Sivu 3/3
Lähetetty: 11 Loka 2005 21:43
Kirjoittaja grebe
Tää nyt menee jo ohi, muttei kait haittaa, kun topicin aloittaja on mukana.
Mutta meinaat ettei täyskaasulla ole imusarjassa alipainetta ja ettei se imisi silloin imusarjastakin?
Lähetetty: 11 Loka 2005 22:13
Kirjoittaja Monteonisti
Kait imusarjassa suurin alipaine täyskaasulla?

Eikös tuohon alipaineeseen perustu kaasarikoneen pensansyöttö?
Eipä ole tuota Voortin huohotussysteemiä tarkemmin tarvinnut tutkia. Vanhoissa väljissä kaasarikoneissa tuppas olleen aina ylipainetta lohkossa, joskus liikaakin, piti päästää suoraan pihalle!

Lähetetty: 12 Loka 2005 14:14
Kirjoittaja tsetec
Imusarjassa on alipaine silloin kun kaasuläppä on kiinni ja männät imee(ei siis laske juuri ilmaa tilalle). Alipaine lähes häviää heti kun läppä avataan . Sama asia kun kakarana imaisit limppapullosta ilmat pois ja kieli jäi siihen kiinni, heti kun sait kielen irti hävisi alipaine pullosta. Imusarjasta ei siis häviä kaikki alipaine, mutta se on tyhjäkäynnillä varmaan luokkaa arviolta -0,5 - -0,7 bar, kun taas kaasuläpän auetessa se lähenee lähes ilmakehän paineeseen, eli alipaine häviää melkein kokonaan(pieni alipaine tietysti jää johtuen virtausteknisistä ahdistuksista ilman kulku reitillä), kun moottori imee käydessään.
Economy mittarit toimii sillä periaatteella, että mitä suuremman alipaineen saat imusarjaan ajaessa, sitä taloudellisemmin ajat, eli kaasuläppä mahdollisimman kiinni. Silloin kuluu vähiten bensaa.
Kaasun kun lyöt auki, menee tällainen "imumittari" nollaan.
Lähetetty: 12 Loka 2005 22:25
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllähän se pääosin on nuin kun tarkemmin ajattelee!

Minä ajattelin imuilmakanavaa jossa alipaine kasvaa kun läppä avautuu.

Sinun teoria on kuitenkin osin virheellinen, sillä jos alipaine katoaa lähes täysin niin kaasarikone sammuu?

Ei ole tullut kaasaria avattua muutamaan vuoteen, mutta tosiaan suuttimet oli ennen läppää ja imuläppä ennen suuttimia! 8) Tietenkin tuosta löytyy monta variaatiota!

Lähetetty: 13 Loka 2005 13:53
Kirjoittaja tsetec
Imusarjan tiiviste rikki. Imusarja on kaksiosainen, ja tämän välilaipan ja kannen välinen tiiviste oli rikki. Viikonloppuna mahd. kuntoon.
Lähetetty: 13 Loka 2005 17:08
Kirjoittaja TeRoK
Dodiii!!! Nostetaan peukut pystyyn

... ja koputetaan puuta

Lähetetty: 14 Loka 2005 15:41
Kirjoittaja tsetec
Monteonisti kirjoitti:Kyllähän se pääosin on nuin kun tarkemmin ajattelee!

Minä ajattelin imuilmakanavaa jossa alipaine kasvaa kun läppä avautuu.

Sinun teoria on kuitenkin osin virheellinen, sillä jos alipaine katoaa lähes täysin niin kaasarikone sammuu?

Ei ole tullut kaasaria avattua muutamaan vuoteen, mutta tosiaan suuttimet oli ennen läppää ja imuläppä ennen suuttimia! 8) Tietenkin tuosta löytyy monta variaatiota!

Alipaine ei siis ahdistuksesta johtuen mene kokonaan pois. Kaasutin perustuu suuttimien ohivirtaavaan ilmaan, siis vielä virtausnopeuteen. ei alipaineeseen. Esim. turbossahan ei juuri kuormitettaessa ole alipainetta, vaan suuttimen ohivirtaava ilma synnyttaa alipaineen suuttimeen ( vrt. maalausruisku, imee maalia maalipöntöstä ilman sekaan)

Lähetetty: 14 Loka 2005 21:18
Kirjoittaja tsetec
Noniin homma hoidossa, imusarjan tiiviste oli rikki niin omituisella tavalla, että se varmaan tarvitsisi oman t

picin.
Lähetetty: 14 Loka 2005 23:43
Kirjoittaja Monteonisti
Juuri se alipaine aiheuttaa virtauksen joka taas imee pensaa suuttimista.

Jos tukit ilmanoton kaasu täysillä niin on taatusti kova alipaine, siis alipaine tavallaan "siirtyy" kun ilmaa pääsee virtaan "imaistun" tilalle!

Lähetetty: 15 Loka 2005 01:26
Kirjoittaja grebe
Nyt ollaan kaikki yhtä pilkun viilaajia tässä tavallaan päivän selvässä asiassa. Kaikkihan toki tietää, miten moottori toimii.
Kerro sitten tuliko vekotin kuntoon. Ei jatketa enää tätä.
Lähetetty: 15 Loka 2005 14:30
Kirjoittaja tsetec
Vermeet kunnossa, tyhjäkäynti ok! Melkeen ei ees huomaa et on käynnissä