Sivu 3/6

Lähetetty: 17 Kesä 2005 22:17
Kirjoittaja kynsi
TDK kirjoitti:Käyttöautossa Kendall superB100
Turbossa Kendall GT1
GT1 oikeesti hyvät, suosittelen.

Esimerkki: oli kilpailijan 10-60 öllit aivan uutena sisuksissa ja sattui ruiskun kanssa moka, ja suuttimet jäi auki. Sylinterit, imusarja, pakosarja ja putki täynnä ysikasia. Ja öljyt pilalla.

Kendallien kanssa aivan sama tilanne ja olosuhteet, mutta ei edes bensan hajua öljyssä. Oli ehkä pikkasen ripeämpi pyttyjen tyhjäys, mutta kun ei edes haissut bensa. Kone oli jumissa-asti täynnä bensaa, samoin imusarja... uskomatonta

Eh.. siis ohc turbolla kyseessä.

Lähetetty: 17 Kesä 2005 23:04
Kirjoittaja jesse1987
Eemeli kirjoitti: lisänä seassa oli STP.
mitäs toi on?
no mitä öljyä tommoseen ohc-koneeseen sit pitäs lyödä jos ei mobil 1:stä??

Lähetetty: 17 Kesä 2005 23:13
Kirjoittaja ZyaS
STP öljyn lisäaine

Edit: sitä oon tohon omaan "väljän oloseen" CVH:n kaatanu aina puol purkkia öljyn vaihdon yhteydessä. nyt kun koneessa on Mobil Delvac 10w-30 öljyt ni en oo sitä lisänny. synteettisen sekaan kyllä lisään ku synteettiset tahtoo tulla pois koneesta pakokaasujen mukana :? noo, ens talvena tehään uus kone :)

Lähetetty: 18 Kesä 2005 10:19
Kirjoittaja kynsi
jesse1987 kirjoitti: mitäs toi on?
no mitä öljyä tommoseen ohc-koneeseen sit pitäs lyödä jos ei mobil 1:stä??
Jos ajaisin sierralla talvella, niin mobil 1 tai vastaava. Kesällä sitten jäykät öljyt.

Lähetetty: 18 Kesä 2005 11:03
Kirjoittaja s.o.h.c
Joo ei siinä mitään laittakaa mitä öljyjä haluutte, mutta minä en konettani hajota millään täyssynteettisillä mobil 1 litkuilla :)

Lähetetty: 18 Kesä 2005 11:19
Kirjoittaja ZyaS
s.o.h.c kirjoitti:Joo ei siinä mitään laittakaa mitä öljyjä haluutte, mutta minä en konettani hajota millään täyssynteettisillä mobil 1 litkuilla :)
totta.. 8)

Lähetetty: 27 Kesä 2005 11:51
Kirjoittaja mondis
Käyttäkää hyvät fordistit paljon ajetuissa moottoreissa VALVOLINE MAXLIFE öljyä se ei oo pelkästään hyvää, se on parasta!!! Se elvyttää myös vanhat tiivisteet, eli pehmentää koppurat tiivisteet!!!

Lähetetty: 27 Kesä 2005 23:36
Kirjoittaja jesse1987
mondis kirjoitti:Käyttäkää hyvät fordistit paljon ajetuissa moottoreissa VALVOLINE MAXLIFE öljyä se ei oo pelkästään hyvää, se on parasta!!! Se elvyttää myös vanhat tiivisteet, eli pehmentää koppurat tiivisteet!!!
mitäs toi maksaa ja mistä sitä saapi??
entäs minkäslaista öljyä ootte käyttäny vaihteistossa ja perässä?? pitääkös lukolliseen perään laittaa eri öljyä kun tavalliseen?

Lähetetty: 28 Kesä 2005 00:33
Kirjoittaja orion-1.6i
Konerempan yhteydessä vaihoin 5w/50 öljyt orioniin, tais olla Mobil merkiltänsä, en oo ihan varma..

Lähetetty: 28 Kesä 2005 11:25
Kirjoittaja ft79
ajoin kansivikasella 1.6 sierralla missä oli öljynä valmetissa kertaalleen
olleet öljyt + metallipuru... hyvin toimi, kunnes
tuli sellanen ylimääränen kanava 2 ja 3 väliin.... :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 28 Kesä 2005 22:31
Kirjoittaja CJH
Zeteciin menee mobil FE mutta mitähän laittais ib5-laatikkoon, suosituksia?

Lähetetty: 29 Kesä 2005 16:31
Kirjoittaja Henna
Rally formulaa taitaa ohc sierrassa täl hetkel olla, tosin sepä nyt on seisonut taas muutaman kuukauden eli sama se mitä siellä ois. Mutta tos syksyllä ennen kun kone hajos, eli silloin kun oli ihan harva niin paras öljy oli Robin Hoodista ostettu Eurol(n.5€/4litraa), ainut mikä pysyi koneessa edes jonkun aikaa eli pari päivää ja halpaa oli. Olipa siellä joskus ihan Fordin omaa öljyäkin mut ei pysynyt sisällä, ja veljeni joskus oli laittanut jonkun työkoneen todella jäykät öljyt ja pihallehan nekin jostain oli tullut. Mut en kyllä enää rempattuun koneeseen mitään ihan liruja laittais, täytyy pitää kuin kukkaa kämmenellä. :oops:

Lähetetty: 29 Heinä 2005 17:12
Kirjoittaja martikainen
Elikkäs kysyisin nyt joltain asiasta vähän enemmän tietävältä...

