Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 31 Maalis 2020 17:07
En usko yhteenkään arvioon ennen kuin on uusi versio autossa. Fordin tuestakin tulee valmiita vastauksia, eikä osata sanoa mitään. Auto ollut 1,5 vuotta eikä ainoatakaan karttapäivitystä tullut omaan autoon, vaikka uudempia olisi olemassa. Ja oli kuitenkin suoraan paketista vanhat. En navigaattoria ole lopulta hirveästi käyttänyt, mutta nopeusrajoitusdata on pielessä, samoin adaptiivisien valojen pitäisi hyödyntää karttatietoja valokuvion osalta. Jos datasta puuttuu vaikkapa liikenneympyrä, niin ei taida kuvio muuttua mihinkään. Ei sillä etteikö valot muuten ole toimineet normaalisti ja pimeässä näkee ilman ylimääräisiä kuvioitakin. Jää vaan hieman vajaaksi osa mainostetusta toiminnallisuudesta.
Joo ei oo paljoa kuulunut, pitää huomenna soittaa ja kysellä uutta lottousta. Alkaa pikkuhiljaa ns. ketuttaa.
Tämä uusin Android-versio 2.26.0 toimii täydellisesti vain yhden kerran asennuksen jälkeen. Täydellisellä tarkoitan sitä, että sovellus saa oikeasti yhteyden autoon. Muut yritykset ovat mitä milloinkin, mutta yhteyttä autoon ei muodostu. Tai sitten en jaksa odottaa 2 tuntia (en ole kokeillut auttaisiko, enkä kokeile). Siis jos haluat tarkistaa öljyn käyttöiän tai vilkaista rengaspaineet, poista sovellus kännykästä ja asenna uudelleen. Kätevää.
Adaptiivisten ledien valokuvion kanssa ei kyllä käsittääkseni tuolla karttadatalla ole mitään tekemistä..valokuviota säädetään kameran antaman datan perusteella. En ole suurta iloa niistä kokenut taajamassa, mutta toisaalta siellä nyt pääsääntöisesti ajellaan valaistuilla kaduilla ja jotenkin koen itse täysin tarpeettomana, että valot reagoisi johonkin liikenneympyrään tms. Itseäni muutenkin ihmetyttää adaptiivisten suunnittelussa se, että kaupunkinopeuksissa valokuvio on leveämpänä ja lähellä. Idean tavallaan ymmärrän, mitä sillä haetaan, mutta pimeillä sateisilla syyskeleillä nimenomaan kaipaisin valoa kauemmas, että näkisi ne jalankulkijat aiemmin. Häikäisyn takia niitä ei kuitenkaan voida suunnitella niin, että valotehoa olisi yllin kylli joka paikkaan. Valaisemattomilla teillä nuo ovat kyllä erittäin hyvät ja kaukovalojen kanssa säätö loppui kuin seinään näiden kanssa.Fixu kirjoitti: ↑31 Maalis 2020 18:08En usko yhteenkään arvioon ennen kuin on uusi versio autossa. Fordin tuestakin tulee valmiita vastauksia, eikä osata sanoa mitään. Auto ollut 1,5 vuotta eikä ainoatakaan karttapäivitystä tullut omaan autoon, vaikka uudempia olisi olemassa. Ja oli kuitenkin suoraan paketista vanhat. En navigaattoria ole lopulta hirveästi käyttänyt, mutta nopeusrajoitusdata on pielessä, samoin adaptiivisien valojen pitäisi hyödyntää karttatietoja valokuvion osalta. Jos datasta puuttuu vaikkapa liikenneympyrä, niin ei taida kuvio muuttua mihinkään. Ei sillä etteikö valot muuten ole toimineet normaalisti ja pimeässä näkee ilman ylimääräisiä kuvioitakin. Jää vaan hieman vajaaksi osa mainostetusta toiminnallisuudesta.
