Sivu 203/392

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 09:00
Kirjoittaja Freeze
revote kirjoitti: 12 Joulu 2019 06:59 Kysyin tästä myyjältä ja ei kuulemma merkitystä. Sen kun käytät miten käytät.
Puhuu paskaa. Kerro terveisiä. :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 09:19
Kirjoittaja HMS77
revote kirjoitti: 12 Joulu 2019 06:59 Kysyin tästä myyjältä ja ei kuulemma merkitystä. Sen kun käytät miten käytät.
En tiedä kumpi on huolestuttavampaa, se että myyjä puhuu oikeasti tollasta paskaa vai että joku oikeasti uskoo tollaset puheet.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 09:38
Kirjoittaja revote
@rsk@ kirjoitti: 12 Joulu 2019 08:42 :shock: Niin justiinsa... Nyt alkaa olla oikeeta myyntimiehen puhetta....
Webastot kuulemma kehittyneet. Samoin oli sanonut myös kaverille Volvon myyjä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 09:43
Kirjoittaja AAR85
revote kirjoitti: 12 Joulu 2019 09:38 Webastot kuulemma kehittyneet. Samoin oli sanonut myös kaverille Volvon myyjä.

Samaa sanoi webastoasentaja, kun laitettiin kuukaus sitten emännän autoon webasto. Tosin mainitsi, että olisi kesällä hyvä käyttää kerran kaks vartin verran.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 10:08
Kirjoittaja revote
Webahommaa kun alkaa miettimään järjellä, jättää tuon turhan läyhäämisen pois, niin miten esimerkiksi ajonaikainen käyttö toimisi jos ei saisi käyttää lyhyitä aikoja? Ennenwanhaan webaa/eberiä käytettiin auton lämmittämiseen ennen ajoa, nykyään sekä että.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 13:42
Kirjoittaja 69dude
revote kirjoitti: 12 Joulu 2019 10:08 Webahommaa kun alkaa miettimään järjellä, jättää tuon turhan läyhäämisen pois, niin miten esimerkiksi ajonaikainen käyttö toimisi jos ei saisi käyttää lyhyitä aikoja? Ennenwanhaan webaa/eberiä käytettiin auton lämmittämiseen ennen ajoa, nykyään sekä että.
Liian lyhyt weban käyttö jatkuvasti ,tukkii sen koko vekottimen ajan kanssa.Ainakin diisseleissä.

"Lyhyet käyntijaksot eivät ole polttimelle hyväksi, vaan olisi syytä lämmittää ainakin 10 minuuttia kerrallaan että lämmitin kuumenee kunnolla ja palaa puhtaasti. Ei se kerrasta pilalle mene, mutta jatkuva pätkäkäyttö saattaa noeta lämmittimen huoltokuntoon ennen aikojaan"

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 13:50
Kirjoittaja Ishvan
Neljässä autossa ollut webasto ( Volvo ). Aina ollut webasto automaatilla ja käyttänyt olen miten sattuu. Kaikki dieseleitä. Paljon turhia käynnistymisä esim. auton siirrossa talliin jne. Koskaan ollut yhdessäkään vikaa. Samoin tulen myös toimimaan. Saahan sen sitten niinkin vanhaa keksintöä vastaan kuin raha huollettua. Yhtään ylimääräistä ajatusta ei viitsi koko aparaatille antaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 16:33
Kirjoittaja AAR85
Jaaaha, tilattu auto oli tänään saapunut liikkeen pihalle. Ei ne aina näemmä myöhässä ole. Arvioitu saapuminen suomeen oli alunperin 4.1.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 18:49
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Onko joku päässyt jyvälle mikä sen ajotietokoneen "Start/stopt" ruksin merkitys on?
Ainakaan se ei elä samaan tahtiin konsolin napin kanssa.

Tosta webastosta...
Jos tietokoneessa ei ole lisälämmitin ruksia päällä mutta käynnistää webaston kaukosäätimellä niin kuinka kauan se käy liikkeellelähdön jälkeen?
Sen puolituntisen weban käynnistyksestä lukien?

Mk2:n ajastimella tai manuaalisesti käynnistetty eberihän sammuu samantien kun auton käynnisti, ellei Aux heater ruksia ole.
Tämä uusi tuntuu käyttäytyvän eri tavalla. Kulutuslukemista päätellen poltin jää päälle vaikkei ruksia ole.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 19:08
Kirjoittaja Freeze
Webaston oletus maksimikäyttöaika on muistaakseni 30 min.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 19:11
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Freeze kirjoitti: 12 Joulu 2019 19:08 Webaston oletus maksimikäyttöaika on muistaakseni 30 min.
Joo mutta tarkoitin sitä, että jos käynnistän webaston kakella 7:30 ja lähden liikkeelle 7:45 niin käykö weba taustalla 8:00 saakka vaikkei valikon lisälämmitin ruksia ole valittu?

Siis jos nyt akussa sattuu oleman sen verran virtaa että weba käynnistyy :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 19:22
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti: 12 Joulu 2019 19:11 Joo mutta tarkoitin sitä, että jos käynnistän webaston kakella 7:30 ja lähden liikkeelle 7:45 niin käykö weba taustalla 8:00 saakka vaikkei valikon lisälämmitin ruksia ole valittu?

