
Ford Mondeo mk5 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Melko pienistä eroistahan tässä lopulta puhutaan. Itse kuitenkin toivon tulevan mondeoni olevan edes hivenen pienempi ruokainen kuin mitä nykyinen 2007 s80 d5 koneinen automaattivaihteinen volvo, joka rankaisee pienestäkin kaupunkiajon osuudesta muuten maantiepainotteisen ajelun kulutuksen lähelle seiskaa. 

Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Toivotaan parasta, kerrohan tulokset kumpi kuluttaa vähemmän, kun saat mondeon.avvifor kirjoitti:Melko pienistä eroistahan tässä lopulta puhutaan. Itse kuitenkin toivon tulevan mondeoni olevan edes hivenen pienempi ruokainen kuin mitä nykyinen 2007 s80 d5 koneinen automaattivaihteinen volvo, joka rankaisee pienestäkin kaupunkiajon osuudesta muuten maantiepainotteisen ajelun kulutuksen lähelle seiskaa.
Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Saksan foorumilta napattua. Joku oli jo huomannut Itävallan Fordin uudessa Mondeo-hinnastossa maininnan siitä paljon puhutusta risteävän liikenteen varoituksesta (Cross Traffic Alert) eli että se tulisi parkkiavustimen kanssa.
Nyt sitten odotellaan mitä tämä tarkoittaa jo tuotetuille Mondeoille. Saammeko tuon myös?
Nyt sitten odotellaan mitä tämä tarkoittaa jo tuotetuille Mondeoille. Saammeko tuon myös?
Viimeksi muokannut fordever, 19 Touko 2015 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Moro EGOboostEGOboost kirjoitti:Sport Packin hieman matalampi ja jäykempi alusta istuu tiehen kuin tauti, olematta kuitenkaan liian kova.
Pystytkö laittamaan tänne kuvan auton sivuprofiilista, tai boksiini. Kiinnostaa tuo hieman matalampi alusta miten istuu autoon.
Mikko
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Manuaalin kohdalla juu. Kävin lukasemassa tuon TM-testin jossa oli testissä tuo 150 hv 2.0 TDCi Powersiftillä ja kyllähän se oli karua luettavaa kaupunkikulutuksen osalta. Maantiellä ero oli sen verran pieni muihin että taitaa kuljettaja ja renkaistus ratkaista enemmän.avvifor kirjoitti:Melko pienistä eroistahan tässä lopulta puhutaan.
Vertailuksi Mondeolle käy hyvin tuo testissä mukana ollut Peugeot 508 jossa oli käytännössä sama kone (180 hv versiona), lähes sama massa ja renkaistus. Peugeot oli kuitenkin perinteisellä automaatilla ja kulutti vähemmän kuin Mondeo kaksoikytkimellä. => kyllä siinä Powersifhtissä on jotain häikkää

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Sain virallisen vastauksen 2.0tdci:n huoltoväliin liittyen. Se on 30tkm/2vHapero79 kirjoitti: Etisin mukaan 2.0tdci:lle 30tkm/2v. Muille malleille 20tkm/1v.
Itsekin muistelisin myyjän maininneen 20tkm huoltovälistä. Ilmoitteleeko fordit itse, kun on tarve huoltaa?
Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Sain virallisen vastauksen 2.0tdci:n huoltoväliin liittyen. Se on 30tkm/2v[/quote]
Ok, kiitos tiedosta
Tuli entistä enemmän selkeeksi, että viimeistään syksyllä teetän "ylimääräisen" öljynvaihdon. Ei siitä ainakaan haittaa ole.
Ilmoitteleeko auto huoltotarpeesta miten, osaako joku vinkata tuosta jotain?
Ok, kiitos tiedosta

Ilmoitteleeko auto huoltotarpeesta miten, osaako joku vinkata tuosta jotain?
Mondeo Mk5 Titanium Business 2.0 TDCi A6 5D, Ruby Red
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Luigi kirjoitti: Moro EGOboost
Pystytkö laittamaan tänne kuvan auton sivuprofiilista, tai boksiini. Kiinnostaa tuo hieman matalampi alusta miten istuu autoon.
Mikko

