Sivu 3/3

Lähetetty: 11 Tammi 2006 11:57
Kirjoittaja Fullspeed
markkul kirjoitti:Ei löydy kyllä damperia OHC Sierrasta. CVH:ssa taitaa olla tasapainotusakseli (DOHC:ssa ei taida olla), mutta OHC:ssä ei sitäkään.
OHC:ssä on dampperi. Se on samalla ala- eli kampiakselinhihnapyörä. Mallia kaksoismassa, eli siinä on se kumivulkanointi välissä. Vanhemmissa toki yksimassainen. Eikä missään nuista moottoreista ole tasapainotusakselia. OHC:ssä ja DOHC:ssa on apuakselit, CVH:ssa ei sitäkään. Sen apulaitteet ottavat voimansa suoraan kampi- tai nokka-akselilta, tai jakohihnalta. Tasapainoakseita rivinelosissa tarvitaan kaksi kappaletta, ja ne pyörivät kaksinkertaisella nopeudella, vastakkaiseen suuntaan kuin kampiakseli.

Lähetetty: 28 Huhti 2006 22:33
Kirjoittaja kylmä
Samaan ketjuun vielä olisi santsia jyrinän suhteen :D
Eli vetopäällä 70kmh-> alkaa jurisemaan persauksissa jonnekin 120kmh asti kytkimen painaa pohjaan tai päästää kaasun niin heti hiljenee ja kardaaniin vaihdettiin juuri kaikki kumirekkulit mutta vaikutus oli minimaalinen ja jurina vaan tuntuu pahenevan..
Mistä kaikkialta tuohon kannattaisi alkaa etsimään syyllistä?

Lähetetty: 29 Huhti 2006 22:22
Kirjoittaja Jaakko85
kylmä kirjoitti:Samaan ketjuun vielä olisi santsia jyrinän suhteen :D
Eli vetopäällä 70kmh-> alkaa jurisemaan persauksissa jonnekin 120kmh asti kytkimen painaa pohjaan tai päästää kaasun niin heti hiljenee ja kardaaniin vaihdettiin juuri kaikki kumirekkulit mutta vaikutus oli minimaalinen ja jurina vaan tuntuu pahenevan..
Mistä kaikkialta tuohon kannattaisi alkaa etsimään syyllistä?
Vetonivel, vetoakseli, kardaanin ristinivel.. Siinä muutama. Ristinivel kyllä pitäisi tuntua jo liikkeellelähdössä kolahduksena, mutta kyllähän ne kannattaaa tarkistaa.

Ja vaihdoit myös sen keskikumen alla olevan laakerin siihen kardaaniin?

Lähetetty: 30 Huhti 2006 10:29
Kirjoittaja kylmä
Kardaani on kyllä ainakin kunnossa kaikki osat vaihdettiiin/tarkastettiin.
Onko tuohon vetoakseleiden kuntoon mitään poppakonstia millä ne saa selvitettyä purkamatta niitä pois ainakaan perä ilmassa niitä pyöritellessä ei ilmennyt mitään kolinoita tai klappeja.

Lähetetty: 02 Touko 2006 22:00
Kirjoittaja dinicardi
loppuuko tärinä jos ajossa vähän löysää kaasua? oma auto täristää/juristaa noin sadan nopeudessa,syyksi paljastui viallinen veto akseli. oli ulompi nivel väljä ja jumissa. en ole itse ehtinyt korjaamaan vikaa,joten autossani on edelleen nopeuden rajoitin,sillä moottori tie nopeudessa tärinä kasvaa sietämättömäksi.

Lähetetty: 03 Touko 2006 20:45
Kirjoittaja kylmä
Hiljenee ja loppuu jurina kun päästää kaasun.
Kuulostaa kyllä ihan samanlaiselle tämä tapaus mutta ei ainakaan käsikopelolla tunnut väljää vetareissa :shock: saakos sitä tutkittua mitenkään purkamatta irti ensin koko hässäkkää?