Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jaripetterrin 4000 multiprotokolla usb adapteri testattu -98 Scorpion kanssa ja toimii hyvin netistä löytyvien ilmaisohjelmien kanssa.
Tosin ilmaisissa ohjelmissa on paljon rajoitteita mutta koodit pääsee lukemaan ja nollaamaan ainankin.
Pro Scan 5.0 näyttää hienolle ja sellainen täytyy hommata kunhan rikastuu.. onkohan kukaan testannut sen sopivuutta?? Siinä olis hienot tehomittaukset ja kaikki.. varmaan tosi tarkat
Protokollat näyttäs olevan kohdallaan joten varmaan toimii Foordeissakin.
Millä vehkeellä pystyn lukemaan vm-2001 mondeo 2.5l Coodeja?
Tai onko jollain niin voisin tulla luketuttamaan ja tietysti korvausta vastaan, esim.jossain miittingissä.... 8)
Eiköhän tuosta pysty lukee melkeen millä tahansa obd adapterilla ja ohjelmalla... 2001 ja uudemmat pitäs olla aikalailla helppoa kauraa kun se on pakollinen varuste jo siitä alkaen.
mjpaav kirjoitti:Tilasin tuollaisen ScanGaugeII vehkeen.. hiukan hintavaltahan se tuntuu, mutta katotaan nyt tuleeko sieltä mitään muuta kuin lasku..
Jos vehje on hyvä niin voisin kysyä lähettäisivätkö niitä suoraan minulle firmani nimissä.. Nojoo. tuli tälläinen mieleen.
Katsotaan nyt ensin miltä tuo vaikuttaa.
Mulle tuli noin viikossa. Tulli ja alvi piti maksaa. Kiva lelu, silloin tällöin alle kerran kk tulee EGR koodi ja jotain muuta, P0000. Clear codes ja matka jatkuu.. Voi jopa auttaa menoveden säästämisessä.
välikoppaeskoo oon kokeillu
-91 tokkisierra oli (nyyh)
-90 tokkisierra myyty
-97 farkkumondeo myyty
-02 farkkumondeo myyty
-11 joku ihan muu
-kesälelut: 410kg/39hp, 815kg/180hp, 1100kg/260hp, 1600kg/300hp
Jotain parin prosentin luokkaa, auton mittarina meni. ALVi siinä enempi v*tuttaa
välikoppaeskoo oon kokeillu
-91 tokkisierra oli (nyyh)
-90 tokkisierra myyty
-97 farkkumondeo myyty
-02 farkkumondeo myyty
-11 joku ihan muu
-kesälelut: 410kg/39hp, 815kg/180hp, 1100kg/260hp, 1600kg/300hp
Kävin tänään hakemassa tullista noi Scangaugeni. Ihan kiva "lelu" ja hyvin lähti pelaamaan omassa 1,6 litrasessa 11/98 zetecissä.
Ihan kaikkia tietoja laite ei näyttänyt, mutta tärkeimmät kylläkin mm. sytysennakon, lämpötilat, lambdan toiminnan, kulutukset, kaasuläpän asennon jne.
Tulliakaan ei mennyt.
9. päivä tilasin ja 27. pvä sain. Suoraan jenkeistä, ebay.de:stäkin olisi näköjään saanut. Tosin jenkeistä tuli hieman halvemmalla.
Mitäs tietoja jäit kaipaamaan? Näyttääkö muuta kuin moottoriin liittyviä tietoja, turvatyynyistä, keskuslukituksesta yms?
Niin ja se tärkein kysymys: tarvitsetko kaikki laitteet itse?
hankin AGW4500 testeri ja autoni on scorpion 92 moottori vaihdettu 2,3
jossa obd-liitin. testeri ei aluksi toiminut mutta laitoin vastuksen testerin liittimien pinnien 9 ( +12V ) ja 6 ( -PWM )väliin ( 4,7 kohm ). nyt toimii käsitesterinä, en ole vielä kokeillut läppärillä.
pekka65 kirjoitti:hankin AGW4500 testeri ja autoni on scorpion 92 moottori vaihdettu 2,3
jossa obd-liitin. testeri ei aluksi toiminut mutta laitoin vastuksen testerin liittimien pinnien 9 ( +12V ) ja 6 ( -PWM )väliin ( 4,7 kohm ). nyt toimii käsitesterinä, en ole vielä kokeillut läppärillä.
