Re: Uusi Fiesta 2017/2018
Lähetetty: 10 Touko 2019 13:06
Eikös noita voi palauttaa kun tyytyväisyystakuu on jopa Gigantin pesukoneilla?
Ford-Club Finland keskustelu
https://www.fordclub.fi/foorumi/
Tällaista tää on. Kerran paskan ostit niin eroon et pääse.
Jos joku tietää pk-seudulla oikeasti toimivan Ford-huollon missä hoituu takuuasiatkin niin saa kertoa, jo mainittu Autokeskus sekä Rintajouppi on kokeiltu ja kumpikaan ei kyllä oikein vakuuttanut toiminnallaan. Meidän nakkikattila on ollut nyt yhteensä 6 kertaa jo ihmeteltävänä ilmastoinnin ihmeellisen ja ihan oikeasti häiritsevän kovan pihinän ja kuohahtelun takia joka on riivannut uudesta lähtien, viimeisimmällä kerralla vihdoin ongelma myönnettiin ja siitä tehtiin kysely tehtaalle koska mitään eivät osaa tehdä -> arvatkaapas kuuluiko mitään jälkikäteen tuosta "kyselystä"?Arski54 kirjoitti: ↑10 Touko 2019 21:59 Tällaista tää on. Kerran paskan ostit niin eroon et pääse.
Seuraava auto minulla tai vaimolla ei ole Ford.
Kun ostaa uuden auton olettaa saavansa laatua ja että takuukorjaukset hoituu. Paskan marjat.
Autokeskus Konala jätettiin kiireellinen soittopyyntö klo 12.20. Eivät soittaneet takas. Kyllä Autokeskus on oikeasti paska firma. Tämän auton myyjä ja merkkihuolto, silti ei asiat hoidu.
Pääkaupunkiseudulla ei ole toimivaa Ford huoltoa. Laakkonen ei ole sen parempi kuin nuo kaksi mainitsemaasi. Itse käytän autot huollossa Tampereella kun siellä työn takia olen pari kertaa kuukaudessa.jarkkoo kirjoitti: ↑11 Touko 2019 13:12 Jos joku tietää pk-seudulla oikeasti toimivan Ford-huollon missä hoituu takuuasiatkin niin saa kertoa, jo mainittu Autokeskus sekä Rintajouppi on kokeiltu...
Fordin jälkimarkkinointi on kyllä todella surkean tuntuista, mitään palvelua ei tunnu saavan ellei oikeasti sitä vaadi (ja lyö nyrkkiä pöytään), ja ihan tämän perusteella teinkin päätöksen olla vaihtamatta uuteen Focukseen vaikka kovasti se houkuttelikin. Fiesta on mulla 7. Ford, ja melko varmasti viimeiseksi jää, sen verran huono fiilis on jäänyt viimeisen vuoden aikana saamastani palvelusta.
Mitenköhän Vaunulan huolto, onko siitä kokemuksia?Arski54 kirjoitti: ↑11 Touko 2019 15:39 Pääkaupunkiseudulla ei ole toimivaa Ford huoltoa. Laakkonen ei ole sen parempi kuin nuo kaksi mainitsemaasi. Itse käytän autot huollossa Tampereella kun siellä työn takia olen pari kertaa kuukaudessa.
Joku kehui Järvenpäässä olevaa huoltoa, ei omakohtaista kokemusta.
Fordin jälkimarkkinointi on sieltä mihin aurinko ei paista.
Maahantuojan toiminta sieltä ja syvältä.
Meillä on kaksi Fordia ja kumpikaan ei vaihdu Fordiin kun se aika tulee. Eli sama päätös kuin sinulla. Meilläkin ollut kaikkiaan 8 Fordia tähän mennessä ja sekä autojen laatu että huolto-/takuu- asiat ei vaan onnistu kuten pitäisi.
Vaunulasta on jonkin verran huonoa palautetta liikkeellä, itse en ole kokeillut. Toiset kyllä kehuukin.jarkkoo kirjoitti: ↑11 Touko 2019 15:52 Mitenköhän Vaunulan huolto, onko siitä kokemuksia?
