Sivu 260/399

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 21 Huhti 2020 23:42
Kirjoittaja Kramer
Näistä webasto/akku showsta on niin paljon juttuja, että pitäisköhän panna omaan keskusteluun? Mitenkään väheksymättä ongelmaa toki. Itellä 1.0 bensa ilman webastoa ja s/s ei oo toiminu vuoteen mikä ei haittaa kyllä itseäni pätkääkään vaan hyvä asia. Oon myös huomannu sen, jos auto on vain virta tilassa popit loppuu äkkiä akun säästämisen takia. Joka tapauksessa auto on käynnistyny aina ykkösellä, oli roikassa tai ei. Korostan, että en väheksy tätä akkukeskustelua, mutta sen verran juttua niin vois panna omaan keskusteluun.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 00:55
Kirjoittaja HMS77
28tkm ja kohta puolitoista vuotta takana.

Ei niin mitään ongelmia.
Fordpasskin toimii kuin se junan vessa ja autoa käynnistellään etänä joka aamu.

8-)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 08:54
Kirjoittaja fordever
HMS77 kirjoitti: 22 Huhti 2020 00:55 28tkm ja kohta puolitoista vuotta takana.

Ei niin mitään ongelmia.
Fordpasskin toimii kuin se junan vessa ja autoa käynnistellään etänä joka aamu.

8-)
Uteliaisuus heräsi ja muutama kysymys:

Ei taida olla webastoa kun etäkäynnistellään?

Onko alkuperäiset ohjelmistot vai onko kaikki päivitetty viimeisimpiin versioihin?

Mikä SYNC-versio ja onko automaattiset päivitykset siellä päällä? Onko tullut uusi TCU ihan viime päivinä sitä kautta?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 09:17
Kirjoittaja Ishvan
fordever kirjoitti: 22 Huhti 2020 08:54
HMS77 kirjoitti: 22 Huhti 2020 00:55 28tkm ja kohta puolitoista vuotta takana.

Ei niin mitään ongelmia.
Fordpasskin toimii kuin se junan vessa ja autoa käynnistellään etänä joka aamu.

8-)
Uteliaisuus heräsi ja muutama kysymys:

Ei taida olla webastoa kun etäkäynnistellään?

Kai sitä voi etäkäynnistää vaikka ei olekkaan webastoa. Itse laitan usein käymään suoraan ilman Webaston polttoa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 09:18
Kirjoittaja Freeze
Automaattilaatikollisissa on aina etäkäynnistys käytettävissä, on lisälämppäri tai ei.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 09:21
Kirjoittaja fordever
fordever kirjoitti: 22 Huhti 2020 08:54
HMS77 kirjoitti: 22 Huhti 2020 00:55 28tkm ja kohta puolitoista vuotta takana.

Ei niin mitään ongelmia.
Fordpasskin toimii kuin se junan vessa ja autoa käynnistellään etänä joka aamu.

8-)
Uteliaisuus heräsi ja muutama kysymys:

Ei taida olla webastoa kun etäkäynnistellään?

Onko alkuperäiset ohjelmistot vai onko kaikki päivitetty viimeisimpiin versioihin?

Mikä SYNC-versio ja onko automaattiset päivitykset siellä päällä? Onko tullut uusi TCU ihan viime päivinä sitä kautta?
Webasto-kysymys olisi tietysti pitänyt olla että webastoa ei varmaan sitten käytetä kun kerran etäkäynnistellään. Eli yksi akunkuluttaja pois pelistä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 09:57
Kirjoittaja Ishvan
En tiedä mutta alkaa hieman kärsivällisyys näiden natinoiden kanssa olemaan kortilla. Olen aika herkkä noille ylimääräisille natinoille. Toki niitä kuuluu vähän joka vehkeessä, mutta tässä niitä on ollut jo sen verran kuin kaikissa muissa yhteensä.

Ovien räminää jo kerran metsästettiin, selvitys jatkuu eli menee uudelleen tutkimukseen. Ulkopuoliset ikkunalistat/tiivisteet rämisee lasia vasten kovempaa musiikkia kuunnellessa. Turvavyön nostimien ajoittainen räminä. Kattoverhoilun natinan onnistuin samaan loppumaan, kun nypein verhoilun osin irti kiinnikkeistä ja kiinnitin uudelleen. Lasikaton poikkipalkki napsuu ja paukkuu auringon paisteessa ihan omaa rytmiään. Uusimpana kattokonsoli, joka pitää napinaa kattoluukun ollessa tuuletus / auki asennossa. Aikamoista kuraa tuntuu kokoonpano / suunnittelu olevan.

