Sivu 3/3

Re: Sierran takakaaret

Lähetetty: 20 Kesä 2010 12:51
Kirjoittaja Beornegar
Taitaa olla aika epätodennäköistä että täältä vaikka nyt esimerkiksi Hyvinkään katsuri lukee foorumia ja kattoo että "ahaa, HömppäPömppä-nimimerkillä oleva mies liimasi helmapeltinsä, taidanpa tästä lähin kysyä jokaiselta katsastukseen tulevalta että oletko Ford-clubin forumilla nimimerkillä HömppäPömppä ja liimasitko muuten helmasi ennen katsastukseen tuloa?" :roll:

Ja tuohon lujuuteen... En ole itsekään mitään lujuus laskelmia tehnyt, mutta kyllä nuo nykyliimat alkavat vetää lujuudessa vertoja hitsille. Johan niillä nykyään kattopeltejäkin vaihdellaan, niin ehkä sitä uskaltaa helmaan pienen paikan peltiä liimalla laittaa... Eriasia ruveta sitten jotain metrin mittasta pätkää runkopalkkeihin liimalla tekemään.

Re: Sierran takakaaret

Lähetetty: 20 Kesä 2010 19:57
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
juuri näin, itse olen ollut näkemässä, kun robotilla vedettiin kahta toisiinsa liimattua pellinpalaa irti, pellit repes ennenkuin liimasauma.. Liimaaminen sopii kyllä moneen kohteeseen tänäpäivänä, kunhan tietää mitä tekee, ja käyttää oikeeta liimaa, eikä mitään hemmetin lasiliimaa peltien liimaamiseen. Se lain pykäläkin, jossa käsketään hitsata, on varmaan jostain vuodelta miekka ja kivi, kun ei ollut keksitty kuin erikeeper..

Re: Sierran takakaaret

Lähetetty: 20 Kesä 2010 20:10
Kirjoittaja Beornegar
Sierra2.3-16v kirjoitti:Se lain pykäläkin, jossa käsketään hitsata, on varmaan jostain vuodelta miekka ja kivi, kun ei ollut keksitty kuin erikeeper..
Taitaa kuulua samaan kastiin kuin tämä edelleen voimassa oleva laki tasoristeyksen ylittämisestä autolla, en nyt sanatarkasta muista, mutta jotenkin näin: ennen tasoristeyksen ylittämistä on kuljettajan noustava autosta ja painettava korvansa raiteille kuullaakseen mahdollisesti tulevan junan :roll:

Ja tosiaan, oikeilla kamoilla tehtynä voisi sanoa että liimaus on jopa ylivertainen nopeus-laatu-suhteessa muihin tapoihin verrattuna. Aika vähän on sellaisia paikkoja enää autoissa mitä lähden hitsaamaan. Liimalla lähes kaikki tulee tehtyä.
Tietysti, jos ainoat liimaus kokeilut on tullut tehtyä jollain bilteman tiivisteliimalla, niin hyvähän silloin on haukkua menetelmää.