Sivu 3/3

Lähetetty: 12 Kesä 2006 00:52
Kirjoittaja Nsa
Porukoilla on Toyotan RAV4 -kinderi (-03) ja kyllähän sillä ajelee. On lyhyempi kuin sierra, mutta takakonttiin menee ohari heittämällä ja perä laske juuri ollenkaan. 50-50 nelikko ja pirteä vvti-moottori (150hv). On ilmastointia, kyynärtukea, mukitelinettä ja kaikkea muuta nippeliä. Jos mälläät niin oot kun Michelin-ukkeli 300-airbagin välissä. Automaattilootalla kun tykittää niin toivoo, että olisi dvd-soitin, näyttö ja automaattiohjaus. Auto on korkea, alusta jäykkä ja kaikin puolin hyvä ajaa.

Silti.. kun istahtaa Sierraan, niin siinä on jotain. Auto on vanha, karu ja turvallisuudesta kertoo sigun video.. ;) Eipähän tartte rampana jäädä kituu kun konepelti hoitaa giljotiinin tehtävää mällätessä.. :D Takatuuppari on kuitenkin jotenkin oma juttunsa ja siitä saa viboja kun runttaa pedaalin metalliin ja vaihtaa niitä vaihteita. Sierralla on noin 34662-kertaa kivempi ajaa, mutta kai sitä käyttikseksi ottaisi jonkun uuden auton. Sillä koti-duuni-kauppa-koti ja sitten muut reissut riesalla :) Eihän neljän kympin maasturi ole millään verrattavissa riesaan, mutta kun tässä kerta fiilisteltiin eroja :)

Lähetetty: 14 Kesä 2006 22:25
Kirjoittaja WSE
Tinde kirjoitti:
Taunuksen käynnistys:
startataan konetta, odotellaan että mekaaninen pumppu nostaisi ainetta, poljetaan kaasua jotta kiihdytyspumppu edes hieman ruokkisi konetta, startataan, otetaan apuvirtaa, startataan ja lähti se lopulta. Sitten käytellään konetta aikansa, automaattiryyppy kun ei heti tahtonut pitää konetta käynnissä. Lähdetään varoen ajamaan jotta kone ei sammuisi, kone vähän nykii mutta ei pahasti.

Tästähän tässä lähinnä on kysymys:
Vakio kaasarikone 70-luvulta = aikas talkoot oli ajoonlähdössä
Vakio (efi)ruiskukone 90-luvulta = aika helppoa oli ajoonlähtö
Jos tuo taunus olisi likikään päivittäisessä ajossa ja samassa kunnossa kuin on uutena ollut ei ajoonlähtö silläkään olisi yhtään sen kummempaa kuin tuolla cortinallakaan.

Lähetetty: 15 Kesä 2006 12:07
Kirjoittaja Tinde
WSE kirjoitti: Jos tuo taunus olisi likikään päivittäisessä ajossa ja samassa kunnossa kuin on uutena ollut ei ajoonlähtö silläkään olisi yhtään sen kummempaa kuin tuolla cortinallakaan.
Molemmat olivat n.puoli vuotta säilytyksessä, molemmilla on myös tänä vuonna ajettu suht saman verran, ruiskutekniikka pesee kaasuttimen aika 4-0 edelleen.

Ja jälleen se jos.

Lähetetty: 15 Kesä 2006 20:02
Kirjoittaja janzamar
Tinde kirjoitti: Molemmat olivat n.puoli vuotta säilytyksessä, molemmilla on myös tänä vuonna ajettu suht saman verran, ruiskutekniikka pesee kaasuttimen aika 4-0 edelleen.

Ja jälleen se jos.
Paska kaasari. :lol:
Vaihda uusi.

Lähetetty: 15 Kesä 2006 21:17
Kirjoittaja Tinde
janzamar kirjoitti: läjä kaasari. :lol:
Vaihda uusi.
Enemmän tuolla Cortsun ruiskukoneella on ajettu kuin Tanella, eiks sen pitäisi jo olla ihan loppuun kulunut sontakasa Taneen verrattuna kun kerran ennen vanhaan oli pelit niin tajuttoman hyviä? :D

Lähetetty: 15 Kesä 2006 21:59
Kirjoittaja janzamar
Tinde kirjoitti: Enemmän tuolla Cortsun ruiskukoneella on ajettu kuin Tanella, eiks sen pitäisi jo olla ihan loppuun kulunut sontakasa Taneen verrattuna kun kerran ennen vanhaan oli pelit niin tajuttoman hyviä? :D
No joojoo :lol: ..onhan nykytekniikassa puolensa.
Mutta kaasarit on silti ihan käypäsiä härveleitä,ja niille osaan tehdä iitsekkin jotain,spruutalla en osaa kuin ajaa..joten jos tulee ongelma niin tien poskeen jää. Ei mua pieni kylmänä nykiminen sun muu haittaa mitenkään,hetkessä ne lämpiää kumminkin,harvoin on niin kiire että siitä mikään kiinni on.