Siinä tapauksessa olen olettanut asian väärin ja todistanee myös sen, ettei noita valokuvion muutoksia aina edes itse huomaa. Tosin tuo asia kaupunkinopeuksien kuviosta, jonka otit esille, on selvästi havaittavissa kaikessa ärsyttävyydessään. Kysyin aiemmin huollon yhteydessä onko sille tehtävissä mitään, mutta eipä huollolla ole mitään keinoa koskea automatiikkaan. Noin se vaan on suunniteltu toimimaan..mjasa kirjoitti: ↑31 Maalis 2020 22:51Adaptiivisten ledien valokuvion kanssa ei kyllä käsittääkseni tuolla karttadatalla ole mitään tekemistä..valokuviota säädetään kameran antaman datan perusteella. En ole suurta iloa niistä kokenut taajamassa, mutta toisaalta siellä nyt pääsääntöisesti ajellaan valaistuilla kaduilla ja jotenkin koen itse täysin tarpeettomana, että valot reagoisi johonkin liikenneympyrään tms. Itseäni muutenkin ihmetyttää adaptiivisten suunnittelussa se, että kaupunkinopeuksissa valokuvio on leveämpänä ja lähellä. Idean tavallaan ymmärrän, mitä sillä haetaan, mutta pimeillä sateisilla syyskeleillä nimenomaan kaipaisin valoa kauemmas, että näkisi ne jalankulkijat aiemmin. Häikäisyn takia niitä ei kuitenkaan voida suunnitella niin, että valotehoa olisi yllin kylli joka paikkaan. Valaisemattomilla teillä nuo ovat kyllä erittäin hyvät ja kaukovalojen kanssa säätö loppui kuin seinään näiden kanssa.Fixu kirjoitti: ↑31 Maalis 2020 18:08
En usko yhteenkään arvioon ennen kuin on uusi versio autossa. Fordin tuestakin tulee valmiita vastauksia, eikä osata sanoa mitään. Auto ollut 1,5 vuotta eikä ainoatakaan karttapäivitystä tullut omaan autoon, vaikka uudempia olisi olemassa. Ja oli kuitenkin suoraan paketista vanhat. En navigaattoria ole lopulta hirveästi käyttänyt, mutta nopeusrajoitusdata on pielessä, samoin adaptiivisien valojen pitäisi hyödyntää karttatietoja valokuvion osalta. Jos datasta puuttuu vaikkapa liikenneympyrä, niin ei taida kuvio muuttua mihinkään. Ei sillä etteikö valot muuten ole toimineet normaalisti ja pimeässä näkee ilman ylimääräisiä kuvioitakin. Jää vaan hieman vajaaksi osa mainostetusta toiminnallisuudesta.
Kuvankäsittely modulin päivitys saattaa auttaa. Mulla on ollut automaattisten kaukovalojen kanssa ongelmaa ja odottelen että pääsis päivitykseen tämän pitäisi auttaa.Fixu kirjoitti: ↑31 Maalis 2020 23:02Siinä tapauksessa olen olettanut asian väärin ja todistanee myös sen, ettei noita valokuvion muutoksia aina edes itse huomaa. Tosin tuo asia kaupunkinopeuksien kuviosta, jonka otit esille, on selvästi havaittavissa kaikessa ärsyttävyydessään. Kysyin aiemmin huollon yhteydessä onko sille tehtävissä mitään, mutta eipä huollolla ole mitään keinoa koskea automatiikkaan. Noin se vaan on suunniteltu toimimaan..mjasa kirjoitti: ↑31 Maalis 2020 22:51
Adaptiivisten ledien valokuvion kanssa ei kyllä käsittääkseni tuolla karttadatalla ole mitään tekemistä..valokuviota säädetään kameran antaman datan perusteella. En ole suurta iloa niistä kokenut taajamassa, mutta toisaalta siellä nyt pääsääntöisesti ajellaan valaistuilla kaduilla ja jotenkin koen itse täysin tarpeettomana, että valot reagoisi johonkin liikenneympyrään tms. Itseäni muutenkin ihmetyttää adaptiivisten suunnittelussa se, että kaupunkinopeuksissa valokuvio on leveämpänä ja lähellä. Idean tavallaan ymmärrän, mitä sillä haetaan, mutta pimeillä sateisilla syyskeleillä nimenomaan kaipaisin valoa kauemmas, että näkisi ne jalankulkijat aiemmin. Häikäisyn takia niitä ei kuitenkaan voida suunnitella niin, että valotehoa olisi yllin kylli joka paikkaan. Valaisemattomilla teillä nuo ovat kyllä erittäin hyvät ja kaukovalojen kanssa säätö loppui kuin seinään näiden kanssa.
Ihan kivan kuuloinen prosessi, moottorin käynnistämisen ja oven aukomisen yms. kanssa.
