Sivu 236/399

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Helmi 2020 07:14
Kirjoittaja revote
@rsk@ kirjoitti: 23 Helmi 2020 02:07 Hain Foordin sivuilta käyttöohjekirjan automallilla ja siinä oli 205/60/16 2.3bar joka nurkkaan. (Tuorein mikä oli valittavissa).
Sitten Vin-koodilla ja antoi vaan yhden vaihtoehdon joka alkoi elokuulta 2919. Siitä oli activet yms tiedot tiputettu pois. Olikin siten muuttunut 2.6bar joka nurkkaan alle 160 nopeuksilla ja yli myös, normaali kuormalla.
Miksihän ovat nostaneet paineita, ja noin reilusti vielä. Nuo X-Ice North 4:t eivät taida olla ensiasennusrenkaat, onko HKPL9:t vai mitkä näissä talvirenkaina? Ainakin North 4:n kanssa 2.6 paineet tekevät autosta levottoman ajaa sulalla asfaltilla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Helmi 2020 07:29
Kirjoittaja focst
revote kirjoitti: 23 Helmi 2020 07:14
@rsk@ kirjoitti: 23 Helmi 2020 02:07 Hain Foordin sivuilta käyttöohjekirjan automallilla ja siinä oli 205/60/16 2.3bar joka nurkkaan. (Tuorein mikä oli valittavissa).
Sitten Vin-koodilla ja antoi vaan yhden vaihtoehdon joka alkoi elokuulta 2919. Siitä oli activet yms tiedot tiputettu pois. Olikin siten muuttunut 2.6bar joka nurkkaan alle 160 nopeuksilla ja yli myös, normaali kuormalla.
Miksihän ovat nostaneet paineita, ja noin reilusti vielä. Nuo X-Ice North 4:t eivät taida olla ensiasennusrenkaat, onko HKPL9:t vai mitkä näissä talvirenkaina? Ainakin North 4:n kanssa 2.6 paineet tekevät autosta levottoman ajaa sulalla asfaltilla.
Ensiasennusrenkaat on kaikki kesärenkaita. Yleisimmät talvirenkaat varmaan nokia ja conttinental valmistamia. Yleensä menee sen mukaan kenen kanssa auton myyjällä on sopimus.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Helmi 2020 16:54
Kirjoittaja @rsk@
Se kuvastaa noiden talvirenkaiden vetelyyttä jo kun vahingossa napakammin tyrkkää oven kiinni, niin auto heilahtaa renkaiden varassa pari kertaa sivusuunnassa, ei keinahtamalla... 😁
Tällä hetkellä 2.5bar joka nurkassa kylmänä, eli jopa 0.1bar alle tehtaan uusimman suosituksen, kun 2.3bar oli aikasempi ohjekirjassa...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Helmi 2020 17:25
Kirjoittaja revote
Ei tässä ainakaan allekirjoittanut vielä niin vanha ja mukavuudenhaluinen ole, että haluaisi papparenkailla ajaa. Mutta tosiaan liisari mikä liisari.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 09:54
Kirjoittaja @rsk@
Kaikki kulmat raja-arvojen sisällä, mutta oikeanpuolen eturenkaan aurausta pienentivät keskelle.
Täytyy vielä tänään käydä kokeilemassa isolla tiellä ja huomenna tulee pitempää ajoa, niin siinähän sen sitten näkee tarkemmin oliko vaikutusta.. 🤔

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 12:18
Kirjoittaja Fixu
Voi kikkare sentään. Ensimmäinen kerta kun weba ei lähtenytkään käyntiin alhaisen akun varauksen takia. Yli vuoden ollut Focus nyt alla ja syksyllä vaihdettu akku. S/S toimi vielä viikonloppuna ihan normaalisti.

