Sivu 3/4

Re: Kartiosuodatin

Lähetetty: 02 Joulu 2005 18:38
Kirjoittaja TeRoK
Jaakko85 kirjoitti: No enpä usko että siinä kuinkaan käy vaikka sen kevyesti öljyätkin.
No eikös sen nyt esntään näe ihan putsaria kattomalla. Jos on jotain vaahtomuovin tapasta ainetta niin voi öljytä. Jos jotain smaan tapasta kartonkia kun vakio putsari niin ei voi.

Lähetetty: 02 Joulu 2005 19:34
Kirjoittaja VesQ
Mitenkäs muuten tuollainen "vaahtomuovi" malli niin milläs sitä uskaltaa pestä ettei sula, unohtunut jo krossipyörä ajoilta. Ja monttupyörän putsariöljy varmaankin kelpaa kun sitä hyllystä löytyy

Lähetetty: 02 Joulu 2005 20:00
Kirjoittaja ZyaS
VesQ kirjoitti:Mitenkäs muuten tuollainen "vaahtomuovi" malli niin milläs sitä uskaltaa pestä ettei sula, unohtunut jo krossipyörä ajoilta. Ja monttupyörän putsariöljy varmaankin kelpaa kun sitä hyllystä löytyy
onhan siihen olemassa pesuainettakin.. mut eiköhän bensa oo ihan käypästä, mitenkähä nafta toimis pesuaineena.. ei tarviis rasvata lisäks :D

Lähetetty: 02 Joulu 2005 20:05
Kirjoittaja Sultzi
Bensalla tai fairyvedellä on hyvä putsata ja sitten ilmanputsari öljyt perään (parasta se jökötti).

Lähetetty: 02 Joulu 2005 20:08
Kirjoittaja VesQ
Juu onhan niitä aineita mutta maksaa vaan miljoonan jos on juuri siihen hommaan tarkoitettu. Mietin vaan että mitä se vaahtomuovin tapainen tykkää jos bensassa uittaa. Tulisi mieleen että sulaa

Tosin kyllähän nuo 2tahtiset tietysti sylkee kaasarista väärään suuntaankin aika paljon ja putsari on märkä bensasta

Lähetetty: 02 Joulu 2005 20:15
Kirjoittaja Sultzi
Eipä ole ainakaan tuolle Pipercrossille (eikä kawankaan putsarille) mitään tapahtunut kun bensassa uitin ja putsasin.

Re: Kartiosuodatin

Lähetetty: 03 Joulu 2005 11:21
Kirjoittaja Bluezz
TeRoK kirjoitti: No eikös sen nyt esntään näe ihan putsaria kattomalla. Jos on jotain vaahtomuovin tapasta ainetta niin voi öljytä. Jos jotain smaan tapasta kartonkia kun vakio putsari niin ei voi.
Kyllä sen varmaan näkis, jos olis sellainen putsari, mutta olen vasta suunnitelemassa sen hankintaa...
Ja öljyttävä mallihan se kuulemma on...

Lähetetty: 03 Joulu 2005 17:08
Kirjoittaja racer_
mites ku asentaa rs2000:seen kartiosuodattimen ja orkkis laatikossa on sellainen joku tunnistin, mihin tulee sähköjohto sekä alipaineletku. minne se häkkyrä laitetaan? :roll:

Lähetetty: 14 Joulu 2005 17:00
Kirjoittaja racer_
onko muuten tavallisessa tehofiltterissä sellaiset kaameet imuäänet? sellaisessa mikä laitetaan orkkispönttöön?

Lähetetty: 14 Joulu 2005 17:10
Kirjoittaja jesse1987
racer_ kirjoitti:onko muuten tavallisessa tehofiltterissä sellaiset kaameet imuäänet? sellaisessa mikä laitetaan orkkispönttöön?
Ei. sillä ei juurikaan oo vaikutusta ääniin, eikä kyllä mihinkään muuhunkaan.

Lähetetty: 23 Joulu 2005 19:30
Kirjoittaja racer_
kartiofiltteriä asentaessa, minne tuo joku venttiili laitetaan? mikä näkyy putsarikotelon kyljessä. ja jos joku osaa sanoa mikä sen oikea nimi on?
joku ilmapainetunnistin? vaiko?

KUVA

Lähetetty: 23 Joulu 2005 19:40
Kirjoittaja overboost
Se on tyhjäkäyntiventtiili. Ohjaa ilmaa kaasuläpän ohi, säätäen tyhjäkäynnin oikeaksi.
Pitäisi saada sinnekin puhdasta ilmaa...

Lähetetty: 23 Joulu 2005 19:54
Kirjoittaja racer_
sen verran olen saanu selville että sen takia auto nykii. eli onko suodatin tukossa? ku ottaa sen irti tosta kyljestä ja pitää sormia niiden reikien päällä auton käydessä, laittaa takas, niin sit auto kulkee jonkin aikaa normaalisti. Onko venttiili rikki vai mikähän on ongelma?

Lähetetty: 23 Joulu 2005 20:06
Kirjoittaja overboost
Venttiilin puhdistus voisi auttaa. Huuhtele se bensalla(sisäpuolisesti).
Löyty yks kuva kartiofiltterin asennuksesta, jossa käytetty valmista kittiä.
http://www.pipercross.net/images/kitimages//PK140D2.jpg

Lähetetty: 24 Joulu 2005 00:41
Kirjoittaja Escortsutii
VesQ kirjoitti:Mitenkäs muuten tuollainen "vaahtomuovi" malli niin milläs sitä uskaltaa pestä ettei sula, unohtunut jo krossipyörä ajoilta. Ja monttupyörän putsariöljy varmaankin kelpaa kun sitä hyllystä löytyy
Ihan vaan fairilla tai muulla tiskiaineella pesee ja öljyää sen VAAHTOmuovi suodattimille tarkoitetulla öljyllä.

