Sierran takakaaret

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sierran takakaaret

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Taitaa olla aika epätodennäköistä että täältä vaikka nyt esimerkiksi Hyvinkään katsuri lukee foorumia ja kattoo että "ahaa, HömppäPömppä-nimimerkillä oleva mies liimasi helmapeltinsä, taidanpa tästä lähin kysyä jokaiselta katsastukseen tulevalta että oletko Ford-clubin forumilla nimimerkillä HömppäPömppä ja liimasitko muuten helmasi ennen katsastukseen tuloa?" :roll:

Ja tuohon lujuuteen... En ole itsekään mitään lujuus laskelmia tehnyt, mutta kyllä nuo nykyliimat alkavat vetää lujuudessa vertoja hitsille. Johan niillä nykyään kattopeltejäkin vaihdellaan, niin ehkä sitä uskaltaa helmaan pienen paikan peltiä liimalla laittaa... Eriasia ruveta sitten jotain metrin mittasta pätkää runkopalkkeihin liimalla tekemään.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierran takakaaret

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

juuri näin, itse olen ollut näkemässä, kun robotilla vedettiin kahta toisiinsa liimattua pellinpalaa irti, pellit repes ennenkuin liimasauma.. Liimaaminen sopii kyllä moneen kohteeseen tänäpäivänä, kunhan tietää mitä tekee, ja käyttää oikeeta liimaa, eikä mitään hemmetin lasiliimaa peltien liimaamiseen. Se lain pykäläkin, jossa käsketään hitsata, on varmaan jostain vuodelta miekka ja kivi, kun ei ollut keksitty kuin erikeeper..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sierran takakaaret

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Sierra2.3-16v kirjoitti:Se lain pykäläkin, jossa käsketään hitsata, on varmaan jostain vuodelta miekka ja kivi, kun ei ollut keksitty kuin erikeeper..
Taitaa kuulua samaan kastiin kuin tämä edelleen voimassa oleva laki tasoristeyksen ylittämisestä autolla, en nyt sanatarkasta muista, mutta jotenkin näin: ennen tasoristeyksen ylittämistä on kuljettajan noustava autosta ja painettava korvansa raiteille kuullaakseen mahdollisesti tulevan junan :roll:

Ja tosiaan, oikeilla kamoilla tehtynä voisi sanoa että liimaus on jopa ylivertainen nopeus-laatu-suhteessa muihin tapoihin verrattuna. Aika vähän on sellaisia paikkoja enää autoissa mitä lähden hitsaamaan. Liimalla lähes kaikki tulee tehtyä.
Tietysti, jos ainoat liimaus kokeilut on tullut tehtyä jollain bilteman tiivisteliimalla, niin hyvähän silloin on haukkua menetelmää.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Vastaa Viestiin