Lähetetty: 15 Kesä 2006 22:07
Kirjoittaja eskomk4
Aika naurettava juttu muuten toi että nykyruiskulle ei voi mitään tehdä. OBD laite ja läppäri mukaan vaan... Ja loppupeleissä tuo ruiskuautolla tien poskeen jääminen vs ajetut kilometrit on aika eri luokkaa kuin kaasaripeleillä. Eikä niihin nyt yleensä mitään ihme vikoja tule, puolaa tai bensapumppua yms.

Yleensä ruiskuautot on sitä ikää että niiden vakuutus korvaa hinauksen...

Ja miettii jos työkseen vaikka ajelee paljon niin ei sitä raaski harrasteautolla ajella. Siihen kuitenkin menee aika paljon työtunteja että auton saa todella hienoon kuntoon.

Lähetetty: 15 Kesä 2006 22:11
Kirjoittaja janzamar
eskomk4 kirjoitti:Aika naurettava juttu muuten toi että nykyruiskulle ei voi mitään tehdä. OBD laite ja läppäri mukaan vaan... Ja loppupeleissä tuo ruiskuautolla tien poskeen jääminen vs ajetut kilometrit on aika eri luokkaa kuin kaasaripeleillä. Eikä niihin nyt yleensä mitään ihme vikoja tule, puolaa tai bensapumppua yms.

Yleensä ruiskuautot on sitä ikää että niiden vakuutus korvaa hinauksen...

Ja miettii jos työkseen vaikka ajelee paljon niin ei sitä raaski harrasteautolla ajella. Siihen kuitenkin menee aika paljon työtunteja että auton saa todella hienoon kuntoon.
Ei kai se olekkaan kuin opiskelun puutetta,ihmisethän noi on rakentaneet,joten oppis kai sitä nuokin jos tahtoisi.
Mutta kun on jästipää ja tuossa vanhoillinen asenne,en ala mitään
tietokoneita autossa kuljettamaan.
Rautalanka saa riittää!! :lol: :lol: :lol:
Ja jos ei riitä niin opettelen ratsastamaan hevosella rrkele!! :lol:

Lähetetty: 17 Kesä 2006 00:55
Kirjoittaja Monteonisti
Eipä ole ruiskulla tarvinnut tienvarteen jäädä mitä nyt Opelilla, mutta sehän on poikkeus? :D
Kaasareista Viatti jätti pari kertaa tien varteen, mutta tuonhan ymmärtää? :D
Toisaalta toisen kerran vian löysi kun katsoi peiliin! :oops:

Lähetetty: 22 Kesä 2006 22:37
Kirjoittaja WSE
Tinde kirjoitti: Molemmat olivat n.puoli vuotta säilytyksessä, molemmilla on myös tänä vuonna ajettu suht saman verran, ruiskutekniikka pesee kaasuttimen aika 4-0 edelleen.

Ja jälleen se jos.
Jaa-a. Taannoin ajoin joka päivä töihin 2,0 kaasari tanella. Kone lähti käymän laakista, sahaamatta, automaattiryyppy toimi niinkuin pitikin ja ajamaan sai lähteä saman tien vuodenajasta riippumatta (jos lasit ei olleet pahemmin jäässä). Ei nykinyt tai muutakaan poikkeavaa. Ei ruisku sierra sen huonommin ole pelannut muttei juuri paremminkaan.

Lähetetty: 22 Kesä 2006 22:39
Kirjoittaja WSE
Tinde kirjoitti:
Taunuksen käynnistys:
startataan konetta, odotellaan että mekaaninen pumppu nostaisi ainetta, poljetaan kaasua jotta kiihdytyspumppu edes hieman ruokkisi konetta, startataan, otetaan apuvirtaa, startataan ja lähti se lopulta.

Tossa on suurin juttu se kun auto on seisonut kauan bensalinja valuu tyhjäksi ja mekaanisella pumpulla polttoaineen nostaminen kestää. Takaiskuventtiili vuotaa siis hieman (=vika)... silti päivittäisessä ajossa tuotakaan proseduuria ei olisi.

