Sivu 3/3

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 05 Maalis 2012 09:58
Kirjoittaja Omppu
Minkälaisia kulutuslukemia olette noille DSL-malleille mitanneet? Työmatka-ajoa 15km suuntaansa, lämmityksessä molemmissa päissä. 7,6l tuntuu aika kovalle kulutukselle kun vertaa edelliseen mk2 bensa-Mondeoon joka vei vain puoli litraa enemmän.

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 05 Maalis 2012 13:41
Kirjoittaja tonttila
-02 130 heppanen 5.8 litraa satasella, suurin osa matka-ajoa.

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 05 Maalis 2012 15:28
Kirjoittaja ||Nixu||
Sierra2.3-16v kirjoitti:muistaakseni 4,5 litraa suodattimen kanssa tilavuus. Se kansi kierretään auki, suodatin tulee sen kannen kanssa pois, nyppäset sen irti ja asennat uuden siihen kanteen, ja kanteen uus o-rengas, jonka voitelet kevyesti uudella öljyllä ja eikun kansi kii.
Jostain syystä ei 5l öljyä riittäny, vaikka ohjekirjassakin tais lukea 4,3litraa suodattimen kanssa. Jäi öljytikun mitan puolen välin ja yläviivan puoleen väliin, ja auto tietysti tasasella.
Ei se auta kun käydä lisää ostamassa.
Olipa mukava pitkästä aikaa mondeolla käydä ajelemassa, harmi vaan kun ei oo vielä golffi menny kaupaks, vaikka paljon pirteämpi 75hv diesel golffi onkin kuin 145hv mondeo. :D
Onkos muilla ollu ongelmia öljykorkin kanssa, omassa näyttäisi öljyä vuotavan välistä. :?

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 05 Maalis 2012 15:56
Kirjoittaja yritäedes
Koetapa ajaa moottori lämpimäksi ja jätä tasaiselle yöksi. Aamulla näet öljyn todellisen tason
mittatikussa. Liika öljy ei tee hyvää; kyllä 5 litraa on varmasti tarpeeksi, jos konetta ei ole muutettu.

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 05 Maalis 2012 20:10
Kirjoittaja ||Nixu||
Kävin ajamassa lämpimäks ja tuli tarkastettua seuraavana päivänä kans. Ei se ihan ylärajassa ollut silloinkaan kun rupesin vanhoja pois ottamaan.

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 05 Maalis 2012 21:15
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Älä vaan laita enempää öljyä, se 4.5 litraa riittää varmasti. Oletko katsonut kaksi kertaa peräkkäin tikusta, jostain syystä meilläkin mondeo oli sellainen, että ekan kerran kun veti tikun pois, ei kastunut kun kärki, painoi uudestaan takas ja veti pois niin oli maksimiin.

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 06 Maalis 2012 16:39
Kirjoittaja hluukkonen
Viikonloppuna vaihdoin omaani öljyt ja huomasin saman ilmiön!

Kaadoin koneeseen sen 4l öljyä ja otin tikun ylös ja ihmetys oli suuri kun ei tikku kastunut yhtään! No uudestaan tikku alas ja sitten ylös niin johan näytti hieman yli puoltaväliä, ½L öljyä lisää ja auto käyntiin niin millin pari alle maksimiin asettu lopuksi...

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 11 Maalis 2012 12:46
Kirjoittaja ||Nixu||
Taitaa tuo nyt olla vähän lähempänä ylärajaa. Mites tuo öljykorkki kun näyttäisi vuotavan välistä, onko muilla samanlaista onkelmoo? Uutta korkkia tilalle?

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 11 Maalis 2012 17:36
Kirjoittaja hluukkonen
||Nixu|| kirjoitti:Taitaa tuo nyt olla vähän lähempänä ylärajaa. Mites tuo öljykorkki kun näyttäisi vuotavan välistä, onko muilla samanlaista onkelmoo? Uutta korkkia tilalle?
Eikös siinä ole jokin O-rengas?

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 11 Maalis 2012 18:07
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
No jos sulla on yli viis litraa öljyä koneessa, niin ei oo ihme jos pyrkii ulos jostain välistä.. :?

