No jos ostat 60 000 € maksavan mersun, niin silloinkaan et voi olla varma, että eteen ei tulisi tiellejättöä ja monen tonnin remppaa. Sataprosenttisesti luotettavaa autoa kun ei ole ikinä tehty eikä tulla tekemään. Mikä siinä muuten levisi? Ilmeisesti jakopäänhihna vai?SpeechMan kirjoitti: Ja nyt on sitten tuo Focus jolla ehtisin ajaa alle 20tkm ennen kuin jätti tielle ja parin tonnin remppa edessä. Mitä tästä nyt pitäisi sitten ajatella? Hyvää tuuria opelin kanssa ja huonoa fordin kanssa? Hiukan kyllä hävisi luotto ainakin tuohon focukseen
Miksi Fordia haukutaan huonoksi
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Ei hihna vaan muovinen hihnapyörä kiristinrullasta.Tee-seitseFocusmies kirjoitti:No jos ostat 60 000 € maksavan mersun, niin silloinkaan et voi olla varma, että eteen ei tulisi tiellejättöä ja monen tonnin remppaa. Sataprosenttisesti luotettavaa autoa kun ei ole ikinä tehty eikä tulla tekemään. Mikä siinä muuten levisi? Ilmeisesti jakopäänhihna vai?
Tuolta löytyy tarkempi stoori asiasta:
viewtopic.php?f=3&t=26860
Tottahan tuo on, ettei 100% luotettavaa autoa ole olemassakaan, mutta jotenkin sitä vain odottaa, että tietyt osat autosta kestää. Kulutusosat ovat asia erikseen, niinkuin ovat tarvikeosatkin, mutta tässä on kuitenkin kyseessä alkuperäisosa, jonka kestoikä olikin vain vähän yli puolet luvatusta.
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Tämä ko.kiristinrullan hajoaminen Focuksessa
kuuluu myös sarjaan:"tiedossa oleva ongelma".
Tuttavalle paikallinen merkkiliike kehoitti
vaihdattamaan rullan päivitettyyn,niissä yleisesti esiintyneen
ongelman vuoksi.
Tämänkaltaisia vikoja esiintyy nykyautoissa
hyvin usein,merkistä riippumatta.
Usein sieltä merkkiliikkeestä saa hyviä vinkkejä,
vaikka monet ymmärettävästi eivät koskaan
kyseisiin liikkeisiin jalallaan astu.
kuuluu myös sarjaan:"tiedossa oleva ongelma".
Tuttavalle paikallinen merkkiliike kehoitti
vaihdattamaan rullan päivitettyyn,niissä yleisesti esiintyneen
ongelman vuoksi.
Tämänkaltaisia vikoja esiintyy nykyautoissa
hyvin usein,merkistä riippumatta.
Usein sieltä merkkiliikkeestä saa hyviä vinkkejä,
vaikka monet ymmärettävästi eivät koskaan
kyseisiin liikkeisiin jalallaan astu.

Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Eipä ainakaan Lohjan Fordilla kukaan osannut kyseisestä "ominaisuudesta" varoitella, jos olisivat varoitelleet, niin luultavasti osat olisi jo vaihdettu eikä kyseistä katastrofia olisi koskaan tapahtunutkaan.
Itse aloitan usein kyllä tiedustelut huollon ja osien kohdalla merkkiliikkeesta. Opelin jakohihnan vaihto oli merkkiliikkeessä yli satasen halvempi kuin yhdelläkään nyrkkipajalla mistä kyselin.
Itse aloitan usein kyllä tiedustelut huollon ja osien kohdalla merkkiliikkeesta. Opelin jakohihnan vaihto oli merkkiliikkeessä yli satasen halvempi kuin yhdelläkään nyrkkipajalla mistä kyselin.
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Vaihtohomma olisi maksanut kuitenkin useamman satasen. Eli olisitko oikeasti vaihdattanut sitä? Jälkiviisas on aina helppoa olla. Vahinkoja sattuu vaikka kuinka yrittäisi välttää.SpeechMan kirjoitti:Eipä ainakaan Lohjan Fordilla kukaan osannut kyseisestä "ominaisuudesta" varoitella, jos olisivat varoitelleet, niin luultavasti osat olisi jo vaihdettu eikä kyseistä katastrofia olisi koskaan tapahtunutkaan.
Re: Miksi Fordia haukutaan huonoksi
Juuri näin! Ei 400 euron huoltoja viitsi teetättää "ihan vaan varmuuden vuoksi" kun on ajettuna vasta puolet siitä mitä ko. osan/osien tulisi kestää. Eri asia on sitten jos itse tekee työt, mutta kyseiseen moottoriin jakohihnaremppa on aikas työläs ja muutoinkin vaativa joten ei sitä itse tehdenkään viitsis ainakaan paljon etuajassa tehdä.KiGGi kirjoitti:Vaihtohomma olisi maksanut kuitenkin useamman satasen. Eli olisitko oikeasti vaihdattanut sitä? Jälkiviisas on aina helppoa olla. Vahinkoja sattuu vaikka kuinka yrittäisi välttää.
Ittelläni on kokemusta kahdesta 2000 vuoden Zetecistä, joihin molempiin vaihdettiin hihna+kiristin viime kesänä, toisessa oli kilometrejä 140tkm ja toisessa 100tkm. Näiden perusteella se 150tkm/10 vuotta vaihtoväli ei ole ihan tuulesta temmattu. Joka tapauksessa Fordin pitäisi kyllä tulla vastaan jos jakopää laukeaa jo 92tkm kohdalla, mikäli siellä yhtään on selkärankaa ja asiakaspalvelua.