Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 02 Kesä 2020 09:15
Ompa vaihtoväli keksitty jos 60tkm ajetaan. Eli ns suuressa huollossa vasta vaihdetaan..
60tkm taitaa olla yleisin vaihtoväli ilmansuodattimelle merkistä riippumatta. Se on varmasti ihan tietoinen valinta kaikilta valmistajilta, koska tällöin vedetään huoltokuluja alas. Tämä se taas lähtee kuluttajista, koska moni jaksaa napista jo muutaman satasen huoltokuluista per vuosi. Tälläkin saadaa sieltä joku kymppi pois. Kukaan ei kiellä "ylihuoltamasta" autoa. Senkun vaihtaa vaikka kerran kuukauteen jos haluaa.Renee kirjoitti: 02 Kesä 2020 09:15 Ompa vaihtoväli keksitty jos 60tkm ajetaan. Eli ns suuressa huollossa vasta vaihdetaan..
No...taitaa 150e maksaa öljynvaihto. Auton hinta tallissa laskee sen jonkun tonnin kuitenkin vuodessa, se tallissa seisottamnen se halpaa onkin. Sitä vartenhan se auto kannattaisikin hankkia.Renee kirjoitti: 02 Kesä 2020 10:09 Tuli vain mieleen kun Fordin tulkinnan mukaan takuu säilymisen ehto että öljyt vaihtuu kerran vuodessa vaikka öljyilla ajettu 47 km. Eli merkkihuollosta autotalliin seisomaan. Tällä niitä kustannuksia varmaan lasketaan omistajalta. Jos sallitaan pikku kevennys.
No...onko se 300e sitten paljon vuodessa jos on varaa ostaa uusi autoRenee kirjoitti: 02 Kesä 2020 10:24 Kuules huolrokaavion mukaan 20 tkm huolto maksaa paikasta riippuen 310-350€. Ne leimat ratkaisee aina. Ettei nene ihan ohi aiheen totean että riippuu kuka sitä huoltokaaviota tulkitsee ja onko toi 60tkm ilmaputsarin vaihto turhan pitkä.
Se on sitten käytännössä toinen puheenaihe, kuten myös ekologisuus.Renee kirjoitti: 02 Kesä 2020 10:49 No ei ole. Mutta onko järkeä uusia öljyjä laskee jäteastiaan. Egolookista hommaa pitää ajatella.
Kunnon pinnoitteessa on vielä se hyvä, että voi pestä kunnon aineilla, eikä leikkiä noilla foameilla ettei vahat lähde.PiuhaPoikki kirjoitti: 02 Kesä 2020 17:12 Kuten aiemmin mainitsin, tuli ruostesuojauksen yhteydessä otettua keraaminen maalipinnoite.
Ei ole aiempaa omaa kokemusta vastaavasta mutta nyt parin pesukerran jälkeen on pakko todeta, että auton pesu on helppoa.
Jos nyt vähän liioitellaan niin lika lähtee melkein pelkällä vesisuihkulla. Ainakin uudesta pinnoitteesta.
Tuolta https://www.ford.fi/oma-ford/autoni/lat ... nkasikirja lataat vin koodilla, niin tulee sopiva.Rusakko_ kirjoitti: 02 Kesä 2020 15:15 No niin, tulihan niitä kommentteja! Kiitosta vaan
Jos Etis neuvoo moottorin ilmansuodattimen vaihtamaan 4v/60 tkm välein, niin sitä ei kyllä Fordpassissa lue. Pässi kuitenkin kertoo kaikenlaisia asioita "Huoltoaikataulussaan", mutta ei tätä. Mielestäni tämä FordPass on paljon keskustelua herättäneen takuuaika-aiheen lisäksi puutteellinen myös huolto-ohjelman määrittämisessä. Onko edes kuluttajan kannalta oikea paikka tällaisia määrittää, koska sovelluksen käyttöhän ei ole pakollinen/edellytys auton omistajalle takuiden ym. näkökulmasta.
