Sivu 3/3
Lähetetty: 13 Tammi 2006 19:49
Kirjoittaja janzamar
virtalukon pohja täytyy vaihtaa..ei oo pahakaan homma.
johtonippu on töpselillä kiinni jossain kohtaa.
kojetaulua purkamaan niin näet sitten minne ne johdot menee.
Lähetetty: 14 Tammi 2006 08:14
Kirjoittaja EscoVainaa
Jaa, sulla oli erilainen se boksi...
Ennenkö vaihdat sitä virtalukon pohjaa (tai samalla kun vaihdat), niin tarkista tuon janzamarin tarkoittaman töpselin kunto! Jossain ennemminki mainaisin, mutta kerrataanpas vielä... Eli mulla teki joskus niin, että virta tuli kyllä päälle, mutta kun yritti startata, niin virrat sammu (mittariston valotkin sammu). Vika löytyy tuosta "töpselistä", siitä vähän rapsutin hapettumia pois ja taittelin kosketin pintoja "tiukemmalle", niin sen jälkeen on taas pelannu.
OT: Onneksi mä (toivottavasti) pääsen tuosta escon romusta eroon lähiaikoina

Ei taitais mennä enää katsastuksestakaan läpi, pohjasta kyllä...
'poistuu takavasemmalle VW:n leiriin' 8)
kertokaas
Lähetetty: 14 Tammi 2006 12:16
Kirjoittaja Kaketsu
eli ku otin tuon virtalukon pohjan irti niin siinä liittimessä on kolme johtoa eli punainen,musta ja musta jossa keltainen raita.ja ku mittailin niin musta-keltainen on maadoitus ja punainen on jatkuva + ja musta on vissiin startille.eli mitä tuossa on menny rikki jos tuossa on vika?ja mitkä johdot pitäis yhdistää että auto lähtis käyntiin tai starttais?
Lähetetty: 14 Tammi 2006 15:23
Kirjoittaja janzamar
yhdistää niin että virrat on päällä,ja starttia vaan käyttää niinkuin avaimellakin,eli ne miinus ja virta yhteen.
ja starttia hipaisemalla..ja jos se pohja on entinen niin se pitää vaihtaa toiseen,ei kannata alkaa korjailemaan.
..ei sekään mahdotonta ole,mutta ei sen vaivan arvoista..
juups
Lähetetty: 18 Tammi 2006 16:52
Kirjoittaja Kaketsu
juu mä vaihdoin aivan uuden virtalukon pohjan niin siinä oli sellanen juttu että ku avain oli siinä asennossa ettärattilukko lähtee pois päältä niin sit ku väänsi siihen asentoon että saa avaimen pois niin se vaan alko starttaamaan...oon vähä ihmetelly et mikä voi olla vialla eli se starttas autoa kahdessa asennossa kuitenkaan lähtemättä käyntiin...en enää tiiä mikä siinä on...
Lähetetty: 18 Tammi 2006 17:04
Kirjoittaja janzamar
johdot on kyllä sekaisin jossain.
hmmm..mikähän...
Lähetetty: 18 Tammi 2006 18:56
Kirjoittaja Kaketsu
Mikähän siinä olis voinu yhtäkkiä mennä noin sekaisin?
Lähetetty: 18 Tammi 2006 19:06
Kirjoittaja ft79
olikohan ihan oikee liitin....
eli jotain vuosimalli eroja...tms...