Siis jos nyt akussa sattuu oleman sen verran virtaa että weba käynnistyy :lol:
Mulla webasto lämmitys loppuu kun lämmöt tulee mittarin mukaan puoleen väliin. Kylmemmällä kelillä ei pysy enää puolivälissä jos ei laita ajonaikaista lämmitystä päälle.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 19:23
Kirjoittaja revote
69dude kirjoitti: 12 Joulu 2019 13:42 Liian lyhyt weban käyttö jatkuvasti ,tukkii sen koko vekottimen ajan kanssa.Ainakin diisseleissä.

"Lyhyet käyntijaksot eivät ole polttimelle hyväksi, vaan olisi syytä lämmittää ainakin 10 minuuttia kerrallaan että lämmitin kuumenee kunnolla ja palaa puhtaasti. Ei se kerrasta pilalle mene, mutta jatkuva pätkäkäyttö saattaa noeta lämmittimen huoltokuntoon ennen aikojaan"
Edelleen, jos weba on päällä ajon aikana ja ajat vaikka lyhyttä nurkka-ajoa niin ei se kerkeä palamaan kuin muutaman minuutin kerrallaan.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin webastot on tosiaan kehittyneet sieltä 80-luvulta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 19:33
Kirjoittaja PiuhaPoikki
focst kirjoitti: 12 Joulu 2019 19:22 Mulla webasto lämmitys loppuu kun lämmöt tulee mittarin mukaan puoleen väliin. Kylmemmällä kelillä ei pysy enää puolivälissä jos ei laita ajonaikaista lämmitystä päälle.
Varmaan se loppuis mullakin mutta toi reilun 12 litran vesipadan lämmittäminen tuntuu kestävän tolkuttoman kauan jo näillä ilmoilla.
Puhaltimesta tulee kyllä lämmintä mutta mittari nousee todella hitaasti vaikka webasto palaa. Antaa sen palaa vaan.
Kylmällä koneella en viitsi ajella ja ihan nurkkapyöritystä ei onneksi juuri tule.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 19:46
Kirjoittaja focst
PiuhaPoikki kirjoitti: 12 Joulu 2019 19:33 Varmaan se loppuis mullakin mutta toi reilun 12 litran vesipadan lämmittäminen tuntuu kestävän tolkuttoman kauan jo näillä ilmoilla.
Puhaltimesta tulee kyllä lämmintä mutta mittari nousee todella hitaasti vaikka webasto palaa. Antaa sen palaa vaan.
Kylmällä koneella en viitsi ajella ja ihan nurkkapyöritystä ei onneksi juuri tule.
Joo 1.5ecoboost on reippaasti pienempi nestetilavuus ja lämpeää webastolla nopeasti. En minäkään halua palella ja ilman webastoa ei mullakaan lämmöt nouse jos on vähänkään pakkasta. Ei haittaa vaikka kulutus talvella nousee. Noin litran vaikuttaa kun on ajonaikainen lämmitys päällä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 20:05
Kirjoittaja Fixu
PiuhaPoikki kirjoitti: 12 Joulu 2019 19:11 Joo mutta tarkoitin sitä, että jos käynnistän webaston kakella 7:30 ja lähden liikkeelle 7:45 niin käykö weba taustalla 8:00 saakka vaikkei valikon lisälämmitin ruksia ole valittu?

Siis jos nyt akussa sattuu oleman sen verran virtaa että weba käynnistyy :lol:
Auto antaa mahdollisuuden sammuttaa webaston ratin ok-napilla ennen kuin moottori käynnistetään. Muuten se kai jatkaa sen maksimin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 20:28
Kirjoittaja Rusakko_
Mulla kokemusta vasta pikkupakkasista, mutta noilla kelelillä webastolla (vaikka ilman esilämmitystä) lämpeää 3 km matkalla moottori nopeammin kuin kesähelteellä. Esilämmitettynä varmaan jo 1-2 km matkalla. Ärhäkkäästi siis lämpeää moottori, mutta sisätilat jotenkin vähän tahmaisemmin. Kulutus noussut litralla kesästä, vaikka vasta nollan kahtapuolen keleissä autoiltu. Kunnon pakkaskausi kun alkaa, ja webastoa tarvii vielä enemmän, niin varmasti nousee vielä toisenkin litran. Esilämmitystä käytän just sen verran että tuulilasilta sulaa jäät eli n. 10 min. Webasto sammuu kun viisari alkaa lähestyä normaalia. Olen todennut tämän ihan kädellä lämppärin pakoputken suulta.

