Sivu 29/163

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 18 Touko 2015 15:59
Kirjoittaja avvifor
Melko pienistä eroistahan tässä lopulta puhutaan. Itse kuitenkin toivon tulevan mondeoni olevan edes hivenen pienempi ruokainen kuin mitä nykyinen 2007 s80 d5 koneinen automaattivaihteinen volvo, joka rankaisee pienestäkin kaupunkiajon osuudesta muuten maantiepainotteisen ajelun kulutuksen lähelle seiskaa. :)

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 18 Touko 2015 18:49
Kirjoittaja Hapero79
avvifor kirjoitti:Melko pienistä eroistahan tässä lopulta puhutaan. Itse kuitenkin toivon tulevan mondeoni olevan edes hivenen pienempi ruokainen kuin mitä nykyinen 2007 s80 d5 koneinen automaattivaihteinen volvo, joka rankaisee pienestäkin kaupunkiajon osuudesta muuten maantiepainotteisen ajelun kulutuksen lähelle seiskaa. :)
Toivotaan parasta, kerrohan tulokset kumpi kuluttaa vähemmän, kun saat mondeon.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 19 Touko 2015 08:57
Kirjoittaja fordever
Saksan foorumilta napattua. Joku oli jo huomannut Itävallan Fordin uudessa Mondeo-hinnastossa maininnan siitä paljon puhutusta risteävän liikenteen varoituksesta (Cross Traffic Alert) eli että se tulisi parkkiavustimen kanssa.

Nyt sitten odotellaan mitä tämä tarkoittaa jo tuotetuille Mondeoille. Saammeko tuon myös?

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 19 Touko 2015 10:24
Kirjoittaja Luigi
EGOboost kirjoitti:Sport Packin hieman matalampi ja jäykempi alusta istuu tiehen kuin tauti, olematta kuitenkaan liian kova.
Moro EGOboost

Pystytkö laittamaan tänne kuvan auton sivuprofiilista, tai boksiini. Kiinnostaa tuo hieman matalampi alusta miten istuu autoon.

Mikko

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 19 Touko 2015 12:50
Kirjoittaja janti
avvifor kirjoitti:Melko pienistä eroistahan tässä lopulta puhutaan.
Manuaalin kohdalla juu. Kävin lukasemassa tuon TM-testin jossa oli testissä tuo 150 hv 2.0 TDCi Powersiftillä ja kyllähän se oli karua luettavaa kaupunkikulutuksen osalta. Maantiellä ero oli sen verran pieni muihin että taitaa kuljettaja ja renkaistus ratkaista enemmän.

Vertailuksi Mondeolle käy hyvin tuo testissä mukana ollut Peugeot 508 jossa oli käytännössä sama kone (180 hv versiona), lähes sama massa ja renkaistus. Peugeot oli kuitenkin perinteisellä automaatilla ja kulutti vähemmän kuin Mondeo kaksoikytkimellä. => kyllä siinä Powersifhtissä on jotain häikkää :?

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 19 Touko 2015 15:28
Kirjoittaja Hapero79
Hapero79 kirjoitti: Etisin mukaan 2.0tdci:lle 30tkm/2v. Muille malleille 20tkm/1v.

Itsekin muistelisin myyjän maininneen 20tkm huoltovälistä. Ilmoitteleeko fordit itse, kun on tarve huoltaa?
Sain virallisen vastauksen 2.0tdci:n huoltoväliin liittyen. Se on 30tkm/2v

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 19 Touko 2015 19:44
Kirjoittaja Henry F.
Sain virallisen vastauksen 2.0tdci:n huoltoväliin liittyen. Se on 30tkm/2v[/quote]

Ok, kiitos tiedosta :) Tuli entistä enemmän selkeeksi, että viimeistään syksyllä teetän "ylimääräisen" öljynvaihdon. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Ilmoitteleeko auto huoltotarpeesta miten, osaako joku vinkata tuosta jotain?

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 19 Touko 2015 23:07
Kirjoittaja EGOboost
Luigi kirjoitti: Moro EGOboost

Pystytkö laittamaan tänne kuvan auton sivuprofiilista, tai boksiini. Kiinnostaa tuo hieman matalampi alusta miten istuu autoon.

