Sivu 3/5

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 10 Helmi 2011 20:15
Kirjoittaja Aksu
Tarkastitko sen et on varmasti maa ?
Sierrassa nimittäin mustissa menee virta ennemmin kun maa,myös puolan syöttö on mustalla.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 10 Helmi 2011 21:24
Kirjoittaja Tekno
mä laittasin ediksen IDM, tai RPM nastaan. eli 2 tai 11. Värit SAATTAA olla musta/vihreä ja musta/valkoinen.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 10 Helmi 2011 21:42
Kirjoittaja Julupero89
no itellä mielessä nyt saaha toimimaan tuo lisäruisku en ymmärrä mikä siinä on tai sitten se paineanturi on jumittunu ku oon laittanu painetta sinne letkusta ?? no yritetää ottaa selvää

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 10 Helmi 2011 21:53
Kirjoittaja Tekno
Niin, se yksi johto lisäruiskulta tohon ediksen nastaan 2 tai 11. Onko laitettu?

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 10 Helmi 2011 22:17
Kirjoittaja Julupero89
ootaha siis mikä on edis meenaat ecua:ko? siis ja siitä ecupoksista kun lähtee ne liitännät niin joihinkin niistä 2 ja 11 no jos meenaat sitä nii pitääpä huomenna kokeilla

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 10 Helmi 2011 22:27
Kirjoittaja Tekno
ei ecu, vaan sytytyksen EDIS4-moduuli.

Kuva

Kuva

nasta 2 pitäs olla IDM, ja 11 Clean Tach Out joka vastaa puolan miinusta, "Coil negative"



http://avs.spot-mate.com/images/tech/edis4.jpg

http://www.eui.eu/Personal/Researchers/ ... ms_eng.gif

http://www.rs20004x4.co.uk/enginemanagement2.htm

The RS2000 uses an Electronic Distributor less Ignition System (EDIS). The unit is separate from the ECU and is located on the left hand front inner wing, just forward of the strut mounting.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 11 Helmi 2011 17:51
Kirjoittaja Julupero89
Liitettettiin tuohon vihreään johtoon 11 pinniin eikä ole vielä valovälkähtänyt ruiksupoksissa että alkais syöttää pensaa pitää kai kokeilla sitten tuota numero kahta mutta sen 2 kohalla ei ole kyllä edes johtoa ? 3 kohalla on johto ...

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 11 Helmi 2011 18:34
Kirjoittaja Aksu
Tai sitten 10/12 jotka on puolien - ohjaus .
Boxi ymmäetää villoin vain puolet todellisesta kierrosluvusta.
Toivottavasti ei ottanut itseensä jos sinne meni +12 edellisestä kytkennästä (mustan johdon).

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 11 Helmi 2011 22:05
Kirjoittaja Tekno
voisitko muuten myydä mulle rs2000 orkkis suuttimet? lyöt vaikka tilalle jotkut sr20det 370cc:t ...

tarttisin todella kovasti rs2000 suuttimia scorpioon (:

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 13 Helmi 2011 12:37
Kirjoittaja Tekno
asiahan ei minulle kuulu, mutta puhutaanko tässä threadissa tästä autosta?

http://www.nettiauto.com/ford/escort/3744366

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 14 Helmi 2011 16:03
Kirjoittaja Julupero89
hyvi päätelty sama auto laitoin huvikseen myyntiin halusin vähä nähä oisko kiinnostusta vaika ei valmis vielä

no jos löyät mulle sopivat isommat suuttimet jostain nii katotaan

siis nii voikohan hajota tuo lisäruiksu jos siihen johtoon on laitetu +12v ?
nii siis että puolet vaan ymmärtää kierrosluvusta ? mistäs tiijät sen no eikai sillä väliäkään oo...
kuha sais tuonne koulun halliin vietyä nii sais siellä taas liittää toiseen johtoon jos alkais toimia , saiskohan digitaallisellapakokaasu testerillä selvitettyä missä johossa se kierrospulssi menee ??

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 14 Helmi 2011 16:53
Kirjoittaja Tekno
Julupero89 kirjoitti: no jos löyät mulle sopivat isommat suuttimet jostain nii katotaan

siis nii voikohan hajota tuo lisäruiksu jos siihen johtoon on laitetu +12v ?
nii siis että puolet vaan ymmärtää kierrosluvusta ? mistäs tiijät sen no eikai sillä väliäkään oo...
kuha sais tuonne koulun halliin vietyä nii sais siellä taas liittää toiseen johtoon jos alkais toimia , saiskohan digitaallisellapakokaasu testerillä selvitettyä missä johossa se kierrospulssi menee ??
tulikin jo löydettyä sumujen saarelta itelle suuttimet, joten enpä tarviikaan enää.

