Sivu 253/399
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 11:23
Kirjoittaja AAR85
Ishvan kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 10:46
AAR85 kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 10:08
Tuo lähinnä vaikuttaisi siltä, että ylipitkät välitykset isoimmilla vaihteilla vie puhdin pois. Tosiaan sinne neloseen asti vaihtojen jälkeen hyvin tehoalueella (+5krpm), mutta vitoselle mentäessä kierrokset tippuu 4k tietämille ja menohalut jää siihen samalla.
Ei ole ylipitkiä välityksiä, vaan ongelma on se, että kun laatikko vaihtaa 5500rpm:llä isompaan. Jos vaikka vaihto tapahtuisi "punarajalla" tippuisi kierrokset tuonne 5200rpm:ään eikä 4000rpm:ään kuten nyt. Ei välityksissä ole vikaa, vaan vaihtokohdan ohjelmoinnissa koska huipputehoa ei käytetä hyväksi nelosvaihteen jälkeen jolloin siis vaihtokohta muuttuu 6500-->5500. Koneen ei anneta kiertää nelosvaihteen jälkeen, mikä on ongelma. Autohan on vitosvaihteella ja siitä eteenpäin vaihtokohdassa enään reilu 160-hevosvoimainen. Vitoselta kutoselle mennään sitten taas 5000rpm:llä. Siellä vaihtokohdassa ei ole hevosia enään kuin puolitoista sataa.
Eli 182 A8 saavat täydet hevoset ekalla neljällä vaihteella. Lopuilla sitten vähemmän. Vääntöäkään tuskin on ohjelmoitu isommilla vaihteilla enempää, jolloin myös hevosia olisi luonnollisesti käytössä enemmän pienemmillä kierroksilla.
1.0 125 A8 perävälitys: 3.52
1.5 182 A8 perävälitys: 2.94
Kyllä siellä on ylipitkät välityksetkin. En kyllä omassani huomannu mainitsemaasi aikaista isommalle vaihtoa. Pitää testailla.
182 A8 saavuttaa 150hv rajapyykin 4000rpm jälkeen ja huipputeho n5750rpm.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 11:44
Kirjoittaja Ishvan
AAR85 kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 11:23
Ishvan kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 10:46
Ei ole ylipitkiä välityksiä, vaan ongelma on se, että kun laatikko vaihtaa 5500rpm:llä isompaan. Jos vaikka vaihto tapahtuisi "punarajalla" tippuisi kierrokset tuonne 5200rpm:ään eikä 4000rpm:ään kuten nyt. Ei välityksissä ole vikaa, vaan vaihtokohdan ohjelmoinnissa koska huipputehoa ei käytetä hyväksi nelosvaihteen jälkeen jolloin siis vaihtokohta muuttuu 6500-->5500. Koneen ei anneta kiertää nelosvaihteen jälkeen, mikä on ongelma. Autohan on vitosvaihteella ja siitä eteenpäin vaihtokohdassa enään reilu 160-hevosvoimainen. Vitoselta kutoselle mennään sitten taas 5000rpm:llä. Siellä vaihtokohdassa ei ole hevosia enään kuin puolitoista sataa.
Eli 182 A8 saavat täydet hevoset ekalla neljällä vaihteella. Lopuilla sitten vähemmän. Vääntöäkään tuskin on ohjelmoitu isommilla vaihteilla enempää, jolloin myös hevosia olisi luonnollisesti käytössä enemmän pienemmillä kierroksilla.
1.0 125 A8 perävälitys: 3.52
1.5 182 A8 perävälitys: 2.94
Kyllä siellä on ylipitkät välityksetkin. En kyllä omassani huomannu mainitsemaasi aikaista isommalle vaihtoa. Pitää testailla.
182 A8 saavuttaa 150hv rajapyykin 4000rpm jälkeen ja huipputeho n5750rpm.
Vajaassa 4500rpm väitän olevan sen 150hp. 5500-6000rpm taitaa olla huipputehon alue paremmin tsekattuna. Suuri ongelma on kuitenkin vaihtokohta, jolloin tehoa ei saa käyttöönsä. Kannattaa testata niin huomaat. Saksan palstoillahan tuo on herättänyt suuriakin tunteita.
