilämmitetyn moottorin lämpötila-anturit saavat ristiriitaisia tietoja käynnistyksessä.
Aiheuttaa vikavalojen syttymisen.
Tuota ongelmaa ollut myös muilla merkeillä. Tämä vaan sivistynyt arvaus.
Winston kirjoitti:Facebookissa Autokeskuksen sivuilla joku kysellyt milloin laittavat uuden focuksensa Webaston kuntoon. Lohkolämppäreissä ja webastoissa kuulemma isoja ongelmia. Mikähän juttu?
Siinäkin joku softaongelma. Mulla tulee välillä ilmoitus että jäähdytysneste ylikuumentunut, kun käyttää pidempään sitä. Mulle kyllä sanottiin huollosta että saa käyttää