Se on Foortin lähkölaskenta alkanut, vaikka mittarissa vasta 7000km. Taitaa olle se kuuluisa ensimmäinen ja viimeinen samalla kertaa, jollei ylimääräinen natinakonsertti lopu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 10:13
Kirjoittaja Frnz
Ishvan kirjoitti: 22 Huhti 2020 09:57
Se on Foortin lähkölaskenta alkanut, vaikka mittarissa vasta 7000km. Taitaa olle se kuuluisa ensimmäinen ja viimeinen samalla kertaa, jollei ylimääräinen natinakonsertti lopu.
Natinakonsertti kestää juuri niin pitkään kunnes se korjataan. Ilmeisesti olet käynyt liikkeessä valittamassa jo asiaa, mutta älä anna periksi. Listaa kaikki nuo viat ja korjauta ne liikkeessä.

Omalla kohdallani minulla on pelkästään hyviä kokemuksia siitä miten Ford-merkkiliike korjaa pienenkin resonoinnin kun sitä menee takuunalaisesta autosta valittamaan. Suoraan sanottuna, häpesin itsekin jälkeenpäin kuinka pientä ääntä valitin aikoinaan MK3:n kohdalla, mutta vaihtoivat osan yhtään valittamatta ja meni takuuseen. Tosin autolla oli silloin ikää vain viikkoja. Muistaakseni joku keskikonsolin muoviosa oli kyseessä. En edes käynyt samassa liikkeessä mistä auto oli ostettu, mutta ottivat asian erittäin hyvin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 11:59
Kirjoittaja HMS77
fordever kirjoitti: 22 Huhti 2020 09:21
Webasto-kysymys olisi tietysti pitänyt olla että webastoa ei varmaan sitten käytetä kun kerran etäkäynnistellään. Eli yksi akunkuluttaja pois pelistä.
On webasto ja sitä on käytetty ja auto käynnistetty etänä.
Tänä talvena sitä ei tietty ole joka aamu tarvinnu.

Kuten sanoin, asiat toimii.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 12:29
Kirjoittaja Ishvan
Frnz kirjoitti: 22 Huhti 2020 10:13
Ishvan kirjoitti: 22 Huhti 2020 09:57
Se on Foortin lähkölaskenta alkanut, vaikka mittarissa vasta 7000km. Taitaa olle se kuuluisa ensimmäinen ja viimeinen samalla kertaa, jollei ylimääräinen natinakonsertti lopu.
Natinakonsertti kestää juuri niin pitkään kunnes se korjataan. Ilmeisesti olet käynyt liikkeessä valittamassa jo asiaa, mutta älä anna periksi. Listaa kaikki nuo viat ja korjauta ne liikkeessä.

Omalla kohdallani minulla on pelkästään hyviä kokemuksia siitä miten Ford-merkkiliike korjaa pienenkin resonoinnin kun sitä menee takuunalaisesta autosta valittamaan. Suoraan sanottuna, häpesin itsekin jälkeenpäin kuinka pientä ääntä valitin aikoinaan MK3:n kohdalla, mutta vaihtoivat osan yhtään valittamatta ja meni takuuseen. Tosin autolla oli silloin ikää vain viikkoja. Muistaakseni joku keskikonsolin muoviosa oli kyseessä. En edes käynyt samassa liikkeessä mistä auto oli ostettu, mutta ottivat asian erittäin hyvin.
Asiakaspalvelussa ( yhtä poikkeusta lukuunottamatta ) asenne on ollut kohdallaan, eli tästä puolesta kyllä pisteet jälleenmyyjälle. Auto on menossa ensi viikolla taas tutkimuksiin. Ilmeiseti etuovetkin ovat saaneet uuden "korjausohjeen" Fordin suunnalta.