FordPassin sähköinen Omistajan käsikirjakin päivittyy sitä tahtia, että mistä sitä tietää mikä omaa autoa koskee. Nyt on menossa versio 29.4.2020 käsikirjasta. Mikä siinä on muuttunut siihen versioon mikä oli silloin kun auton vastaanotin uutena kevällä 2019??
Itse asiassa nyt rupesin miettimään, että tulikohan auton mukana minkäänlaista huolto-ohjelmaa mallia hansikaslokero? Auto on nyt muutaman päivän ties missä (sijainnin näen muuten FordPassista, mutta se ei ole olennaista) rouvan käytössä, enkä pääse tätä tarkastamaan...
Facebookissa autonhoitoryhmää selaamaan.Mafordbu kirjoitti: 02 Kesä 2020 17:43 Myyjä ilmoitti viime viikolla, että auto on lähtenyt tuotantoon ja sen toimitus olisi heinäkuun aikanaTilaus tehty n. 3 vk sitten ja silloin arvioitu toimitus oli elokuussa.
Osaisitteko suositella pääkaupunkiseudulta paikkaa, jossa kannattaisi teetättää ruostesuojaus ja maalipinnan pinnoitus?
Kiitos vinkistä!@rsk@ kirjoitti: 02 Kesä 2020 17:45Facebookissa autonhoitoryhmää selaamaan.Mafordbu kirjoitti: 02 Kesä 2020 17:43 Myyjä ilmoitti viime viikolla, että auto on lähtenyt tuotantoon ja sen toimitus olisi heinäkuun aikanaTilaus tehty n. 3 vk sitten ja silloin arvioitu toimitus oli elokuussa.
Osaisitteko suositella pääkaupunkiseudulta paikkaa, jossa kannattaisi teetättää ruostesuojaus ja maalipinnan pinnoitus?
StopRust Sörnäisissä. Finikoria ainakin tarjolla ja saanee ainakin uuden auton suojauksesta alennusta. Ainakaan mulla ei ole 8 kk ilmenny näkyvää ruostetta@rsk@ kirjoitti: 02 Kesä 2020 17:45Facebookissa autonhoitoryhmää selaamaan.Mafordbu kirjoitti: 02 Kesä 2020 17:43 Myyjä ilmoitti viime viikolla, että auto on lähtenyt tuotantoon ja sen toimitus olisi heinäkuun aikanaTilaus tehty n. 3 vk sitten ja silloin arvioitu toimitus oli elokuussa.
Osaisitteko suositella pääkaupunkiseudulta paikkaa, jossa kannattaisi teetättää ruostesuojaus ja maalipinnan pinnoitus?
Focushan lahoo ruotsalaisten mielestä ihan käsiin..Rusakko_ kirjoitti: 02 Kesä 2020 20:12StopRust Sörnäisissä. Finikoria ainakin tarjolla ja saanee ainakin uuden auton suojauksesta alennusta. Ainakaan mulla ei ole 8 kk ilmenny näkyvää ruostetta...siis päälle päin. Alustahan on varmaan hyvinki ruosteessa
![]()
Taitaa paremmat pinnoitteet lähteä kuudesta sadasta ylöspäin. Työ tuossa maksaa eniten. Hyvä pohjatyö pitää olla, ei ole järkeä heittää pinnoitetta naarmuiseen autoon. Aivan uudetkin autot kiilloitetaan, aina niistä jotain pientä löytyy.@rsk@ kirjoitti: 03 Kesä 2020 09:10Focushan lahoo ruotsalaisten mielestä ihan käsiin..Rusakko_ kirjoitti: 02 Kesä 2020 20:12
StopRust Sörnäisissä. Finikoria ainakin tarjolla ja saanee ainakin uuden auton suojauksesta alennusta. Ainakaan mulla ei ole 8 kk ilmenny näkyvää ruostetta...siis päälle päin. Alustahan on varmaan hyvinki ruosteessa
![]()
Eiköhän noissa näillö tunnetuilla aineilla tekevissä ruosteenestokäsittelypaikoissa tehdä kaikissa ihan hyvin. Mutta eihän se sitä tietenkään varmista, etteikö räjäytettäisi "sinne päin.."