Vähän aavistelin akkuongelmia, kun eilen ei etäkäynnistys toiminut eikä FP onnistunut päivittämään tietoja. Liekö auto jossain virransäästötilassa. Käynnistys tuntui aavistuksen "väsyneemmältä" kuin normaalisti...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 17:41
Kirjoittaja @rsk@
Täytys noihin webastollisiin autoihin saada sellanen "talviasetus", jossa akku sais latautua täydemmäksi. 😁

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 19:26
Kirjoittaja Fjöördis
Fixu kirjoitti: 24 Helmi 2020 12:18 Voi kikkare sentään. Ensimmäinen kerta kun weba ei lähtenytkään käyntiin alhaisen akun varauksen takia. Yli vuoden ollut Focus nyt alla ja syksyllä vaihdettu akku. S/S toimi vielä viikonloppuna ihan normaalisti.

Vähän aavistelin akkuongelmia, kun eilen ei etäkäynnistys toiminut eikä FP onnistunut päivittämään tietoja. Liekö auto jossain virransäästötilassa. Käynnistys tuntui aavistuksen "väsyneemmältä" kuin normaalisti...
Samasta syystä käytin autoa jokunen aika sitten huollossa.
Autokeskuksella olivat ihmeissään moisesta ongelmasta, ja tekivät kuulemma jonkun "päivityksen" ja latasivat akun täyteet.
Toimi viikon kun täyteen ladatussa akussa riitti virtaa, mutta nyt taas webasto ja S/S poissa pelistä.
Oli aika ala-arvoinen suoritus merkkiliikkeeltä. :roll:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 19:42
Kirjoittaja Rusakko_
Olen ajanut koko talven ajotietokoneen ilmoittamilla rengaspainella 2,3 baria lämpötilan seilatessa kahta puolen nollaa. Ajossa paineet nousevat 0,1-0,2 baria. Koko ajan tuntunut siltä, että meno vähän tahmeaa ja vetelää. Pari päivää sitten nostin paineet 2,5 bariin ja ero on selvästi parempi. Auto ohjautuu tarkemmin ja tuntuma hivenen tanakoitui. Ajot 99 % asfaltilla. Ajellaan nyt näillä ja kattellaan miltä maistuu. Varmaan joku 2,7 baria olis aivan maksimi...
Rengaskoko 215/55/R17 ja kumit Continental Viking Contact 7 (kitkat) ja tosi tyytyväinen olen ollut!

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 19:49
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Fjöördis kirjoitti: 24 Helmi 2020 19:26 Samasta syystä käytin autoa jokunen aika sitten huollossa.
Autokeskuksella olivat ihmeissään moisesta ongelmasta, ja tekivät kuulemma jonkun "päivityksen" ja latasivat akun täyteet.
Toimi viikon kun täyteen ladatussa akussa riitti virtaa, mutta nyt taas webasto ja S/S poissa pelistä.
Oli aika ala-arvoinen suoritus merkkiliikkeeltä. :roll:
Ei tuolle huoltoliike mitään mahda ennen kuin ford julkaisee korjaavan päivityksen.
Itse alan tosin suhtautua skeptisesti koko päivitykseen koska se on lykkääntynyt jo kohta puoli vuotta.