Suosittelen myös agw 4500 testeriä, menee näin ammattikäytössäkin. Lienee monipuolisin laite hintaluokassaan, saa myös rakennussarjana (ja on suhteellisen helppo tehdä pieniä muutoksia... mm vanhempien opelien vaatima k linjan valinta...). Tukee kaikkia obd2 protokollia can mukaanluettuna, mutta myös moniin vanhempiin laitteisiin kiinnipääseminen onnistuu. Tuon rakentamista en tosin suosittele jollei ole kokemusta hommasta ennestään reilusti (=toimintavarmuus). asiansa osaavalle ihan ok työkalu. http://www.obd.fi , tuolta löytyy...
jos taas haluaa lueskella helposti koodeja ilman läppäriä 2001 tai uudemmista niin diamexin dx45 lukija lienee toimiva ratkaisu siihen.
Viimeksi muokannut WSE, 27 Touko 2007 02:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
koha kirjoitti:
Mulle tuli noin viikossa. Tulli ja alvi piti maksaa. Kiva lelu, silloin tällöin alle kerran kk tulee EGR koodi ja jotain muuta, P0000. Clear codes ja matka jatkuu.. Voi jopa auttaa menoveden säästämisessä.
Kannattaa putsata se egr venttiili alituisen koodin nollaamisen sijaan.
Onko kenelläkään kokemusta koodien lukemisesta tosta 3 pinnisestä liittimestä konepellin alla? Sain sieltä jotain koodeja ulos kyllä, mutta välillä tuli 2 ja välillä 3 numeroisina. Myöskään tota balance testiä en saanu toimimaan kummallakaan taktiikalla mitä eri ohjeissa on.
Auto on -93 1.8 esko...
sanpsa kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta koodien lukemisesta tosta 3 pinnisestä liittimestä konepellin alla? Sain sieltä jotain koodeja ulos kyllä, mutta välillä tuli 2 ja välillä 3 numeroisina. Myöskään tota balance testiä en saanu toimimaan kummallakaan taktiikalla mitä eri ohjeissa on.
Auto on -93 1.8 esko...
Vinkkejä ja kokemusta kaivataan?!
Tuli tuota kokeiltua Ford Fiesta XR2i:n 1.6l EFi moottorille vm. -90, ulos sain seuraavaa:
(todella nopeat 3? väläytystä)-2-2-(2)-2-2-1
Merkinnät (ajat vain arvioita):
- tauko n. 3s
2 2 väläytystä n. 1.5s välillä
(2) 2 väläytystä n. 0.5s välillä
Näistä merkkasin (2):lla nopeammat kaksi kuin mikään muu, joskin noiden muiden 2:n välissä on lyhyempi väli kuin tauot -.
Noiden koodien tulkinta onkin sitten toinen juttu kun eivät olleet niin selvät kuin mitä viimeksi olen Opel Kadet:sta lukenut .
Onkos jotain edullista scanneria/softaa millä voisi lukea ODB:sta myös muita koodeja/tietoa kuin moottorin? Itse saan luettua moottorin tiedot mutta en muuta.
Kaveri pystyy lukee/testaa ainakin ABS jarrut liittimen kautta mutta kyseessä on korjaamon laite...
Itseäni kiinnostaisi tällä hetkellä Automaattisen ilmastoinnin toiminta...
Se pikkusen temppuilee joten olisi kiva jos vika löytyisi
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
Moi
Kokemuksia, toimiiko toi ELM323-adapteri (RS232) -97 Td mondeossa? Tai onko toi USB-OBD2 -kaapeli(VAG-COM 311.2 ja 409.1 )yhteensopiva. Sopii VAG-konsernin autoihin (Vw, Audi, Skoda, Seat). Listassa ei ole mainittu fordia.
multa löytyy fordin lukulaiteet formidable ohjelmalla.Hyvinkään lähellä olis
siis laiteet, joilla suoritan vikakoodien lukua. petri.juhani.kettunen@gmail.com
Viimeksi muokannut 201269, 25 Elo 2011 08:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.