Pari edellistä n. 2 litraista dieseliä ei tarvinut ajonaikaista lisälämmitystä, kun maskissa oli suoja. Molemmista poistatin EGR:n, mikä entisestään hidasti moottorin lämpeämistä. Ihan normaali esilämmitys riitti talviautoiluun. En tiedä olisko jollain 1,6 "pikkudieselillä" tullut kylmä. Tuskimpa.
Toisessa dieselissä oli polttoainelämppäri, mitä auto ohjasi. Ekalla omistajalla meni sisuksia uusiksi reilusti alle 100 tkm, minun omistuksessa koko lämppäri täysin tukossa 140 tkm. Uusin koko lämppärin sellaiseksi versioksi mihin auton äly ei koske. Hyvin toimi 250 tkm asti, kunnes auto myytiin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 20:40
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Mulla on kokemusta kahdesta eberistä yhteensä puolimiljoonaa kilometriä. Molemmista meni aivot uusiksi 200tkm kohdilla ja samalla se hehkun ympärillä oleva sihti. Mitään nokeentumisongelmia ei ollut. Pääsääntöisesti toimivat kuin junan vessa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 20:47
Kirjoittaja fordever
Onko webasto jokin uusi normaali eli miksi sitä tarvitaan vaikkapa 1.5 EcoBoostissa?

Olisiko jollain sisäpiirin tietoa kun google-ukko ei halua kertoa eli onko Mk4 Focuksissa esim. PTC-häkkyrä, jos ei ole tilannut webastoa? Kysymys koskee etenkin bensakoneisia.

Ja vielä jatkokysymys: Pärjääkö 1.5 EcoBoostilla ilman webastoa ja tarkoitan nyt autoa johon ei ole webastoa asennettu?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 20:58
Kirjoittaja focst
fordever kirjoitti: 12 Joulu 2019 20:47 Onko webasto jokin uusi normaali eli miksi sitä tarvitaan vaikkapa 1.5 EcoBoostissa?

Olisiko jollain sisäpiirin tietoa kun google-ukko ei halua kertoa eli onko Mk4 Focuksissa esim. PTC-häkkyrä, jos ei ole tilannut webastoa? Kysymys koskee etenkin bensakoneisia.

Ja vielä jatkokysymys: Pärjääkö 1.5 EcoBoostilla ilman webastoa ja tarkoitan nyt autoa johon ei ole webastoa asennettu?
Varmasti pärjää ilmankin. Itse olen sen verran mukavuuden haluinen että hyppään mielellään lämpimään autoon joka liikkeelle lähdettäessä myös puhaltaa lämmintä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 21:09
Kirjoittaja revote
fordever kirjoitti: 12 Joulu 2019 20:47 Onko webasto jokin uusi normaali eli miksi sitä tarvitaan vaikkapa 1.5 EcoBoostissa?
Koska sitätilat eivät lämpeä tarpeeksi vaikka vain muutaman asteen pakkasessa. Tai siinä kestää toooooooosi kauan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 22:58
Kirjoittaja Sanpool
Freeze kirjoitti: 11 Joulu 2019 17:36 Teoriassa sinnekin pitäisi tulla mutten ole omia kampanjoita siellä nähnyt, 100% varmuudella tulee FordETIS palveluun.
Tänään näköjään ilmestynyt omaan fordpassiin huoltotoimenpide 19B36.
Ei muuta kun huoltoon,vastahan siellä tällä viikolla kävin. :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Joulu 2019 23:03
Kirjoittaja Sanpool
Sanpool kirjoitti: 10 Joulu 2019 10:25 Auto sai tunnin valohoitoa.Uusi akku asennettiin, oli kuulemma huonossa kunnossa ja takuuseen meni,
toimenpiteellä ei ollut kuitenkaan sanottavaa vaikutusta, S/S on nimittäin edelleen kuollut.
Ajoin kotiin (n.10 km) ja sillä matkalla ei ainakaan näyttänyt elpymisen merkkejä...noh, nöyrryin ja laitoin akkulaturin kiinni autoon,ihan mielenkiinnosta josko se auttaisi. Olokoon muutaman tunnin kiinni laturissa ,jää nähtäväksi auttaako :evil: Jos ei ala elpymään täytyy mennä uudelleen,kunhan ehtii, ei oikein olisi aikaa tähän. :(Lämpötila on nollassa, sen puolesta S/S pitäisi toimia)
Uuden akun lataus auttoi,toistaiseksi ainakin S/S toiminut moitteetta jo kaksi päivää :o jää nähtäväksi vieläkö ensi viikolla toimii.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Joulu 2019 07:30
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Sanpool kirjoitti: 12 Joulu 2019 23:03 Uuden akun lataus auttoi,toistaiseksi ainakin S/S toiminut moitteetta jo kaksi päivää :o jää nähtäväksi vieläkö ensi viikolla toimii.
Huollossa ei sitten ilmeisesti ole tehty fordin ohjeiden mukaan.

Jäsen Focst tuossa aiemmin kertoi, että:
Ainoa ohje mitä tohon virran hallintaan on että ladataan yön yli ja nollataan BMS anturi niin oppii uudestaan tasot.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Joulu 2019 09:10
Kirjoittaja Freeze
Nyt tuli tuo 19B36 tännekin, saksalaiselta keskustelupalstalta lukaisin että "This update is only for the AT cars. The software wants to fix the rolling issue during gearshift from D to R.". Ei haittaa menoa minulla ATM, tammikuun alkuun on varattu huolto muutenkin.