Nitinät, natinat, rätinät yms. eivät vain anna oikein "laadukasta" kuvaa uudesta tuotteesta. Vuonna 2011 uusi Volvo on ollut viimeisin autoni jossa on ylimääräisiä ääniä metsästetty, eli ihan arkipäivää tämä ei ole minullekaan vaikka aika tarkka äänistä olenkin. Volvo vinkui yli 100km/h nopeudessa kuin pilli konsanaan. Kuskin puolen sivupeili vaihtamalla tuo saatiin muistaakseni vihdoin loppumaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 12:50
Kirjoittaja HMS77
Pajari kirjoitti: 18 Huhti 2020 19:49
Jiippe kirjoitti: 18 Huhti 2020 19:44 Uskaltaako tuolla auton omalla vaihtaa kesätassut alle?
Minä ainakin olen vaihtanut kesä- ja talvirinkelit jo pari kertaa tuohon omaani ja naisen, joka asuu meillä, Fiestaan pari kertaa siihenkin. Akkukäyttöisellä pulttikoneella vielä pyöritän sitä tunkin ruuvia nostossa ja laskussa, hyvin on kestänyt. Saa nähdä miten pitkään sitten, mutta se on sitten toinen juttu
Pölliä olen pitänyt helman alla varoilta renkaan kanssa suhratessani.
Ei helvetissä. Auton oma tunkki on tarkoitettu vararenkaan vaihtoon, EI missään nimessä kausiluonteiseen renkaanvaihtoon.
Jos ei viitti kunnon hallitunkkiin sijoittaa niin ehkä parempi kun jättää tekemättä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 12:54
Kirjoittaja TDdi 03
Sanpool kirjoitti: 21 Huhti 2020 21:39 Onko muuten kukaan tutkaillut Ford protectia, miten mahdetaan Fordilla tulkita S/S ongelmat 2 vuoden takuun päätyttyä?
Muuttunee ominaisuudeksi siinä vaiheessa. :shock:
Maahantuojan suullisen kertoman mukaan tuon perustakuun jälkeen vianetsintäkulut menevät asiakkaan piikkiin, jos vikaa ei löydetä. :shock:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 13:18
Kirjoittaja Focus_2.0
TDdi 03 kirjoitti: 22 Huhti 2020 12:54
Sanpool kirjoitti: 21 Huhti 2020 21:39 Onko muuten kukaan tutkaillut Ford protectia, miten mahdetaan Fordilla tulkita S/S ongelmat 2 vuoden takuun päätyttyä?
Muuttunee ominaisuudeksi siinä vaiheessa. :shock:
Maahantuojan suullisen kertoman mukaan tuon perustakuun jälkeen vianetsintäkulut menevät asiakkaan piikkiin, jos vikaa ei löydetä. :shock:
Aivan oikein. Tämä lukee myös siellä takuuehdoissa pikkupräntillä. Eri asia miten tätä noudattavat..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 13:46
Kirjoittaja Freeze
Pajari kirjoitti: 18 Huhti 2020 19:49 Minä ainakin olen vaihtanut kesä- ja talvirinkelit jo pari kertaa tuohon omaani ja naisen, joka asuu meillä,
Älä hyvä mies tee renkaan kausivaihtoja tuolla, se ei ole kuin HÄTÄKÄYTTÖÖN tarkoitettu peltiviritys ja ihan vinkkinä että jos se brakaa ja auton pohja tai pää on rutussa sen jälkeen, vakuutus ei varmasti korvaa.