Manuaalin tiedot, mutta kuitenkin
https://www.automobile-catalog.com/curv ... t_182.html
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 12:57
Kirjoittaja EeroH
4500rpm aika tarkkaan 150hv, huipputeho 171hv.
Ohjelma sisään niin piristyy hieman
https://www.superchips.co.uk/search?mak ... riant=4210
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 13:14
Kirjoittaja Ishvan
Saa ton käyrän näyttämään tietty paremmalta kun ei anneta kiertää ylemmäs...vakiona pitäisi olla vasta välillä 5500-6000rpm:llä max teho ja tuossa käyrät loppuu karvan päälle 5000rpm. Tietty jos superchip kyykkää ylempänä eli huipputehon erotus ylhäällä pienempi vakioon niin saa mainosmies näin enemmän katetta lupauksille. Vääntöhän ei vielä laske vakiolla tuossa niin hevosia olisi vielä luvassa enempi kun saisi vähän kierroksia alle, eli vakionakin löytyisi ne luvatut siellä ilmoitetulla kierrosalueella. Helppo tuohon keskialueelle on loihtia lisää kun vakiona selkesti kerran rajoitettu vääntöä. Nää on näitä "lastupajojen" puolitotuuksia.
Ei viitsi takuita polttaa hevosien takia. Ei se etteikö ne riittäisi vaan se ettei niitä saa käyttöönsä isommilla vaihteilla. Vaihdetaan auto kun tarvitaan lisää kyytiä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 13:25
Kirjoittaja @rsk@
6300rpm kohdalla alkaa 1.5ecoboostissa rajoittelemaan kierroksia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 14:26
Kirjoittaja toasti
Kyselikös kukaan uutta veikkausta F9-karttojen päivityksen ajankohdasta meille, joilla on vielä F7 uusimmat (virallisesti) saatavilla olevat?
Maahantuoja tosiaan lupaili päivitystä maaliskuun loppuun mennessä, mutta eipä ole näkynyt. Ajattelin, että jos täällä olisi uutta tietoa, niin saisi sen tiedon tätä kautta nopeammin kuin maahantuojalta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 15:47
Kirjoittaja onik
toasti kirjoitti:Kyselikös kukaan uutta veikkausta F9-karttojen päivityksen ajankohdasta meille, joilla on vielä F7 uusimmat (virallisesti) saatavilla olevat?
Maahantuoja tosiaan lupaili päivitystä maaliskuun loppuun mennessä, mutta eipä ole näkynyt. Ajattelin, että jos täällä olisi uutta tietoa, niin saisi sen tiedon tätä kautta nopeammin kuin maahantuojalta.
Kyselin, sanoivat että koronan takia myöhässä, tulee kun tulee. Sanoin että ”vai jos tulee”, niin ei oikein mitään sanonu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 15:58
Kirjoittaja toasti
onik kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 15:47
toasti kirjoitti:Kyselikös kukaan uutta veikkausta F9-karttojen päivityksen ajankohdasta meille, joilla on vielä F7 uusimmat (virallisesti) saatavilla olevat?
Maahantuoja tosiaan lupaili päivitystä maaliskuun loppuun mennessä, mutta eipä ole näkynyt. Ajattelin, että jos täällä olisi uutta tietoa, niin saisi sen tiedon tätä kautta nopeammin kuin maahantuojalta.
Kyselin, sanoivat että koronan takia myöhässä, tulee kun tulee. Sanoin että ”vai jos tulee”, niin ei oikein mitään sanonu.
Kiitos tiedosta. Ihmetyttää mikä siinä on niin vaikeaa saada pakettia jakoon, kun se epävirallisesti on ollut saatavilla jo pitkän aikaa. F8-kartat on ollut saatavilla jo yli vuoden tehdasuusissa focuksissa, mutta päivitystä ei saa. Mahtaako sama toistua nyt F9-karttojen kanssa ja katsellaan sitten vuonna 2021 josko saisi ne F10-kartat.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 16:04
Kirjoittaja onik
toasti kirjoitti:onik kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 15:47
Kyselin, sanoivat että koronan takia myöhässä, tulee kun tulee. Sanoin että ”vai jos tulee”, niin ei oikein mitään sanonu.