Defan ylläpitolaturi ja perinteinen lohkolämmitin on hyvä ja luotettava yhdistelmä.
Ja tiedän, ostettujen varusteiden kuuluisi toimia ja jos ei toimi niin asiakkaan on vaadittava korjausta.
Mutta minkäs teet.
Pidän mieluummin autoa roikan päässä kun kinaan huoltotiskillä turhaan asiasta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 20:33
Kirjoittaja HMS77
Rusakko_ kirjoitti: 24 Helmi 2020 19:42 Olen ajanut koko talven ajotietokoneen ilmoittamilla rengaspainella 2,3 baria lämpötilan seilatessa kahta puolen nollaa. Ajossa paineet nousevat 0,1-0,2 baria. Koko ajan tuntunut siltä, että meno vähän tahmeaa ja vetelää. Pari päivää sitten nostin paineet 2,5 bariin ja ero on selvästi parempi. Auto ohjautuu tarkemmin ja tuntuma hivenen tanakoitui. Ajot 99 % asfaltilla. Ajellaan nyt näillä ja kattellaan miltä maistuu. Varmaan joku 2,7 baria olis aivan maksimi...
Rengaskoko 215/55/R17 ja kumit Continental Viking Contact 7 (kitkat) ja tosi tyytyväinen olen ollut!
Minä olen näillä nykytalvirenkailla pitäny jo vuosia vähintään 2,6-2,8 bar paineita koska autonvalmistajan suositukset on VAIN kesärenkaille.
Talvirenkaat on aivan toinen juttu ja ne valmistajan suositukset EIVÄT koske talvirenkaita.
Älkää hitossa ajelko niillä 2,3bar paineilla talvirenkailla, pilaatte vaan ne renkaat niillä..
Mulla on nyt 2,8 joka nurkassa eikä mitään valittamista.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 20:40
Kirjoittaja revote
Kuten todettua, ainakin pullakoon X-Ice North 4 -nastarenkailla käytös muuttuu huonompaan kun nostaa paineita. Ei tuo pienemmilläkään paineilla mene kuin juna, mutta johtunee renkaista itsessään ja sulasta asfaltista.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 21:15
Kirjoittaja AAR85
Aikaisemmin mainitsin, että FordPass ilmoitti auton ladanneen tärkeän päivityksen ja päivitys pitäisi viimeistellä starttaamalla auto. Passissa ei ollu mitään tarkempaa tietoa päivityksen sisällöstä. Kävin nyt, kun muistin asian niin katsomassa päivityshistoriaa Etisin kautta. Siellä oli samaisena päivänä (13.2) Telematiikan (TCU) modulin päivitys. Mutta ei sielläkään ollut mitään tarkempaa infoa päivityksen vaikutuksista. Kehtaisikohan tätä alkaa kyselemään aspan kautta?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 21:24
Kirjoittaja focst
AAR85 kirjoitti: 24 Helmi 2020 21:15 Aikaisemmin mainitsin, että FordPass ilmoitti auton ladanneen tärkeän päivityksen ja päivitys pitäisi viimeistellä starttaamalla auto. Passissa ei ollu mitään tarkempaa tietoa päivityksen sisällöstä. Kävin nyt, kun muistin asian niin katsomassa päivityshistoriaa Etisin kautta. Siellä oli samaisena päivänä (13.2) Telematiikan (TCU) modulin päivitys. Mutta ei sielläkään ollut mitään tarkempaa infoa päivityksen vaikutuksista. Kehtaisikohan tätä alkaa kyselemään aspan kautta?
Ei se ainakaan ole se virranhallinta päivitys jota on odotettu sen pitäisi tulla ehkä aikaisintaan huhtikuussa. Joku korjauspäivitys varmasti mutta ei toivottuja vaikutuksia häiriöihin. Hätäpuhelujärjestelmä on herjannut pahimmillaan 6kertaa päivässä sais tulla päivitys jolla tosta päästään eroon.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 21:37
Kirjoittaja PiuhaPoikki
focst kirjoitti: 24 Helmi 2020 21:24 Ei se ainakaan ole se virranhallinta päivitys jota on odotettu sen pitäisi tulla ehkä aikaisintaan huhtikuussa. Joku korjauspäivitys varmasti mutta ei toivottuja vaikutuksia häiriöihin. Hätäpuhelujärjestelmä on herjannut pahimmillaan 6kertaa päivässä sais tulla päivitys jolla tosta päästään eroon.
Mullehan asennettiin joku välipäivitys jo joulun alla ja se korjasi hätäpuhelujärjestelmän.
Olisiko sama nyt jaossa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 21:46
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti: 24 Helmi 2020 21:37
focst kirjoitti: 24 Helmi 2020 21:24 Ei se ainakaan ole se virranhallinta päivitys jota on odotettu sen pitäisi tulla ehkä aikaisintaan huhtikuussa. Joku korjauspäivitys varmasti mutta ei toivottuja vaikutuksia häiriöihin. Hätäpuhelujärjestelmä on herjannut pahimmillaan 6kertaa päivässä sais tulla päivitys jolla tosta päästään eroon.
Mullehan asennettiin joku välipäivitys jo joulun alla ja se korjasi hätäpuhelujärjestelmän.
Olisiko sama nyt jaossa.
Mulla on uusin päivitys ei ollut apua.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 22:06
Kirjoittaja PiuhaPoikki
focst kirjoitti: 24 Helmi 2020 21:46
PiuhaPoikki kirjoitti: 24 Helmi 2020 21:37
Mullehan asennettiin joku välipäivitys jo joulun alla ja se korjasi hätäpuhelujärjestelmän.
Olisiko sama nyt jaossa.
Mulla on uusin päivitys ei ollut apua.
Vaikuttaa olevan melkoinen suo.
Taitaisi olla parempi ettei mitään päivitystä omaan autoon edes tulisi, koska kaikki pelaa hienosti kun vaan käyttää laturia.
Päivitys tuo tietysti tavalliseen tapaa liudan uusia bugeja.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 22:28
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti: 24 Helmi 2020 22:06
focst kirjoitti: 24 Helmi 2020 21:46
Mulla on uusin päivitys ei ollut apua.
Vaikuttaa olevan melkoinen suo.
Taitaisi olla parempi ettei mitään päivitystä omaan autoon edes tulisi, koska kaikki pelaa hienosti kun vaan käyttää laturia.
Päivitys tuo tietysti tavalliseen tapaa liudan uusia bugeja.
Tänä talvena on tullut enemmän herjoja kun päätin että lataan vain tarvittaessa. Viimetalvena oli yöt laturissa eikä herjoja juuri tullut, tosin silloin oli pakkasiakin tänä talvena ei juuri kylmiä kelejä ole ollut. Toivottavasti tuo pitkä aika joka on päivityksen tuloon mennyt on käytetty testaamiseen ja bugien poistoon. Vaikka päivitys tulisi huhtikuussa en meinaa toimia testaajana vaan odotan että muut ensin kokeilee päivityksen ja juuri sen tuleeko uusia ongelmia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Helmi 2020 23:13
Kirjoittaja mjasa
PiuhaPoikki kirjoitti: 24 Helmi 2020 19:49
Fjöördis kirjoitti: 24 Helmi 2020 19:26 Samasta syystä käytin autoa jokunen aika sitten huollossa.
Autokeskuksella olivat ihmeissään moisesta ongelmasta, ja tekivät kuulemma jonkun "päivityksen" ja latasivat akun täyteet.
Toimi viikon kun täyteen ladatussa akussa riitti virtaa, mutta nyt taas webasto ja S/S poissa pelistä.
Oli aika ala-arvoinen suoritus merkkiliikkeeltä. :roll:
Ei tuolle huoltoliike mitään mahda ennen kuin ford julkaisee korjaavan päivityksen.
Itse alan tosin suhtautua skeptisesti koko päivitykseen koska se on lykkääntynyt jo kohta puoli vuotta.