Kuva

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 14:08
Kirjoittaja @rsk@
Mk4 focuksen oma tunkki tuntuu kohtuu tukevalta moneen muuhun peltiheikkiin verrattuna mitä autojen mukana kulkee.
Mutta eipä ole nostokokemuksia, että miten hutera on käytössä sitten.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 18:06
Kirjoittaja Pajari
@rsk@ kirjoitti: 22 Huhti 2020 14:08 Mk4 focuksen oma tunkki tuntuu kohtuu tukevalta moneen muuhun peltiheikkiin verrattuna mitä autojen mukana kulkee.
Mutta eipä ole nostokokemuksia, että miten hutera on käytössä sitten.
Senpä takia minä teenkin ns. kestotestiä ko. laitteelle. Hyvin kun on ruuvi ja nivelet rasvattuna, riittävän iso vaneri- tms. lätkä tunkin jalan alla maata vasten, pyöräkiilat paikallaan ja noston jälkeen pölli helman alle asennettuna, eipä tuossa mielestäni ole sen enempää vaaraa kun sillä hallitunkillakaan. Kumpi tunkki tahansa pettää, niin alashan se auto tulee yhdellä rysäyksellä. Esim.VW Golf Mk7 tunkissa on nostoruuvin vastamutteri muovia, sitä pitäisin jo heppoisena esityksenä. Focuksen ruuvi ja mutteri on terästä.
Työn vaarat kun tiedostaa ja ei työnnä räpylöitä tai nuppia joka väliin niin ei mielestäni tuo nyt ole sen vaarallisempi kuin mikään hydraulinen hallitunkkikaan. Auton alle ei millään tunkilla yksisään ole menemistä, tukipukit pitää olla tietysti varmistamassa.
Tuossa naapurikunnassa alkutalvesta kuoli mies tunkin pettäessä, pakoputkea tms. ilmeisesti oli tutkimassa/sepittämässä pelkän tunkin kanssa ja nakki laukesi.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Huhti 2020 18:40
Kirjoittaja focst
Pajari kirjoitti: 22 Huhti 2020 18:06
@rsk@ kirjoitti: 22 Huhti 2020 14:08 Mk4 focuksen oma tunkki tuntuu kohtuu tukevalta moneen muuhun peltiheikkiin verrattuna mitä autojen mukana kulkee.
Mutta eipä ole nostokokemuksia, että miten hutera on käytössä sitten.
Senpä takia minä teenkin ns. kestotestiä ko. laitteelle. Hyvin kun on ruuvi ja nivelet rasvattuna, riittävän iso vaneri- tms. lätkä tunkin jalan alla maata vasten, pyöräkiilat paikallaan ja noston jälkeen pölli helman alle asennettuna, eipä tuossa mielestäni ole sen enempää vaaraa kun sillä hallitunkillakaan. Kumpi tunkki tahansa pettää, niin alashan se auto tulee yhdellä rysäyksellä. Esim.VW Golf Mk7 tunkissa on nostoruuvin vastamutteri muovia, sitä pitäisin jo heppoisena esityksenä. Focuksen ruuvi ja mutteri on terästä.
Työn vaarat kun tiedostaa ja ei työnnä räpylöitä tai nuppia joka väliin niin ei mielestäni tuo nyt ole sen vaarallisempi kuin mikään hydraulinen hallitunkkikaan. Auton alle ei millään tunkilla yksisään ole menemistä, tukipukit pitää olla tietysti varmistamassa.
Tuossa naapurikunnassa alkutalvesta kuoli mies tunkin pettäessä, pakoputkea tms. ilmeisesti oli tutkimassa/sepittämässä pelkän tunkin kanssa ja nakki laukesi.
Oli se fordissakin aikaisemmin muovia, mutta on ilmeisesti muutettu kun ei kestänyt huonoimmillaan kun kerran laittaa varapyörä alle. Ja maksoi 40-50e uusia oli halvempi ostaa hallitunkki. Muistaakseni silloin maahantuoja painotti että on tarkoitettu vain hätäkäyttöön kun niitä urakalla särky.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Huhti 2020 08:41
Kirjoittaja Ishvan
Aikaisemminkin tästä taisin jotain kirjoitella. Onkos kellään kokemusta koukkupajan vetokoukun asennuksista Fordeihin ?. Mitä tuossa kavereita haastellut niin hyvin on homma rokannut merkistä riippumatta kaikilla. Koukku vaan pitäisi laittaa, halvin irrotettava alkuperäinen 1130e ja koukkupajalta vastaava 670e kaikineen. Käytännössä samoja rojuja, tyystin toisilla hinnoilla. Jotenkin merkkarin hinta vaan sylettää.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Huhti 2020 09:00
Kirjoittaja fordever
FordPass ei saa nyt yhteyttä autoon ts. en pääse näkemään ajettua km-määrää, öljyn käyttöikää, rengaspaineita. Kun kirjaudun ford.fi:n kautta tililleni, näkyy siellä kohdassa Ohjelmisto ja päivitykset (on jo näkynyt pari päivää):

SYNC Unavailable
SYNC-päivityspalvelu ei tällä hetkellä ole käytettävissä. Kokeile uudestaan hetken kuluttua.

Onko näillä ongelmilla jokin yhteinen tekijä?

Voisiko joku kokeilla vaikka tuota tilille kirjautumista, että saisi käsityksen onko tuo SYNC Unavailable -ilmoitus yleinen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Huhti 2020 09:08
Kirjoittaja Ishvan
fordever kirjoitti: 23 Huhti 2020 09:00 FordPass ei saa nyt yhteyttä autoon ts. en pääse näkemään ajettua km-määrää, öljyn käyttöikää, rengaspaineita. Kun kirjaudun ford.fi:n kautta tililleni, näkyy siellä kohdassa Ohjelmisto ja päivitykset (on jo näkynyt pari päivää):

SYNC Unavailable
SYNC-päivityspalvelu ei tällä hetkellä ole käytettävissä. Kokeile uudestaan hetken kuluttua.

