kanavien porttaus
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Eipä tullu muuta tehtyy pakopuolelle kun isoimmat purseet ja terävät kulmat pois. Tossa koneessa on kuitenkin kevyt katuviritys joten luulisi ton pakopuolen riittävän.late kirjoitti:Jos ohc:stä kyse niin käsittääkseni se kuuluu tehdä pisaran muotoon mutta toiseen suuntaan kuin imupuolella.


Jos sitä kantta kaivelee hieman ajatuksella eikä mitään iso on kaunista ajatuksella niin kyllä se ihan mukavasti koti kutoisenakin tuntuu toimivan. Pitää alkaa taas kaivelemaan seuraavaa kehitys versiota tallilla is:n kannesta ja imut vaihtuu 45,5mm:siin pako jätetään vakioksi. Toisaalta tehdään Ahdettua pataa.
Pako kanavaa ei kannata alkaa suoristamaan(ohc) kovinkaan rankalla kädellä.Sieltä tulee hyvillä vehkeillä nopeasti vesitila vastaan
Oppirahat on maksettu...
Tällä kannella penkitetty to3/vakio nokalla1,2 bar 285hv
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... kanava.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... ilasta.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... kanava.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... ilasta.jpg
Pako kanavaa ei kannata alkaa suoristamaan(ohc) kovinkaan rankalla kädellä.Sieltä tulee hyvillä vehkeillä nopeasti vesitila vastaan

Tällä kannella penkitetty to3/vakio nokalla1,2 bar 285hv
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... kanava.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... ilasta.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... kanava.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v294/ ... ilasta.jpg
gti golo palloilija
Siitä en tiedä paljon tehot tulee nousemaan(laskemaan) tällä kannella, mutta aika pitkälle samoilla periaatteilla tehty kun s.o.h.c.:n kansi. Ja samaa opusta tullut lueskeltua 
Eli kamaa pois heti seetin jälkeen ja muuten vaan siloittelua.. ohjarinpatteja pienemmiksi. Ja palotiloista venojen ympäriltä tavaraa veks.
Kuva 1
Kuva 2
Niin ja meinasi ihan unohtua. Venoille tein "backcutin" rälläkällä ja iskuporakoneella. Kuulema imupuolella vaikuttaa jopa yllättävän paljon virtauksiin.
Kuva 3

Eli kamaa pois heti seetin jälkeen ja muuten vaan siloittelua.. ohjarinpatteja pienemmiksi. Ja palotiloista venojen ympäriltä tavaraa veks.
Kuva 1
Kuva 2
Niin ja meinasi ihan unohtua. Venoille tein "backcutin" rälläkällä ja iskuporakoneella. Kuulema imupuolella vaikuttaa jopa yllättävän paljon virtauksiin.
Kuva 3
Tuo auttaa tosiaan yllättävän paljon. Jos tarkasti tekis niin vetäis sorvissa oikeisiin asteisiin.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Tuollainen viiste vain pitopinnan jälkeen, asteissa jotain 30 pako ja imuvenassa. Ja jotain 3-5mm leveä. Imuvenaan voi myös tuon jälkeen tehdä venttiililautasen suuntaisen parin millin pituisen tason. Imuvenaan jätetään noi kulmat teräviks, pakovenaan pieni pyöristys.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25
eipä se pakokanava anna juuri tehoa vaikka se suuri olisikin tärkeämpää on että on vain puhdas ja suurin piirtein yhtä iso koko matkalta pako puoli puristetaan ulos kun taas imu puoli on herkempi kun pitää mahdollisimman paljon valua sitä seosta pyttyyn jollai tietyllä nostolla/kierroksella sieltä se teho tulee että venttiili ja kanava on jouhevat ja sopivat sille haetulle alueelle!country sedan kirjoitti:Niin mistä tässä nyt oikein kinataan?? Jos std oharin pakokanava virtaa vakiona alle 70% imukanavan virtauksesta, niin mun mielestäni se silloin ahistaa.
Mielenkiinnosta olis kiva tietää paljonko se nimimiehen tekemä 250hv kansi antaa käytännössä tehoa ja millä kierroksilla.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Muoto on kaiken a ja o, kuten täälläkin on muutamaan otteeseen toitotettu 

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Jotkut on teetättäny, eihän siihen muuta tarvii kuin rälläkän ja pylväsporakoneen, onnistuu tietysti normillakin porakoneella, jos käsi on vakaa
Jos hyvin haluaa tehdä, käyttää sorvia.

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Teettänyt olen. En lähtis ite millään rälläkällä koheltamaan, jos tarkoituksena on todella parantaa virtausta eikä huvikseen hioalate kirjoitti:Niin oletteko tehneet noita backcuteja itse vai teettänyt jossain pajalla?

Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
No milläs ne sitten pajalla..?s.o.h.c kirjoitti: Teettänyt olen. En lähtis ite millään rälläkällä koheltamaan, jos tarkoituksena on todella parantaa virtausta eikä huvikseen hioa.
Sorvilla varmaan pitäis,mutta uskon että monet asentajatkin heittää ne vaan siihen pylväsporaan kiinni

Ittelle laitettiin 30 vuotta moottoreita korjanneen
äijän kanssa tuo homma,ja käsipelillä vaan.
Ei moittimista jäljessä.
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Ei tuolla nyt ole niin suurta merkitystä onko kulma 29 vai 31 astetta. Noita kun tarpeeksi monta hioo tulee käsipelilläkin hommaan semmoinen tuntuma jotta niistä tulee hyvin virtaaavia ihan luonnostaan.s.o.h.c kirjoitti: Teettänyt olen. En lähtis ite millään rälläkällä koheltamaan, jos tarkoituksena on todella parantaa virtausta eikä huvikseen hioa.
Ja voihan tuota harjoitella vanhoilla venttiileillä, joita varmasti löytyy joka nurkasta 

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Sorvilla.janzamar kirjoitti: No milläs ne sitten pajalla..?
noo, jokainen virittelee autoa tyylillään. Penkissä nähdään missä mennään.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Venttiilinhiomakone on se oikea työkalu venttiilien työstöön. Sorvilla pakkaa varsinkin kovien aineiden työstö olla vähän niin ja näin, ellei ole koville tarkoitettuja teräpaloja ja mittatarkkuus ei ole yhtä hyvä kuin hiomakoneella.
Juuri äskenhän sinä olit jollain pylväsporakone/rälläkkä patentilla noita tekemässä?Sultzi kirjoitti:Jep, tuollaisella aion itse tehdä, kun koululta löytyy.

Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Niin tekisin, jos ei tuollaista löytyisi. Jos nyt kesällä joutuisin jotain tekemään, niin sillai tekisin kuten sanoinkin. Mutta totta helvetissä hyödynnän koulun laitteita, kun ilmaseks saa käyttää.
Sitten kun koulu loppuu, niin ei sitä muuta vaihtoehtoo enään olekkaan kuin rälläkkä.
Sitten kun koulu loppuu, niin ei sitä muuta vaihtoehtoo enään olekkaan kuin rälläkkä.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71