Ihan Tampereelle asti ei viittisi kyllä lähteä. Järvenpäässä olevassa Ford-liikeessä (Mäkelän auto?) kävin kun Focusta harkitsin, olisin pyytänyt tarjouksen mutta 20 minuutin hallissa pyörimisen jälkeen kun en ollut nähnyt ensimmäistäkään myyjää läksin pois, ei jäänyt hyvä kuva siitä(kään) Ford-liikkeestä.
Se on kyllä pakko myöntää, että Konalan Autokeskuksen myyntipuolesta jäi hyvä fiilis, ainakin se herra joka järkkäili mulle Focuksen pariin otteeseen koeajoon niin ansaitsee asiakaspalvelusta täydet pisteet, ei millään lailla tyrkky mutta palvelualtis ja todella asiallinen.
Vielä lisää,ainakin Hämäläisen korikorjaamo saa multa 10+,nopeaa ja luotettevaa...ehkä se Zetterberg vaikuttaa asiaanArski54 kirjoitti: ↑11 Touko 2019 17:02 Vaunulasta on jonkin verran huonoa palautetta liikkeellä, itse en ole kokeillut. Toiset kyllä kehuukin.
Huolto Hämäläinen Järvenpää, sitä olen kuullut kehuttavan. En ole kokeillut.
Konalan myynti toimii, siinä ilmeisesti "raha puhuu". Meidänkin tuo Fiesta ostettu sieltä. Mikään muu ei sitten toimikaan.
Kompataan tätä.Asiakkaita tosiaan erilaisia.hapelo kirjoitti: ↑11 Touko 2019 18:26 Moro!
No mistähän aloittaisi...noita huolto/myynti firmoja riittää,niin myös erillaisia asikkaita.
Itse alalla olleeni voin sanoa suurin osa firmoista hoitaa asiat kuntoon,toki ylilyöntejä sattuu..
Näin itse asiaa ja hommaa jälkeenpäin katsoen kolmea erillaista asiakastyyppiä,ensimmäinen
tietää mitä haluaa,toinen täysin tietämätön mistään,kolmas se mikä tietää kaikesta kaiken...
Ketä luulet että palvelisin parhaiten,hmm...en kiellä että homma on hieman merkkihuolloilla
karannut lapasesta,vieläkin iso osa kuvittelee/luulee että takuu raukeaa jos huollattaa muualla
kuin sieltä mistä uuden auton osti...
Hmm..Vaunula,ei mitään pahaa sanottavaa mutta näissäkin asiossa täytyy myöntää että suhteista
on apua,kaikkien ei ainoastaan em. firman kohdalla!
Tämä noin 45v. kokemuksella
Harri
Ecobuusteri kirjoitti: ↑11 Touko 2019 19:50 Kompataan tätä.Asiakkaita tosiaan erilaisia.
Joskus muistan lukeneeni asiakkaasta joka sai jotain ”allergisia” kohtauksia uuden auton tuoksusta. Kymmeniä kertoja huoltoon, valituksia yms, niin sai muistaakseni kaupat purettua, kun huolto, jälleenmyyjä ja maahantuoja ei jaksanut tuollaista asiakasta.
Uskaltaisin väittää, että aika pitkälti tuurista kiinni minkälainen yksilö käsiin jää, sekä luonnollisesti vaikuttaa tuo miten itse käyttää ja ylläpitää.ärräpärrä kirjoitti: ↑12 Touko 2019 21:57 Minulla on ollut 21 autoa omassa käytössäni. Toyotia 7, Hondia 6, Bemareita 3, Fordeja 3, Opel ja VW. Mitään suurempia vikoja ei ole koskaan ollut vaikka noilla autoilla on tullut ajettua 40 vuotta ja lähes 1 000 000 km. Ainoat mainittavat viat ovat Sciroccon jakoketju.
Onko sitten niin että yhdelle ihmiselle on osunut 21 viatonta autoa. Puolisolla on ollut meidän yhteiselon aikana 7 autoa. Sanovat että ranskalaiset ovat huonoja autoja. Hänellä oli Peugeot 206 1,4 vm 2006 uudesta lähes 12 vuotta/116 000km. Ei siinäkään ollut mitään vikaa koskaan, kaikki oli alkuperäistä myytäessä, pakoputket, jarrulevyt, -palat, jopa kesä- ja talvirenkaatkin.
Huolloista ei ole koskaan ollut pahaa sanomista. Valitsen aina liikkeen ja sieltä "oman" miehen joka huoltaa automme. Menen aina autoni kyydissä huoltohalliin, eikä kenelläkään ole ollut "seurastani" pahaa sanottavaa.
