Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 30 Touko 2020 13:27
Kysy huollolta puhelimitse, niin ei jää epäselvyyttä siitä onko kiireellisempi, vai voiko odottaa seuraavaan huoltoon.
Alkaa tuo mittariston kokokin olemaan vähän reilumpi ja nykyaikasempi.toasti kirjoitti: ↑30 Touko 2020 13:43 Uus hinnasto tullut julki. On mielestäni huomattavasti järkevämpiä varustepaketteja ja yleisesti vakiovarusteet titaniumissa alkaa olla sitä tasoa mitä toivoin jo 2018 autoa ostaessa niiden olevan. Digimittaristo on vakiona titaniumista ylöspäin kuten myös sähkötoiminen takaluukku wagoneissa. Enää ei tartte myöskään ottaa design packia, jotta saa mukautuvat ledit![]()
näköjään 1.5 150hp ecoboostia ei enää manuaalivaihteisena, 1.0 ecoboost kevythybridi sen sijaan löytyy hinta 155hp manuaali, aika paljon pienemmällä co2 lukemalla kuin tämä 1.5 manuaali, millanen lie käytännössä on ero kulutuksessa ja voimalinjan toimivuudessa, ehkä tuohon tulisi päädyttyä jos nyt olisi kauppoja hieromassa.toasti kirjoitti: ↑30 Touko 2020 13:43 Uus hinnasto tullut julki. On mielestäni huomattavasti järkevämpiä varustepaketteja ja yleisesti vakiovarusteet titaniumissa alkaa olla sitä tasoa mitä toivoin jo 2018 autoa ostaessa niiden olevan. Digimittaristo on vakiona titaniumista ylöspäin kuten myös sähkötoiminen takaluukku wagoneissa. Enää ei tartte myöskään ottaa design packia, jotta saa mukautuvat ledit![]()
Näköjään ainoa järkevä vaihtoehto 1.0ecoboost hybrid..
Autolla ajettu 26600 km josta olen itse ajanut reilu 5000 km. Siitä nyt puuttu tämä avaimeton systeemi kokonaan eli ovenavaukset kosketuksella
Isoja on erot kulutuksessa.
Ei varmaankaan tule. Autoni lähtee ”valohoitoon” vajaan kahden viikon päästä, tuskin siitä on apua mutta kokeillaan.
Jos ei tarvitse ihan malmia louhia ja tehdä laatikkoa. Niin kyllä yksi laatikko pitäsi 2 viikossa vaihtua jos laatikko on valmiina hyllyssä. Ei ole tullut viestiä teille että ongelmia pukkaa.KajO kirjoitti: ↑30 Touko 2020 16:54Autolla ajettu 26600 km josta olen itse ajanut reilu 5000 km. Siitä nyt puuttu tämä avaimeton systeemi kokonaan eli ovenavaukset kosketuksella
avaimeton käynnistys ja koska oma on dieseli niin siinä on vebasto joka ei koskaan toiminut.
Nyt on kulunut taas luvatut kaksi viikkoa jonka aikana piti vaihtaa vaihdelaatikko. Pahaenteisen hiljaista on ollut.