Tuo madallus on papereiden mukaan vaatimattomat 10mm, mutta istuu mielestäni ihan hyvin.
Kuulemma tulossa matalampaa, lienee -30mm jousta vielä myöhemmin lisävarustelistalle. Vielä ei ollut saatavilla.
Mondeo Titanium Busines Sport Pack 5d 1.5 ecoboost Automaatti
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Kyllä se siihen istuu ihan hyvin. Eihän -10mm ihmeitä saa aikaan, mutta jotain on kuitenkin saatu. Itse mietin autoa tilatessani, joko Eibachin jälkimadallussarjaa tai tätä tehdasmadallussarjaa ja päädyin tähän samaan tehdasarjaan kuin sinulla, ilman Sport Packkiä. Hyvä, että on positiivisia kokemuksia alustasta. Itse arvostan myös samoja piireitä.EGOboost kirjoitti: Tuo madallus on papereiden mukaan vaatimattomat 10mm, mutta istuu mielestäni ihan hyvin.
Kuulemma tulossa matalampaa, lienee -30mm jousta vielä myöhemmin lisävarustelistalle. Vielä ei ollut saatavilla.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
ECOnetic-mallissa tuo madallus on vakiona. Itse en kyllä havaitse eroa perusmalliin verrattuna.Luigi kirjoitti:Kyllä se siihen istuu ihan hyvin. Eihän -10mm ihmeitä saa aikaan, mutta jotain on kuitenkin saatu.
Kuvassa "hämää" silmää Titanium Sport Packin korinmuotoilusarja enemmän kuin tuo jousituksen madallus.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tuo 30 mm madallus kuulostaa jo aika hurjalle, kun Mondeossa on pitkä akseliväli. Voi tulla jo vaikeuksia päästä ajamaan tietyistä ihan arkisista paikoista ilman, että jää mahan alta kiinni. 

Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Mielestäni Ecoboostin ja ECOneticin, jossa siis on tuo madallusarja vakiona, on mielestä selkeä ero. Alla muutama kuva täällä meillä kotimaassa myynnissä olevista malleissa. Jos katsoo renkaan ja lokasuojan rakoa, niin eroahan tuossa on, vaikka kuvauskulma ei ole ihan sama. Lisäksi autoissa sama rengastus, niin ei tule optista harhaa.janti kirjoitti: ECOnetic-mallissa tuo madallus on vakiona. Itse en kyllä havaitse eroa perusmalliin verrattuna.
Kuvassa "hämää" silmää Titanium Sport Packin korinmuotoilusarja enemmän kuin tuo jousituksen madallus.


Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Jee. Automyyjä laittoi tänään sähköpostia, että tuotantopäivä on lukittu 22.5. Keskikesällä päässee jo uuden Mondeon puikkoihin. 

Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
calculus kirjoitti:Jee. Automyyjä laittoi tänään sähköpostia, että tuotantopäivä on lukittu 22.5. Keskikesällä päässee jo uuden Mondeon puikkoihin.
Jännä nähdä, kuinka kauan menee. Itsellä oli valmistumispäivä 6.5. Vissiin se noin kaks kuukautta siihen pitää tuon jälkeen laittaa.
Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Höh. Mulla väitti, että noin neljä viikkoa menee, kunnes auto on heillä. No, eipä autonkuljetuslaivoja kuitenkaan ihan joka päivä lähde.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
calculus kirjoitti:Höh. Mulla väitti, että noin neljä viikkoa menee, kunnes auto on heillä. No, eipä autonkuljetuslaivoja kuitenkaan ihan joka päivä lähde.
Mulla papereissa lukee elokuun loppu toimitusaikana. Ilmeisesti myyjä oli vaan tosi varovainen. Ei nytkään suostu sanomaan että kyllä se voi aikaisemmin tulla

Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
31.3 valmistunut ja nyt lauantaina olis noudettavissa, mutta nyt venyy vielä vanhan auton lasinvaihdon takia tiistaille 26.5. Mutta rekkari jo tiedossa ja lämmittää mieltä kun auto on jo 50km päässä 

Ford Mondeo 1.5 Ecoboost Titanium Business Hatchback A6 2015 Deep Impact Blue 

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Myyjä soitteli kuinka Fordi on pelannut .Negatiivista juttua joutui kertommaan se takaluukku mukaman auki siitä kertoo näyttö ja helkkari kyllä se on kiinni.Kuulemma joku softa vika tulee päivitys siihen kuulemmaa kertoi auton myyjä.
Näillä mennään
Näillä mennään
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Viime vuoden puolella oli ruotsissa jo juttua Fordin (ja Mersun) "ylipainosta" eli autot painavat paremmin varusteltuina huomattavasti enemmän kuin perusvarustelulla.
http://www.autoblog.com/2014/12/18/swed ... lly-overw/
Kummallista tässä on se että tuossa viimeisessä TM-testissä tuo Mondeo 2.0 TDCi farkku Powersiftillä oli kuitenkin "vain" noin 170 kg ylipainoinen. Mitenköhän nuo ruotsalaiset saivat saman auton 279 kg ylipainoiseksi viime vuonna?
Tuon auton omapainohan pitäisi olla 1601 kg teknisten tietojen mukaan https://media.ford.com/content/dam/ford ... ons_FI.pdf
http://www.autoblog.com/2014/12/18/swed ... lly-overw/
Kummallista tässä on se että tuossa viimeisessä TM-testissä tuo Mondeo 2.0 TDCi farkku Powersiftillä oli kuitenkin "vain" noin 170 kg ylipainoinen. Mitenköhän nuo ruotsalaiset saivat saman auton 279 kg ylipainoiseksi viime vuonna?
Tuon auton omapainohan pitäisi olla 1601 kg teknisten tietojen mukaan https://media.ford.com/content/dam/ford ... ons_FI.pdf
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Kävin juttelemassa myyjän kanssa, kun nykyisestä mondeosta pitää vaihtaa tuulilasi ennen kuin sen luovuttaa vaihdossa, ja halusin tietää, miten homma järkevimmin menee. Mielellään mahdollisimman viime tipassa, että uuden vaurion vaara on mahdollisimman pieni.
Edelleen hän oli sitä mieltä, että auto pitäisi olla liikkeessä (valmistuspäivä tänään 22.5.) ennen kuin hän jää kesälomalle heinäkuussa. Eli varattiin tuulilasin vaihto heti juhannuksen jälkeen.
Keskikulutus nousi 6.1:een ajotietokoneen mukaan, kun olen nyt pitänyt pari päivää ilmastointia päällä. Edelleen mielenkiinnolla odotan, millaisiin lukemiin uudella 1.5 ecoboostilla pääsen.

Edelleen hän oli sitä mieltä, että auto pitäisi olla liikkeessä (valmistuspäivä tänään 22.5.) ennen kuin hän jää kesälomalle heinäkuussa. Eli varattiin tuulilasin vaihto heti juhannuksen jälkeen.
Keskikulutus nousi 6.1:een ajotietokoneen mukaan, kun olen nyt pitänyt pari päivää ilmastointia päällä. Edelleen mielenkiinnolla odotan, millaisiin lukemiin uudella 1.5 ecoboostilla pääsen.


Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
calculus kirjoitti:Kävin juttelemassa myyjän kanssa, kun nykyisestä mondeosta pitää vaihtaa tuulilasi ennen kuin sen luovuttaa vaihdossa, ja halusin tietää, miten homma järkevimmin menee. Mielellään mahdollisimman viime tipassa, että uuden vaurion vaara on mahdollisimman pieni.
Edelleen hän oli sitä mieltä, että auto pitäisi olla liikkeessä (valmistuspäivä tänään 22.5.) ennen kuin hän jää kesälomalle heinäkuussa. Eli varattiin tuulilasin vaihto heti juhannuksen jälkeen.
Keskikulutus nousi 6.1:een ajotietokoneen mukaan, kun olen nyt pitänyt pari päivää ilmastointia päällä. Edelleen mielenkiinnolla odotan, millaisiin lukemiin uudella 1.5 ecoboostilla pääsen.![]()
Ompa jännä seurata, kumpi saa autonsa aiemmin

Ford Mondeo 5-ovinen 150 hp 2.0 diesel automaatti, titanium business, ruby red,18" 5-puolaset vanteet, alcantara, sähköisesti taittuva vetokoukku, aktiivivakkari
Edellinen Volvo S80 D5
Edellinen Volvo S80 D5
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Hellurei !
Uusi tyyppi täällä. 2000 luvun alkupuolella omistin Focuksen josta mätäni kaikki aukeavat ovet käsiin,silloin vannoin että en enää ikinä koske Fordiin
Primeralla ja Qashqailla menty sen jälkeen...Nyt kuinka ollakkaan uuden Mondeon kauneuden sokaisemana 1,6dci Qashqai+2 sitten kuitenkin vaihtuu Fordiin joten päätin rekisteröityä tänne.
13.03 tilattu 1.5 tdci Mondeo 5 d titanium business magnetic värillä ja sähköisellä takaluukulla.
Viime viikolla tuli myyjältä viestiä että auto valmistuu ensimmäisten 1.5 koneisten joukossa ja pitäisi saada alle ennen heinäkuuta,saas nähdä
Vähän jännitti ostaa sokkona tuolla 1.5 koneella kun ei päässyt autoa tällä koneella koeajamaan. Qashqain 1.6 dci koneessa oli 130 heppaa ja vääntö 320 vastaan Mondeon 120/270 ...oli kyllä qassu+2 sopivan terhakka tuolla koneella. Toisaalta taisi qassu painaa muutaman sata kiloa enemmän.
Qassulla minulla keskikulutus pyöri 5.7-6.2 l välissä,sisältäen hieman kaupunkiajoa ja paljon moottoritietä 120kmh nopeudella. Toivon ja oletan Mondeon olevan pihimpi,kiva nähdä miten käy.
Uusi tyyppi täällä. 2000 luvun alkupuolella omistin Focuksen josta mätäni kaikki aukeavat ovet käsiin,silloin vannoin että en enää ikinä koske Fordiin

Primeralla ja Qashqailla menty sen jälkeen...Nyt kuinka ollakkaan uuden Mondeon kauneuden sokaisemana 1,6dci Qashqai+2 sitten kuitenkin vaihtuu Fordiin joten päätin rekisteröityä tänne.

13.03 tilattu 1.5 tdci Mondeo 5 d titanium business magnetic värillä ja sähköisellä takaluukulla.
Viime viikolla tuli myyjältä viestiä että auto valmistuu ensimmäisten 1.5 koneisten joukossa ja pitäisi saada alle ennen heinäkuuta,saas nähdä

