Näyttää kieltämättä aika vaivattomalta

Itselläni kääntymisvalon virkaa xenonien kanssa hoitaa sumarit.Hot hatch kirjoitti: Pelkkä xenoni, H1 siinä vieressä on kääntymisvalona.
Kyllä ajotietokone näyttää jokusen desin alakanttiin. Jos nollaat keskikulutuksen niin alkaa laskemaan siitä uutta keskikulutusta.tomikulmala kirjoitti:Onko kukaan tutkinut tarkemmin ajotietokoneen l/100km -kulutuslukemia? Ajelen pääasiassa taajama-ajoa 40-50km/h -rajoituksilla ja ajotietokone näyttää 3.6-4.0l/100km? Ei sillä, hyvä juttuhan tuo on, mutta onko joku laskeskellut miten paljon tuo mittari heittää?
Jos käyn Tre-Hki-Tre -reissun 130km/h taulussa niin viime reissun jälkeen näytti 4.6l/100km.
Niin, ja miltä ajanjaksolta/kilometreiltä tietokone keskikulutuksen laskee? Koko "trippimittarin" matkalta?
Alla siis 2015 Ford Focus 1.0 Ecoboost.
Täh?! Siis syttyykö sulla sumarit kääntyessä?Focus_2.0 kirjoitti: Itselläni kääntymisvalon virkaa xenonien kanssa hoitaa sumarit.
Eli onko sinulla xenonien kaverina oleva H1 polttimo tyhjänpanttina?Focus_2.0 kirjoitti:Itselläni kääntymisvalon virkaa xenonien kanssa hoitaa sumarit.
Epäilen kyllä noita kulutuslukemia suuresti. Itsellä kulutus on pelkässä taajama-ajossa tällähetkellä 8.3l/100km. Enkä aja mitenkään epätaloudellisesti. Olen kyllä hieman pettynyt kulutukseen. Ajettu 1700km tällähetkellä. Toivottavasti kulutus laskee, kun kilsoja tulee lisää.tomikulmala kirjoitti:Onko kukaan tutkinut tarkemmin ajotietokoneen l/100km -kulutuslukemia? Ajelen pääasiassa taajama-ajoa 40-50km/h -rajoituksilla ja ajotietokone näyttää 3.6-4.0l/100km? Ei sillä, hyvä juttuhan tuo on, mutta onko joku laskeskellut miten paljon tuo mittari heittää?
Jos käyn Tre-Hki-Tre -reissun 130km/h taulussa niin viime reissun jälkeen näytti 4.6l/100km.
Niin, ja miltä ajanjaksolta/kilometreiltä tietokone keskikulutuksen laskee? Koko "trippimittarin" matkalta?
Alla siis 2015 Ford Focus 1.0 Ecoboost.
Niin epäilen minäkin, siksihän täällä kyselen asiaaJhy80 kirjoitti:Epäilen kyllä noita kulutuslukemia suuresti. Itsellä kulutus on pelkässä taajama-ajossa tällähetkellä 8.3l/100km. Enkä aja mitenkään epätaloudellisesti. Olen kyllä hieman pettynyt kulutukseen. Ajettu 1700km tällähetkellä. Toivottavasti kulutus laskee, kun kilsoja tulee lisää.
Tuohon xenon valoihin, niin minulla ainakin H1:set syttyy kun renkaat käännettynä.
Kannattaisi vertailuksi kerätä vihkoon/nettiin tankatut litrat ja kilometriukemat tankilla. Tuolla tavalla pääsisi perille kuinka paljon auton oma kulutusmittari valehtelee. Mondeossa valehtelee kesällä noin 0,2 l/100km ja talvella enemmän noin 0,3-0,4 l/100km.tomikulmala kirjoitti:
Niin epäilen minäkin, siksihän täällä kyselen asiaa.
Napsautin valokuvan valoissa seistessä pari päivää sitten...
Ainiin, jos jotakuta kiinnostaa, niin autolla ajettu ~12000km.
Juu, tiedossa on, että vanhassa vara parempi, en vain ole muistanut merkitä lukemia ylösjanti kirjoitti:Kannattaisi vertailuksi kerätä vihkoon/nettiin tankatut litrat ja kilometriukemat tankilla. Tuolla tavalla pääsisi perille kuinka paljon auton oma kulutusmittari valehtelee.
Jhy80 kirjoitti: Itsellä kulutus on pelkässä taajama-ajossa tällähetkellä 8.3l/100km. Enkä aja mitenkään epätaloudellisesti.
Mulla kulutus tippu litran kun tuli 7-8000 mittariinJhy80 kirjoitti: Epäilen kyllä noita kulutuslukemia suuresti. Itsellä kulutus on pelkässä taajama-ajossa tällähetkellä 8.3l/100km. Enkä aja mitenkään epätaloudellisesti. Olen kyllä hieman pettynyt kulutukseen. Ajettu 1700km tällähetkellä. Toivottavasti kulutus laskee, kun kilsoja tulee lisää.
Tuohon xenon valoihin, niin minulla ainakin H1:set syttyy kun renkaat käännettynä.
Ei ole taloudellisempi, tosin puoliso tuolla helmikuussa käyttöönotetulla Focuksella ajelee, joten ajotavasta en sano mitään.Viikkus kirjoitti:Tuollaiset 5,3l/100km lukemat taitavat olla aika utopiaa. En sitten tiedä, voiko se 100hv versio tuosta pikkuboostista olla taloudellisempi?
Piti oikein tarkistaa asia ja totta turiset, sinne umpioonhan se kääntymisvalo syttyy.. Olin melkein sata varma ratin takaa katsoessa et sumari syttyy. Jotenkin sen verran alas muodostuu valokeila.kalle_a kirjoitti: Eli onko sinulla xenonien kaverina oleva H1 polttimo tyhjänpanttina?
Tervehdys,Jap3 kirjoitti:Onko kukaan 1.0 boostilla ajeleva miettinyt "lastuttamista"? Aika hurjia lukuja ottavat tuolla Celtic tuningin ohjelmalla; 158hv ja 266nm![]()
Mitenköhän kytkin ym kestää..?
Itse olen harkinnut tuon oman focuksen (1.5tdci) lastuttamista RIcan ohjelmalla. Onko sulla on iSoftloader?Ecobuusteri kirjoitti: Tervehdys,
Omassa Fiestan 1.0 Ecoboostissa (emännän auto) on Rican ohjelma sisässä. 140Hp/226Nm ilmoittavat ja kyllähän se ajossa tuntuu, vaikka pirteähän se vakionakin oli Fiestan kokoisessa autossa.
Ottaahan Ford oma Moutune viritys(kitti sarja) juttukin vakiokytkimellä olevasta 1.0 buusterista 165hp/245Nm, joten ilmeisen ylimitoitetut osat tuossa 1.0l koneessa on.
Rican ohjelmat on ainakin ollut autoissani toimivia. Todella tasainen veto, eikä minkäänlaista kuoppaa ole kiihdytyksessä havaittavaissa![]()