Mulla on tällä hetkellä kolmas uusi Focus, mutta tuon uuden hinnaston perusteella seuraavan auton kohdalla vaihtuu merkki. Hybriditekniikan hyödyt jäävät tod.näk. haittoja vähäisemmiksi ja hinnat on selkeästi nousseet parilla tonnilla. Alkaa Focus kilpailla kalliimmassa luokassa, enkä ole varma pärjääkö se enää kilpailussa. Vielä päälle nämä monia vaivaavat sähköongelmat ja Fordin huonosti päivittyvät medialaitteet/navi jne. niin hohhoijaa. Täytyy varmaan pitää tätä nykyistä vielä, kun se on aika lailla viaton yksilö, toistaiseksi.toasti kirjoitti: ↑30 Touko 2020 13:43 Uus hinnasto tullut julki. On mielestäni huomattavasti järkevämpiä varustepaketteja ja yleisesti vakiovarusteet titaniumissa alkaa olla sitä tasoa mitä toivoin jo 2018 autoa ostaessa niiden olevan. Digimittaristo on vakiona titaniumista ylöspäin kuten myös sähkötoiminen takaluukku wagoneissa. Enää ei tartte myöskään ottaa design packia, jotta saa mukautuvat ledit![]()
Sama juttu. Kolmas Focus nyt 5 vuoden sisällä menossa ja pääpiirteittäin tyytyväinen jokaiseen mutta jos ainoa hybridivaihtoehto on litraisella koneella, missä toi 155hv saavutetaan vain jos on akuissa mehua (?) niin alkaa kiinnostamaan vaihtoehdot, missä saa edes ladattua huipputehot käyttöön. Seuraava auton vaihto edessä noin vuoden päästä ja pelkään, että uuden on reilun vuoden päästä varmaan verotussyistä pakko olla jonkinlainen hybridi. Pitää toivoa, että Ford saa ton Dragon-myllyn liitettyä johonkin fiksuun hybridiratkaisuun, missä päästäis around 200hv ja 300nm ja hinta ST-linessä varusteilla alle 40k niin aletaan olla taas neuvotteluissa mukana.Viikkus kirjoitti: ↑30 Touko 2020 18:38Mulla on tällä hetkellä kolmas uusi Focus, mutta tuon uuden hinnaston perusteella seuraavan auton kohdalla vaihtuu merkki. Hybriditekniikan hyödyt jäävät tod.näk. haittoja vähäisemmiksi ja hinnat on selkeästi nousseet parilla tonnilla. Alkaa Focus kilpailla kalliimmassa luokassa, enkä ole varma pärjääkö se enää kilpailussa. Vielä päälle nämä monia vaivaavat sähköongelmat ja Fordin huonosti päivittyvät medialaitteet/navi jne. niin hohhoijaa. Täytyy varmaan pitää tätä nykyistä vielä, kun se on aika lailla viaton yksilö, toistaiseksi.toasti kirjoitti: ↑30 Touko 2020 13:43 Uus hinnasto tullut julki. On mielestäni huomattavasti järkevämpiä varustepaketteja ja yleisesti vakiovarusteet titaniumissa alkaa olla sitä tasoa mitä toivoin jo 2018 autoa ostaessa niiden olevan. Digimittaristo on vakiona titaniumista ylöspäin kuten myös sähkötoiminen takaluukku wagoneissa. Enää ei tartte myöskään ottaa design packia, jotta saa mukautuvat ledit![]()
Toivottavasti ei niinku esim Skoooda on ratkaissut asian Superbeeen kohdalla. Silloin kun virtaa on, niin autossa, oliko 214hp, mutta kuitenkin yli 200 reilusti. Muuten mennään 1.4pikkuturbolla rapiat 150hp ja motaripainotteisessa ajossa menee yli 7L silloin ja kulku ei päätä huimaa muutenkaan.Vootrson kirjoitti: ↑30 Touko 2020 19:27Sama juttu. Kolmas Focus nyt 5 vuoden sisällä menossa ja pääpiirteittäin tyytyväinen jokaiseen mutta jos ainoa hybridivaihtoehto on litraisella koneella, missä toi 155hv saavutetaan vain jos on akuissa mehua (?) niin alkaa kiinnostamaan vaihtoehdot, missä saa edes ladattua huipputehot käyttöön. Seuraava auton vaihto edessä noin vuoden päästä ja pelkään, että uuden on reilun vuoden päästä varmaan verotussyistä pakko olla jonkinlainen hybridi. Pitää toivoa, että Ford saa ton Dragon-myllyn liitettyä johonkin fiksuun hybridiratkaisuun, missä päästäis around 200hv ja 300nm ja hinta ST-linessä varusteilla alle 40k niin aletaan olla taas neuvotteluissa mukana.Viikkus kirjoitti: ↑30 Touko 2020 18:38
Mulla on tällä hetkellä kolmas uusi Focus, mutta tuon uuden hinnaston perusteella seuraavan auton kohdalla vaihtuu merkki. Hybriditekniikan hyödyt jäävät tod.näk. haittoja vähäisemmiksi ja hinnat on selkeästi nousseet parilla tonnilla. Alkaa Focus kilpailla kalliimmassa luokassa, enkä ole varma pärjääkö se enää kilpailussa. Vielä päälle nämä monia vaivaavat sähköongelmat ja Fordin huonosti päivittyvät medialaitteet/navi jne. niin hohhoijaa. Täytyy varmaan pitää tätä nykyistä vielä, kun se on aika lailla viaton yksilö, toistaiseksi.
