Ei kestä tulpat painetta, 1992 1.8 zetec, tyhjäk. ongelma
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kait imusarjassa suurin alipaine täyskaasulla?
Eikös tuohon alipaineeseen perustu kaasarikoneen pensansyöttö?
Eipä ole tuota Voortin huohotussysteemiä tarkemmin tarvinnut tutkia. Vanhoissa väljissä kaasarikoneissa tuppas olleen aina ylipainetta lohkossa, joskus liikaakin, piti päästää suoraan pihalle!


Eipä ole tuota Voortin huohotussysteemiä tarkemmin tarvinnut tutkia. Vanhoissa väljissä kaasarikoneissa tuppas olleen aina ylipainetta lohkossa, joskus liikaakin, piti päästää suoraan pihalle!

Imusarjassa on alipaine silloin kun kaasuläppä on kiinni ja männät imee(ei siis laske juuri ilmaa tilalle). Alipaine lähes häviää heti kun läppä avataan . Sama asia kun kakarana imaisit limppapullosta ilmat pois ja kieli jäi siihen kiinni, heti kun sait kielen irti hävisi alipaine pullosta. Imusarjasta ei siis häviä kaikki alipaine, mutta se on tyhjäkäynnillä varmaan luokkaa arviolta -0,5 - -0,7 bar, kun taas kaasuläpän auetessa se lähenee lähes ilmakehän paineeseen, eli alipaine häviää melkein kokonaan(pieni alipaine tietysti jää johtuen virtausteknisistä ahdistuksista ilman kulku reitillä), kun moottori imee käydessään.
Economy mittarit toimii sillä periaatteella, että mitä suuremman alipaineen saat imusarjaan ajaessa, sitä taloudellisemmin ajat, eli kaasuläppä mahdollisimman kiinni. Silloin kuluu vähiten bensaa.
Kaasun kun lyöt auki, menee tällainen "imumittari" nollaan.
Economy mittarit toimii sillä periaatteella, että mitä suuremman alipaineen saat imusarjaan ajaessa, sitä taloudellisemmin ajat, eli kaasuläppä mahdollisimman kiinni. Silloin kuluu vähiten bensaa.
Kaasun kun lyöt auki, menee tällainen "imumittari" nollaan.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kyllähän se pääosin on nuin kun tarkemmin ajattelee!
Minä ajattelin imuilmakanavaa jossa alipaine kasvaa kun läppä avautuu.
Sinun teoria on kuitenkin osin virheellinen, sillä jos alipaine katoaa lähes täysin niin kaasarikone sammuu?
Ei ole tullut kaasaria avattua muutamaan vuoteen, mutta tosiaan suuttimet oli ennen läppää ja imuläppä ennen suuttimia! 8) Tietenkin tuosta löytyy monta variaatiota! 




Alipaine ei siis ahdistuksesta johtuen mene kokonaan pois. Kaasutin perustuu suuttimien ohivirtaavaan ilmaan, siis vielä virtausnopeuteen. ei alipaineeseen. Esim. turbossahan ei juuri kuormitettaessa ole alipainetta, vaan suuttimen ohivirtaava ilma synnyttaa alipaineen suuttimeen ( vrt. maalausruisku, imee maalia maalipöntöstä ilman sekaan)Monteonisti kirjoitti:Kyllähän se pääosin on nuin kun tarkemmin ajattelee!Minä ajattelin imuilmakanavaa jossa alipaine kasvaa kun läppä avautuu.
Sinun teoria on kuitenkin osin virheellinen, sillä jos alipaine katoaa lähes täysin niin kaasarikone sammuu?
Ei ole tullut kaasaria avattua muutamaan vuoteen, mutta tosiaan suuttimet oli ennen läppää ja imuläppä ennen suuttimia! 8) Tietenkin tuosta löytyy monta variaatiota!

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45