Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 08 Maalis 2020 09:04
Voi toki, jos vain säilyttää ne. Moni ei vain tiedosta koko takuu-asiaa vanteiden kanssa puuhatessa.
Voi toki, jos vain säilyttää ne. Moni ei vain tiedosta koko takuu-asiaa vanteiden kanssa puuhatessa.
Olisi näin voinut tehdä. Kyseistä AEZ Crest vannetta saa 9 ja 8 tuumaa leveänä. Halusin kumminkin samanlevyset eteen ja taakse.EeroH kirjoitti: 08 Maalis 2020 08:25Eikö nuo ysit olis kannattanut pitää takavanteina ja ostaa vain eteen kapeammat? Mitkä vanteet?AAR85 kirjoitti: 08 Maalis 2020 08:20 Tuli tosiaan hommattua ne 19x9 et35 vanteet. Sovittaessa se oli todettava ja myönnettävä itselleen, että mittaukset meni pahasti mönkään. Taakse tuo olisi itseasiassa ollut varsin spot-on fitmentti jos haluaa vanteen kaarelle. Edessä tuo et35 on liian raju jos meinaa pitää kyljet kiviltä edes vähänkään suojassa. 9” leveä istuu kyllä mutta et pitää olla 45. Kantapään kautta..
Sain vanteet sopivasti myytyä eteenpäin ja uudetkin on jo tilattu. Tällä kertaa varman päälle ja kooksi valikoitui 19x8.5 et42. Painoa näillä on 9,8kg/vanne.
Kauneus on katsojan silmässä. Ennen tuli kaikki autot "tontitettua" uusista perhevolvoista lähtien, mutta näin nelikymppisten lähetyessä nämä "madallukset" peruskinnereissä ovat alkaneet pikemmin saamaan aikaan puistatuksia, kuin riemun kiljahduksia. Mutta jälleen, subjektiivisiä näkemyksiä ja jokainen tyylillään.@rsk@ kirjoitti: 08 Maalis 2020 11:01 Eilen kattelin, kun tuolla kylällä oli titanium Hb Focus noilla perus 16" tiheäpuolaisilla vanteilla ja oli madallettu siten, että renkaat oli kaarien tasolla korkeussuunnassa. Yllättävän paljon vaikuttaa ulkonäköön parantavasti noilla pullarenkaillakin, vaikka Hb ei ole varsinkaan st-linenä korkean näkönen.
Ja sama tietysti farkussa. Varmaan farkussa sivutuuliherkkyys vähenee, kun muutamia kymmeniä millejä tiputtaa. Harmi kun itse ei arvaa laittaa enää.@rsk@ kirjoitti: 08 Maalis 2020 11:01 Eilen kattelin, kun tuolla kylällä oli titanium Hb Focus noilla perus 16" tiheäpuolaisilla vanteilla ja oli madallettu siten, että renkaat oli kaarien tasolla korkeussuunnassa. Yllättävän paljon vaikuttaa ulkonäköön parantavasti noilla pullarenkaillakin, vaikka Hb ei ole varsinkaan st-linenä korkean näkönen.
Mä olisin laittanut noi jousirahat isompiin talvivanteisiinAAR85 kirjoitti: 08 Maalis 2020 12:23 Tässä tää mun st-line farkku jossa h&r -40/-35 jouset. Talvirengastus Ford oem 16” vanteet ja Michelin X-Ice North4 215/60. On muuten se tuleva 235/35-19 rengastus halkaisialtaan noin 1,5cm pienempi mitä tämä 215/60-16![]()
![]()
19" vanteilla varmaan aika passeli. Se on aina vähän automallikohtaista, kun välillä on isoa vannetta ja matalaa rengasta vakioalustalla ja jossain automallissa se näyttää sitten aika hassulta. Onhan se myös katsojan silmästä kiinni. Nopeusmittarin virhe lienee jo lähellä nollaa?AAR85 kirjoitti: 08 Maalis 2020 12:23 Tässä tää mun st-line farkku jossa h&r -40/-35 jouset. Talvirengastus Ford oem 16” vanteet ja Michelin X-Ice North4 215/60. On muuten se tuleva 235/35-19 rengastus halkaisialtaan noin 1,5cm pienempi mitä tämä 215/60-16![]()
![]()
Jaa sulla oli sama nastarengas kuin mulla. Millainen sun auton ajettavuus on noilla nastoilla sulalla asfaltilla? Mitä painetta käytät?AAR85 kirjoitti: 08 Maalis 2020 12:23Talvirengastus Ford oem 16” vanteet ja Michelin X-Ice North4 215/60.
Mitkä vanteet olisit ostanut 290eurolla?Ishvan kirjoitti: 08 Maalis 2020 12:25 Mä olisin laittanut noi jousirahat isompiin talvivanteisiin. Vähän tommonen Akuankka.
Kyllä. Mittarivirhe on tasan 0kmh. Siinämielessä ihan nappi koko, kun mahtuu pyörimäänkin ihan ongelmitta.@rsk@ kirjoitti: 08 Maalis 2020 12:40 19" vanteilla varmaan aika passeli. Se on aina vähän automallikohtaista, kun välillä on isoa vannetta ja matalaa rengasta vakioalustalla ja jossain automallissa se näyttää sitten aika hassulta. Onhan se myös katsojan silmästä kiinni. Nopeusmittarin virhe lienee jo lähellä nollaa?