Mikko
Kuva

Tuo madallus on papereiden mukaan vaatimattomat 10mm, mutta istuu mielestäni ihan hyvin.
Kuulemma tulossa matalampaa, lienee -30mm jousta vielä myöhemmin lisävarustelistalle. Vielä ei ollut saatavilla.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 20 Touko 2015 10:06
Kirjoittaja Luigi
EGOboost kirjoitti: Tuo madallus on papereiden mukaan vaatimattomat 10mm, mutta istuu mielestäni ihan hyvin.
Kuulemma tulossa matalampaa, lienee -30mm jousta vielä myöhemmin lisävarustelistalle. Vielä ei ollut saatavilla.
Kyllä se siihen istuu ihan hyvin. Eihän -10mm ihmeitä saa aikaan, mutta jotain on kuitenkin saatu. Itse mietin autoa tilatessani, joko Eibachin jälkimadallussarjaa tai tätä tehdasmadallussarjaa ja päädyin tähän samaan tehdasarjaan kuin sinulla, ilman Sport Packkiä. Hyvä, että on positiivisia kokemuksia alustasta. Itse arvostan myös samoja piireitä.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 20 Touko 2015 10:26
Kirjoittaja janti
Luigi kirjoitti:Kyllä se siihen istuu ihan hyvin. Eihän -10mm ihmeitä saa aikaan, mutta jotain on kuitenkin saatu.
ECOnetic-mallissa tuo madallus on vakiona. Itse en kyllä havaitse eroa perusmalliin verrattuna.
Kuvassa "hämää" silmää Titanium Sport Packin korinmuotoilusarja enemmän kuin tuo jousituksen madallus.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 20 Touko 2015 10:39
Kirjoittaja calculus
Tuo 30 mm madallus kuulostaa jo aika hurjalle, kun Mondeossa on pitkä akseliväli. Voi tulla jo vaikeuksia päästä ajamaan tietyistä ihan arkisista paikoista ilman, että jää mahan alta kiinni. ;)

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 20 Touko 2015 12:33
Kirjoittaja Luigi
janti kirjoitti: ECOnetic-mallissa tuo madallus on vakiona. Itse en kyllä havaitse eroa perusmalliin verrattuna.
Kuvassa "hämää" silmää Titanium Sport Packin korinmuotoilusarja enemmän kuin tuo jousituksen madallus.
Mielestäni Ecoboostin ja ECOneticin, jossa siis on tuo madallusarja vakiona, on mielestä selkeä ero. Alla muutama kuva täällä meillä kotimaassa myynnissä olevista malleissa. Jos katsoo renkaan ja lokasuojan rakoa, niin eroahan tuossa on, vaikka kuvauskulma ei ole ihan sama. Lisäksi autoissa sama rengastus, niin ei tule optista harhaa.

Kuva

Kuva

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 20 Touko 2015 20:53
Kirjoittaja calculus
Jee. Automyyjä laittoi tänään sähköpostia, että tuotantopäivä on lukittu 22.5. Keskikesällä päässee jo uuden Mondeon puikkoihin. :D

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 20 Touko 2015 21:16
Kirjoittaja avvifor
calculus kirjoitti:Jee. Automyyjä laittoi tänään sähköpostia, että tuotantopäivä on lukittu 22.5. Keskikesällä päässee jo uuden Mondeon puikkoihin. :D

Jännä nähdä, kuinka kauan menee. Itsellä oli valmistumispäivä 6.5. Vissiin se noin kaks kuukautta siihen pitää tuon jälkeen laittaa.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 20 Touko 2015 21:46
Kirjoittaja calculus
Höh. Mulla väitti, että noin neljä viikkoa menee, kunnes auto on heillä. No, eipä autonkuljetuslaivoja kuitenkaan ihan joka päivä lähde.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 21 Touko 2015 07:49
Kirjoittaja avvifor
calculus kirjoitti:Höh. Mulla väitti, että noin neljä viikkoa menee, kunnes auto on heillä. No, eipä autonkuljetuslaivoja kuitenkaan ihan joka päivä lähde.