Lähetetty: 26 Marras 2007 17:38
Kirjoittaja makemu
mä en ite rupeais yleistämään mikä on parempi ku joku toinen... jokainen toimii jos siitä pidetää huolta. Ja se joka moittii audia niin vetää sen... eräänki :lol: mulla oli vanha 100 avant 2.0 td ja mittarissa vaivaiset 735 000km. ikinä ei oltu konetta aukastu. kaikki koneessa toimi niinku pitiki. 25 asteen pakkasessa ei tarvinnu tolppaa, senku hehkutti pari kertaa ja laakista käymää. kaasari toimii jos sitä huolletaa.. jos ei niin ei toimi. Ruisku toimii jos siitä pidetää huolta, jos ei niin ei toimi. Kaikki nää vempeleet on tarkotettu kulutettavaks, mut ei se sitä tarkota etteikö niistä huolta voi pitää. ja kyllähän noi matukatki kunnossa olis jos ihmiset noista autoistansa huolta pitäis :wink:

Lähetetty: 26 Marras 2007 17:40
Kirjoittaja makemu
vielä lisätäkseni. kyllä mä uuden auton ostaisin jos siihen olis varaa. turvallisempia, kuitenkin varmasti käyttöystävällisempiä. mä nyt tässä vaiheessa kuitenkin pidättäydyn vanhassa ja tyydyn kikkailemaan ja hitsailemaan niitä :lol:

Lähetetty: 28 Marras 2007 14:01
Kirjoittaja caddy
Nsa kirjoitti:Porukoilla on Toyotan RAV4 -kinderi (-03) ja kyllähän sillä ajelee. On lyhyempi kuin sierra, mutta takakonttiin menee ohari heittämällä ja perä laske juuri ollenkaan. 50-50 nelikko ja pirteä vvti-moottori (150hv). On ilmastointia, kyynärtukea, mukitelinettä ja kaikkea muuta nippeliä. Jos mälläät niin oot kun Michelin-ukkeli 300-airbagin välissä. Automaattilootalla kun tykittää niin toivoo, että olisi dvd-soitin, näyttö ja automaattiohjaus. Auto on korkea, alusta jäykkä ja kaikin puolin hyvä ajaa.
Pakko lainata todella vanhaa... Kerran metällä ollessani katselin että mikäs keles täällä keskellä tietä yrittää edetä Noh rav4:hän se oli. Eikun pomppasin sierrasta ulos ja kyselemään jotta onko hätää, ja hätähän siellä oli olivat yrittäneet jo puolituntia päästä eteenpäin. Tuumasin heille vain että odottaavat hetken käyn kääntämässä sierran toisinpäin. Kytkimme liinan kiinni toijjotaan ja vedin sen pois sopivan matkan päähän. Tuumin sen jälkeen itse että en paha-setä rupea kävelemään kahta kilometriä aluita joilla ei riistaa yksinkertaisesti ole---> reilusti sierralle happea ja kas kummaan se ikäänkuin pomppasi siitä mudasta yli mihin tämä "maasturi" oli kiinni jäänyt. Joten se niistä sitimaastureista

Lähetetty: 28 Marras 2007 21:10
Kirjoittaja Mr_Who
Ja ite täytyy sanoa vielä, että kuskissa se vika aika usein on jos auto kiinni jää. Sierrallaki pääsee melkein vaikka minne jos vaa toimii oikein ratin ja penkin välissä. :)
Kunhan ei vaa pohjan varaa jää, tai painopisteet sillee vituillaa, että vetopyörästö liian kepeenä.

Lähetetty: 28 Marras 2007 21:16
Kirjoittaja Regu
Mr_Who kirjoitti:Ja ite täytyy sanoa vielä, että kuskissa se vika aika usein on jos auto kiinni jää. Sierrallaki pääsee melkein vaikka minne jos vaa toimii oikein ratin ja penkin välissä. :)
Kunhan ei vaa pohjan varaa jää, tai painopisteet sillee vituillaa, että vetopyörästö liian kepeenä.
Nopee oot editoimaan ku just meinasin kettuilla että kuinka kauas tarttee mennä että voi jäädä pojasta kiinni :D

Lähetetty: 28 Marras 2007 22:20
Kirjoittaja Mr_Who
Regu kirjoitti:
Nopee oot editoimaan ku just meinasin kettuilla että kuinka kauas tarttee mennä että voi jäädä pojasta kiinni :D
Nopeus on valttia ;)

Lähetetty: 29 Marras 2007 10:40
Kirjoittaja Jukka T
caddy kirjoitti:Pakko lainata todella vanhaa... Kerran metällä ollessani katselin että mikäs keles täällä keskellä tietä yrittää edetä Noh rav4:hän se oli. Eikun pomppasin sierrasta ulos ja kyselemään jotta onko hätää, ja hätähän siellä oli olivat yrittäneet jo puolituntia päästä eteenpäin. Tuumasin heille vain että odottaavat hetken käyn kääntämässä sierran toisinpäin. Kytkimme liinan kiinni toijjotaan ja vedin sen pois sopivan matkan päähän. Tuumin sen jälkeen itse että en paha-setä rupea kävelemään kahta kilometriä aluita joilla ei riistaa yksinkertaisesti ole---> reilusti sierralle happea ja kas kummaan se ikäänkuin pomppasi siitä mudasta yli mihin tämä "maasturi" oli kiinni jäänyt. Joten se niistä sitimaastureista

Urbaani ei-ihan-legenda kertoo, että osaava markkinointihenkilö oli onnistunut saamaan Battery-Hummerin sen verran jumiin keskellä kuivaa sänkipeltoa että piti käydä traktorilla nyppäämässä liikenteeseen.