Kiitos tiedosta. Ihmetyttää mikä siinä on niin vaikeaa saada pakettia jakoon, kun se epävirallisesti on ollut saatavilla jo pitkän aikaa. F8-kartat on ollut saatavilla jo yli vuoden tehdasuusissa focuksissa, mutta päivitystä ei saa. Mahtaako sama toistua nyt F9-karttojen kanssa ja katsellaan sitten vuonna 2021 josko saisi ne F10-kartat.
Luulen että yrittävät vaivihkaa olla päivittämättä tätä versiota, ovat alunperin muuttaneet osiojakoa sellaiseksi ettei ole mietitty kartan päivityksiä ja nyt ei onnistukaan ilman esimerkiksi tilapäismuistin kytkemistä, eli kaikki päivitykset pitäisi tehdä huollossa. Tämä tietenkin vaan omaa mutuilua, mutta ei olisi eka laite missä osioinnin muutos estää päivitykset.
Sync 3.4 on ollut epävirallisena jaossa kohta puoli vuotta, mutta onko F8/F9-kartatkin jossain saatavilla tähän välimalliin?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 16:13
Kirjoittaja @rsk@
Noille karttapäivityksille voi viitata kintaalla..
Kun niitä ei pysty säännöllisesti päivittämään ja F9 on jo vanhentunut valmiiksi myös.
Waze.. Googlemaps. Tai sitten ihan kunnon erillinen navigaattori. Siinä toimivia vaihtoehtoja.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 16:13
Kirjoittaja toasti
onik kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 16:04
Sync 3.4 on ollut epävirallisena jaossa kohta puoli vuotta, mutta onko F8/F9-kartatkin jossain saatavilla tähän välimalliin?
Onhan nekin olleet jo jaossa pidemmän aikaa. Netistä myös lukenut, että päivitys mennyt kivuttomasti. Eilen myös katsoin videon, jossa tuo paketti laitettu vuoden 2016 Focukseen ongelmitta.
Asennuspaketti ja ohjeet löytyy esim. täältä
https://cyanlabs.net/tutorials/update-f ... 3-4-19200/
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 16:37
Kirjoittaja AAR85
Lisää mielenkiintoisia huomioita Focuksesta Etisissä.
1.5 150hv moottorin kohdalla ”Dragon 150/200ps”.
1.5 182hv moottorin kohdalla ”Dragon 175/180ps”
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 16:56
Kirjoittaja Rusakko_
Tänään huomasin, että navi ei enää opasta. Osoitteen syöttämällä tai kohteen kartalla hakien ei lähde opastamaan puhumalla eikä karttaan ilmesty reittiviivaa.
Oonko menny sörkimään jotain asetuksia vai menikö muutaman viikon takainen huoltokäynti päivityksineen jotenkin pieleen. Ei siinä kyllä syncciä pitäny päivittää, ku moottorin ecu ja laatikko.
Mitähän sitä kokeilis? Jotain kevyttä resetointia?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 17:17
Kirjoittaja focst
TCU moduli oli päivittynyt 9.4.20. Saapa nähdä auttoiko hätäpuhelujärjestelmän vikaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 17:35
Kirjoittaja @rsk@
focst kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 17:17
TCU moduli oli päivittynyt 9.4.20. Saapa nähdä auttoiko hätäpuhelujärjestelmän vikaan.
Kyllä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 18:11
Kirjoittaja AAR85
Ishvan kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 11:44Vajaassa 4500rpm väitän olevan sen 150hp. 5500-6000rpm taitaa olla huipputehon alue paremmin tsekattuna. Suuri ongelma on kuitenkin vaihtokohta, jolloin tehoa ei saa käyttöönsä. Kannattaa testata niin huomaat. Saksan palstoillahan tuo on herättänyt suuriakin tunteita.
Manuaalin tiedot, mutta kuitenkin
https://www.automobile-catalog.com/curv ... t_182.html
Joo olit kyllä oikeassa. Vaihtaa se aikaisemmin. En päässyt kokeilemaan manuaalimodella, että antaako silloin kierrättää korkeammalle.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Huhti 2020 18:33
Kirjoittaja Ishvan
AAR85 kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 18:11
Ishvan kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 11:44Vajaassa 4500rpm väitän olevan sen 150hp. 5500-6000rpm taitaa olla huipputehon alue paremmin tsekattuna. Suuri ongelma on kuitenkin vaihtokohta, jolloin tehoa ei saa käyttöönsä. Kannattaa testata niin huomaat. Saksan palstoillahan tuo on herättänyt suuriakin tunteita.