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 11 Maalis 2012 22:09
Kirjoittaja Fiestalla
Sierra2.3-16v kirjoitti:No jos sulla on yli viis litraa öljyä koneessa, niin ei oo ihme jos pyrkii ulos jostain välistä.. :?

Mitäs se puoli litraa siihen öljykorkin kostumiseen vaikuttaa?

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 11 Maalis 2012 22:19
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Monikin auto on todella tarkka siitä, ettei öljyn maksimi määrää ylitetä, kampikammiossa täytyy olla tietty ilmatilakin, tai sen paine voi kasvaa niin, että alkaa sitten puhaltaa painetta pihalle sieltä mistä se helpoiten tulee.. Ylimääräinen öljy ei koskaan oo hyvästä.

Mutta hei, kukin tavallaan, ja jos oot sitä mieltä että moottoris jotenkin hyötyy ylimääräisestä öljystä, niin go for it.

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 12 Maalis 2012 00:01
Kirjoittaja G_evo
Ihan tuosta ylimäärästestä öljystä, että esim VAG dieselit eivät siedä yhtään ylimääräistä öljyä, on muuten entinen kone. Kannattaa pysyä siinä ilmoitetussa, muuten jossain on jotain häikkää.

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 12 Maalis 2012 15:23
Kirjoittaja ||Nixu||
Taitaa siinä O-rengas olla.
Kuten silloin kun ostin auton, oli öljytikun mitan puolessa välin öljyt ja silti oli korkki kosteena.
Kyllä tuo oma +400tkm ajettu vaggine on kestäny vaikka joskus ruilahtanutkin hieman yli mitan ylärajan.
Antaa sit vuotaa..

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 21 Maalis 2012 08:33
Kirjoittaja Omppu
Jännä ominaisuus ilmennyt taas. Kevyellä kaasulla ajaessa, kierrokset 1250-1500 ikäänkuin cruise menisi itsestään päälle :shock: eli kierrokset nousee hieman ja auto jatkaa matkaa tasaisella nopeudella satoja metrejä kunnes yhtäkkiä kaasu palautuu normaaliksi. Mielenkiintoista...

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 21 Maalis 2012 11:43
Kirjoittaja KajS
^Tuo "cruisen" päälle meno on ihan normaalia. Jos et itse paina kaasua alle 1500 r/min kierroksilla, aivot antaa autolle läppää, jottei se sammu. Tähän samaan liittyy myös bensansäästökikka: Fuel Cutoff toimii siloin, kun kaasupoljin on ylhäällä ja kierroksia on yli 1500. Kun kierrokset laskee alle tuon rajan, bensanmeno kasvaa. Eli jotkut alamäet kannattaa ajaa esim nelosella ja 1800 r/min eikä viitosella 1300 r/min.

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 21 Maalis 2012 22:01
Kirjoittaja Omppu
KajS kirjoitti:^Tuo "cruisen" päälle meno on ihan normaalia. Jos et itse paina kaasua alle 1500 r/min kierroksilla, aivot antaa autolle läppää, jottei se sammu. Tähän samaan liittyy myös bensansäästökikka: Fuel Cutoff toimii siloin, kun kaasupoljin on ylhäällä ja kierroksia on yli 1500. Kun kierrokset laskee alle tuon rajan, bensanmeno kasvaa. Eli jotkut alamäet kannattaa ajaa esim nelosella ja 1800 r/min eikä viitosella 1300 r/min.
Taas oppi jotain uutta :)

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 22 Maalis 2012 20:07
Kirjoittaja Makee...
Huomasin tänään että hanskalokerossa palaa valo koko ajan.
Kun ostin auton polttimo oli hajonnut ja polttimonmuovi osittain sulanut.
En sen kummemmin ajatellut vaan laitoin uuden polttimon paikalleen...

Palaako muillakin valo koko ajan vai sammuuko kun luukun laittaa kiinni? kuten muissakin autoissa.

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Lähetetty: 22 Maalis 2012 22:21
Kirjoittaja juhve
pitäs sammua kun luukku kii. luukun vasemmassa alareunassa on katkasia sille valolle ja liitin on siinä ihan vieressä