Sivu 3/3
Re: Mondeo mk2 ilmastointi ei toimi.
Lähetetty: 21 Elo 2013 17:20
Kirjoittaja nurppa
Kyllä ne aineet voi olla vähis,mee uusii aineet ni jo pelittää. Itel oli vain 300g ku kesti et alko tulee kylmää. vianor 750g ainetta ja desinfiointi ja uus raitisilmasuodatin ni hinta 139E. Porvoo
Re: Mondeo mk2 ilmastointi ei toimi.
Lähetetty: 23 Elo 2013 19:19
Kirjoittaja vilif85
Kiitoksia vastauksesta. Tuossa kun huoltokirjaa selasin niin ilmastointihuolto tehty viimeksi yli kolme vuotta sitten..

Eli hyvin mahdollista että aineet vähissä.

Ajattelin vain että kait ne aineet on kunnossa kun kylmääkin tulee. Mutta täytyy käydä vaihteeksi huollattamassa.
Re: Mondeo mk2 ilmastointi ei toimi.
Lähetetty: 20 Maalis 2015 13:00
Kirjoittaja ati_85
Nostetaan tämä ylös ku kevätkin lähestyy.
Itsellä on mk3 vm.02 ja mondeo oli ilmastointi huollossa. Ilmastointi ei kuitenkaan vieläkään toimi ja vika näyttäisi olevan paineanturissa.
Tekisi itse mieli vaihtaa se ja en ole ihan varma siitä sijainnista, joten onko se paineanturi heti siinä ylhäällä edestä katsottuna moottorin vasemmalla puolella?? Yritin kuvaakin linkittää mutta ei onnistunut.
Re: Mondeo mk2 ilmastointi ei toimi.
Lähetetty: 06 Touko 2016 09:18
Kirjoittaja mikkeli
Oisko jollakin piirikaaviota tähän mondeon ilmastointiin. Itellä -98 käyttöönotettu Mondeo. Kompressori ei lähde pyörimään. Ongelma on sähköpuolella. Jos releen kantaan antaa virtaa hyppylangalla, niin kompura lähtee pyöriin. Releessähän on avautuva kosketin. Koskettimelle ei tule jännitettä. Vaan se katkeaa jossakin aikaisemmin. Jäähdyttäjän puhallinkaan ei lähde pyörimään. Voisko joku kertoa mikä tässä mahtaa olla vikana.
Re: Mondeo mk2 ilmastointi ei toimi.
Lähetetty: 06 Touko 2016 23:10
Kirjoittaja -Kj-
Koska sait kompressorin liikkeelle hyppylangalla, on vika todellakin ohjauspuolella. Jos paineanturi havaitsee järjestelmän paineen olevan liian alhainen, esimerkiksi vuodon johdosta, ei kompressoria yritetäkään käyttää. Tämä siis vaikka vihreä valo ilmastoinnin kytkimessä syttyisikin. Kompressoria ei myöskään käytetä ulkoilman ollessa tarpeeksi kylmää, raja taitaa olla jossain +4 -0C vaiheilla.
Aiemmin jo keskustelussa mainittiin tyypilliseksi vuotopaikaksi lauhduttimen alaosa, jossa sen ja pohjamuovin välissä on nauha pehmeää muhua joka on omiaan keräämään kosteutta ja ruostuttamaan kennon kehikon puhki. Myös ilmastoinnin huoltoventtiilit tai kuivainsäiliö voivat vuotaa. Tietysti myös kompressorin akselilta vuotaa pikku hiljaa.
Vuotoja voi etsiä uv-valon kanssa jos järjestelmään on joskus laitettu väriainetta. Näkemistä helpottavat pimeys ja keltalinssiset lasit.
Jos järjestelmässä on kuitenkin varmasti aineet tallella, voi kyseessä olla esimerkiksi viallinen paineanturi.
Kaaviokuva:
http://i238.photobucket.com/albums/ff24 ... ioning.jpg