mutta tämmöset käy rs2000:een orkkisten tilalle http://global.ebay.com/370cc_Fuel_Injec ... 08169/item

nuo riittää johonkin 250hp asti. alempi o-rengas on sit erikokonen ja liitin noissa on joku denso / nissan, eli se vaihtoon autojen piuhoista, tai adapteri väliin. Liittimiä: http://www.fiveomotorsport.com/electrical-connectors/

DNSF.ORG:sta kannattaa kans kysellä niin voi löytyä halvalla noita sr20det suuttimia.

ja tosta kierroslukutiedosta, kyllä se pitäs ediksen nastasta 11 löytyä. kytke vaikka kierroslukumittari siihen niin näet toimiiko.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 14 Helmi 2011 18:15
Kirjoittaja Aksu
Julupero89 kirjoitti:siis nii voikohan hajota tuo lisäruiksu jos siihen johtoon on laitetu +12v ?
nii siis että puolet vaan ymmärtää kierrosluvusta ? mistäs tiijät sen no eikai sillä väliäkään oo...
kuha sais tuonne koulun halliin vietyä nii sais siellä taas liittää toiseen johtoon jos alkais toimia , saiskohan digitaallisellapakokaasu testerillä selvitettyä missä johossa se kierrospulssi menee ??
No jos on tarkoitus ottaa maasingnaalia ja sine on syötetty jatkuvaa +12v niin ei olisi mikään mahdottomuus et on saanut kipeää.
Niin siis jos on otettu noista 10/12 nastoista niin silloin se saa tietoa vaan 2:den pytyn sytty infon joten puolet kierrosluvusta joka todellisuudessa on käytössä.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 21 Helmi 2011 11:31
Kirjoittaja Julupero89
http://www.youtube.com/watch?v=3CCie_D71Vw

ei oo säätöjen osalta menny parempaan suuntaan mutta tuoss ois tummosta surkeeta videoo :roll:
pitää harkita sitä että laittaako toimimaan isommilla suuttimilla pelkästään :roll:

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 06 Maalis 2011 21:27
Kirjoittaja Julupero89
Joo pitää ottaa pois tuo lisäruisku joku vika siinä on , pitää rahat takas kyllä saaha siitä ja ostaa ne suuttimet .. sittenpähän näkee mitä onkelmia tulee että pysyykö seokset oikeella alueella , toimii tuo pienemmillä kierroksilla hyvin mutta taitaa soppa loppua kesken tai sekkoo joku anturi...'

pitipähä vähä päivittää ettei joku luullu että männät ois jo lörähtäny :roll:
:twisted:

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 26 Maalis 2011 15:01
Kirjoittaja Julupero89
joo on tullu säävettyä sillon tällön ja eilen tuli taas tosijaanki huomattua että kun kylmällä koneella ajjaa ja sitten kun kiihyttää nii on niitä polleja ja vääntöö ! :o ja kun on rahatilanne miten on nii entiedä nuista seoksista vielä kaikkee että käykö milloinki rikkaalla( kun ei varaa ostaa seosmittaria)

mutta jos kerran paukuttaa putkessa sitten lämpimällä koneella ku muuten lähtis nii hyvin kiihtymään nii luulis olevan aika rikkaalla seos, meno tosijaanki stoppaapi .. kylmällä koneella ihan eri meininki eikä paljoo kierroksia tarvihe nii kylä lähtee :shock:

suuttimet pitäs saaha ostettua ja se seos mittari näin alkuun koska vakio-suuttimet jokatapauksessa loppuu kesken

ei kellään ois ? tuommosia mitä teknon linkissä on isommatki sais olla :)

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 26 Maalis 2011 19:33
Kirjoittaja Aksu
Hommaa Säätövastus ja huijaa konetta että se on kylmä niin saat lisä soppaa koneeseen sen mitä suuttimet pystyy antamaan.
Vanha N-ryhmäläisten kikka.Käyttivät hiilihappoa pöntössä jossa anturi oli kiinni.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 26 Maalis 2011 21:08
Kirjoittaja Julupero89
etsin jo aikasemmin syksyllä tuota lämpöanturia ja kokeilin eri antureihin laittaa potenttiometrin väliin mutta jäi vähä epäselväks missä se on , voiskohan olla tuossa muovikopassa missä termostaattiki on ? viisaaammat tietää varmaan heti , ja virikirjassa luki se vastuksen kokokin mutta just nyt en muista , mutta miksköhän ne on pitäny sitä anturia hiilihapossa ku ois helpompaa sillä säätövastuksella :mrgreen: :roll:

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 26 Maalis 2011 21:38
Kirjoittaja Tekno
Laita joku halpa säädettävä bensapaineensäädin, jolla ruuvaa seosta kohdalleen. Suosittelen tätä: http://www.amworks.com/irtokannet.htm

