OHC:ssä on dampperi. Se on samalla ala- eli kampiakselinhihnapyörä. Mallia kaksoismassa, eli siinä on se kumivulkanointi välissä. Vanhemmissa toki yksimassainen. Eikä missään nuista moottoreista ole tasapainotusakselia. OHC:ssä ja DOHC:ssa on apuakselit, CVH:ssa ei sitäkään. Sen apulaitteet ottavat voimansa suoraan kampi- tai nokka-akselilta, tai jakohihnalta. Tasapainoakseita rivinelosissa tarvitaan kaksi kappaletta, ja ne pyörivät kaksinkertaisella nopeudella, vastakkaiseen suuntaan kuin kampiakseli.markkul kirjoitti:Ei löydy kyllä damperia OHC Sierrasta. CVH:ssa taitaa olla tasapainotusakseli (DOHC:ssa ei taida olla), mutta OHC:ssä ei sitäkään.
Mikä *kele Sierrassa jyristää
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
Samaan ketjuun vielä olisi santsia jyrinän suhteen
Eli vetopäällä 70kmh-> alkaa jurisemaan persauksissa jonnekin 120kmh asti kytkimen painaa pohjaan tai päästää kaasun niin heti hiljenee ja kardaaniin vaihdettiin juuri kaikki kumirekkulit mutta vaikutus oli minimaalinen ja jurina vaan tuntuu pahenevan..
Mistä kaikkialta tuohon kannattaisi alkaa etsimään syyllistä?

Eli vetopäällä 70kmh-> alkaa jurisemaan persauksissa jonnekin 120kmh asti kytkimen painaa pohjaan tai päästää kaasun niin heti hiljenee ja kardaaniin vaihdettiin juuri kaikki kumirekkulit mutta vaikutus oli minimaalinen ja jurina vaan tuntuu pahenevan..
Mistä kaikkialta tuohon kannattaisi alkaa etsimään syyllistä?
Vetonivel, vetoakseli, kardaanin ristinivel.. Siinä muutama. Ristinivel kyllä pitäisi tuntua jo liikkeellelähdössä kolahduksena, mutta kyllähän ne kannattaaa tarkistaa.kylmä kirjoitti:Samaan ketjuun vielä olisi santsia jyrinän suhteen![]()
Eli vetopäällä 70kmh-> alkaa jurisemaan persauksissa jonnekin 120kmh asti kytkimen painaa pohjaan tai päästää kaasun niin heti hiljenee ja kardaaniin vaihdettiin juuri kaikki kumirekkulit mutta vaikutus oli minimaalinen ja jurina vaan tuntuu pahenevan..
Mistä kaikkialta tuohon kannattaisi alkaa etsimään syyllistä?
Ja vaihdoit myös sen keskikumen alla olevan laakerin siihen kardaaniin?
loppuuko tärinä jos ajossa vähän löysää kaasua? oma auto täristää/juristaa noin sadan nopeudessa,syyksi paljastui viallinen veto akseli. oli ulompi nivel väljä ja jumissa. en ole itse ehtinyt korjaamaan vikaa,joten autossani on edelleen nopeuden rajoitin,sillä moottori tie nopeudessa tärinä kasvaa sietämättömäksi.