Defan ylläpitolaturi ja perinteinen lohkolämmitin on hyvä ja luotettava yhdistelmä.
Ja tiedän, ostettujen varusteiden kuuluisi toimia ja jos ei toimi niin asiakkaan on vaadittava korjausta.
Mutta minkäs teet.
Pidän mieluummin autoa roikan päässä kun kinaan huoltotiskillä turhaan asiasta.
Kuten tuolla aiemmin totesin niin jos kovin alkaa kiukuttamaan webasto haaste niin akun miinusnavasta ”älykästä” latausta ohjaavan anturin liitin irti. Itselläni toiminut webasto sen jälkeen ilman ongelmia. Joskus laitan yön yli lataukseen kun on tuo defan kiinteä laturi, koska ajomatkat lyhyitä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Helmi 2020 07:49
Kirjoittaja revote
mjasa kirjoitti: 24 Helmi 2020 23:13Kuten tuolla aiemmin totesin niin jos kovin alkaa kiukuttamaan webasto haaste niin akun miinusnavasta ”älykästä” latausta ohjaavan anturin liitin irti. Itselläni toiminut webasto sen jälkeen ilman ongelmia. Joskus laitan yön yli lataukseen kun on tuo defan kiinteä laturi, koska ajomatkat lyhyitä.
Oletko kysynyt huollosta, että mitä tämä anturin irroitus tarkoittaa tai aiheuttaa käytännössä? Jotenkin vaikea uskoa, ettei se aiheuttaisi mitään ongelmia :)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Helmi 2020 08:26
Kirjoittaja jarkkoo
Ei taida vielä olla kokemusta, onko nyt uusissa 2020 malleissa, missä uusi 3.4 SYNC jne, vielä näitä softaongelmia akunlatauksen, hätäpuhelujärjestelmän jne kanssa?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Helmi 2020 09:46
Kirjoittaja @rsk@
Mulla viime syyskuun tuotantoa ja ei ainakaan mitään ole ollut vielä. Katsotaan nyt kun pääsee perille tuonne kunnon pakkasiin miten käy. 😁