Mutta hommaa nyt hyvä mies se (laajakaista) seosmittari ennen mitään. Et sä sitä seosta kyllä arvailemalla saa mitenkään kohdalleen.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 27 Maalis 2011 13:33
Kirjoittaja Aksu
Julupero89 kirjoitti:mutta miksköhän ne on pitäny sitä anturia hiilihapossa ku ois helpompaa sillä säätövastuksella :mrgreen: :roll:
Esim. säännöt kieltäneet vastustekäytön :wink:
Esim. ovat tarkastaneet onko dumppi ollut oikein päin autoissa,ja jos ei niin diskaus kisan päätteeksi.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 27 Maalis 2011 14:38
Kirjoittaja country sedan
Aksu kirjoitti: Esim. ovat tarkastaneet onko dumppi ollut oikein päin autoissa,ja jos ei niin diskaus kisan päätteeksi.
+ kilpailukieltoa sääntöjen vastaisella kalustolla ajamisesta.
Tämän takiahan se takavuosien N-ryhmän suomenmestari lopetti, kun oli mielestään kokenut vääryyttä.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 27 Maalis 2011 17:27
Kirjoittaja Julupero89
Tekno kirjoitti:Laita joku halpa säädettävä bensapaineensäädin, jolla ruuvaa seosta kohdalleen. Suosittelen tätä: http://www.amworks.com/irtokannet.htm

Mutta hommaa nyt hyvä mies se (laajakaista) seosmittari ennen mitään. Et sä sitä seosta kyllä arvailemalla saa mitenkään kohdalleen.

onhan mulla jo liitetty entisen pensapaineensäätimen paikalle semmonen turpokäyttöön tarkotettu
( ja paine mittari kopissa)

eli ei oo siis ruiskutukissa kiinni se mutta pitäskö se laittaakin siihen? siis siihen missä paluupuoli on , mietin vaan että saisko paremmin toimimaan .. jääny vähä epäselväks tämä , mitenkä yleensä tapana laittaa tämmösiin virityksiin :?:

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 27 Maalis 2011 18:50
Kirjoittaja Aksu
country sedan kirjoitti: + kilpailukieltoa sääntöjen vastaisella kalustolla ajamisesta.
Tämän takiahan se takavuosien N-ryhmän suomenmestari lopetti, kun oli mielestään kokenut vääryyttä.
Ja ilmeisesti oli hieman "takaa-ajon" piirteitä jutussa mukana. Muisikuva että osalle oli jopa ilmoitettu että tullaan tarkistamaan noita dumppeja.

Onkos se vakio säädin viellä toiminnassa? Se kannatta heivata sieltä pois jos on välissä viellä.
Millainen säädin se on ? vakio eculla ainakin itse käyttäisin sellaista 1,7 kertovaa niin nostaa reilummin painetta ahdoilla.

Ota kuva siitä tukista/säätimestä niin pystyy sanomaan onko oikein vai väärin.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 27 Maalis 2011 19:01
Kirjoittaja Tekno
Eli sulla on jo säädettävä bensanpaineensäädin, mutta virittelisit jotain vastuksia seoksensäätöön... ei hyvää päivää. Mikset vaan ruuvaa siitä säätimestä suunnilleen kohdalleen seoksen? Laskeahan et pysty paineita, jos sulla on vielä orkkissäädinkin paikallaan...

Mä en silti ymmärrä tota turaamista ilman laajakaistalambdaseosmittaria.

Jos vaikka haluat halvalla päästä, tekemättä enempää lambdan reikiä, ja säilyttää orkkis ecun täyden toimivuuden, niin laita tämmönen: http://14point7.com/SLC-DIY.php

Tolla voi myös säätää seoksia (vaikkakin aika karkeasti) koska löytyy ohjelmoitava kapeakaistaulostulo orkkisecua varten. Aika harvinainen ominaisuus ton hintaluokan laitteis. Tosin sit jos on semmone ecu että se ei käytä lambda-anturin korjausarvoja täydelle kaasulle, niin sittenhän se ei vaikuta juuri mitään.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 27 Maalis 2011 20:47
Kirjoittaja Julupero89
kato vois olla asiaa , mutta mitä helvattoo nyt rupes voimaa tulemaan ku otin lämpöanturin irti ja laitoin ulkoilmaan !! kylä lähtee !!!! rupes nimittäin pensaa saamaan enemmä , ei riittäny tuo pensapaineelle tehtävä säätö :O ku tarvii soppaa nii paljo :shock:

joo vaikuttas järkevältä tuo mittarilaite ja tarviin tosiaanki tuontapasen säätösysteemin että ne seokset näkis

mutta joo elkää ihmetelkö jos näätte varkauden tienoilla tien sivussa mustaa eskorttia , työntö apu ylleensä kelpaa :roll:

Kiitos jälleen kerra avusta :P näi se homma etenee :arrow: pitäs tynottaa ja muutoskastastaa ym kaikkee