moi
Lähetetty: 18 Tammi 2006 21:43
Kirjoittaja Kaketsu
juu kyllä se on just samannäköinen liitin ja ne meinas varaosissa et kyllä se on samanlainen...vanhalla pohjalla se silti ei starttaa ku oikeassa asennossa mut tuolla uudella sit on tollei...en tiiä mitä tekis auton kans...
Lähetetty: 19 Tammi 2006 14:19
Kirjoittaja TeRoK
Jos siellä on jo pitempään ollu pohja sökönä ja joku on tehny jonkun oman johtoviritelmän sinne joka nyt toimii ehjällä pohjalla väärin.
Noh
Lähetetty: 19 Tammi 2006 23:18
Kirjoittaja Kaketsu
Auto on ollut minulla 2,5 vuotta ja on toiminut aivan moitteettomasti...Nyt sitten tuli yhtäkkiä tämä...Mitähän sille pitäisi tehdä...Voihan se vanha pohja toimia ihan oikein mutta miten saan sen kipinän tulemaan oikeaan aikaan?
Lähetetty: 19 Tammi 2006 23:26
Kirjoittaja janzamar
Onko ihan mahdoton ajatus käyttää jo korjaamolla?
Lähetetty: 20 Tammi 2006 08:57
Kirjoittaja EscoVainaa
janzamar kirjoitti:Onko ihan mahdoton ajatus käyttää jo korjaamolla?
No, sanoppa muuta kato. Mä oon sitä yrittäny ehdottaa jo useamman kerran, mutta ei ku nysväys jatkuu
Korjaamon pojat varmaan tarjoas kahvit sillen aikaa kun laittavat auton kuntoon. Toista kupillista ei varmaan kerkeis edes ajatella, kun jo alkais CVH-koneen "ulina" kuulua 8)
Ja 10€, kiitos! Aika pieni raha noiden osien jälkeen, joista suuri osa on varmaan vaihdettu aivan turhaan

noh
Lähetetty: 20 Tammi 2006 10:30
Kirjoittaja Kaketsu
sit jos vie sen jonnekki korjaamolle niin se on 40 euroa tunti ja niillä voi mennä kauanki että löytävät vian...
Lähetetty: 20 Tammi 2006 16:13
Kirjoittaja TeRoK
Tulispahan ainaki kuntoon

Re: noh
Lähetetty: 21 Tammi 2006 09:36
Kirjoittaja EscoVainaa
Kaketsu kirjoitti:sit jos vie sen jonnekki korjaamolle niin se on 40 euroa tunti ja niillä voi mennä kauanki että löytävät vian...
Ei siihen enää voi mennä kauaa, kun kerrot niille kaikki mitä oot tehny. Sielä on joku kytkentä häikkä, kun kaiken muun luulis jo olevan ehjää. Eikö sulla muka oo ketään kaveria/sukulaista/tuttavaa, joka ymmärtäiski noista jotain, niille ei kovin paljoa tarviis varmaan maksaakkaan.
Vielä voisit muuten koittaa laittaa virrat päälle ja startata suoraan startin päästä ruuvimeisselillä. En nyt muista mitkä navat sillä ruuvarilla piti yhdistää, mutta joku muu varmaan osaa sanoa... Jos ei vieläkään lähde, niin sitte vielä virrat suoraan akulta ja taas ruuvalilla starttia. Jos jommalla kummalla tavalla lähtee käyntiin, niin vika löytyy sieltä virtalukolta tai sen johdotuksista. Näppärä kapistus on myös joku korjausopas (kirjastosta), jossa on kytkentäkaaviot, niitten avulla voit tarkistella sitten niitä kytkentöjä.
Lähetetty: 21 Tammi 2006 14:16
Kirjoittaja Sultzi
Startata pystyy rukarilla yhdistämällä solenoidin ylemmän pultin ja herätteen liittimen. Eli siihen mistä akulta tulee + kaapeli rukarilla herätteen liittimeen.
Voisikohan olla
Lähetetty: 25 Tammi 2006 17:03
Kirjoittaja Kaketsu
elikkäs voisikohan minullakin olla sulakerasian pohjassa vika kun tuolla oli toinen topic missä oli keskusteltu myös kipinästä ja siellä oli monella ollu siinä vika juotoksissa.???
Lähetetty: 25 Tammi 2006 17:06
Kirjoittaja janzamar
Ootko yrittäny jo startata muilla keinoin kuin avaimesta?
Lähetetty: 25 Tammi 2006 17:07
Kirjoittaja TeRoK
Kyllä sulla on nyt jotain muuta hämärää jos se starttaa kahdessa asennossa.
juu
Lähetetty: 26 Tammi 2006 12:58
Kirjoittaja Kaketsu
en ole vielä kokeillut startata suoraan startilta...jospa se pohja on erilainen vaikka ne näyttää samanlaisilta ja samanlaiset johdot lähtee samasta paikasta...