Mutta noita pinnoitteen tekijöitä on sitten taas kyllä nykyään joka lähtöön. Yleensä hinta jo kertoo vähän laadusta, mutta sekään ei takaa tekijän ammattitaitoa. Eli vähän suosituksia kannattaa kattoo. Jos useamman vuoden kestolla olevan pinnoiteen ja sisäfixin saa parilla kolmella sadalla, niin ei voi kovin hyvää laatua edes silloin vaatia.![]()
Edit : jos lupaus on siis, että kestää vaikka jotain 3v jne..
Kaikki tosiaan kiillotetaan, oli uusi taikka vanha. Uudenkin pinta vaatii sitä laikkaa, virheetön sekään kun ei ole. Taitaa tuollainen ~700e olla aika normi hinta noille "parhaille" pinnoitteille, jos menee kohtuullisen pienillä pohjatöillä ( uusi auto esim. ).Fixu kirjoitti: 03 Kesä 2020 10:02Taitaa paremmat pinnoitteet lähteä kuudesta sadasta ylöspäin. Työ tuossa maksaa eniten. Hyvä pohjatyö pitää olla, ei ole järkeä heittää pinnoitetta naarmuiseen autoon. Aivan uudetkin autot kiilloitetaan, aina niistä jotain pientä löytyy.@rsk@ kirjoitti: 03 Kesä 2020 09:10
Focushan lahoo ruotsalaisten mielestä ihan käsiin..
Eiköhän noissa näillö tunnetuilla aineilla tekevissä ruosteenestokäsittelypaikoissa tehdä kaikissa ihan hyvin. Mutta eihän se sitä tietenkään varmista, etteikö räjäytettäisi "sinne päin.."
Mutta noita pinnoitteen tekijöitä on sitten taas kyllä nykyään joka lähtöön. Yleensä hinta jo kertoo vähän laadusta, mutta sekään ei takaa tekijän ammattitaitoa. Eli vähän suosituksia kannattaa kattoo. Jos useamman vuoden kestolla olevan pinnoiteen ja sisäfixin saa parilla kolmella sadalla, niin ei voi kovin hyvää laatua edes silloin vaatia.![]()
Edit : jos lupaus on siis, että kestää vaikka jotain 3v jne..
Syncin päivityksestä wifillä sen verran, että ei onnistunut minullakaan. Taitaa olla enemmän ominaisuus kuin yksilökohtainen vika. Sain Syncin kerran päivitettyä Fordin sivuilla olevan ohjeen mukaan usb-tikulla, mutta kuten tuossa Sync-keskusteluthreadissa mainitaan, niin ei sekään toimi hyvin koska uusin versio ei tule tarjolle.Opla kirjoitti: 03 Kesä 2020 21:59 Jokunen sivu sitten kysyttiin, onko Trendissä ollut samoja ongelmia kuin muissa malleissa. Minulla litran M6 vm 2018 ja ongelmia on jos jonkinlaista. Syncin päivitys ei onnistu wifinä, S/S, peilien ja takalasin lämmitys ei toimi akunvalvontamoduulin vian takia (päivitys "tulossa"), hiukkassuodatin ongelma alussa. Eniten ärsyttää alusta saakka matkustajan puolelta kojelaudan sisältä tuleva resonointi / narina, jota korjattu ainakin kolme kertaa eikä mitään tapahtunut. Kuuluu eniten kylmällä ilmalla. Onko samassa paikassa ollut muilla ongelmia? Muualtakin kuuluu kaikenlaista, viimeksi korjattiin matkustajan oven narinaa, mutta ei loppunut sekään. Edellisessä mk 3,5 mallissa ei ollut mitään harmia, joten kyllä v-tuttaa uuden Focuksen huono laatu!
PP-auto Lohjalla. Matkustajan oven narinan osalta oli korjausohje tiedossa, mutta kojelaudan / ilmastointiputkien osalta ei. Laakkosella näyttäisi olevan.Renee kirjoitti: 04 Kesä 2020 14:09 Opla missä merkkihuolossa käyt. Noi viat mitä kerroit on tiedossa ja korjausohjeet on myös huollon tiedossa, ainakin pitäisi.
viewtopic.php?p=302902#p302902