Kyllä tossa taitaa olla bensalla tuotettuja kaikki hepat..kevythybrid lähinnä tarkoitettu säästämään bensaa jarruttaa moottorilla/laturilla tehokkaasti ja antaa kerättyä takas kiihdytyksissä/liikkeelle lähdössä. Sama systeemi pumassa vaatii totuttelua että oppii ajamaan.Vootrson kirjoitti: ↑30 Touko 2020 19:27Sama juttu. Kolmas Focus nyt 5 vuoden sisällä menossa ja pääpiirteittäin tyytyväinen jokaiseen mutta jos ainoa hybridivaihtoehto on litraisella koneella, missä toi 155hv saavutetaan vain jos on akuissa mehua (?) niin alkaa kiinnostamaan vaihtoehdot, missä saa edes ladattua huipputehot käyttöön. Seuraava auton vaihto edessä noin vuoden päästä ja pelkään, että uuden on reilun vuoden päästä varmaan verotussyistä pakko olla jonkinlainen hybridi. Pitää toivoa, että Ford saa ton Dragon-myllyn liitettyä johonkin fiksuun hybridiratkaisuun, missä päästäis around 200hv ja 300nm ja hinta ST-linessä varusteilla alle 40k niin aletaan olla taas neuvotteluissa mukana.Viikkus kirjoitti: ↑30 Touko 2020 18:38
Mulla on tällä hetkellä kolmas uusi Focus, mutta tuon uuden hinnaston perusteella seuraavan auton kohdalla vaihtuu merkki. Hybriditekniikan hyödyt jäävät tod.näk. haittoja vähäisemmiksi ja hinnat on selkeästi nousseet parilla tonnilla. Alkaa Focus kilpailla kalliimmassa luokassa, enkä ole varma pärjääkö se enää kilpailussa. Vielä päälle nämä monia vaivaavat sähköongelmat ja Fordin huonosti päivittyvät medialaitteet/navi jne. niin hohhoijaa. Täytyy varmaan pitää tätä nykyistä vielä, kun se on aika lailla viaton yksilö, toistaiseksi.
Focus mk4:n kohdalla ei meillä ole ollut ongelmia, mutta aikaisempien Fordien kohdalla jälleenmyyjät (huom en ollut maahantuojaan yhteydessä) ovat käsitelleet ihan asiallisesti valitukset räminöistä ja natinoista. Vaihtoivat osat takuuseen ja homma sillä selvä. Vähän vanhempiin autoihin olen sitten itse suihkuttanut silikonispraytä esim paneelin kiinnikkeisiin ja yleensä äänet poistuu.Thonto kirjoitti: ↑30 Touko 2020 23:58 Alle vuoden vanha 125heppanen Titanium hatchi manuaalivatkain ollut alla ja nyt vasta huomasin spotifyn äkkiseltään pysähdyttyä että kuljettajanpuolen keskipalkki pitää vittumaista räminää, samoin apparin puolelta tuntuu kuuluvan jotain nitinää ja natinaa. sieltä oven alaosasta. Lisäksi tuntuu jo kaheksankympin vauhdissa kuuluvan ärsyttävää ujellusta kuskin ikkunan yläpuolelta. Onkos tuo normaalia? Takapaksin jouset ovat myös hyvin laiskanpuoleiset. Ei pitäisi minusta tälläistä olla alle 10k pääosin asfaltilla kaupungissa ajetussa ajokissa.
Onkos muilla ollut vastaavia ongelmia? Jos ootte reklamoineet niin miten maahantuoja on asiaan suhtautunut? Itellä tää paskine on 36kk fordioptiona Laakkosella allekirjoitettuna.