Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 11 Joulu 2019 09:14
Juu, pitää ruksia takas päälle ja sanoa vaimollekin että ei koske siihen. 

Autossa on Webasto ja kaukosäädin on Telestart T91. Kaksi nappia, päälle ja pois.AAR85 kirjoitti: 11 Joulu 2019 10:58 Kumpi kaukosäädin eberiin tulee auton mukana? Näytöllinen vai ilman näyttöä?
Ei kannata muuten sitten kadottaa tuota kakea.. On ilmeisesti aika helvetin arvokas..toasti kirjoitti: 11 Joulu 2019 11:04 Autossa on Webasto ja kaukosäädin on Telestart T91. Kaksi nappia, päälle ja pois.
Ahaaa. Kiitos tarkennuksesta. Luulin, että olisi Eberi.toasti kirjoitti: 11 Joulu 2019 11:04 Autossa on Webasto ja kaukosäädin on Telestart T91. Kaksi nappia, päälle ja pois.
Ehdottomasti pinnoite, niin saa välillä pestä vähän tymäkämmillä aineilla piet yms pois. Jonkun vahan kanssa saa koko ajan varoa, että millä aineella pesee ja silti kyljet antautuu tosi nopeasti hyvään pinnoitteeseen verrattuna.toasti kirjoitti: 10 Joulu 2019 21:23 Ei se konepesussa niitä lukkoja naksuttele lainkaan, kun on avain on sisässä. Käsipesun ongelmia tuo jos avain taskussa.
Eikä se harjaton konepesu maalipinnalle mitenkään raskas ole. Puhdastakin tulee kun on hyvä kestopinnoite pohjilla.
Edit: tai no sanotaan että tulee riittävän puhdasta niiden talvikuukausien ajaksi kun tulee konepesussa käytyä. Käsipesussa tulee luonnollisesti puhtaampaa.
Oliskos tuo sitten juuri tuohon jarrujen tehottomuuteen liittyvä juttu jota jengi on täälläkin valitellu? Omassa yksilössä on jarrut toiminu aina mainiosti, ainakin niinä kertoina kun itse olen sillä ajanu. Vaimolta en ole kyselly onko jarrut toiminu.toasti kirjoitti: 11 Joulu 2019 15:08 Taas pukkaa uutta huoltokampanjaa
19B36 - FOCUS - ELECTRONIC BRAKE BOOSTER - SOFTWARE
Ehdin jo ajatella akun vaihdon jälkeen, että vihdoin vuoden jälkeen olisi ylimääräiset korjaamokäynnit takanapäin. No jospa tämän jälkeen sitten...
Juu mullakin on jarrujen ohjelmistoa päivitetty useampaan kertaan, kun ei ihan odotetusti ole toiminut. Voihan se olla, että mulle tuo päivitys on jo ajettu mikä tuossa kampanjassa tehdään. No, se selviää ainoastaan huollossa.HMS77 kirjoitti: 11 Joulu 2019 16:00 Oliskos tuo sitten juuri tuohon jarrujen tehottomuuteen liittyvä juttu jota jengi on täälläkin valitellu? Omassa yksilössä on jarrut toiminu aina mainiosti, ainakin niinä kertoina kun itse olen sillä ajanu. Vaimolta en ole kyselly onko jarrut toiminu.![]()
Mihin tämä tieto kampanjasta tulee?toasti kirjoitti: 11 Joulu 2019 15:08 Taas pukkaa uutta huoltokampanjaa
19B36 - FOCUS - ELECTRONIC BRAKE BOOSTER - SOFTWARE
Ehdin jo ajatella akun vaihdon jälkeen, että vihdoin vuoden jälkeen olisi ylimääräiset korjaamokäynnit takanapäin. No jospa tämän jälkeen sitten...
Teoriassa sinnekin pitäisi tulla mutten ole omia kampanjoita siellä nähnyt, 100% varmuudella tulee FordETIS palveluun.
Soittelin voortille ja kerroin tuskatumisestani.focst kirjoitti: 03 Joulu 2019 17:22 Testerillä pitää tehdä.. fordin ohje on että nollataan bms kun on ladattu täyteen. Pelaa kuulema pitempään kun bms nollaus tehdään. Kumma etteivät mitään edes yritä siellä rs huollossa.
TCU moduliin on tulossa päivitys. Julkaisu päivä ei vielä selvillä mutta ens vuoden puolella. Ota päivityksenä levitys eli pitäis päivittyä automaattisesti. Ainoa ohje mitä tohon virran hallintaan on että ladataan yön yli ja nollataan BMS anturi niin oppii uudestaan tasot.PiuhaPoikki kirjoitti: 11 Joulu 2019 18:19 Soittelin voortille ja kerroin tuskatumisestani.
Sain kuulla, että päivitystä ei ole vieläkään julkaistu, yllätys.
Järjestelmän resetointia/nollausta kokeillaan seuraavaksi, josko se ainakin parantaisi toimintaa vaikkei mitään korjaakaan.
Tänään tapahtui sellainen kummallisuus, että vaikka latausjärjestelma oli aamulla sekaisin niin töistä lähtiessä s/s yllättäen toimikin ja latausjännitekin asettui normaalisti reiluun 13 volttiin.