Mulla papereissa lukee elokuun loppu toimitusaikana. Ilmeisesti myyjä oli vaan tosi varovainen. Ei nytkään suostu sanomaan että kyllä se voi aikaisemmin tulla :D se nelisen viikkoa ois kyllä jo aika kova! Ei haittais mua yhtään.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 21 Touko 2015 16:54
Kirjoittaja wiljis
31.3 valmistunut ja nyt lauantaina olis noudettavissa, mutta nyt venyy vielä vanhan auton lasinvaihdon takia tiistaille 26.5. Mutta rekkari jo tiedossa ja lämmittää mieltä kun auto on jo 50km päässä :D

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 21 Touko 2015 19:44
Kirjoittaja Renee
Myyjä soitteli kuinka Fordi on pelannut .Negatiivista juttua joutui kertommaan se takaluukku mukaman auki siitä kertoo näyttö ja helkkari kyllä se on kiinni.Kuulemma joku softa vika tulee päivitys siihen kuulemmaa kertoi auton myyjä.
Näillä mennään

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 21 Touko 2015 20:55
Kirjoittaja janti
Viime vuoden puolella oli ruotsissa jo juttua Fordin (ja Mersun) "ylipainosta" eli autot painavat paremmin varusteltuina huomattavasti enemmän kuin perusvarustelulla.
http://www.autoblog.com/2014/12/18/swed ... lly-overw/

Kummallista tässä on se että tuossa viimeisessä TM-testissä tuo Mondeo 2.0 TDCi farkku Powersiftillä oli kuitenkin "vain" noin 170 kg ylipainoinen. Mitenköhän nuo ruotsalaiset saivat saman auton 279 kg ylipainoiseksi viime vuonna?

Tuon auton omapainohan pitäisi olla 1601 kg teknisten tietojen mukaan https://media.ford.com/content/dam/ford ... ons_FI.pdf

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 22 Touko 2015 21:48
Kirjoittaja calculus
Kävin juttelemassa myyjän kanssa, kun nykyisestä mondeosta pitää vaihtaa tuulilasi ennen kuin sen luovuttaa vaihdossa, ja halusin tietää, miten homma järkevimmin menee. Mielellään mahdollisimman viime tipassa, että uuden vaurion vaara on mahdollisimman pieni.

Edelleen hän oli sitä mieltä, että auto pitäisi olla liikkeessä (valmistuspäivä tänään 22.5.) ennen kuin hän jää kesälomalle heinäkuussa. Eli varattiin tuulilasin vaihto heti juhannuksen jälkeen.

Keskikulutus nousi 6.1:een ajotietokoneen mukaan, kun olen nyt pitänyt pari päivää ilmastointia päällä. Edelleen mielenkiinnolla odotan, millaisiin lukemiin uudella 1.5 ecoboostilla pääsen. :thumbup: :ford:

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 23 Touko 2015 09:11
Kirjoittaja avvifor
calculus kirjoitti:Kävin juttelemassa myyjän kanssa, kun nykyisestä mondeosta pitää vaihtaa tuulilasi ennen kuin sen luovuttaa vaihdossa, ja halusin tietää, miten homma järkevimmin menee. Mielellään mahdollisimman viime tipassa, että uuden vaurion vaara on mahdollisimman pieni.

Edelleen hän oli sitä mieltä, että auto pitäisi olla liikkeessä (valmistuspäivä tänään 22.5.) ennen kuin hän jää kesälomalle heinäkuussa. Eli varattiin tuulilasin vaihto heti juhannuksen jälkeen.

Keskikulutus nousi 6.1:een ajotietokoneen mukaan, kun olen nyt pitänyt pari päivää ilmastointia päällä. Edelleen mielenkiinnolla odotan, millaisiin lukemiin uudella 1.5 ecoboostilla pääsen. :thumbup: :ford:

Ompa jännä seurata, kumpi saa autonsa aiemmin :P

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 23 Touko 2015 10:59
Kirjoittaja 69dude
Hellurei !

