Re: Mondeo 1,5 ecoboost 2017 käyntihäiriö P0302
Lähetetty: 23 Elo 2021 10:43
Kohta Ford miehet kysyy että mones moottori menossa toisiltaan.Jos kesto on tuota luokkaa.
Ford-Club Finland keskustelu
https://www.fordclub.fi/foorumi/
Tästähän on vanha Ford vaihtomoottori mainos, vaan silloin moottorit kestivät enemmän.Renee kirjoitti: 23 Elo 2021 10:43 Kohta Ford miehet kysyy että mones moottori menossa toisiltaan.. Jos kesto on tuota luokkaa.
Scotty Kilmer kirjoitti:It's a tiny little engine with gasoline direct injection and a turbocharger. What happened after 60 000 miles (~100 000 km)? The engine blew up. It's all that this engine lasted.
Onkohan jenkkilän 1.5 EcoBoost sama mitä täällä Euroopassa? Paitsi eipä euroopankaan EcoBoostit taida "liian kestävän" maineesta kärsiä...Scotty Kilmer kirjoitti:You don't wanna get involved these 1.5 liter turbocharged GDI engines, because, basically they're garbage.
Meillä 1.6 ecoboostissa hävisi kannentiivisteen vaihdolla paisuntasäiliöstä ylimääräiset paineet ja nestetason vaihtelut, ja ennen kannentiivisteen vaihtoa jo runsaaksikin tullut nesteen häviäminen. Tuon jälkeen ajettu n. 20tkm ilman ylimääräisiä paineita, tai että olisi pisaraakaan tarvinnut jäähdytinnestettä lisäillä.Focus_2.0 kirjoitti: 11 Loka 2021 08:40 Onko tosiaan ainut keino korjata sylinterin jäähdytysnestevuoto vaihtamalla koko lohko? Mitä jos vaihtaa pelkästään kannentiivisteen? Eikös kannentiiviste petä ja päästää vedet sylinteriin..
Miten yleistä tämä lie..? Tulikohan tässä tapauksessa uusi kone jo korjatulla lohkolla?Jykke61 kirjoitti: 07 Elo 2021 16:38 Pitkästä aikaa palstalla......
Vika löytyi, autooni vaihdettiin moottori.
Käyntihäiriöt johtuivat siitä että jäähdytysnestettä oli päässyt sylinteriin. Tämä aiheutti ongelmia sytytyksessä, rikkoi sytytystulppia joita sitten vaihdeltiin. Sama vuoto aiheutti painetta jäähdytysjärjestelmään.
Moottori vaihdettiin jo vuosi sitten, sen jälkeen auto on toiminut moitteetta.
Onneksi kaikki meni Ford-takuun (5 vuotta) piikkiin. Korjaustyö kesti pitkään koska uutta moottoria ei ollut koronan aiheuttaman viiveen vuoksi saatavana. Paikallinen Ford huolto hoiti homman moitteetta, käytössäni oli koko korjauksen ajan sijaisauto.
Fordin kautta lohkot ja moottorit päivitetyllä lohkolla.-Markus- kirjoitti: 03 Heinä 2023 10:39Miten yleistä tämä lie..? Tulikohan tässä tapauksessa uusi kone jo korjatulla lohkolla?Jykke61 kirjoitti: 07 Elo 2021 16:38 Pitkästä aikaa palstalla......
Vika löytyi, autooni vaihdettiin moottori.
Käyntihäiriöt johtuivat siitä että jäähdytysnestettä oli päässyt sylinteriin. Tämä aiheutti ongelmia sytytyksessä, rikkoi sytytystulppia joita sitten vaihdeltiin. Sama vuoto aiheutti painetta jäähdytysjärjestelmään.
Moottori vaihdettiin jo vuosi sitten, sen jälkeen auto on toiminut moitteetta.
Onneksi kaikki meni Ford-takuun (5 vuotta) piikkiin. Korjaustyö kesti pitkään koska uutta moottoria ei ollut koronan aiheuttaman viiveen vuoksi saatavana. Paikallinen Ford huolto hoiti homman moitteetta, käytössäni oli koko korjauksen ajan sijaisauto.