Sivu 3/5
Lähetetty: 13 Huhti 2005 22:11
Kirjoittaja VesQ
Noniino, riippuu koneen kunnosta, jos alakerta ja kansi yms on hyvässä kunnossa niin miksei kestäisi mutta tietysti pienillä paineilla (mutua mutta sanotaan alle 0.4bar)
Sehän siinä yleensä käy että nälkä kasvaa syödessä ja sitä ajattelee että kyllä se ny vähän vielä kestää, ja vielä ihan pikkusen jne ja sitten kuuluu poks
Lähetetty: 13 Huhti 2005 22:13
Kirjoittaja Sierrain
selma, laitetaan raukka testiin...
Lähetetty: 13 Huhti 2005 22:18
Kirjoittaja ZyaS
eikä se ole ihan ilmasta huvia... painetta kestävä kaasari, bensapumppu, turbo, huonekaluputkea pakosarjaan/imusarjaan.
Lähetetty: 13 Huhti 2005 22:23
Kirjoittaja VesQ
+ bensanpaineen säädin, ahtokotelo, jne
Lähetetty: 13 Huhti 2005 23:23
Kirjoittaja Jaakko85
ZyaS kirjoitti:kyllähän se varmaan hetken käy.. mutta sit alkaa oleen "rautaa ilmassa" tai saattaa ne pysyä sisä puolel jos vaan mäntä sulaa
mut kyllä se onnistuu noinkin mutta järkeähän siinä ei olee
perustele, miksi nuin käy jos seokset ja sytytys on kohillaan ? kyllä luulisi nyt tuota puolta baaria kestävän ihan helposti vai onko sulla ihan omakohtasia kokemuksia, vai minkä perusteella nuita juttuja latelet ?
kestää jos kestää ja ei kestä jos ei kestä. riippuu missä kunnossa kone on sillä hetkellä kun se turbo siihen isketään ja pysyykö juuri seokset ja sytytys optimaalisina. on kyllä surkean heikko kone jos ei kestä (en tarkota nyt sellasta mikä on just leviämäsä ja siihen vielä sitte turbo kiinni.)

Lähetetty: 13 Huhti 2005 23:26
Kirjoittaja ZyaS
eipä oo oma kohtasia kokemuksia.. näin niille tahtoo vaan käydä.. tai sitten katoo about 20hevosta laitumille

Lähetetty: 13 Huhti 2005 23:33
Kirjoittaja Jaakko85
ZyaS kirjoitti:eipä oo oma kohtasia kokemuksia.. näin niille tahtoo vaan käydä.. tai sitten katoo about 20hevosta laitumille

ok.
Lähetetty: 14 Huhti 2005 12:05
Kirjoittaja Qtka
Ihmetelläänpäs väliilä tuota turbon mitotusta

.... elikkäs mimmonen turbo pitäs olla.... Itelle kulkeutu puol ilmaseks tuommonen Holsetin H1A josta kukaan ei tuntunu tietävän mitään, niin pitäs selvitellä että onko se yhtään käypänen

.... lähinnä huolenaiheena tuon pakopesän ahtaus.... Itse en ole erilaisia turboja hirveesti käsissä pyöritelly niin voisko joku laittaa vertailun vuoksi vaikka Garretin t03:sen (tai jonkun vastaavan) mittoja tänne

.... Jos sais mitan siitä ahtaimmasta kohdasta mistä pakokaasut menee siivelle eli A/R:n A...Siis pakopuolelta

Oliko tarpeekis vaikeasti selitetty

Lähetetty: 14 Huhti 2005 16:27
Kirjoittaja _P_
T03 pakopesän siiven koko ~49mm|~59mm.
Ja niitä a/r suhteita on ainakin .36, .48, .63, .82
Lähetetty: 14 Huhti 2005 21:43
Kirjoittaja evolution
pistetään nyt tää tänne ku turbosta kuitenkin on kyse.
eli auto toimii ja vetää hienosti yläkierroksille sati ja alta 3000 kierroksen toimii hienosti tasakaasulla, mutta sitte kun kierrokset on yli 3000 niin tasakaasulla ajettaessa nykii ja pätkii mistä toi mahdollisesti mahtaa johtua.
olis kiva saada toi pelittää kunnolla ku ei voi tasasta ajaa ku 80km:tä jos menee yli ni rupee nykiin
Lähetetty: 15 Huhti 2005 07:41
Kirjoittaja country sedan
Jos on kyseessä kaasari peli saattaa vaiva korjaantua seosputkia tai hajoittimia vaihtamalla
Lähetetty: 15 Huhti 2005 22:00
Kirjoittaja t5
Evolution mitä oot jo tarkastanut. Onko sytkä puoli käyty läpi jo.
Lähetetty: 15 Huhti 2005 22:12
Kirjoittaja evolution
kaikki on kunnossa taas.
vika oli ilmamäärä mittarissa ku se rupes vetään hulapaloota siinä 3000 paikkeilla jolloin boksi meni tietysti sekaisin.
vika korjaantu sillä ku käänsi sitä mittarin läpän jousta reilu pari kierrosta piukempaan siitä mitä se oli vaparina.
samalla korjaantu myös muut ominaisuudet veto tulee nyt tasaisemmin eikä ole sellaista hervotonta muulin potkua siinä 3500 kohdalla.
ja sitte vielä ku se tiputti seokset aavistuksen laihalle kiihdytyksen alussa aina niin sekin ongelma korjaantui ja seokset pysyy nyt tasaisesti rikkaalla
no huomenna näkee mitä koneesta tulee ulos kun on varattu aika penkkiin lopullista säätöä varten