Uusi tyyppi täällä. 2000 luvun alkupuolella omistin Focuksen josta mätäni kaikki aukeavat ovet käsiin,silloin vannoin että en enää ikinä koske Fordiin :lol:
Primeralla ja Qashqailla menty sen jälkeen...Nyt kuinka ollakkaan uuden Mondeon kauneuden sokaisemana 1,6dci Qashqai+2 sitten kuitenkin vaihtuu Fordiin joten päätin rekisteröityä tänne. :D

13.03 tilattu 1.5 tdci Mondeo 5 d titanium business magnetic värillä ja sähköisellä takaluukulla.
Viime viikolla tuli myyjältä viestiä että auto valmistuu ensimmäisten 1.5 koneisten joukossa ja pitäisi saada alle ennen heinäkuuta,saas nähdä :thumbup:

Vähän jännitti ostaa sokkona tuolla 1.5 koneella kun ei päässyt autoa tällä koneella koeajamaan. Qashqain 1.6 dci koneessa oli 130 heppaa ja vääntö 320 vastaan Mondeon 120/270 ...oli kyllä qassu+2 sopivan terhakka tuolla koneella. Toisaalta taisi qassu painaa muutaman sata kiloa enemmän.
Qassulla minulla keskikulutus pyöri 5.7-6.2 l välissä,sisältäen hieman kaupunkiajoa ja paljon moottoritietä 120kmh nopeudella. Toivon ja oletan Mondeon olevan pihimpi,kiva nähdä miten käy.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 23 Touko 2015 16:12
Kirjoittaja janti
69dude kirjoitti: Vähän jännitti ostaa sokkona tuolla 1.5 koneella kun ei päässyt autoa tällä koneella koeajamaan. Qashqain 1.6 dci koneessa oli 130 heppaa ja vääntö 320 vastaan Mondeon 120/270 ...oli kyllä qassu+2 sopivan terhakka tuolla koneella. Toisaalta taisi qassu painaa muutaman sata kiloa enemmän.
1.6 TDCi ECOnetic ei kyllä ole terhakka, vaan veto on kuminauhamainen. Moottori vetää kyllä nöyrästi noin 1400 rpm ylöspäin. Aiemmin mulla oli mk4 2.0 TDCi Econetic, siinä oli saman verran hevosvoimia kuin nykyisessä, mutta kyllä se huomattavasti terhakkaampi oli, vääntöä tuossa moottorissa oli 320 Nm.
69dude kirjoitti: Qassulla minulla keskikulutus pyöri 5.7-6.2 l välissä,sisältäen hieman kaupunkiajoa ja paljon moottoritietä 120kmh nopeudella. Toivon ja oletan Mondeon olevan pihimpi,kiva nähdä miten käy.
Viimeisin tankillinen meni 4,4 l/100km, paras tähän mennessä! :thumbup:

Kuva

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 23 Touko 2015 23:22
Kirjoittaja 69dude
Jantille.

Pahalta kuullostaa...Tämä qassun 1.6 dci on ylivoimaisesti paras moottori mitä missään ajamassani autossa on ollut.TOSI terhakka ja tuntuu että tehoja olisi enemmänkin.Aivan mahtava teho/kulutus suhde.
Noihin sinun kulutus lukemiin tuskin on asiaa,sen verran kovaa tulee mentyä motarilla. Toivon vaan että kulutus olisi pienempi kuin tuossa qassun ihme koneessa, vaikka nyt et aivan samaan terhakkuuteen päästäisikään.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Lähetetty: 25 Touko 2015 20:59
Kirjoittaja calculus
Uskoisin, että Qashqain suurempi korkeus ja vähemmän virtaviivainen muotoilu tekevät kulutukselle hallaa moottoritienopeuksissa. Moottorin hyvä hyötysuhde auttaa vain tiettyyn rajaan asti. Siinä mielessä olisin optimistinen, että kulutus on pienempi mondeossa.

Tehokkuus ja terhakkuus on aina subjektiivinen ja suhteellinen asia. En kokenut jääväni raskaammallakaan kuormalla 90-heppaisella transit connectilla jalkoihin, kun tunsi moottorin ominaisuudet ja ennakoi tulevat tilanteet. Mielestäni arkikäyttöä ajatellen nykyisten ahdettujen perusmoottorien hyvä keskialueen vääntö tekee ajamisesta helppoa ja vaivatonta. Joku voi kutsua sitä kuminauhamaisuudeksi, toinen ajamisen helppoudeksi ja moottorin anteeksiantavuudeksi vaihteen valinnan suhteen. ;)