Ajettavuus on ihan ok. Menee suoraan jne. Isomman profiilin myötä ohjauksen reagoinnissa tietynlaista viivettä verraten tuohon edellisen mk4 talvirenastukseen (conti vikingcontact7 215/50-17).revote kirjoitti: 08 Maalis 2020 12:41 Jaa sulla oli sama nastarengas kuin mulla. Millainen sun auton ajettavuus on noilla nastoilla sulalla asfaltilla? Mitä painetta käytät?
Mulla on tosin astetta kaposampi rengas eli 205.
Kai se asennus jotain maksoi, tai saa ne nopeasti itsekin alle ( jos viitsii ), mutta suuntaus kai sentään jotain maksaa
Jousien kokonaiskustannukset jäi tuohon hankintahintaanIshvan kirjoitti: 08 Maalis 2020 13:36Kai se asennus jotain maksoi, tai saa ne nopeasti itsekin alle ( jos viitsii ), mutta suuntaus kai sentään jotain maksaaAAR85 kirjoitti: 08 Maalis 2020 13:18
Mitkä vanteet olisit ostanut 290eurolla?Mulla on ST-linen 17" turhana ja ne todennäköisesti on ensitalvena alla.
. Kai sillä jonkun Kiinatinasarjan ois saanut
![]()
Juuri näin. Eipä voisi juuri vähempää enää kiinnostaa jotkut vanteet/madallukset tässä iässä.Ishvan kirjoitti: 08 Maalis 2020 11:11Kauneus on katsojan silmässä. Ennen tuli kaikki autot "tontitettua" uusista perhevolvoista lähtien, mutta näin nelikymppisten lähetyessä nämä "madallukset" peruskinnereissä ovat alkaneet pikemmin saamaan aikaan puistatuksia, kuin riemun kiljahduksia. Mutta jälleen, subjektiivisiä näkemyksiä ja jokainen tyylillään.@rsk@ kirjoitti: 08 Maalis 2020 11:01 Eilen kattelin, kun tuolla kylällä oli titanium Hb Focus noilla perus 16" tiheäpuolaisilla vanteilla ja oli madallettu siten, että renkaat oli kaarien tasolla korkeussuunnassa. Yllättävän paljon vaikuttaa ulkonäköön parantavasti noilla pullarenkaillakin, vaikka Hb ei ole varsinkaan st-linenä korkean näkönen.
No toi mun iskemä oli niin pieni ja mitätön ettei tullut mieleenkään viedä korjattavaksi. Ei minkäänlaista särön alkuakaan näkynyt.Nipa kirjoitti: 08 Maalis 2020 22:52 Kai te nyt viette auton mahdollisimman nopeasti lasiliikkeeseen korjautettavaksi kun kivenisku tulee??? Ei tarvitse kädet hiessä hikoilla niin paljoa että koska se lähtee halkeamaan. Eihän tuokaan joissain tapauksissa sitä riskiä poista mutta pienentää huomattavasti.
Kai se vakuutuksestakin riippuu millainen on mutta ainakin omassa vakuutuksessa noi korjaukset on ilmaisia.PiuhaPoikki kirjoitti: 08 Maalis 2020 23:02No toi mun iskemä oli niin pieni ja mitätön ettei tullut mieleenkään viedä korjattavaksi. Ei minkäänlaista särön alkuakaan näkynyt.Nipa kirjoitti: 08 Maalis 2020 22:52 Kai te nyt viette auton mahdollisimman nopeasti lasiliikkeeseen korjautettavaksi kun kivenisku tulee??? Ei tarvitse kädet hiessä hikoilla niin paljoa että koska se lähtee halkeamaan. Eihän tuokaan joissain tapauksissa sitä riskiä poista mutta pienentää huomattavasti.
Sitten vaan auringon lämmittäessä "rits" ja lasi halki.
Ei tämä ollut rahakysymys. Se oli vaan niin mitätön. Toki olisin korjauttanut jos se olisi siltä näyttänyt.Nipa kirjoitti: 08 Maalis 2020 23:08Kai se vakuutuksestakin riippuu millainen on mutta ainakin omassa vakuutuksessa noi korjaukset on ilmaisia.PiuhaPoikki kirjoitti: 08 Maalis 2020 23:02
No toi mun iskemä oli niin pieni ja mitätön ettei tullut mieleenkään viedä korjattavaksi. Ei minkäänlaista särön alkuakaan näkynyt.
Sitten vaan auringon lämmittäessä "rits" ja lasi halki.
En nyt välttämättä tekisi tuotakaan johtopäätöstä heti....niin paljon kiinni miten osunut ja millaisen kolon tehnyt. Itsellä mennyt kaksi lasia 21-vuoden autouran aikana. Molemmat samasta uudesta V60:stä kuukauden sisään vuonna 2015. Ihan tuuripeliä. Samoista paikoista ne kaikkien merkkien lasit taitaa tulla.PiuhaPoikki kirjoitti: 08 Maalis 2020 23:11Ei tämä ollut rahakysymys. Se oli vaan niin mitätön. Toki olisin korjauttanut jos se olisi siltä näyttänyt.Nipa kirjoitti: 08 Maalis 2020 23:08
Kai se vakuutuksestakin riippuu millainen on mutta ainakin omassa vakuutuksessa noi korjaukset on ilmaisia.
Tämä vain osoittaa sen että ainakaan alkuperäinen lasi ei kestä yhtään napsua. Tiedä sitten tarvikelaseista.