Sitten hieman ensituntemuksia maanantaina saadusta pirssistä.
Titanium, Sonyllä ilman navia, piiloutuva koukku, sähköinen takaluukku, puolinahkapenkit muistilla ja 10-suunnan säädöillä edessä, madallettu alusta.
Ei se niin hiljainen olekaan?!
Vein kitkoilla olevan Mk4 ja lähdin kesäkumeilla, niin tuossa lienee selitys sille, että oli hieman kovempiääninen eikä ero ollut niin iso kuin talvella koeajossa.
Tuo perinteinen automaatti on kivempi kuin PowerShifti. Ykkönen on pesässä ns. paremmin eli lähtee rivakammin ja tasaisemmin. Mk4:n powershifti oli semmoinen hieman nykivä aina lähtemään paikaltaan.
Lämmityslaite hämmästytti, kuten tässä ketjussa joku jo ehtikin mainita. Tuntuu, että se on vähän niinkuin on/off. Puoli astetta kun säätää niin tulee kuumaa ja takas saman puoli astetta niin tulee kylmää. Mutta kiitos vinkistä: antaa sen hetken aikaa olla niin tasaantuu!
Mulla on tapana ajaa melko oikeassa reunassa vältellen uria, niin kaistanpitoavustin ilmoittelee vähän väliä. Pitänee säätää intensiteettiä pienemmälle.
Ajoasento parimetriselle ihan ok. Reisitukea saisi olla hieman pidemmälle, tai sitten penkki saisi nousta vielä enemepi etureunasta. Mutta miun maun mukkaan tuon ratin saa nyt paljon lähemmäksi kuin edellisessä. Tosin ei ollut Mk4:ssa kuin peruspenkit, mitä Titaniumiin tulee.
Keskikyynärnoja, säilytyslokerikko tms. mihin tuo oikean käden kyynärpää sopivasti ainakin minulla osuu, kun autoa ohjailee, niin pitää ikävää napsutusta. Eli kun kyynärpää on siinä päällä rennosti, niinkuin jokin muovi/muovi tai nahka/muovi pinta pikkuisen liikkuisi ja kun ovat nahkeita toisiinsa nähden, niin pitää ikävää napsutusta. Onko kukaan muu huomannut?
Yksi epäilys on kohdasta mikä tuon voisi aiheuttaa, mutta en ole ehtinyt väliin esim. kankaan palaa laittamaan.
Sähköinen luukku on kiva. Ei vaan meinaa muistaa avata sitä siitä ratin vierestä, niin menee hieman ootteluksi.
Ohjattavuus ja ajotuntuma parempi kuin edellisessä. Itselläni mikroautotaustaa ja en noista Comfort asetuksista välitä. No, mulla oli viikon verran viime kesänä 3 sarjan Bemari ajossa, niin kyllä siinä Comforttia tuli käytettyä, mutta en tähän nähnyt sitä tarpeelliseksi (eli jossain piti vähän säästääkkin).
Auto oli saanut myyjän mukaan kehuja peräpäästänsä kun odotteli perjantaista asti liikkeen sisällä maanantain luovutusta.
Nuo kulmissa olevat "tupla" pakoputket kromattuine kehyksineen on omastakin mielestä ihan kivan näköiset
Valkoinen, kromi ja musta vaan toimii...
Noo, on se naamakin kiva. Harmi vaan kun ei näe noita vilkkuja toiminnassa. Se "KITTimäinen" ominaisuus on kans kivaa katseltavaa.
Sonyn systeemi ja ajotietokoneen moninaiset ominaisuudet ja valikot tuntuivat aluksi turhan monimutkaisilta, mutta niitä nyt vähän jo räplänneenä, niin kivasti niitä säätöjä kuitenkin on. Löytänee mieluisensa.
Radiosta Puhelimeen tai toisinpäin äänilähteen vaihtaminen menee ilmeisesti vielä hieman mutkan kautta, kun pitää aika monta kertaa naputella.
Tosin nyt vaikuttaisi siltä, että alkaa muistamaan mitä oli puhelimella kuuntelemassa, niin osaa jatkaa, mutta sitten takaisin sinne radion puolelle....?
Ratin säädöistä en ole vielä äänilähdettä vaihtanut, onkohan helpompaa.
Tässä nyt ensituntemuksia, kysellä saapi jos jokin askarruttaa.
Takana vasta noin 300km.
Ainiin, oli muuten mittarissa 38 km kun liikkeestä lähdin ajelemaan. Juuri oli ollut edellisellä viikolla myyjän kanssa puhetta, että noita uusia autoja pistotarkistetaan aika-ajoin. Ilmeisesti näiden grammojen yms. takia. Eli jos mittarissa on enemmän kuin noin 10km niin autonne on päässyt testattavien joukkoon.
No, puoli tankkia bensaa "hyvityksenä" olivat laittaneet.