En tiedä sitten miksi aina osuu ne hyvät autot, vai onko meissä auton pitäjissä niin suuria eroja. Tarkoitan miten autoa käyttää ja miten sitä itse huoltaa.
Kokemuksesta voin sanoa että olet pahan rastin edessä. Kun auto on sinulle luovutettu, myyjän ja maahantuojan kiinnostus vikojen korjaamiseen on hyvin lähellä nollaa.jarkkoo kirjoitti: ↑13 Touko 2019 07:12 FIesta on kiva paketti, mutta laadunvalvonta ja jälkimarkkinointi pilaa sen tehokkaasti. Tänään on tarkoitus taas kerran soitella ja kysellä miten saataisiin viat korjattua ja auto siihen kuntoon missä se olisi kuulunut olla jo luovutettaessa. Ostaisivatpa pois käypään hintaan, sekin kelpaisi.
Kokemuksia Vaunulan huollosta pk seudulla. Palveluilme itsessään noin niinkun asiakkaan suuntaan on ollut hyvää ja asiallista, mutta mennäänpä sitten työnlaatuun tai järkevyyteen. Noh, omassa Fiestassani ollut alusta asti ongelmana, että kylmäkäynnistyksessä voimansiirto pitää rajua ääntä. Noh, tätäpä sitten tutkittiin huollossa viikon päivät jonka tuloksena vaihdettiin kytkin paketti kaikkineen päivineen, koska tultiin siihen tulokseen, että kytkinlevyn keskiössä oleva klappi aiheutti tuon äänen. Noh, näin minäkin uskoin kunnessa kylmien kelien palatessa sama ääni jatkuu. Eli ongelma ei tule siitä. Noh, hyvä itselleni siinä mielessä, että sain n. 40tkm ajettuun autooni uuden kytkinpaketin, mutta ääni ei hävinnyt. Lähinnä tässä jäi kaivamaan se, että näinkin yksinkertaisen asian kanssa pelaaminen kuin kytkimenvaihto saatiin aikaa menemään 6,5 työpäivää vaikka luvattiin, että asia tulee kuntoon. Aikaa meni lähinnä siihen, että kytkimen osia tilailtiin vasta kun auto palasina nosturilla. Äkkiseltään uskoisin, että olisi järkevämpää tilata kaikki kytkimeen liittyvät rojut hyllyyn jo etukäteen eikä niin että auto otetaan pukille, puretaan laatikko ja kytkin irti ja aletaan siitä sitten tilailemaan kamoja varsinkin kun kyseiset osat varmasti löytävät tiensä jonkun toisen Fiestaan jossain vaiheessa ja varsinkin kun pääasiallinen epäilys liittyi kytkimeen. Kyse ei kuitenkaan osista jotka jäisivät ikiajoiksi hyllyyn pölyttymään ja aiheuttamaan tappiota hävikin muodossa. Noh, onneksi tässä hyvitettiin muun omaan piikkiini kuuluvan työn osuutta joten pisteet siitä. Noh, katsotaan miten asia etenee tästä kun asiaa selvitellään tehtaalla.jarkkoo kirjoitti: ↑11 Touko 2019 15:52 Mitenköhän Vaunulan huolto, onko siitä kokemuksia?
Ihan Tampereelle asti ei viittisi kyllä lähteä. Järvenpäässä olevassa Ford-liikeessä (Mäkelän auto?) kävin kun Focusta harkitsin, olisin pyytänyt tarjouksen mutta 20 minuutin hallissa pyörimisen jälkeen kun en ollut nähnyt ensimmäistäkään myyjää läksin pois, ei jäänyt hyvä kuva siitä(kään) Ford-liikkeestä.
Se on kyllä pakko myöntää, että Konalan Autokeskuksen myyntipuolesta jäi hyvä fiilis, ainakin se herra joka järkkäili mulle Focuksen pariin otteeseen koeajoon niin ansaitsee asiakaspalvelusta täydet pisteet, ei millään lailla tyrkky mutta palvelualtis ja todella asiallinen.