Kone ollut just rempassa (kaikki laitettu uusiks) ja nyt pitäs sit laittaa jotkut öljut sisään.
Onko mitään perää et ensin 1000-1500km jollain mineraaliöljyillä (et kone hioutuu) ja sit jotkut hyvät täys-synteettiset.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 18:01
Kirjoittaja ZyaS
itse laittaisin ne synteettiset öljyt heti ja vaihtaisin ne n.1000km jälkeen pois samanlaisiin synteettisiin..

Lähetetty: 29 Heinä 2005 18:09
Kirjoittaja martikainen
ZyaS kirjoitti:itse laittaisin ne synteettiset öljyt heti ja vaihtaisin ne n.1000km jälkeen pois samanlaisiin synteettisiin..
Joo kävin just ostaa jotkut castrolin täys-synteettiset 5w40. Ei kehtais heti pistää mitään kalliita kun ei tuu kuitenkaa niillä ajettuu kun toi 1000 kilsaa. Piitääks toi nyt sitten paikkaansa et mineeraali öljyillä hioutuu toi kone paremmin... En kyllä usko et mitään hirveetä eroo tossa "hioutumisessa" on laitto sit synteettiset tai ei. Kaipa toi nyt hioutuu ihan yhtä hyvin noilla 5w40 öljyilläkin.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 23:22
Kirjoittaja Monteonisti
Minä vaan käyttelen Pyroilia, 15€ kanisteri, hyvin on Voortit ja muut merkit pelittäneet! :D

Lähetetty: 29 Heinä 2005 23:52
Kirjoittaja jesse1987
onkos kokemuksia shellin ultra helixistä?? oisko ees parempaa kun mobilin 1nen?

Lähetetty: 30 Heinä 2005 09:46
Kirjoittaja Arska123
Miten niin parempaa? Ei tavallinen kuluttaja voi laittaa öljymerkkejä paremmuus järrjestykseen.

Lähetetty: 30 Heinä 2005 10:25
Kirjoittaja p3
api-luokituksella merkittyjä voi periaatteessa vertailla keskenään, ei ne tietenkään joka litraa voi testata mutta on se suuntaa-antava.
sitten on vielä autonvalmistaja kohtasia luokituksia, vain tämä on kyllin hyvää huippu tekniseen piip moottoriimme :D

Lähetetty: 30 Heinä 2005 10:45
Kirjoittaja evolution
nkos kokemuksia shellin ultra helixistä?? oisko ees parempaa kun mobilin 1nen?
mulla oli ennen turboa viritetyssä ohc:ssä shell helix ultra 5w/40 ja perempaa en voisi kuvitella olemassakaan. ja toisessa viri ohc:ssä on nokka myös kuin uus ja sillä ajettu jo 45tkm.

turbolla käytetään niinkuin aiemmin olen sanonut shell helix ultra racing 10w/60 (ovh560e/20l) vähän on vaan kallista litkua

olen kuullu kaikenlaisia kauhu tarinoita siitä miten ohc virinokat ei kestä kovinkaan kauaa mutta näillä kokemuksilla mitä on niin tulee sellainen ole että on öljyissä eroa koska siinä koneessa missä nokat ei kestä käytetään kendalin öljyä

n.15tkm jälkeen nokassa ei ollut minkäänlaista jälkeä että olisi ollut paikoillaan sama kaikissa muissakin osissa mitä koneen sisällä oli.

sitten olen ollut todistamassa kuinka on säästetty sisäänajo öljyissä ja laitettu ns. pestyt öljyt sisään(saa joistain nimeltä mainitsemattomista liikkeistä), kone kävi n.15min ja sitten alkoi kuulua kauhea kolina. kk laakerit lähteneet kävelemään ja 1 runkolaakeri lähtenyt pyörimään sen jälkeen kun on leikannu kiinni, sylintereissä jälkiä ja nokissa myös.
ja ottaen huomioon että virheitä ei kasauksessa ollut kaikki osat pestiin ja paineilmalla kanavat puhdistettiin, ö-pumppukin oli uus korkea paine

Lähetetty: 11 Elo 2005 20:56
Kirjoittaja rainbow6
Teboil Silver 10W-40. Perässä Mobilube GX 80W-90.

Lähetetty: 11 Elo 2005 22:41
Kirjoittaja jesse1987
mitäs öljyä sinne vaihdelaatikkoon sopis laittaa?? ja laatikkona on siis vanhanmallinen 5lovinen(siis ei type-9).

Lähetetty: 11 Elo 2005 22:45
Kirjoittaja VesQ
Vanhanmallinen :?:

Lähetetty: 11 Elo 2005 23:10
Kirjoittaja Jaakko85
t9 neli ja viisvaihteiset SAE 80W täyttötilavuus 1.9litraa.

Lähetetty: 11 Elo 2005 23:19
Kirjoittaja TeRoK
Eiköhän ne tpe9 oo just "vanhan mallisia" ja mt-75 (pakkilukollinen) uudempia.