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Helmi 2020 09:48
Kirjoittaja @rsk@
Nyt kyllä auto tuntuu ajoltaan melko lupaavalle. En tiedä onko sitten näillä pakkasilla jotain tekemistä myös, mutta tais pieni säätö auttaa....

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Helmi 2020 09:50
Kirjoittaja AAR85
focst kirjoitti: 24 Helmi 2020 21:24
AAR85 kirjoitti: 24 Helmi 2020 21:15 Aikaisemmin mainitsin, että FordPass ilmoitti auton ladanneen tärkeän päivityksen ja päivitys pitäisi viimeistellä starttaamalla auto. Passissa ei ollu mitään tarkempaa tietoa päivityksen sisällöstä. Kävin nyt, kun muistin asian niin katsomassa päivityshistoriaa Etisin kautta. Siellä oli samaisena päivänä (13.2) Telematiikan (TCU) modulin päivitys. Mutta ei sielläkään ollut mitään tarkempaa infoa päivityksen vaikutuksista. Kehtaisikohan tätä alkaa kyselemään aspan kautta?
Ei se ainakaan ole se virranhallinta päivitys jota on odotettu sen pitäisi tulla ehkä aikaisintaan huhtikuussa. Joku korjauspäivitys varmasti mutta ei toivottuja vaikutuksia häiriöihin. Hätäpuhelujärjestelmä on herjannut pahimmillaan 6kertaa päivässä sais tulla päivitys jolla tosta päästään eroon.
Kys. TCU päivitys oli korjaus siihen Deep Sleep -ongelmaan. Kysyin aspalta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Helmi 2020 11:16
Kirjoittaja s_herra
s_herra kirjoitti: 11 Helmi 2020 07:37 Pari kertaa mennyt ajossa jarrupoljin jäykäksi ja tämän takia sitten jarrutus pitkäksi. Sitten taas palautunut tuntuma normaaliksi. Automaattivehkeissähän tähän on ilmeisesti jotain fiksausta mutta onko manuaalista vastaavia havaintoja?

Ensi viikolla auto menossa pajalle vesipumpun vaihtoon (ääntää) ja etuovien räminöiden poistoon (jonkin sortin vaahtoa/massaa laittavat). Pähkäilkööt jarruja samalla.
Vesipumppu vaihdettu ja sivuääni katosi tällä toimenpiteellä. Tässä koneessa on nokkaketju ja vesi- ja öljypumppu on omalla hihnalla. En tiedä vaihdettiinko hihna samalla. Etuoviin laitettiin "vaimenninmassaa", räminät ehkä hieman laantuneet, aika näyttää...

ABS-moduuli päivitettiin myös, jarrut pelanneet ainakin toistaiseksi normaalisti. Tästähän on kampanja mitä ei kuitenkaan ollut kohdistettu tähän autoon mutta päivittivät silti. :thumbup:

Ainoa asia mikä tällä hetkellä hieman häiritsee on sylinterinlepuutuksen aiheuttama tärinä. SYNC 3.4 ja karttojen päivitystä odotellaan myös.