Kertaakaan aiemmin systeemi ei ole saanut ajatuksen päästä kiinni ominpäin ilman töpseliresettiä.
Aloin jo ajatella, että onko siihen kumminkin asentunut taivaalta joku päivitys.
Aamulla sitten näkee toimiiko webasto.
Kyllä fordpass näistäkin ilmottaa..mulla 2 kamppanjaa tullut ilmotus tätä kautta.
Tämän bongasin toiselta foorumilta ja tarkastin etiksestä koskevan itseäni. FordPassiin on aiemmin tullut kyllä kampanjat, mutta tämä ei vielä siellä näkynyt.
Mä en kyllä ymmärrä miten tuo TCU-päivitys voisi ratkaista kaikki sähköongelmat. TCU:n päivitys ilmeisesti korjaa moduulin suuren lepovirran kulutuksen, hätäpuhelujärjestelmän vian jne, mutta oman käsityksen mukaan ei tuo yksittäinen moduuli voi sekoittaa latausta ja lataustason laskentaa. Virrankulutuksen sensori on akun miinuskaapelissa ja tieto menee BCM:lle. BCM:llä on akun varaustaso tiedossa ja BCM komentaa PCM lataamaan tahtonsa mukaan. Jos BCM päivitettäisiin, niin siitä voisin uskoa, että se ratkaisee nuo latauksen outoukset. TCU:n ei pitäisi liittyä mitenkään virranhallintaan muuta kuin että tällä hetkellä se joissain autoissa kuluttaa liikaa virtaa auton ollessa pois päältä.focst kirjoitti: 11 Joulu 2019 19:20 TCU moduliin on tulossa päivitys. Julkaisu päivä ei vielä selvillä mutta ens vuoden puolella. Ota päivityksenä levitys eli pitäis päivittyä automaattisesti. Ainoa ohje mitä tohon virran hallintaan on että ladataan yön yli ja nollataan BMS anturi niin oppii uudestaan tasot.
Toivotaan että sulla rupes auto pelaamaan vähän surkea on ollut alku.
Toivotaan niin.focst kirjoitti: 11 Joulu 2019 19:20 Toivotaan että sulla rupes auto pelaamaan vähän surkea on ollut alku.
Kannattaa huomioida, että se lisälämmitin ei pidä yhtään lyhyistä käyntijaksoista. Se tykkää lämmitä kunnolla ja palaa puhtaaksi samalla. Muuten karstoittuu.HMS77 kirjoitti: 11 Joulu 2019 09:14 Juu, pitää ruksia takas päälle ja sanoa vaimollekin että ei koske siihen.![]()
Se liian suuri lepovirta voi olla syynä koko ongelmaan täällä aiemmin ruoditun Smart Chargen prosyyrin mukaan.toasti kirjoitti: 11 Joulu 2019 19:37 Mä en kyllä ymmärrä miten tuo TCU-päivitys voisi ratkaista kaikki sähköongelmat. TCU:n päivitys ilmeisesti korjaa moduulin suuren lepovirran kulutuksen, hätäpuhelujärjestelmän vian jne, mutta oman käsityksen mukaan ei tuo yksittäinen moduuli voi sekoittaa latausta ja lataustason laskentaa.
Äh, niin tietysti. Unohdin virrankulutuksen olevan niin iso, että hall-anturin kalibrointia ei suostuta tekemään. Kyllähän tämä sitten järkevältä kuulostaa.PiuhaPoikki kirjoitti: 11 Joulu 2019 20:15 Se liian suuri lepovirta voi olla syynä koko ongelmaan täällä aiemmin ruoditun Smart Chargen prosyyrin mukaan.
Jos kalibrointi ei onnistu 7 vuorokauden sisään niin järjestelmä "sekoaa".
Mene ja tiedä totuus.
Juu, eikös se ole kutakuinkin vartti suositeltu minimi?ynjevi kirjoitti: 11 Joulu 2019 20:13 Kannattaa huomioida, että se lisälämmitin ei pidä yhtään lyhyistä käyntijaksoista. Se tykkää lämmitä kunnolla ja palaa puhtaaksi samalla. Muuten karstoittuu.
Kysyin tästä myyjältä ja ei kuulemma merkitystä. Sen kun käytät miten käytät.ynjevi kirjoitti: 11 Joulu 2019 20:13 Kannattaa huomioida, että se lisälämmitin ei pidä yhtään lyhyistä käyntijaksoista. Se tykkää lämmitä kunnolla ja palaa puhtaaksi samalla. Muuten karstoittuu.
Seitsemättä reissua varten odotellaan osien saapumista, auto on ollut reilut 8 kuukautta ajossa.Renee kirjoitti:Moro kun lukee Focus kuskien juttuja niin sanat huolto päivitys aika monta kertaa esintyy. Voisiko joku kertoa monta kertaa on ollut ylimääräinen käynti huollossa muun kuin normihuollon takia. Itse kävin Mondeon valojen kanssa.6 ylimääräistä käyntiä. Olen Suomen ainoa Fordkuski tiedon mukaan joka sai 50€ etusetelin Fordilta vaivannäöstä.
revote kirjoitti: 12 Joulu 2019 06:59 Kysyin tästä myyjältä ja ei kuulemma merkitystä. Sen kun käytät miten käytät.