Lähetetty: 29 Marras 2007 11:12
Kirjoittaja jaska74
Jukka T kirjoitti:Urbaani ei-ihan-legenda kertoo, että osaava markkinointihenkilö oli onnistunut saamaan Battery-Hummerin sen verran jumiin keskellä kuivaa sänkipeltoa että piti käydä traktorilla nyppäämässä liikenteeseen.
ei siinä mitään jos työntöapua löytyy..


Kuva

Lähetetty: 29 Marras 2007 13:03
Kirjoittaja Jukka T
jaska74 kirjoitti: ei siinä mitään jos työntöapua löytyy..


Kuva
Toihan on leikki hummeri, täytyyhän sellaisessa leikkikaverit olla mukana :lol: joskin tuossa kuvassa työntäjän ja työnnettävän roolit on jotenkin väärin...
Battery-Hummer oli aito-oikea Schwarzennegger-malli.

Re: Ei oo paljoo autot kehittyny?

Lähetetty: 30 Marras 2007 16:13
Kirjoittaja maaco
urria kirjoitti:Täytyy kyllä ihmetellä, että kuinka vähän autojen ajo-ominaisuudet on kehittyny sitten 90-luvun alun.
Oma Sierraní vm.-91 on lähes yhtä vakaa ja mukava ajaa kuin faijan Audi A6 vm.2002.
Mutta ei Sierra todellakaan häpeä, vaikka audi vähän pidemmän korren vie 11 vuotta uudempana autona.
Muut samaa mieltä?
Kyllä mitä mä Sierroilla oon pari kertaa ajanut, en ehkä ensimmäisenä 2002 vm Audiin vertais :D Voi se uudehkon Ladan voittaa, onhan se kuitenkin Ford

Lähetetty: 30 Marras 2007 18:44
Kirjoittaja jype
Joo on mullaki ollu 3 sierraa joku 80 luvun ja sitte -91 ja -92 niin en kehtais edes samanapäivänä puhua audin ajo ominausuuksista :lol:

ellei audissa ole sitte jotain vikaa, itellä audikokemukset jää 80 ja A4 malleihin, nii onhan ne nyt ihan erimaata ku joku sierran vetlkula :lol:

Lähetetty: 30 Marras 2007 19:57
Kirjoittaja Duzter
Ajan Sierralla, Audi A4:n etutukivarren hintaisella autolla :lol:

Lähetetty: 19 Joulu 2007 14:33
Kirjoittaja Ford1
Voisi kärjistetysti jopa sanoa, että autot ovat meneet osaltaan takapakkia!
Enää ei vain tehdä niin idioottivarmoja autoja kuin ennen...
Eihän nämä nykyiset pyörillä kulkevat tietokoneet kestä mitään kun vertaa esim. '70-luvun lopun legendaariseen Datsun 100A:han tai vaikka toiseen '70-lukulaiseen Volvo 244GL:ään. Kumpikaan ei koskaan jättänyt tielle vaikka olisi kokenut kuinka kovia! :wink:
Nykyautot tehdään todellakin sillä otteella, että ne vaihtuvat uusiin viimeistään 5 vuoden "wanhana" tai ennen kuin 200tkm kilahtaa mittariin... :evil:

Lähetetty: 19 Joulu 2007 14:52
Kirjoittaja Foorrtti
Ford1 kirjoitti:Voisi kärjistetysti jopa sanoa, että autot ovat meneet osaltaan takapakkia!
Enää ei vain tehdä niin idioottivarmoja autoja kuin ennen...
Eihän nämä nykyiset pyörillä kulkevat tietokoneet kestä mitään kun vertaa esim. '70-luvun lopun legendaariseen Datsun 100A:han tai vaikka toiseen '70-lukulaiseen Volvo 244GL:ään. Kumpikaan ei koskaan jättänyt tielle vaikka olisi kokenut kuinka kovia! :wink:
Nykyautot tehdään todellakin sillä otteella, että ne vaihtuvat uusiin viimeistään 5 vuoden "wanhana" tai ennen kuin 200tkm kilahtaa mittariin... :evil:
meilläpäin on 6 vuotta vanha astra ollut jossa oli aina jotain vikaa.sitten on ollut myös tuollainen volvo tosin vuosimallia -84 ja on vieläkin.volvo 800 000 km vähän päälle ajettu ja tuntuu kuin vasta ois sisäänajot ajettu :lol: hyvin toimii :P