Onko näillä ongelmilla jokin yhteinen tekijä?

Voisiko joku kokeilla vaikka tuota tilille kirjautumista, että saisi käsityksen onko tuo SYNC Unavailable -ilmoitus yleinen.
"järjestelmässä on käyttökatkos, yritä uudelleen hetken kuluttua "

EDIT: Sama ilmoitus itsellä

SYNC Unavailable
SYNC-päivityspalvelu ei tällä hetkellä ole käytettävissä. Kokeile uudestaan hetken kuluttua.

Itsellä tosin molemmat Passit toimii.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Huhti 2020 21:44
Kirjoittaja smestari
Tammikuussa vaihtui V40 Volvo allekirjoituksen mukaiseen Focukseen. Yleisesti ottaen tosi hyvät fiilikset, ao. listasta voisi ehkä saada toisenlaisen vaikutelman.

Hieman omaa vertailua
++Mukautuvat ledit tosi huolettomat ja vaikka ei järin kirkkaat, niin valoa ainakin on siellä missä sitä tarvitsee. Eikä vastaantulijat ole kertaakaan väläytellyt valoja. Tunnistaa myös hämärän oikein, suurinpiirtein silloin laittaa valot, kun itsekin tulisi mieleen.
+Automaatti vaihtaa huomaamattomasti ja jää arpomaan oikeastaan erittäin harvoin.
+Jousitus parempi, tietysti auttaa kun ei ole jäykkä perä.
+Ford sync ihan ok käyttää, tosin pääosin mennään android autolla.
+BO? popit on riittävät
+puheohjaus ymmärtää hyvin suomea, ainut mihin sitä tosin käytän on soittaminen

+- Mukautuva vakkari, tämä talvi oli aika armollinen tekniikalle, mutta aika huonoa oli toimivuus räntäsateissa (tutka muurautuu helposti)
+- Hud, vaimo on niin eri pituinen, että pitäis aina olla säätämässä korkeutta sen jäljiltä ja se on aivan liian työlästä (valikkoseikkailu), muuten tosi luettava/hyvä

-Yleinen sisustuksen laatuvaikutelma. Vaikkei Volvo mikää älytön premium ollut, niin ainakaan sen kabiinissa ei kokoajan arvuutellut että tuleeko nippelit ja nappelit kestämään
-Perusjakkaralla on todella vaikea löytää hyviä säätöjä/ajoasentoa
-17" kitkoilla kulkee melko suoraan, ei samanlainen juna kuin Volvo kuitenkaan, jonkin verran melua
--18" kesäkiekoilla erittäin uraherkkä ja melua on paljon (pitää tutkia saako paineilla/suuntauksilla kuntoon)
--Peruutusvalo (joku joulukuusentuikku siellä näyttäis palavan, mutta jarruvalotkin valaisee enemmän vrt. Volvon oikeasti hyvät 2kpl lamppuja)

Sitten vielä kysymys, minkä takia varsinaisesti täällä kommentoinkin: miten takapenkkien kaato pitäisi toimia kontista. Kahvoista ei tapahdu mitään. Sama oli Ford Storessa, kun kokeilin vastaavaa esittelyautoa. Jotkut nyörit näyttävät lähtevän kahvoista penkkien suuntaan, voisko ne olla toisesta päästä irti? Ohjekirjan mukaan näissä ei pitäisi tietää/osata mitään ihmeellistä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Huhti 2020 20:43
Kirjoittaja Arski57
Ishvan kirjoitti: 23 Huhti 2020 08:41 Aikaisemminkin tästä taisin jotain kirjoitella. Onkos kellään kokemusta koukkupajan vetokoukun asennuksista Fordeihin ?. Mitä tuossa kavereita haastellut niin hyvin on homma rokannut merkistä riippumatta kaikilla. Koukku vaan pitäisi laittaa, halvin irrotettava alkuperäinen 1130e ja koukkupajalta vastaava 670e kaikineen. Käytännössä samoja rojuja, tyystin toisilla hinnoilla. Jotenkin merkkarin hinta vaan sylettää.
Vastaan vaikka ei oikea mk Fordista olekaan, toivotaan ettei kukaan vedä hernettä nenuun.
Omaan 2015 malliseen Koukkupaja laittoi koukun, tosin kiinteän. Nopea oli laitto ja hinta alle 50 % merkkihuollon hinnasta.
Nyt on puoli vuotta ollut ja hyvin toimii.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Huhti 2020 22:16
Kirjoittaja revote
revote kirjoitti: 10 Huhti 2020 18:31
revote kirjoitti: 05 Huhti 2020 18:24 Vaihdelaatikko alkaa hiljalleen vituttamaan enempi ja enempi. Vaihdot tapahtuvat kulmikkaasti ja se vanha vaiva, D:ltä P:lle ja takaisin D:lle ehkä jopa pahenee koko ajan. Vaikka auto ei rullaisi niin silti vaihde ampaisee yht äkkiä päälle ja jostain päin keulaa kuuluu paukaus. Tätä tapahtuu vaikka odottaisin jalka jarrulla extra pitkäänkin (siis että vaihde kerkeää mennä päälle). Focuksella ei todellakaan pyöritellä nätisti ja näppärästi parkkipaikalla, tai ainakaan tuolla minun autolla.
Tähän kun lisätään, että nyt minullakaan ei toimi enää SS (ei ole toiminut pariin kolmeen viikkoon) ja tänään tuli hätäpuhelujärjestelmävika niin ei paljoa enää naurata. Tähän päälle vielä jo hyvän aikaa ollut vika jossa varoitusäänet kuuluvat mittaristosta.