Lähetetty: 24 Joulu 2005 13:40
Kirjoittaja markkul
racer_ kirjoitti:kartiofiltteriä asentaessa, minne tuo joku venttiili laitetaan? mikä näkyy putsarikotelon kyljessä. ja jos joku osaa sanoa mikä sen oikea nimi on?
joku ilmapainetunnistin? vaiko?

KUVA
Onko RS2000:ssa K-Jet? Jos on, niin väittäisin sen olevan polttoaineenkatkaisun venttiili, EI tyhjäkäynti. Tyhjäkäyntiventtiili on kaasuläpän jälkeen yleensä imukotelossa.

Tuo putsrikotelossa oleva toimii niin, että se päästää ilmaa sen kelluvan ilmamäärämittarilevyn ohi, jolloin se sis putoaa ja katkaisee syötön. Tuo tapahtuu silloin kun on tarpeeksi kierroksia ja kone on lämmin (sähköt anturiin) ja kun koneessa on tarpeeksi alipainetta.

Tuo saattaa hyvinkin aiheuttaa käyntiongelmia, jos se jää auki tai "pätkii", niin kone ei saa tarpeeksi bensaa. Siitä voi käsittääkseni nypätä johdot pois, jolloin se ei toimi, tosin silloin syöttöä ei katkaista. En tiedä voiko sitä purkaa ja putsata. Likaisuudesta luultavasti johtuu.

Jos nyt kyse oli tuosta venttiilistä. Siihenhän tulee semmoinen paksumpi letku, joka menee siihen läppäsäätimen päälle. Ventiili voi perjaatteessa olla vaikka ulkoilmassa, koska sitä kauta imetään vain ilmaa. Eli jos haluaa sillekkin suodatettua tavaraa, niin heti sen kartion jälkeen kun laittaa.

Lähetetty: 24 Joulu 2005 14:21
Kirjoittaja Jaakko85
Mun mielestä RS2000:sessa on kyllä Efi.

Lähetetty: 24 Joulu 2005 19:11
Kirjoittaja ZyaS
juu ei oo kyllä RS2K:ssa k-jetti, sehän on "nykyaikanen" fordi :roll:

Lähetetty: 25 Joulu 2005 13:14
Kirjoittaja markkul
ZyaS kirjoitti:juu ei oo kyllä RS2K:ssa k-jetti, sehän on "nykyaikanen" fordi :roll:
Jep. Muistelin vaan lukeneeni täällä forumilla jonkun kysymyksen, missä puhuttiin K-Jet:stä RS2000 yhteydessä. Luulen, että tuota K-Jet:iä ei ole Fordin nelosissa edes käytetty.

No kumminkin. Eihän se venttiili siinä siinä putsarikotelon kyljessä ole EGR:n venttiili? Omassa EFi Sierrassa ainakin on sellainen.

Lähetetty: 25 Joulu 2005 13:34
Kirjoittaja Jaakko85
Taas meni väärin :) On käytetty "fordin nelosissa"

Lähetetty: 25 Joulu 2005 13:51
Kirjoittaja janzamar
eikös porschekin noita käyttänyt jossain moottoreissaan?

Lähetetty: 06 Tammi 2006 23:13
Kirjoittaja racer_
ku nyt on tollanen vapari niin tarviiko autoa säätää mitenkään? jos, niin mitä?

Lähetetty: 07 Tammi 2006 02:23
Kirjoittaja VesQ
Eipä juuri, en vielä ole sellaista autoa tavannut jossa vakioputsari kuristaisi ilmamäärää eli periaatteessa kone saa sillä vakioputsarillakin yhtä vapaasti ilmaa kuin kokonaan ilman putsaria

Lähetetty: 07 Tammi 2006 16:18
Kirjoittaja grebe
VesQ kirjoitti:Eipä juuri, en vielä ole sellaista autoa tavannut jossa vakioputsari kuristaisi ilmamäärää eli periaatteessa kone saa sillä vakioputsarillakin yhtä vapaasti ilmaa kuin kokonaan ilman putsaria
Nimen omaan periaatteessa.
Muta kyllä vapariin säästetyillä rahoilla kannattaa vaihtaa sitä vakioputsaria vaikka hieman useammin. Ja hyvin imee taas.

Lähetetty: 21 Kesä 2006 16:09
Kirjoittaja GeeTee-
no niin, ite suhtaudun epäilevästi näihin "vapareihin", voi niillä pari lisähepoa saada (ehkä) ja sekös se sitten on hienoa se :wink: Ajattelisin tuommosien kuuluvan viritettyihin koneisiin, (työstetyt kannet, "viri"nokat, putkisto, ecu..) kaikkien noiden kaverina varmasti auttaa jotain.
Mutta onkos kellään tietoa noiden suodatuksesta? Onko sen vakio paperifiltterin tasolla? Oli tuossa omassa semmonen pestävä versio paneelisuodin orkkis kotelossa, ajattelin laittaa paperifiltterin ku ei tiedä kuinka tommonen päästää likaa läpi.. Että tietäiskö joku muu?