Manuaalin tiedot, mutta kuitenkin
https://www.automobile-catalog.com/curv ... t_182.html
Joo olit kyllä oikeassa. Vaihtaa se aikaisemmin. En päässyt kokeilemaan manuaalimodella, että antaako silloin kierrättää korkeammalle.
Ei anna silläkään. Ei sportilla, ei millään.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 12 Huhti 2020 09:35
Kirjoittaja Quattra
focst kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 17:17
TCU moduli oli päivittynyt 9.4.20. Saapa nähdä auttoiko hätäpuhelujärjestelmän vikaan.
Mistä näkee tuon TCU version?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 12 Huhti 2020 09:47
Kirjoittaja focst
Quattra kirjoitti: ↑12 Huhti 2020 09:35
focst kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 17:17
TCU moduli oli päivittynyt 9.4.20. Saapa nähdä auttoiko hätäpuhelujärjestelmän vikaan.
Mistä näkee tuon TCU version?
Etis kautta pääsee näkemään mitä päivityksiä saatavilla ja historian milloin tarkastettu. Vaatii rekisteröitymisen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 12 Huhti 2020 11:20
Kirjoittaja EeroH
AAR85 kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 16:37
Lisää mielenkiintoisia huomioita Focuksesta Etisissä.
1.5 150hv moottorin kohdalla ”Dragon 150/200ps”.
1.5 182hv moottorin kohdalla ”Dragon 175/180ps”
Eikö tuo 200ps ole Fiesta ST:ssä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 12 Huhti 2020 13:07
Kirjoittaja @rsk@
EeroH kirjoitti: ↑12 Huhti 2020 11:20
AAR85 kirjoitti: ↑11 Huhti 2020 16:37
Lisää mielenkiintoisia huomioita Focuksesta Etisissä.
1.5 150hv moottorin kohdalla ”Dragon 150/200ps”.
1.5 182hv moottorin kohdalla ”Dragon 175/180ps”
Eikö tuo 200ps ole Fiesta ST:ssä.
Mutta enää ei ole Fiesta ST:n kanssa niin paljon yhteneväisyyksiä, mitä oli 1.6ecoboost aikaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 12 Huhti 2020 15:56
Kirjoittaja @rsk@
Onko minkälaisia lisävaloviritelmiä Focuksien nokalle ilmestynyt??
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 12 Huhti 2020 16:17
Kirjoittaja @rsk@
Jaahas. Tässä aikani kuluksi rassailen.. Nyt ei sitten tankissa ole yhtään bensaa ProPassin mielestä ja toinen passi ei päivitä rengaspaineita. No toimihan ne vähän aikaa. Hätäpuheluhärö on kuitenkin pysynyt poissa...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 12 Huhti 2020 16:35
Kirjoittaja Ishvan
@rsk@ kirjoitti: ↑12 Huhti 2020 16:17
Jaahas. Tässä aikani kuluksi rassailen.. Nyt ei sitten tankissa ole yhtään bensaa ProPassin mielestä ja toinen passi ei päivitä rengaspaineita. No toimihan ne vähän aikaa. Hätäpuheluhärö on kuitenkin pysynyt poissa...
Onkohan mulla ainoana toimivat Passit. On normi, sekä Pro puhelimella. Molemmat toimivat 99/100:sta. Kerran tai pari mennyt jumiin, mutta heti kaatumisen jälkeen toiminut. Rengaspaineet päivittyy, paikannus toimii aina jne. Volvon OnCall toimi käytännössä myös aina, kuten Mersun MercedesMe. Ei koskaan minkään kanssa oikeita ongelmia, satunnaisen kaatuilun lisäksi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 12 Huhti 2020 17:04
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Jo, eipä ole Pässienkanssa ollut ongelmia.
Vaikka eipä tuosta loppupelissä paljon iloa ole.
Öljyn käyttöikää tulee seurattua ja etälukitusta joskus jos epäilyttää, että tulikohan auto lukkoon.