Upea auto. Ja liisarilla vielä niin tästä ei pääse eroonkaan.
Tottero kävi tänään huollossa.

Sanatarkasti en kaikkea muista mutta suurinpiirtein näin:

- Vaihdelaatikossa ei ole vikaa. Oli ajettu ja testattu ja huomattu, että ajoittain on viivettä suunnanvaihdoissa. Teemme Fordille (jonkin) ilmoituksen.
- Autolla on ajettu matka-ajoa ja todettu, että vie kuuden paikkeille. Vaikka ongelma alunperin oli, ja heille tämän kerroin ja näkyy huoltotilauksessa, korkea kulutus kaupunkiajossa
- Start & Stoppiin liittyen on tehty ohjelmapäivitys jonka ansiosta auto lataa nyt akkua tehokkaammin / enemmän
- Hätäpuhelujärjestelmävikaan on tehty myös päivitys
- Ei meinannut muistaa mainita ollenkaan vikaa varoitusäänien kuulumisesta mittariston kautta. Sekin kuulemma silti ok nyt (ei muistaakseni kertonut mitä sille tehtiin)

Ja niin vain olikin, että hetken ajon jälkeen SS alkoi toimimaan. Varoitusäänet kuuluvat taas kaiuttimista. Se mikä ei korjaantunut on hätäpuhelujärjestelmävika, se vain muutti luonnettaan. Aiemmin herja tuli heti kun käynnisti, nyt se tulee vasta hetken ajon jälkeen.

Toi laatikko on oikeasti paska. Ei mitään oikeaa kannanottoa huollon puolelta mihinkään. Ei myöskään siihen, että joskus ampuu tosiaan vaihteen silmään jolloin kuuluu paukaus. Eikä myöskään siihen, että vaihteenvaihdot ovat muuttuneet kulmikkaiksi. Jne.

Ja tuo bensankulutus. En oikeasti edes aja varsinaista kaupunkiajoa = 40km/h alueella jatkuvaa punaisiin valoihin pysäyttelyä. Ajo on ennemmin taajama-ajoa, 60-70km/h alueella. Kulutus on päälle 10.

Saiskohan liisarin purettua hätäpuhelujärjestelmävian perusteella?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2020 09:25
Kirjoittaja Renee
Onko toi automaatti noin huono ratkaisu. Varmaan kulutuksin johtuu siitä joa se enengia joka pitäsi välittyä renkaisiin häviää laatikon syövereihin. Harmi homma kyllä on . Jännä homma myyjät kaupitelee automaatteja kun se on nykyaikaa manuaalilla enään ajaa enää papparaiset.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Huhti 2020 09:45
Kirjoittaja jarkkoo
Onko kukaan vinkannu maahantuojan suuntaan näitä keskusteluja? Tai jollekin lehdelle?

Mulla oli neuvoteltu kaupat Focuksesta valmiiksi kuun vaihteessa (ennen rahoitustarjouksen loppumista), ST siis olisi vaihtunut ja mielestäni ihan hyvällä diilillä. Mutta nimi jäi raapustamatta paperiin ja nyt katsellaan ”aidan toiselle puolelle” pääosin Fordin maahantuojan asenteen takia, eikä tän ketjun (eikä koeajojenkaan) perusteella Focuksen laatu oikein vakuuta.