Otan vain talteen että löydän jos joskus tarttee.Kramer kirjoitti: ↑31 Maalis 2020 23:56 Olen ollut yhteydessä nyt fordpassin it-tukeen sen toimimattomuudesta ja sieltä tuli vastaus, että tutkivat asiaa. Todettiin myös ettei fordpass sovelluksella ja hätäpuhelujärjestelmällä ole yhteyttä toisiinsa.
Näkivät heidän systeemissä ettei modeemi ole kommunikoinut kuukauteen.
Tuli myös suositus tehdä seuraava toimenpide josta päätin kyllä pidättäytyä ennen kuin saan tarkempaa tietoa.
"1. Poista VIN-numero FordPass- sovelluksesta ja sen jälkeen poistaa itse sovellus. Ladatkaa sovellus uudelleen
2. Käynnistä moottori istuessasi ajoneuvoon.
3. Tee Master Reset (tehdasasetusten palautus) autoon SYNC-näytön kautta (Asetukset> Yleiset > alimpana tehdasasetusten palautus).
4. Seuraa näytön ohjeita.
5. TÄRKEÄÄ: Odota, että “Tervetuloa kytkettyyn autoosi!” -viesti tulee näkyviin ennen kuin yrität vaihetta 7. Huomautus: Järjestelmä antaa vaikutelman,
että prosessi on valmis, kun ”pyörivä pyörä” pysähtyy - tämä EI ole välttämättä totta ja saattaa kestää yli 10 minuuttia ennenkuin viesti tulee näkyviin.
6. Jos yllä mainittu näyttö ei tule näkyviin 15 minuutin kuluttua, sammuta auto, avaa kuljettajan ovi, odota, kunnes SYNC-yksikkö sammuu, sulje kuljettajan ovi ja käynnistä sitten ajoneuvo uudelleen.
7. Kun ”Tervetuloa... ” -näyttö tulee näkyviin, avaa FordPass, lisää VIN ja kosketa “Aktivoi ajoneuvo”.
8. Sinulle pitäisi tulla viesti yhteyden vahvistamisesta auton SYNC-ruudulle
9. Napauta “Kyllä” ja noudata jäljellä olevia ohjeita."
Poistin FordPassin kännykästä ja latasin FordPass Pron. Asennuksen jälkeen pääsin heti kiinni autoon. Suljin sovelluksen ja kokeilin uudelleen. Pääsin edelleen auton kanssa yhteyksiin. Sovellus on nyt toiminut kaksi kertaa peräkkäin mikä on uusi ennätys.Kramer kirjoitti: ↑31 Maalis 2020 23:56 Olen ollut yhteydessä nyt fordpassin it-tukeen sen toimimattomuudesta ja sieltä tuli vastaus, että tutkivat asiaa. Todettiin myös ettei fordpass sovelluksella ja hätäpuhelujärjestelmällä ole yhteyttä toisiinsa.
Näkivät heidän systeemissä ettei modeemi ole kommunikoinut kuukauteen.
Tuli myös suositus tehdä seuraava toimenpide josta päätin kyllä pidättäytyä ennen kuin saan tarkempaa tietoa.
"1. Poista VIN-numero FordPass- sovelluksesta ja sen jälkeen poistaa itse sovellus. Ladatkaa sovellus uudelleen
2. ...
...
9. Napauta “Kyllä” ja noudata jäljellä olevia ohjeita."
Vaihdoin itsekin pysyvästi Pro:n muutama päivä sitten. Käynnistyy 10x nopeammin ja toimii nopeammin. Lisäksi näyttää selkeämmältä.fordever kirjoitti: ↑01 Huhti 2020 13:18Poistin FordPassin kännykästä ja latasin FordPass Pron. Asennuksen jälkeen pääsin heti kiinni autoon. Suljin sovelluksen ja kokeilin uudelleen. Pääsin edelleen auton kanssa yhteyksiin. Sovellus on nyt toiminut kaksi kertaa peräkkäin mikä on uusi ennätys.Kramer kirjoitti: ↑31 Maalis 2020 23:56 Olen ollut yhteydessä nyt fordpassin it-tukeen sen toimimattomuudesta ja sieltä tuli vastaus, että tutkivat asiaa. Todettiin myös ettei fordpass sovelluksella ja hätäpuhelujärjestelmällä ole yhteyttä toisiinsa.