Vähän jännitti ostaa sokkona tuolla 1.5 koneella kun ei päässyt autoa tällä koneella koeajamaan. Qashqain 1.6 dci koneessa oli 130 heppaa ja vääntö 320 vastaan Mondeon 120/270 ...oli kyllä qassu+2 sopivan terhakka tuolla koneella. Toisaalta taisi qassu painaa muutaman sata kiloa enemmän.
Qassulla minulla keskikulutus pyöri 5.7-6.2 l välissä,sisältäen hieman kaupunkiajoa ja paljon moottoritietä 120kmh nopeudella. Toivon ja oletan Mondeon olevan pihimpi,kiva nähdä miten käy.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
1.6 TDCi ECOnetic ei kyllä ole terhakka, vaan veto on kuminauhamainen. Moottori vetää kyllä nöyrästi noin 1400 rpm ylöspäin. Aiemmin mulla oli mk4 2.0 TDCi Econetic, siinä oli saman verran hevosvoimia kuin nykyisessä, mutta kyllä se huomattavasti terhakkaampi oli, vääntöä tuossa moottorissa oli 320 Nm.69dude kirjoitti: Vähän jännitti ostaa sokkona tuolla 1.5 koneella kun ei päässyt autoa tällä koneella koeajamaan. Qashqain 1.6 dci koneessa oli 130 heppaa ja vääntö 320 vastaan Mondeon 120/270 ...oli kyllä qassu+2 sopivan terhakka tuolla koneella. Toisaalta taisi qassu painaa muutaman sata kiloa enemmän.
Viimeisin tankillinen meni 4,4 l/100km, paras tähän mennessä!69dude kirjoitti: Qassulla minulla keskikulutus pyöri 5.7-6.2 l välissä,sisältäen hieman kaupunkiajoa ja paljon moottoritietä 120kmh nopeudella. Toivon ja oletan Mondeon olevan pihimpi,kiva nähdä miten käy.


Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Jantille.
Pahalta kuullostaa...Tämä qassun 1.6 dci on ylivoimaisesti paras moottori mitä missään ajamassani autossa on ollut.TOSI terhakka ja tuntuu että tehoja olisi enemmänkin.Aivan mahtava teho/kulutus suhde.
Noihin sinun kulutus lukemiin tuskin on asiaa,sen verran kovaa tulee mentyä motarilla. Toivon vaan että kulutus olisi pienempi kuin tuossa qassun ihme koneessa, vaikka nyt et aivan samaan terhakkuuteen päästäisikään.
Pahalta kuullostaa...Tämä qassun 1.6 dci on ylivoimaisesti paras moottori mitä missään ajamassani autossa on ollut.TOSI terhakka ja tuntuu että tehoja olisi enemmänkin.Aivan mahtava teho/kulutus suhde.
Noihin sinun kulutus lukemiin tuskin on asiaa,sen verran kovaa tulee mentyä motarilla. Toivon vaan että kulutus olisi pienempi kuin tuossa qassun ihme koneessa, vaikka nyt et aivan samaan terhakkuuteen päästäisikään.

Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Uskoisin, että Qashqain suurempi korkeus ja vähemmän virtaviivainen muotoilu tekevät kulutukselle hallaa moottoritienopeuksissa. Moottorin hyvä hyötysuhde auttaa vain tiettyyn rajaan asti. Siinä mielessä olisin optimistinen, että kulutus on pienempi mondeossa.
Tehokkuus ja terhakkuus on aina subjektiivinen ja suhteellinen asia. En kokenut jääväni raskaammallakaan kuormalla 90-heppaisella transit connectilla jalkoihin, kun tunsi moottorin ominaisuudet ja ennakoi tulevat tilanteet. Mielestäni arkikäyttöä ajatellen nykyisten ahdettujen perusmoottorien hyvä keskialueen vääntö tekee ajamisesta helppoa ja vaivatonta. Joku voi kutsua sitä kuminauhamaisuudeksi, toinen ajamisen helppoudeksi ja moottorin anteeksiantavuudeksi vaihteen valinnan suhteen.
Tehokkuus ja terhakkuus on aina subjektiivinen ja suhteellinen asia. En kokenut jääväni raskaammallakaan kuormalla 90-heppaisella transit connectilla jalkoihin, kun tunsi moottorin ominaisuudet ja ennakoi tulevat tilanteet. Mielestäni arkikäyttöä ajatellen nykyisten ahdettujen perusmoottorien hyvä keskialueen vääntö tekee ajamisesta helppoa ja vaivatonta. Joku voi kutsua sitä kuminauhamaisuudeksi, toinen ajamisen helppoudeksi ja moottorin anteeksiantavuudeksi vaihteen valinnan suhteen.

Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012