Aivan varmasti, huumoria tuo olikin suurimmaksi osin. Periaatekysymys kyllä, saavat hoitaa nuo viat kuntoon tavalla tai toisella. Ja tuo takuuasia pitää varmistaa ihan mielenkiinnosta, ei mullekaan missään vaiheessa ole mitään muuta sanottu kuin vähän väliä kerrottiin, että 5v/100tkm takuu on vakiona.Arski54 kirjoitti: ↑13 Touko 2019 08:15 Kokemuksesta voin sanoa että olet pahan rastin edessä. Kun auto on sinulle luovutettu, myyjän ja maahantuojan kiinnostus vikojen korjaamiseen on hyvin lähellä nollaa.
Ford on yleisemminkin ihan ok auto. Merkkihuoltojen ja maahantuojan toiminta vaan pilaa kokemuksen.
Sama meidän Fiesta, 2 v 2 kk ikäisenä ja 29 tkm ajettuna 6 kerta takuukorjauksessa. Sillä erolla että on neljäs eri vika. Ei tähän autoon voi enää luottaa, joskus se jättää "pahaan paikkaan" ja sit on kusessa.
EDIT. Meillä on siis vetämässä jo kaupanpurkuvaatimus KRIL:ssä. Käsittelyaika 12 kk. Ei vikojen vaan takuun sisällön takia. Myyjä ei "muistanut" kertoa totuutta takuusta.
Hyvä. Jokainen henkilö lisää kuka vaatii Fordia ja myyjiä vastuuseen tahallisesta ja tarkoituksellisesta takuu-asian valehtelemisesta on askel kohti rehellisyyttä asian ilmoittamisessa.jarkkoo kirjoitti: ↑14 Touko 2019 07:01 Aivan varmasti, huumoria tuo olikin suurimmaksi osin. Periaatekysymys kyllä, saavat hoitaa nuo viat kuntoon tavalla tai toisella. Ja tuo takuuasia pitää varmistaa ihan mielenkiinnosta, ei mullekaan missään vaiheessa ole mitään muuta sanottu kuin vähän väliä kerrottiin, että 5v/100tkm takuu on vakiona.
edit: Laitoinpa heti tämän postauksen jälkeen Fordille sähköpostilla kyselyn miten noiden vikojen korjaamisen kanssa edetään sekä samalla pyysin selityksen mitä tuo myyjän kaupantekohetkellä mainostama 5v/100tkm täystakuu oikein tarkoittaa. Eipä ole vielä vastausta kuulunut.
Noilla varusteilla ei kai Vignale ole paljonkaan kalliimpi ja lisänä tulevat leveämmät renkaat ja hienot alu-vanteet. Oma mielipiteeni on, että automaattivaihteisto pilaa kyllä Fiestan, siihen vaan sopii paremmin manuaali. Automaattivaihteiston lisähinnalla(taitaa olla päälle pari tonnia) saa Vignalen manuaalilootalla tai sitten Titaniumin 125 heppasella koneella. Itsellä Vignale, ajettu nyt noin 10 tkm, ongelmitta on menty ja todellakin ajajan auto.berex kirjoitti: ↑18 Touko 2019 23:09 Uusi fiestaisti ilmoittautuu foorumille. Tuli vaihdettua mk3 ST-focus puolta pienemmällä moottorilla varustettuun kulkineeseen. Eli fiesta titanium 100hv automaattiin, värinä metallisininen(en nyt muista sitä hienompaa sanaa:)) Lisänä oli lämmitettävä ratti ja tuulilasi, aktiivinen kaistavahti, kääntyvät peilit valoilla, vakionopeussäädin, automaatti-ilmastointi, itsestään parkkeeraava, jotain kulmavaloja yms. ei juuri nyt ainakaan tule muuta mieleen eli kai tuossa ne tärkeimmät sitten oli. St-line piti alunperin olla mutta kaikista maassa olevista st-line varustetuista puuttui joko automaattivaihteet tai vakionopeussäädin!!! Ymmärrän vielä tuon että manuaaleja löytyy mutta kyllä nykypäivän autossa pitää vakkari olla! Toinen asia on taas että tehdastilaus olisi kestänyt 4-5kk jota en todellakaan ala odottamaan. Piti sitten arpoa vignalen ja titaniumin välillä ja titanium nyt sitten 27 päivä pihaan tulee ellei luovutushuoltoa ehditä nyt alkavan viikon alussa tekemään joka muutaman päivän luovutusta aikaistaisi.