Näkivät heidän systeemissä ettei modeemi ole kommunikoinut kuukauteen.
Tuli myös suositus tehdä seuraava toimenpide josta päätin kyllä pidättäytyä ennen kuin saan tarkempaa tietoa.
"1. Poista VIN-numero FordPass- sovelluksesta ja sen jälkeen poistaa itse sovellus. Ladatkaa sovellus uudelleen
2. ...
...
9. Napauta “Kyllä” ja noudata jäljellä olevia ohjeita."
Vakavasti puhuen FordPass Pro tuntuu enemmän oikealta sovellukselta ts. että sen on tehnyt joku enemmän osaava tiimi kuin mikä on FordPassin tehnyt. Käyttöliittymä on fiksumman oloinen ja ennen kaikkea se näyttäisi saavan yhteyden autoon.
Toivottavasti Pro ei nyt petä jatkossakaan.
Iso kysymys toki: Miksi "pelkkä" FordPass yleensä on tarjolla?
Mainittu appstoressa, että suunniteltu yrityskäyttöön ja hyötyajoneuvoille. Tukee viittä autoa samanaikaisesti. Lainaus appstoresta: ”Ford tarjoaa yritysasiakkaille mahdollisuuden kokea Ford Pass Pro ilmaisena kokeilujaksona” ”Ford Pass Pro tarjotaan tällä hetkellä ilmaisena kokeilujaksona. Saatamme tulevaisuudessa veloittaa sinulta uusista ja olemassa olevista ominaisuuksista.”
Juuri tuon "tarjotaan tällä hetkellä ilmaisena kokeilujaksona" tekstin takia en oo viittiny asentaa. Tiiä sitten milloin rupeevat ruinaa rahaa.Focus_2.0 kirjoitti: ↑02 Huhti 2020 15:57Mainittu appstoressa, että suunniteltu yrityskäyttöön ja hyötyajoneuvoille. Tukee viittä autoa samanaikaisesti. Lainaus appstoresta: ”Ford tarjoaa yritysasiakkaille mahdollisuuden kokea Ford Pass Pro ilmaisena kokeilujaksona” ”Ford Pass Pro tarjotaan tällä hetkellä ilmaisena kokeilujaksona. Saatamme tulevaisuudessa veloittaa sinulta uusista ja olemassa olevista ominaisuuksista.”
Sitten heivataan Pro roskikseen ja palataan rahvaan FordPassiin. Ja jatketaan FordPassin IT-tuen kuormittamista, jos jaksetaan ja viitsitään.Kramer kirjoitti: ↑02 Huhti 2020 17:56Juuri tuon "tarjotaan tällä hetkellä ilmaisena kokeilujaksona" tekstin takia en oo viittiny asentaa. Tiiä sitten milloin rupeevat ruinaa rahaa.Focus_2.0 kirjoitti: ↑02 Huhti 2020 15:57
Mainittu appstoressa, että suunniteltu yrityskäyttöön ja hyötyajoneuvoille. Tukee viittä autoa samanaikaisesti. Lainaus appstoresta: ”Ford tarjoaa yritysasiakkaille mahdollisuuden kokea Ford Pass Pro ilmaisena kokeilujaksona” ”Ford Pass Pro tarjotaan tällä hetkellä ilmaisena kokeilujaksona. Saatamme tulevaisuudessa veloittaa sinulta uusista ja olemassa olevista ominaisuuksista.”![]()
Olikos se nyt niin että kaksi vuotta fordpass on ilmainen ja sen jälkeen vuosimaksullinen? Vai olisiko Suomessa jatkossakin ilmainen? Live trafficilla ainakin on selkeä päättymispäivä, tuskin tulee jatkoa tilattua kun noin vanhoilla kartoilla ei tee muutenkaan mitäänfordever kirjoitti: ↑02 Huhti 2020 18:35Sitten heivataan Pro roskikseen ja palataan rahvaan FordPassiin. Ja jatketaan FordPassin IT-tuen kuormittamista, jos jaksetaan ja viitsitään.
Joku juttu tässä on mitä en ymmärrä. Miksi Ford haluaa tarjota ilmaiseksi toimimatonta sovellusta ja samalla tahattomasti (ei kai tahallaan?) lisää huonoja asiakaskokemuksia?