Lähetetty: 15 Huhti 2005 22:19
Kirjoittaja t5
Hyvä että selkis. Kerrohan sitte miten penkis kävi.
Lähetetty: 15 Huhti 2005 22:23
Kirjoittaja evolution
jos mitään ei hajoo niin kerron muuten voi olla aika hiljasta.
mutta kävi kuinka vaan niin se on selvää että harjakais pottu avataan illalla

Lähetetty: 16 Huhti 2005 12:55
Kirjoittaja Sierrain
meinasin laittaa autooni sähkö sääköisen ahtopainetta ohjaavan venttiilin, mutta ongelmana on että en tiedä mistä ne sähköt pitäisi vetää ja minkä anturin mukaan, bumppi on saabin ja autonani on riesa
Lähetetty: 16 Huhti 2005 19:42
Kirjoittaja evolution
nyt on penkissä käyty.
eka veto niiden säätöjen mukaan mitä itte tein tiellä:
teho 122kw
vääntö 269Nm
ahdot 0.4bar
Lähetetty: 17 Huhti 2005 02:22
Kirjoittaja Jaakko85
millä osilla tuo kone on ?
Lähetetty: 17 Huhti 2005 08:10
Kirjoittaja evolution
mahlen männät
205 lohko ja sisäkalut kaikki on kevennetty kiillotettu ja tasapainoitettu
1.6 kannesta tehty viri kansi
nokka on kentcamsin fr30
ö-pumppu burtonin korkea paine/suurteho
is-ruisku
Holset turbo
ja koko keulan kokoinen välijäähy
toi ruisku on ihan vakio boksilla ja sen takia ei ton enempää ruvettu repimään tietysti siellä on lisäsuuttimet mitkä antaa lisää kakkua 0.3 kilossa
Lähetetty: 17 Huhti 2005 11:46
Kirjoittaja Jaakko85
toimiiko se tuohon puoleen kiloon asti hyvin ? aika hyvähän tuo tulos on 0,4barin paineilla.
Lähetetty: 17 Huhti 2005 11:58
Kirjoittaja Sierrain
En näistä mitään tiedä, mutta lukeman perusteella mietin että eikös puristukset ole aika kovat turbolle, kun on viellä 1,6 kansikin? vai onko paljonkin palotiloja avarrettu?
Lähetetty: 17 Huhti 2005 12:05
Kirjoittaja Bootsi
Sierrain kirjoitti:En näistä mitään tiedä, mutta lukeman perusteella mietin että eikös puristukset ole aika kovat turbolle, kun on viellä 1,6 kansikin? vai onko paljonkin palotiloja avarrettu?
Huom!!
VW:n männät, matalemmat kuin OHC:n omat.
(vai mitkä Mahlet siellä on?? luulisin että VW)

Lähetetty: 17 Huhti 2005 12:08
Kirjoittaja Jaakko85
mikä idea tuossa koko keulan kokosessa välijäähyttimessä on jos sulla on tuo is ruisku ?
Lähetetty: 17 Huhti 2005 12:42
Kirjoittaja Mak383
Jaakko85 kirjoitti:mikä idea tuossa koko keulan kokosessa välijäähyttimessä on jos sulla on tuo is ruisku ?
Täh? No mitä se ruisku siihen vaikuttaa, että tarviiko välijäähdytintä vai ei? Isolla välijäähdyttimellähän vain jäähdytetään ahtoilmaa -> kylmenmpi ilma sitoo enemmän happea -> parempi palaminen -> enemmän tehoa. Ei se ruisku siihen vaikuta yhtään mitään.
Lähetetty: 17 Huhti 2005 14:12
Kirjoittaja evolution
männät on kuplan ja kansipahvina on cometicin 3 kerros metalli tiiviste ja kanttahan oli muokattu joten puristukset on n.8
joten eiköhän tossa ole varaa vielä se kilo nostaa painetta
mikä idea tuossa koko keulan kokosessa välijäähyttimessä on jos sulla on tuo is ruisku ?
täh
miten se ruisku ja välijäähy on yhteydessä keskenään eihän sillä ole merkitystä.
huomenna laitetaan tilaukseen toi megaruutta ja viritellään sen kanssa suora sytkä koska korkeilla tehoilla ei ole enää mitään järkeä käyttää jakajaa.
ilmamäärä mittari lähtee myös ton muutoksen myötä mäkeen
suuttimia tulee 2/sylinteri eli 8kpl kaikkiaan
tänään vaihtelin tossa tulpat ku pari pimeni, aikaa ei menny ku n.1.5 tuntia ja tulppa avaimia täyty olla 3 eri mittasta ja monen sorttista kiintoavainta